Kritiky.cz > Krátké recenze > Rick a Morty - Série 6

Rick a Morty - Série 6

6/10 – Po úděsné 5. sérii, která ve mně zanechala velmi hořkou pachuť, již ještě dneska pořád cítím na jazyku (nebo to jsou ještě lívance ze školní jídelny, těžko říct), jsem šestou řadu Ricka a Mortyho pouštěl jen velmi nerad a s notnou dávkou obezřetného skepticismu. Přeci jenom... po předchozí sérii skrz totální nahodilost epizod, nekonzistentní vývoj postav, přespříliš ujeťáren a nedostatek hlavní dějové linie jsem se začínal bát, že se z Ricka a Mortyho, kdysi prvotřídní vesmírné ságy se svérázným humorem a úžasným příběhem, pomalu stává typický animovaný seroš pro dětské, masovější publikum, jehož největším poselstvím světu je, že už měl dávno skončit. Teď by se asi hodilo vás ubezpečit, že do takového bodu situace nevyeskalovala a že jsem vlastně nadšený. Inu... nestalo se, ale nadšený taky nejsem. V šesté řadě se sice naštěstí dočkáme alespoň nastíněného příběhu na pozadí – řeší se tady záporák, který bude důležitý pro 7. sérii – ale jinak se zase jedná o nesourodou změť různých dobrodružství, které pohromadě drží jen nefunkční portalgun. To je zároveň také jediné pojítko k 5. sérii a patrně jediný znatelný důsledek činů zlého Motyho. Seriál se často opakuje a rušivým způsobem recykluje vlastní vtípky. Rodinka Smithových a její vývoj ustoupil znatelně do pozadí už ve 4. sérii, v tomhle ohledu bohužel stále žádná změna. Výjimkou je šestý díl Analyze Piss, který se na ni jako jediný zacílil a samozřejmě byl úžasný. Řešil zejména Ricka, kterého unavují souboje se slabými oponenty, a tak se je po poradě s psycholožkou rozhodne ignorovat. Tím však mimoděk dá prostor svému zeti, který se rozhodne zastat své dcery a zmlátí jakéhosi zlosyna Pissmastera, čímž se k Rickově vzteku stane hrdinou galaxie. Skvělý nápad, skvělé zvraty, skvělá pointa – Rick a Morty, jak si je pamatuju z prvních sérií. Bohužel hned další epizoda veškeré scénáristické úsilí naprosto zazdí, jelikož se po zvyku novodobých dílů zbůhdarma a zčistajasna ocitáme na neznámé planetě, kde Rick a Morty cosi hledají, Rick řekne Mortymu, aby něco nedělal, ten se to naschvál rozhodně udělat a my 20 minut sledujeme jakýsi sluneční řád rytířů, kterých se Morty snaží zbavit. Absolutně zbytečný díl, stejně jako třeba S06E02, které ale oba mohli být tisíckrát lepší, kdyby se děj o 3 minuty zkrouhnul a místo toho jsme dostali nějaké ukotvení v časoprostoru a odpovědi na otázky proč, co a jak – nějakým originálním způsobem. Tohle je strašně laciné. Pěkným příkladem je třeba Night Family, která sice není na konci nějak zvlášť vtipná / vypointovaná, ale aspoň člověk ví co a jak a dává to smysl. Naštěstí ale v 6. sérii moc takových vyloženě laciných dílů nenajdete, zdaleka ne tolik jako v té předchozí. Všeho všudy jde o takový Rick-a-Morty-průměr. Nic z čeho by se člověk posadil na zadek, ačkoli třeba přílet dinosaurů na Zem měl opravdu grády. Verdikt: "And that's the Way the News go!"