V království rozděleném náboženskými válkami a pod hrozbou britské invaze, hrstka mužů a žen zkříží meče a spojí svůj osud s osudem Francie….
Tři mušketýři Alexandra Dumase se již dočkali nespočet adaptací. Trojice filmů s Michaelem Yorkem, pokus od studia Disney, pokus od Paula W. S. Andersona.... Nová adaptace poté vzniká v domovské Francii. Adaptace v režii Martina Bourboulona je rozdělena na dvě části, měla by poté být jedním z nejdražších filmů v historii francouzské kinematografie. Příběh Athose, Portose, Aramise i D’Artagnana se poté v režii Bourboulona dočkává krapet špinavějšího a vážnějšího pojetí, kdy platí, že je minimálně na první části vidět tučný rozpočet. Stačí to ovšem na dobrý film?
Málokterá adaptace Tří mušketýrů se vlastně brala tak vážně, právě i to je ovšem příjemná změna. Realističtější, drsnější i surovější přístup k příběhům 3 + 1 mušketýrů je vidět i v samotné akci, kdy je sem tam fyzická akce s kordy snímána v jednom dlouhém záběru a právě podobné audiovizuální hrátky přispívají k tomu, že jsou Tři mušketýři: D´Artagnan intenzivnější podívanou. Výsledný film především působí jako blockbuster, který by se v Hollywoodu nejen neztratil, ale v mnoha odvětvích by se zvládl kdejakému blockbusteru vyrovnat. Bourboulon umí pracovat s vizuálem, příjemný dojem zvládá vyvolat i výprava i kostýmy. Tučný román je díky rozdělení na dvě části rozdělen v ideální moment, tempo celé dvě hodiny sympaticky kvapí a navíc je výhrou i samotný casting, ze kterého nejvíc trčí Vincent Cassel jako jako Athos, Eva Green jako Milady i sympatický François Civil jako D´Artagnan.
Samotné akce v první části vlastně není tolik, první část tak slouží především k představení jednotlivých postav, spřádaných intrik i motivů, které se pravého zadostiučinění dočkají až v druhé části (především komplikovaná minulost dvou stěžejních postav čeká na svou dohru). První část je díky tomu o poznání upovídanější, kdy zamrzí, že sice Bourboulon dokáže pracovat s akcí, jinak je ovšem jeho režie tak nějak nějak bez náboje, kdy to chvílemi celé evokuje i například muzikálovou adaptaci Tři mušketýrů z divadla Broadway, která mimo výrazná hudební čísla musela sázet na strnulost dialogů.
● Elvis – Recenze – 90 % Životní portrét Elvise Presleyho se dočkal významného filmového zpracování naposledy v roc...
● Ant-Man Tak mám pro vás připraven první obsah filmu. Budu postupně připravovat další a další obsah...
● Oscarové nominace 2005: žádná překvapení se nekonají. Česká republika přišla zkrátka V časných ranních hodinách úterý 25. ledna se filmový svět konečně dočkal. Z úst herce A...
● Doba ledová 2: Obleva V této akční adventuře z pohledu 3. osoby se vracejí známí hrdinové, na něž čeká zbrusu ...
● První den na festivalu TOURFILM 2014 Letištní mezinárodní filmový festival TOURFILM se koná ve dnech 9.-11.10.2014 v Karlových Var...
Román Alexandra Dumase do velké míry stojí na historických základech, do velké míry poté nová adaptace zůstává své předloze věrná. Místo strhujícího dobrodružství sice tentokrát skutečně dochází na vážně pojatou dobrodružnou podívanou na pozadí politických událostí, u výsledného filmu je přesto cítit cit k původní látce a to hraje roli ve schopném adaptování. Samotný humor není vyloženě nepřítomen, po všech odlehčenějších variantách ovšem skutečně potěší takový přístup, kdy je snadné cítit napětí i to, že se skutečně v rámci zápletky o něco hraje. I proto zamrzí, že dialogy někdy nejsou silnější a skrze to krapet trpí výkony jinak očividně schopných a šikovných herců (vyzdvihnout si zaslouží i Vicky Krieps v roli královny Anny Rakouské).
Rozdělení na dva filmy v zásadě dává smysl, protože je příběh původního románu skutečně hutný, kdy to ovšem již v případě první části působí dojmem, že by ještě rozumnějším krokem bylo rozdělení na trilogii. Už v první části je toho jednoduše mnoho, výsledek vyprávění někdy působí až zhuštěně. Oproti ostatním dobovým filmům a jejich přehnanosti ovšem u nových Tří mušketýrů potěší výrazné zakotvení v realismu, které se ani nepokouší o nějakou přehnanou navoněnost, k pojetí filmu poté chvílemi sedne a chvílemi kdovíjak nesedne soundtrack Guillaumeho Roussela. Každá výraznější postava má v tomto filmu svůj prostor zazářit (ty více upozaděné přitom jistě dostanou šanci příště), jen snaha o vybudování romance působí krapet nedotaženě a vyumělkovaně. Například postava Athose v podání Vincenta Cassela ovšem i díky Casselově podání dostává zcela nové vrstvy, kdy zároveň ještě více funguje jeho téměř otcovská role vůči D’Artagnanovi.
U Tři mušketýři: D’Artagnan Martin Bourboulon a spol. k adaptování legendárního románu Alexandra Dumase přistupují krapet jinak, než většina známých adaptací, výsledkem je poté realističtější a vážnější záležitost, která známý příběh představuje v krapet jiném světle, přesto se jedná o řemeslně zdařilou a dostatečně vtahující záležitost, která snadno vyvolá zvědavost na druhou část. Příklad evropského velkofilmu, který by se v Hollywoodu neztratil....
● Karate Kid – globalizovaný filmový průvodce po Číně i vnitřních pocitech Přiznejme si rovnou, že když se před časem objevily v médiích zprávy o tom, že se Hollywoo...
● S nádechem jara: Karty Doreen Virtue, Marie, královna andělů Musím se přiznat, že kartičky hrozně ráda vytahuji v adventním čase, prostě to "Marie" t...
● Poslední aristokratka SYNOPSE Rodilý Newyorčan Frank získá díky svým šlechtickým předkům dávné rodové sídlo...
● Místo splněných přání (2017) Paolo Genovese mě před rokem vyřídil inteligentní konverzačkou Naprostí Cizinci a letos se mu...
● Shingeki no Kyojin 2 -9. díl Zahájení Erwin se svými lidmi zahajuje pronásledování opancéřovaného a kolosálního titá...
Nejnovější komentáře