Kritiky.cz > Krátké recenze > Vikingové: Valhalla - Série 2

Vikingové: Valhalla - Série 2

6/10 – Není to už taková katastrofa, jako byla 1. série. Sice jsem si sledování ani zdaleka neužil, ale nebyl jsem ani znechucený, otrávený či znuděný. Zejména poslední díl pořádně šlápnul na plyn a některými velmi zručně zrežírovanými úseky se přiblížil až k samotným Vikingům. Osobně tolik nelpím na faktograficky přesném ztvárnění historie, takže v tomto ohledu této dějepisné slátanině možná trošku přidávám. Prostě nejsem historik, nemám nastudované veškeré dějiny okolo Vikingů a hlavní pro mě je, jestli mě seriál baví. To už je ovšem zmíněný kámen úrazu. Po prvních 6 epizod jsem se vůbec nebavil. Vikingové: Valhalla na mě působili (opět) jen jako slabý odvárek z původního seriálu, kterému dala vzniknout snaha maximálně podojit divácky oblíbený koncept příběhu o drsných seveřanech. Ani po 2. sérii mě seriál nepřesvědčil, že si zasloužil vzniknout. Hlavní selhání vidím pořád v budování napětí, které jsem prakticky vůbec necítil, spoustě otravných klišé (vždycky, když už to vypadá, že někdo důležitý zemře apod., tak se najednou do záběru dostane nějaká postava, která tomu zabrání) a bídné budování vztahů k postavám. Přijde mi, že Jeb Stuart naprosto vypustil to, že by postavy měli mít nějaké specifické vlastnosti. Každý je tu buď drsný hromotluk, bezskrupulózní manipulátor, anebo nezajímavá nicka. K žádné postavě bych nedokázal vyjmenovat alespoň 3 vlastnosti, které ji nějak charakterizují a odlišují od ostatních. Celá anglická dějová linie mě během prvních 2/3 vůbec nebavila a přišla mi naprosto zbytečná, vzhledem k tomu, že ani jednou neovlivnila dění ve zbylých dvou. To samé vlastně platí i o lince dvou grónských bratrů. Je tu jen proto, abychom na ně nezapomněli, ale vlastně se nestane VŮBEC nic podstatného pro příští série nestane, tedy až na závěrečné nové potenciální spojenectví. Obecně řečeno, spousta vaty, to zůstalo z 1. série, akorát tentokrát je lépe zakamuflovaná. Jinak hlavní linka o Freydis a spol se docela vydařila. Povedlo se nemožné, lehce jsem si oblíbil tuto silnou ženskou postavu. Nejspíš je to tím, že jako jediná má docela smysluplný dějový oblouk a nějak se během děje vyvine (ačkoli se vlastně jedná o vývoj z pořádné drsňačky na ještě většího drsoňe). Znělka je tentokrát o něco údernější, v tomhle ohledu palec nahoru. Příliš akce se nedočkáme, zato to ale dává větší smysl. Slabší vikingská taškařice. Verdikt: „Jeb Stuarta!“

• Chystá se pokračování Ghost of Tsushima? Dost možná ano. ...22. října 2020 Chystá se pokračování Ghost of Tsushima? Dost možná ano. ... Chystá se pokračování Ghost of Tsushima? Dost možná ano. Na webu studia Sucker Punch Productions se totiž objevil inzerát na pracovní pozici pro scénáristu, který napíše příběh z […] Posted in Krátké herní aktuality
  • MARTIN MYŠIČKA (kouzelník, táta hlavního hrdiny Alberta)6. prosince 2017 MARTIN MYŠIČKA (kouzelník, táta hlavního hrdiny Alberta) Jak jste se k roli tatínka hlavního hrdiny dostal? A jak jste natáčení filmu prožíval? V létě mi zavolal režisér Vítek Karas s nabídkou role. Zrovna jsme se sousedem opravovali společný […] Posted in Rozhovory
  • Yves Sain Laurent - 60 %24. března 2014 Yves Sain Laurent - 60 % Životní příběhy slavných osobností lákají filmaře jednak tím, jak je jejich cesta za životním úspěchem náročná, ale z obchodního hlediska se jedná o sázku na jistotu známého jména. Módní […] Posted in Filmové recenze
  • Můj tajný deník na zip21. listopadu 2017 Můj tajný deník na zip Pokud váháte nad tím, čím potěšit svou malou dceru či vnučku pod stromečkem, tento tajný deník je to pravé. Potěší nápaditým designem s lesklými deskami a zipovým zapínáním, zakončeným […] Posted in Recenze knih
  • 13 hodin: Tajní vojáci z Benghází | 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi [75%]5. února 2016 13 hodin: Tajní vojáci z Benghází | 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi [75%] Michael Bay si vypěstoval pověst krále explozí v Hollywoodu. Není se moc čemu divit, stačí se podívat na jeho dosavadní filmovou kariéru. Nicméně už jej neuspokojuje jen ničit […] Posted in Filmové recenze
  • Podivuhodná dobrodružství Vladimíra Smolíka - Zajímavosti3. dubna 2020 Podivuhodná dobrodružství Vladimíra Smolíka - Zajímavosti Maďarský animovaný seriál o kultovní rodince Smolíkových měl premiéru v roce 1973. Seriál má celkem 13 dílů. Seriál volně navazuje na Odkaz budoucnosti aneb Podivuhodná dobrodružství […] Posted in Zajímavosti
  • Raubíř Ralf - popis hlavních postav6. listopadu 2012 Raubíř Ralf - popis hlavních postav Raubíř Ralf: Být záporák ještě neznamená být negativní Ralf je těžkopádný osamělý ničitel, jehož velké a silné ruce umějí rozbít cokoli si zamane. Po dobu třiceti let den za dnem dělá […] Posted in Články
  • Mýty 1: Legendy v exilu - 90 %24. září 2017 Mýty 1: Legendy v exilu - 90 % Pokud si to dobře pamatuji, tak "Legendy v exilu" jsem četl poprvé velmi brzy poté, co byly vydány nakladatelstvím Netopejr. To vydalo ještě druhý díl, ale na nějakou dobu se série […] Posted in Recenze knih
  • Králova zahradnice - Móda u dvora20. dubna 2015 Králova zahradnice - Móda u dvora Jedna z místností, které se na plátně nikdy neobjevily, byla ta, v níž se skladovaly kostýmy a paruky. “Nejde jen o to, že ty kostýmy a paruku byly obrovské,” říká Joan Bergin. “Stejně […] Posted in Speciály
  • 50x A Stále Poprvé29. září 2018 50x A Stále Poprvé Jak mnozí víte, je to docela nový a dost podařený film. Vypráví o mladíkovi(Henrym) a o jedné pěkné slečně(Lucy). Henry, to je velký sukničkář, který neustále střídá jednu blondýnu za […] Posted in Retro filmové recenze

Budu rád, když navštívíte i můj stejnojmenný profil na ČSFD.

|

0