Kritiky.cz > Filmy > Filmové premiéry > U nás na farmě - preview

U nás na farmě - preview

1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Když hra­bi­vý ban­di­ta Alameda Slim začne spřá­dat plá­ny, jak se zmoc­nit mléč­né far­my Patch of Heaven, tři odhod­la­né krá­vy spo­jí své síly s kara­te­ko­něm Buckem a celou plejá­dou dal­ších zví­ře­cích oby­va­tel stat­ku, aby spo­leč­ný­mi sila­mi doká­za­li svůj domov zachrá­nit. Ve spo­lu­prá­ci s tajem­ným lov­cem lidí Ricem se vydá­va­jí na ces­tu skr­ze nehos­tin­nou západ­ní kra­ji­nu, během kte­ré musí pře­ko­nat všech­ny padou­chy i nástra­hy divo­či­ny a pola­pit zákeř­né­ho Slima, na jehož hla­vu byla vypsá­na vel­ká odmě­na.

O FILMU

Studio Walt Disney Feature Animation uva­žo­va­lo o nato­če­ní wes­ter­no­vé kome­die po mno­ho let. V prů­bě­hu dlou­hých pří­prav vznik­lo něko­lik pra­cov­ních námě­tů, při­čemž jed­na z raných ver­zí vyprá­vě­la pří­běh malé­ho telát­ka, kte­ré tou­ži­lo po tom, aby moh­lo být jako koně v čele stá­da. V roce 1999 pak při­šel Michael LaBash s neví­da­ným nápa­dem – obsa­dit do titul­ních rolí tři krá­vy, kte­ré se v tou­ze zachrá­nit svou far­mu sta­nou lov­ky­ně­mi lidí. LaBashovu základ­ní ideu násled­ně podrob­ně­ji roz­pra­co­va­li Sam Levine, Mark Kennedy, Robert Lence a Shirley Pierce. V říj­nu 2000 se pak autor­ský tým roz­ros­tl o reži­sé­ry Willa Finna a Johna Sanforda, kte­ří pomoh­li dát pří­bě­hu finál­ní podo­bu a napsa­li scé­nář.

„Vždycky jsem měl rád posta­vy, kte­ré se těší pří­z­ni vel­ké čás­ti pub­li­ka, a mezi mé fil­mo­vé favo­ri­ty od Disneyho pat­ří legrač­ní a vše­o­bec­ně oblí­be­né sním­ky jako 101 dal­ma­ti­nů nebo Kniha džun­glí. Knihu džun­glí bych si s sebou vzal na opuš­tě­ný ost­rov a nepře­sta­la by mě bavit, ani kdy­bych se na ni díval kaž­dý den. Natáčeli jsme kome­di­ál­ní wes­tern, tak­že jsme si muse­li vyhr­nout ruká­vy a pro­zkou­mat zákla­dy toho­to žán­ru, abychom je moh­li vzít, pou­žít a nako­nec obrá­tit naru­by,” říká Will Finn.

„Když jsme zača­li pra­co­vat na tom­to fil­mu, měli jsme úpl­ně vol­né ruce. Píseň ‘Little Patch of Heaven’ už byla ve stá­diu dokon­čo­vá­ní, ale kro­mě toho jsme neby­li vůbec ničím ome­zo­vá­ni. Věděli jsme, že chce­me nato­čit wes­tern naru­by, ve kte­rém budou mís­to kov­bo­jů hrdin­ka­mi krá­vy. A od této základ­ní myš­len­ky jsme se moh­li odpích­nout libo­vol­ným smě­rem,“ říká scé­náris­ta a reži­sér Sanford.

„Dobrou zprá­vou bylo to, že jsme moh­li nato­čit film plně dle našich před­stav, v jaké­ko­liv podo­bě, kte­rá se nám zamlou­va­la,” říká Finn. „Bohužel ji dopro­vá­ze­la i špat­ná zprá­va – že si s ním musí­me pořád­ně pohnout. Bylo to jako naska­ko­vat do jedou­cí­ho vla­ku. Na pří­bě­hu a někte­rých posta­vách (zejmé­na Buckovi a Slimovi) bylo potře­ba ješ­tě pořád­ně zapra­co­vat. Buck byl poměr­ně nesym­pa­tic­ký a aro­gant­ní. Místo nej­lep­ší­ho lov­ce lidí na Západě jsme z něj udě­la­li nezku­še­né­ho koní­ka plné­ho nadě­jí, kte­rý chtěl vždyc­ky být hrdi­nou, ale nikdy nedo­stal pří­le­ži­tost uká­zat, co v něm je.”

„Dalším tvr­dým oříš­kem pro náš scé­náris­tic­ký tým byla posta­va Slima,” pokra­ču­je Sanford. „Přemýšleli jsme nad celou řadou důvo­dů, proč by měl dělat to, co ve fil­mu dělá. Problém byl v tom, že jsme měli spous­tu hrdi­nů, kte­ří nemě­li s tím­to padou­chem vůbec žád­nou spo­ji­tost. Když jsme pak při­šli s nápa­dem, že Slim kra­de krá­vy, aby si mohl kupo­vat pozem­ky, zača­lo to do sebe zapa­dat. Tím, že sku­pu­je půdu a má spa­de­no i na Patch of Heaven, jsme dali krá­vám moti­va­ci usi­lo­vat o jeho pola­pe­ní.”

Pestré zví­ře­cí osa­zen­stvo far­my při­ve­dl k živo­tu tým špič­ko­vých ani­má­to­rů v čele s Markem Hennem, Chrisem Buckem a Duncanem Marjoribanksem, kte­ří se zhos­ti­li prá­ce na třech hlav­ních posta­vách. Zkušený Chris Buck, jenž byl jed­ním z reži­sé­rů fil­mo­vé­ho hitu Tarzan, měl na sta­ros­ti posta­vu nedů­tkli­vé Maggie: „Krávy nejsou pří­liš akč­ní zví­řa­ta,” říká ani­má­tor. „Během pří­prav na film jsme navští­vi­li míst­ní mléč­nou far­mu a pozo­ro­va­li něko­lik set krav. Myslel jsem, že si pořád­ně pro­hléd­nu všech­ny jejich pohy­by, ale jedi­né, co děla­ly, bylo to jejich usta­vič­né pře­žvy­ko­vá­ní. Naše fil­mo­vé posta­vy běha­jí, ská­čou a děla­jí spous­tu věcí, kte­rým krá­vy ve sku­teč­nos­ti pří­liš nehol­du­jí. Díky návště­vám far­my jsme ale moh­li odpo­zo­ro­vat jem­né detai­ly v jejich cho­vá­ní i vzhle­du. Krávy mají veli­ce odu­šev­ně­lý pohled a heb­ký čumák. Velmi čile pohy­bu­jí oca­sem. Neexistuje lep­ší inspi­ra­ce, než pozo­ro­vat živou před­lo­hu vaší posta­vy v troj­roz­měr­ném pro­ve­de­ní pří­mo před vámi.”

Méně fleg­ma­tic­kou strán­ku kra­ví­ho cho­vá­ní si Buck pro­hléd­nul během návštěvy jez­dec­ké­ho cen­t­ra v Burbanku, kde pozo­ro­val kov­bo­je při nahá­ně­ní dobytčí­ho stá­da. „Ve fil­mu jsme nako­nec kra­ví běh tak tro­chu zka­ri­ko­va­li,” podo­tý­ká ani­má­tor. „Naše posta­vy se pohy­bu­jí polo­re­a­lis­tic­ky a jejich ana­to­mie je z vět­ší míry správ­ná. Trochu jsme si s ní pohrá­li, aby moh­ly ská­kat, běhat, špl­hat a dělat spous­tu dal­ších věcí tak, jak by to sku­teč­ná krá­va vzhle­dem ke své fyzi­o­lo­gii nedo­ká­za­la.”

V rám­ci pří­prav na natá­če­ní zaří­di­la pro­du­cent­ka Alice Dewey Goldstone dva­nác­ti čle­nům kre­a­tiv­ní­ho týmu sku­teč­ně netra­dič­ní záži­tek – během pod­zi­mu 1998 se na týden vyda­li do Wyomingu, aby zde spo­lu se stá­dem dobyt­ka a něko­li­ka honá­ky pod­stou­pi­li při­bliž­ně šede­sá­ti­ki­lo­me­t­ro­vou ces­tu nehos­tin­nou kra­ji­nou. Každodenní osmi­ho­di­no­vá pro­jížď­ka na hřbe­tu koně, noco­vá­ní pod širým nebem a nahá­ně­ní dobyt­ka bylo pro fil­ma­ře pří­le­ži­tos­tí, jak se sezná­mit s pro­stře­dím a oku­sit život kov­bo­jů na vlast­ní kůži. Po veče­rech se všich­ni schá­ze­li u tábo­ro­vé­ho ohně a poslou­cha­li wes­ter­no­vé pís­ně v podá­ní oprav­do­vých kov­bo­jů a ran­če­rů.

 

„Jedním z důvo­dů, proč jsme absol­vo­va­li ten­to dob­ro­druž­ný výlet, bylo sezná­me­ní s cho­vá­ním koní a krav. Každý z nás měl na celý týden své­ho koně, kte­ré musel česat, osed­lá­vat a krmit. Díky tomu k němu zís­ká­te urči­tý vztah a nau­čí­te se pozná­vat jeho nála­dy. Během jedi­né­ho týd­ne jsme toho vidě­li oprav­du hod­ně. Museli jsme se obe­jít bez aut a mobil­ních tele­fo­nů a jed­li jsme z talí­řů z bílé­ho ple­chu,” vzpo­mí­ná pro­du­cent­ka.

Ve wes­ter­no­vém žán­ru je barev­ná pale­tu fil­mu čas­to ladě­ná do hně­dých tónů, aby tak zdů­raz­ni­la praš­ný terén a atmo­sfé­ru pohra­nič­ních měst. Tvůrci toho­to fil­mu se však roz­hod­li vyra­zit do dosud nepro­zkou­ma­né oblas­ti a poru­šit všech­na nepsa­ná pra­vi­dla smě­si­cí svět­lých barev a moder­ní­ho desig­nu.

„Chtěli jsme, aby byly bar­vy v našem fil­mu tak tro­chu roz­pus­ti­lé,” vysvět­lu­je výtvar­ník David Cutler. „Skvělou ukáz­kou toho­to sty­lu je wes­ter­no­vé měs­to, kde máme pur­pu­ro­vé, žlu­té a mod­ré domy. Mohli jsme pou­žít méně syté bar­vy, ale roz­hod­li jsme se pro barev­něj­ší a žer­tov­ný vzhled. Nechali jsem se hod­ně inspi­ro­vat pra­cí legen­dár­ní Mary Blair, kte­rá měla vel­ký vliv na fil­my Popelka a Alenka v říši divů.”

Hře s barva­mi je dán plný prů­chod v hudeb­ní sek­ven­ci „Yodel-Adle-Eedle-Idle-Oo”, ve kte­ré Alameda Slim jódlu­je na poza­dí a posta­vy v rych­lém sle­du mění své bar­vy. Cílem obou reži­sé­rů bylo udě­lat ze Slimova jódlo­va­cí­ho čís­la jed­nu z nej­ba­rev­něj­ších scén v his­to­rii stu­dia Disney a zapsat se tak po bok kla­sic­kých oka­mži­ků, mezi kte­ré pat­ří prů­vod růžo­vých slo­nů ve sním­ku Dumbo nebo hudeb­ní čís­lo Ev’rybody Wants to Be a Cat z fil­mu The Aristocats.

„Tato scé­na je poměr­ně divo­ká, pro­to­že jsme chtě­li, aby se pub­li­kum doká­za­lo vžít do poci­tů hlav­ních hrdi­nek,” říká vedou­cí ani­ma­ce poza­dí Cristy Maltese Lynch. „Vůbec nema­jí tuše­ní, co se děje. Dívají se na svět jiný­ma oči­ma a sly­ší hud­bu, kte­rá je odvá­dí někam pryč. Nemají žád­nou moc nad tím, co se prá­vě ode­hrá­vá. Snažili jsme se, aby mělo pub­li­kum mož­nost pocí­tit totéž.”

Jméno skla­da­te­le Alana Menkena je úzce spo­jo­vá­no s diva­del­ní hud­bou na Broadwayi a také s osca­ro­vý­mi pís­ně­mi a hudeb­ní­mi dopro­vo­dy k Disneyho ani­mo­va­ným fil­mům jako Under the Sea, Kráska a zví­ře, A Whole New World nebo Colors of the Wind. Jedním z mála žánrů, na kte­rých dosud neměl mož­nost demon­stro­vat svůj vše­stran­ný talent, je wes­tern. Spolu s texta­řem Glennem Slaterem však doká­zal, že mu ani tato oblast fil­mo­vé hud­by není cizí.

 

„Film U nás na far­mě je urči­tým dru­hem hyb­rid­ní­ho muzi­ká­lu,” říká Menken. „Dvě pís­ně zpí­va­jí fil­mo­vé posta­vy a ostat­ní pou­ze pod­bar­vu­jí děj. Tím se film liší od muzi­ká­lů, kte­ré jsem napsal v minu­los­ti – v nich posta­vy do pís­ní vět­ši­nou aktiv­ně zasa­hu­jí. Jako autor diva­del­ní hud­by mám za úkol vytvo­řit urči­tý hudeb­ní ‘jazyk’, kte­rým by bylo mož­né pří­běh odvy­prá­vět. A prá­vě ten se pod­stat­ným způ­so­bem lišil od ostat­ních sním­ků, na nichž jsem dosud pra­co­val.”

„Než jsem začal psát tex­ty pís­ní, důklad­ně jsem se při­pra­vil – pře­če­tl jsem si spous­tu wes­ter­nů jako Little Big Man, The Virginian nebo Lonesome Dove. Podíval jsem se také na něko­lik desí­tek fil­mo­vých wes­ter­nů. Po celou dobu jsem měl po ruce notes a pozna­me­ná­val jsem si všech­ny frá­ze a útrž­ky kon­ver­za­ce, u kte­rých jsem cítil, že mají šťá­vu. Nakonec jsem chytla­vý­mi frá­ze­mi a detai­ly o živo­tě na Západě zapl­nil celý sešit. Psal jsem si tam vše, co by se nám moh­lo aspoň tro­chu hodit,” vysvět­lu­je textař Glenn Slater.

„Naším úko­lem bylo nato­čit film, kte­rý by byl zábav­ný pro nás i pro pub­li­kum. S Willem máme spo­leč­nou lás­ku ke kres­le­ným fil­mům a jsme oba pře­svěd­če­ni, že prá­ce na nich je skvě­lá zába­va. Náš pří­běh se zabý­vá urči­tý­mi hod­no­ta­mi, ale nechtě­li jsme jej tížit něja­kým zásad­ním morál­ním posel­stvím. Jsme hrdí, že se nám poda­ři­lo nato­čit vel­mi legrač­ní a zábav­ný ani­mo­va­ný film,” uza­ví­rá deba­tu scé­náris­ta a reži­sér Sanford .

Odkaz na Wallpapery


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
  • Scream 3 (2000)6. listopadu 2012 Scream 3 (2000) Již potřetí si Sidney a spol. musí prožít krvavou hoňku s maskovaným zabijákem… Film Ostří se dočkal již druhého pokračování a Cotton Weary očekává další přísun […] Posted in Horory
  • 22. dubna 2018 Westworld Westworld je americký sci-fi westernový televizní seriál vytvořený Jonathanem Nolanem a Lisou Joy pro kanál HBO. Vzniká na základě stejnojmenného filmu z roku 1973, který napsal a […] Posted in Speciály
  • 28. března 2019 Osamělý svobodný muž – 27 Posted in Komiks
  • 19. listopadu 2015 Zdeněk Svěrák: Filmové příběhy Asi jen stěží byste v České republice hledali někoho, kdo nikdy neviděl filmy Obecná škola, Kolja nebo Vratné lahve. Zdeněk Svěrák ve své knize s názvem Filmové příběhy předkládá čtenáři […] Posted in Recenze knih
  • 19. listopadu 2019 DIGITÁLNÍ TVORBA: Magické dimenze: Karty, které pohltí! Vykládací karty magické dimenze jsou pro mne něčím zlomové. Digitálním obrázkům na kartám jsem se bránila, jejich uměleckou hodnotu přehlížela (ano, taková jsem!), ale tady se všechno asi […] Posted in Recenze knih
  • Vymění AZUA kapitána? | Survivor CZ&SK4. února 2022 Vymění AZUA kapitána? | Survivor CZ&SK Posted in Videa
  • Fog, The (2005)2. ledna 2016 Fog, The (2005) Démonická mlha sebou přináší krvavou odplatu za dávnou křivdu a utrpení. Obyvatelé přímořského městečka Antonio Bay se chystají na oslavu stého výročí od jeho založení. Nikdo z […] Posted in Horory
  • 27. května 2018 David Ondříček: Chtěl jsem, aby ten film byl co nejopravdovější Čím je pro Vás Dukla 61? Je to katastrofický film, rodinný film na pozadí katastrofy, nebo historické drama? První díl je rodinné drama, druhý spíš katastrofický film. Co pro Vás bylo […] Posted in Rozhovory
  • Kletba Růžového pantera18. dubna 2022 Kletba Růžového pantera Prokletí Růžového pantera je komediální film z roku 1983, který je pokračováním série filmů o Růžovém panterovi, kterou na počátku 60. let 20. století vytvořil Blake Edwards. Film byl […] Posted in Speciály
  • 24. září 2019 Titulky k Orange Is the New Black S07E09 - The Hidey Hole Piper v sobě konečně začíná nacházet sílu postavit se svému životu za mřížemi a překvapím tím nejen samu sebe. Naproti tomu Lorna v sobě sílu nenachází a skutečnému a reálnému světu čelit […] Posted in Titulky
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 4,04496 s | počet dotazů: 269 | paměť: 63887 KB. | 26.04.2025 - 20:04:41