Úřadující americký prezident se chopí zbraně, aby zachránil svět před nebezpečím kryptoměn (!) ve filmu G20, blouznivém novém klonu Smrtonosné pasti, který právě běží na Prime Video. Uhlazené produkční hodnoty naznačují, že tu nějaká zábavná hodnota je, ale otupující scénář by mohl snížit vaše IQ, čím déle se budete dívat. Pokud byl film Drop, který se nyní hraje v kinech, Smrtonosnou pastí na rande, tohle je Smrtonosná past pro blbce.
Už od první scény G20 víte, do čeho jdete. Standardní setkání na černém trhu v katolickém kostele, kdy se padouši vydají koupit MacGuffin filmu - a přitom zavraždí prodavačku (Angela Sarafyan), čímž dokážou, jak moc jsou špatní. V těchto typech věcí je MacGuffinem nějaká zbraň hromadného ničení, která bude v průběhu zbytku filmu použita k ohrožení lidstva.
Ve filmu G20 je však MacGuffinem fyzická bitcoinová peněženka nabitá kryptoměnou. „Nejdřív mi ukažte peníze,“ žádá prodavač, než mu ji předá. Počkat, cože?! Tohle stínové setkání na černém trhu je jen krypto transakce? Kéž by existoval nějaký jednodušší způsob, jak převést bitcoin!
Ale teď - hrůza hrůz - mají zlí hoši v držení velké množství Bitcoinů. Za co je utratí? Vydržte. Nepodceňujte hlavního padoucha Rutledge (Antony Starr, který dostává vítanou příležitost uplatnit svůj rodný kiwi přízvuk). Nehodlá je utratit - alespoň zatím ne. Chystá se uměle nafouknout hodnotu bitcoinu a vydělat na tom. Ano, zápletka G20 je standardní krypto-pumpa a dumping.
Ale jak přesně Rutledge nafoukne hodnotu Bitcoinu? Inu, má zamluvenou armádu žoldáků jako ochranku na nadcházející konferenci G20 v Kapském Městě. Plán: unést světové lídry, přimět je odříkat pangram, vytvořit mazaná deepfake videa potvrzující konspirační teorie o světových měnách... a vydělat? Rutledge se obrací na kameru, aby všem řekl, aby si pro jistotu koupili bitcoin.
Je to dokonalý plán. A který vyžaduje unést světové vůdce a přimět je, aby řekli „rychlá hnědá liška přeskočí líného psa“, protože tisíce hodin, kdy na kameru říkali jiné věci, na přesvědčivý deepfake prostě nestačily. Poznámka pro sebe: nikdy neříkejte na kameru „rychlá hnědá liška přeskočí líného psa“.
Rutledge však nevzal v úvahu jednu věc. Prezidentku Spojených států amerických Danielle Suttonovou (Viola Davisová) a - proč ne - celou její nejbližší rodinu, včetně prvního gentlemana Dereka Suttona (Anthony Anderson) a dospívajících dětí Sereny (Marsai Martinová) a Demetria (Christopher Farrar). Tito lidé nějak proklouzli rukojmí krizí - každý z nich nezávisle - a nyní se vydají za Johnem McClanem, aby zmařili mistrovský plán.
Tyto postavy a další světoví vůdci zabírají většinu stopáže filmu G20, ale všichni jsou tak bezchybné lidské bytosti, že jejich scény začínají nudit. Johna McClanea oceníme pro jeho poctivé charakterové vady. Všechny tyto lidi a jejich rodiny budete nenávidět pro jejich umělou dokonalost. S výjimkou britského premiéra Olivera Everetta (Douglas Hodge), sarkastického pitomce, který se příjemně realisticky mění v ufňukaného patolízala.
Ne, budete tu fandit Rutledgeovi, jako jediné postavě s opravdovým drivem; také Starrův závratný výkon pozvedá film, kdykoli je na plátně. Ale budete se trápit, když se nás zbytek scénáře G20 bude snažit přesvědčit, že povstalci jsou ti špatní a že to naši světoví vůdci jsou ti skutečně nezištní hrdinové, kteří se obětují, aby nás zachránili před válkou a terorismem. A bitcoinu, umělé inteligence, deepfakes a všeho ostatního, čeho se máme bát.
G20 umožňuje fascinující srovnání se současnou reálnou politikou, kde je to člověk v Bílém domě, kdo řídí podezřelé krypto-pump-and-dumps. Člověk však může souhlasit se vším, co G20 představuje, a zároveň se cítit uražen pokryteckým patolízalstvím a kryptoekonomikou bez mozku, která je zde předváděna. Svižná filmařina režisérky Patricie Riggenové a vcelku dobře provedené akční scény (až do příšerného vrtulníkového finále) mohou jít jen tak tak - je v nich příliš mnoho viny na to, abyste z nich měli nějaké potěšení.
Tento článek původně napsal Jason Pirodsky pro The Prague Reporter a do češtiny jej přeložil Jiří Borový
Nejnovější komentáře