Málokterý film mi představuje ryzost Spojených států amerických jako tento. Úvodní scéna začíná detailními prostřihy usedajícího Mickey Rourke na svůj Harley Davidson, za doprovodu sklady Wanted Dead or Alive od Bon Jovi. Motor se rozeřve a Mickey vyjíždí do noci na rozlehlé pláně USA, které ho vedou do Los Angeles. Hned v úvodní scéně se připlete na benzínové pumpě k ozbrojenému přepadení, protože v USA může mít zbraň každý a nebojí se jí použít. Ovšem Američané jsou na to, že na ně každou chvíli někdo míří kvérem zvyklí, takže Mickey jen prohlásí “Kdybych dostal čtvrťák za každýho frajera, co na mě vytáhne bouchačku, byl bych už boháč” a frajera odzbrojí. A v tomto duchu se pak nese celý film. Jeho kámoš Don Johnson je opravdu tragická postava, co nemá v životě štěstí, ale aspoň má v rukávu mnoho mouder od svého nebožtíka táty. Tento film je hloupé akční béčko, které není asi ani moc dobré, stejně jako životy našich hrdinů a většiny reálných Američanů, kteří zkrátka nežijí svůj americký sen, protloukají se životem, jak jen můžou a své lapálie komentují s pistolí za pasem, určitě podobným způsobem jako Harley a Marlboro. Nejsou tam žádné malebné dialogy, ale nepochybně to obsahuje nějakou lidovou moudrost této americké sociální třídy, co žije v prachu pod nohama pracháčů v jejich mrakodrapech. Už jen Herleyho otázka k Marlborovi, když v noci sedí na betonu pod billboardem a připravují se na finální souboj s grázly “Přemýšlíš někdy o tom, jestli existuje něco lepšího ?” “Každej den” “Tak to nemyslím…” má něco do sebe. A hlavně i to že “Je lepší být mrtvej frajer, než-li živej srab” dává jasný pohled na život určitého spektra lidí. Je to film o přátelství dvou chlapů, co neměli v životě moc štěstí a mají už jen sami sebe. Je to film pro chlapy a na konci možná i někoho lehce i dojme.
Harley Davidson a Marlboro Man
Odebírat
Přihlášení
0 Komentáře
Nejstarší
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji? Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!
◄ Psanci | Kung Fu Panda 4 ►
Nejnovější komentáře