Co se skutečně odehrálo v Toweru? K odhalení tajemství je potřeba komunikace s mrtvými a zároveň přežít bolestivé mučení pod taktovkou tyrana…
Král Edward leží na smrtelné posteli a jeho manželka se psychicky zhroutila. Jejich dva synové jsou totiž již delší dobu nezvěstní a o trůn se uchází krutý vévoda z Gloucesteru Richard. Jednoho večera jsou z řeky u Toweru vytaženy ostatky dvou dětí a je možné, že se skutečně jedná o ztracené následníky trůnu. Richard přikáže svému dvornímu mučiteli, aby v kobkách započal „nemilosrdné vyšetřování“ (mučení vězňů a potencionálních podezřelých), zatímco dvorní dáma Blythe je přesvědčená, že za vším stojí právě on a jeho nohsledi. Snaží se přesvědčit kněze Isaaca, ale ten jí nevěří. Proto se vydává hledat pomoc na venkov, kde žije jistý Henry Pedrick – muž který údajně dokáže komunikovat s mrtvými. Hodlá usvědčit skutečné vrahy, ale ti udělají všechno, aby jejich tajemství zůstalo navždy utajené, a odstraní každého, kdo se jim postaví do cesty…
Režie: Charlie Steeds
Rok výroby: 2022
Délka: 90 min
Země: Velká Británie
Hrají:
Richard Rowden...(Henry Pedrick)
Reece Connolly...(Isaac Crawgyll / Mary Farepoyn)
Tim Cartwright...(Richard III)
Jake Watkins...(Geoffrey)
James Swanton...(Solomon)
Emma Spurgin Hussey...(Blythe)
...a další
Britové jsou už dlouho známí tím, že poslední dobou po vzoru Američanů rádi ohýbají a překrucují vlastní historii dle obrazu novodobých trendů a plnění jistých „zvrácených“ kvót. Spousta tvůrců vymýšlí vlastní fantasmagorie a poté je přenášejí na filmové plátno. Charlie Steeds se rozhodl tentokrát vzít na mušku kontroverzního Richarda III a tajemství okolo zmizení dvou malých korunních princů Eduarda a Richarda. Dodnes se přesně neví, co se tehdy skutečně stalo a existuje řada nejrůznějších teorií a polopravd.
Ale pojďme zpátky k samotnému filmu. Jde o směsici středověké fantasy a historického hororu v dosti laciném provedení. On rozpočet nebyl zrovna moc velký, což je patrné již na první pohled. Celková kvalita filmu je dost podprůměrná – kamera, střih, interiéry, herecké výkony i speciální efekty. Je však potřeba říci, že kromě hromady nepříliš záživných dialogů, tu však lze narazit i na několik slušných pasáží, najdou se zde i náznaky o vytvoření alespoň trochu snesitelné atmosféry, nějaké to mučení a gore taky nechybí, stejně jako nesmí chybět homosexuální podtext a v závěru i litry umělé krve (ty vodotrysky si mohli odpustit).
Ať už byl film špatný (slabý) jakkoliv, musím uznat, že když se onen tajemný cizinec vydal do říše mrtvých a navázal kontakt s mrtvými, tak se kvalita filmu alespoň trochu zlepšila. Právě tyto scény považuji za vůbec nejlepší z celého filmu. S tím samotným mučením už to bylo slabší, ale takovou „hrušku“ v prdeli bych vážně nechtěl. Je to mé první shledání s tvorbou tohoto režiséra (přestože mám od něj ve své sbírce filmů hned několik) a už teď vím, že si jej zařadím mezi ty „špatné“ a ne moc často vyhledávané.
Hodnocení: 30 %
Nejnovější komentáře