Krev zmizelého je rozsáhlé vyprávění tragického životního příběhu česko-německé ženy Helgy Skládalové, jejíž trápení pramení z národnostní nenávisti. K Čechům i Němcům, díky Čechům, Němcům i Rusům. Přátelí se s židovským lékařem a má dítě s fašistou...
Celý příběh začíná na konci třicátých lete kdesi v Jeseníkách. Helga (Vilma Cibulková) pracuje jako pomocnice v místním lazaretu, kde se léčí převážně němečtí vojáci. Zde se také seznamuje se svou životní láskou a zároveň životním neštěstím, Arnem (Václav Jiráček). Aby byl příběh patřičně zamotaný, tak mladý Arno není „pouhý“ Němec, ale poměrně majetný šlechtic kdesi z Pobaltí, který bojoval proti Sovětskému svazu. Po Arnově sebevraždě se Helze narodí jejich dcera Dorli (Ester Geislerová). Po skončení války „echt“ Češi nemohou Helze odpustit, že má dítě s přívržencem Němců.
Se změnou politických poměrů se začínají projevovat pravé lidské charaktery. Jedni se snaží prostě jen přežít, jiní se v jakékoli nastalé situaci snaží dostat k moci a mstí se. Najdou se i tací, kteří ač sami v problémech, snaží se druhým pomáhat. Jak čas plyne, Helga a její dcera jsou vydávány na pospas toku nelítostných dějinných událostí, v nichž na každém kroku narazí na zvrhlého „bratra velitele“ Čevoru (Igor Bareš), který se vyžívá v násilí a pomstě. Nebýt jeho, mohly obě ženy vcelku bez povšimnutí problematickou dobu přežít.
Jak Helga, tak křehká Dorli se ve svých snech často setkávají s Arnem. U Helgy je to ještě pochopitelné, vrací se ke své krátké ale zřejmě jediné lásce a světlému období svého života. Představy Dorli, v nichž se setkává s krásným mladým otcem v zářivě bílé košili, mi však připadá, řekněmě, divná. Spíš to vypadá, že vzpomíná na svého milence než na otce, kterého nikdy nepoznala...
Po všech dějových a dějinných peripetiích, v nichž se člověk místy ztrácí, se postupně z Čech a Pobaltí dostáváme přes Rakousko až do Konga. Tam na začátku 60. let odjíždí osiřelá Dorli „spasit svět“.
V jedné z posledních scén se podle mého názoru poněkud zbytečně také mihne Marek Vašut s jeho typickými, trochu přehnanými projevy. Myslím, že závěrečnou scénu již nebylo nutno podtrhovat někým natolik „výrazným“.
29. dubna 2022 Promlčeno – Recenze – 60 % Promlčeno je novým filmem režiséra a scenáristy Roberta Sedláčka (Rodina je základ státu, Jan Palach). Ten snímek podědil po režijním debutantovi Mirkovi Veselém, jenž coby autor námětu a […] Posted in Filmové recenze
27. dubna 2022 Promlčeno - 60 % Radek (Karel Roden) se po téměř dvaceti letech nečekaně vrací do Čech, aby zde kontaktoval jistou Elišku (Denisa Barešová) a jednou provždy se vyrovnal se svou minulostí. V tom mu pomáhá […] Posted in Filmové recenze
3. ledna 2021 Román pro ženy - Viewegha režíruje Filip Renč Laura si jako obvykle jen tak zaběhne ke své oblíbené kadeřnici a jí, jejím kolegyním a všem divákům během stříhání, barvení a foukání poví svůj "životní příběh", ve kterém postupně […] Posted in Retro filmové recenze
12. července 2019 Kajínek – příliš mnoho povyku Je režijní debut herce a kaskadéra Petra Jákla ml., inspirovaný skutečným příběhem nejpopulárnějšího českého zločince posledních let, další bulvární senzací, která má jen přitáhnout […] Posted in Retro filmové recenze
19. června 2019 Lída Baarová Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků […] Posted in Galerie
19. června 2019 Fotograf V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny […] Posted in Galerie
Nejnovější komentáře