John Boorman začal koncem 50. let pracovat jako čistič a novinář. Vedl zpravodajské redakce Southern Television v Southamptonu a Doveru a poté se začal věnovat televizní dokumentární tvorbě, aby se nakonec v roce 1962 stal vedoucím dokumentární jednotky BBC v Bristolu.
Zaujal producenta Davida Deitche a dostal nabídku režírovat film, jehož cílem bylo zopakovat úspěch filmu „A Hard Day’s Night“ (režie Richard Lester v roce 1964): „Chyť nás, když to dokážeš“ (1965) o konkurenční popové skupině Dave Clark Five. Ačkoli nebyl komerčně tak úspěšný jako Lesterův film, sklidil dobré recenze od významných kritiků, jako jsou Pauline Kaelová a Dilys Powellová, a usnadnil Boormanovi cestu do filmového průmyslu.
Boormana do Hollywoodu přilákala možnost natáčet filmy většího rozsahu a ve filmu „Point Blank“ (1967), natočeném podle románu Richarda Starka, přenesl cizí vizi do chátrající pevnosti Alcatraz a protohippie světa západního pobřeží Ameriky. Lee Marvin tehdy neznámého režiséra plně podpořil a řekl MGM, že všechny své souhlasy s projektem přenechal Boormanovi.
Boorman byl předvolán na schůzku s prezidentem MGM Robertem O’Brienem, na které výkonný ředitel okamžitě začal vyjadřovat obavy z toho, jak film pokračuje, ale v polovině schůzky zazvonil telefon. Byl to David Lean s prosbami před svým dalším filmem „Ryanova dcera“ (1970) a O’Brien byl z rozhovoru s ním tak nadšený, že když hovor skončil, jednoduše vyprovodil Boormana se slovy, že jen „ať se daří“. Boorman po letech Leanovi vyprávěl, jak ho zachránil.
Jednou v noci při natáčení finálových scén z prostředí Alcatrazu si vyčerpaný a vyčerpaný Boorman uvědomil, že vůbec neví, co dělá. Marvin si to uvědomil také a zeptal se, jestli má režisér potíže. Řekl Boormanovi, aby to nechal na něm, a „najednou byl opilý, křičel, smál se a ječel“ a vedoucí produkce přistoupil k Boormanovi s tím, že v žádném případě nemohou pokračovat v natáčení. „Jakmile jsem byl z obliga, tlak ze mě spadl, trvalo mi deset minut, než jsem vymyslel záběry, a Lee se úžasně zotavil.“ (IMDb)
Všechno nejlepší k narozeninám, Johne Boormane!
24. prosince 2024 Recenze pohádky Tři princezny Režisér Tomáš Pavlíček přichází s novou českou pohádkou, která představuje tři princezny – chytrou Sofii, odvážnou Leonu a krásnou Flóru – na jejich dobrodružné cestě za záchranou […] Posted in Filmové recenze
24. prosince 2024 Chobotnice z II. patra "Chobotnice z II. patra" je čtyřdílný československý televizní seriál z roku 1987, který vznikl pod režijním vedením Jindřicha Poláka na základě knižní předlohy Oty Hofmana. Seriál byl […] Posted in Zajímavosti
23. prosince 2024 Sám doma: Jak pro nás Kevin objevil Ameriku Vedle českých pohádek patří k vánočnímu televiznímu programu neodmyslitelně už tři dekády i nejslavnější americká rodinná komedie všech dob Sám doma (režie Chris Columbus, scénář John […] Posted in Filmová klasika
22. prosince 2024 Snowboarďáci - sympatická komedie na sněhu Dva šestnáctiletí kluci, Rendy (Vojta Kotek) a Jáchym (Jirka Mádl), odjíždí na hory, aby nasbírali zkušenosti jak ve snowboardingu, tak balení holek. Už na začátku se jim však jejich […] Posted in Retro filmové recenze
22. prosince 2024 Santa je úchyl - Denně vožralej, denně vožralej... Řeknu vám upřímně (či spíše napíšu), že už jsem měl plné zuby všech těch přecukrovaných vánočních filmů, kde má Santa Claus břicho až na zem a na tváři nechutně roztáhlý úsměv. Konečně se […] Posted in Retro filmové recenze
22. prosince 2024 Bráchové: Izraelský seriál o fotbalu a přátelství Izraelské seriály mám většinou rád, takže když jsem zpozoroval, že Netflix do nabídky zařadil i tento kousek a že se navíc částečně odehrává ve fotbalovém prostředí, tak nebylo co řešit a […] Posted in TV Recenze
Nejnovější komentáře