John Boorman začal koncem 50. let pracovat jako čistič a novinář. Vedl zpravodajské redakce Southern Television v Southamptonu a Doveru a poté se začal věnovat televizní dokumentární tvorbě, aby se nakonec v roce 1962 stal vedoucím dokumentární jednotky BBC v Bristolu.
Zaujal producenta Davida Deitche a dostal nabídku režírovat film, jehož cílem bylo zopakovat úspěch filmu „A Hard Day’s Night“ (režie Richard Lester v roce 1964): „Chyť nás, když to dokážeš“ (1965) o konkurenční popové skupině Dave Clark Five. Ačkoli nebyl komerčně tak úspěšný jako Lesterův film, sklidil dobré recenze od významných kritiků, jako jsou Pauline Kaelová a Dilys Powellová, a usnadnil Boormanovi cestu do filmového průmyslu.
Boormana do Hollywoodu přilákala možnost natáčet filmy většího rozsahu a ve filmu „Point Blank“ (1967), natočeném podle románu Richarda Starka, přenesl cizí vizi do chátrající pevnosti Alcatraz a protohippie světa západního pobřeží Ameriky. Lee Marvin tehdy neznámého režiséra plně podpořil a řekl MGM, že všechny své souhlasy s projektem přenechal Boormanovi.
Boorman byl předvolán na schůzku s prezidentem MGM Robertem O’Brienem, na které výkonný ředitel okamžitě začal vyjadřovat obavy z toho, jak film pokračuje, ale v polovině schůzky zazvonil telefon. Byl to David Lean s prosbami před svým dalším filmem „Ryanova dcera“ (1970) a O’Brien byl z rozhovoru s ním tak nadšený, že když hovor skončil, jednoduše vyprovodil Boormana se slovy, že jen „ať se daří“. Boorman po letech Leanovi vyprávěl, jak ho zachránil.
Jednou v noci při natáčení finálových scén z prostředí Alcatrazu si vyčerpaný a vyčerpaný Boorman uvědomil, že vůbec neví, co dělá. Marvin si to uvědomil také a zeptal se, jestli má režisér potíže. Řekl Boormanovi, aby to nechal na něm, a „najednou byl opilý, křičel, smál se a ječel“ a vedoucí produkce přistoupil k Boormanovi s tím, že v žádném případě nemohou pokračovat v natáčení. „Jakmile jsem byl z obliga, tlak ze mě spadl, trvalo mi deset minut, než jsem vymyslel záběry, a Lee se úžasně zotavil.“ (IMDb)
Všechno nejlepší k narozeninám, Johne Boormane!
11. srpna 2025 1936: Rok filmové inovace a společenské reflexe na plátně Rok 1936 byl v historie filmu plodným obdobím, kdy se na plátnech objevily jak klasické melodramy, tak inovativní animační díla či společensky angažované satiry. Přinášíme přehled […] Posted in 100 let filmu
7. srpna 2025 The Invisible Hand: Strategická simulace s osobitým příběhem V dnešním světě plném kapitalistických her a komplexních simulací přichází titul, který kombinuje jednoduchost s hlubším zamyšlením nad korporátní kulturou. Přestože se na první pohled […] Posted in Recenze her
7. srpna 2025 Hodina zmizení - Jeden z hororů i filmů roku Vzájemně propojený hororový epos o zmizení celé školní třídy v malém městě. Vše začíná v okamžiku, kdy 17 dětí z jedné třídy přesně ve 2:17 ráno beze stopy zmizí. Tato děsivá událost […] Posted in Filmové recenze
7. srpna 2025 Prodej vstupenek na Kingdom Come: Deliverance Fanfest Vstupenky na očekávaný Kingdom Come: Deliverance Fanfest jsou nyní v prodeji. Akce se uskuteční 6. září 2025 v pevnosti Malešov. Nenechte si ujít jedinečnou příležitost ponořit se do světa […] Posted in Zajímavosti
7. srpna 2025 Against The Moon V dnešní recenzi se podíváme na hru, která se snaží zaujmout kombinací příběhu, kampaně a tradičního deckbuildera, ovšem s určitými nedostatky. Přestože nabízí zajímavé prvky a odlišnosti, […] Posted in Recenze her
6. srpna 2025 Životopisné drama Duchoň – když talent nestačí Uprostřed léta – času prázdnin a dovolených – jsem byla vyslána do pražského kina 35 na novinářskou projekci filmu Duchoň který režíroval Peter Bebjak. Tvůrci jej uvádějí v době, kdy si […] Posted in Filmové recenze
Nejnovější komentáře