John Boorman začal koncem 50. let pracovat jako čistič a novinář. Vedl zpravodajské redakce Southern Television v Southamptonu a Doveru a poté se začal věnovat televizní dokumentární tvorbě, aby se nakonec v roce 1962 stal vedoucím dokumentární jednotky BBC v Bristolu.
Zaujal producenta Davida Deitche a dostal nabídku režírovat film, jehož cílem bylo zopakovat úspěch filmu „A Hard Day’s Night“ (režie Richard Lester v roce 1964): „Chyť nás, když to dokážeš“ (1965) o konkurenční popové skupině Dave Clark Five. Ačkoli nebyl komerčně tak úspěšný jako Lesterův film, sklidil dobré recenze od významných kritiků, jako jsou Pauline Kaelová a Dilys Powellová, a usnadnil Boormanovi cestu do filmového průmyslu.
Boormana do Hollywoodu přilákala možnost natáčet filmy většího rozsahu a ve filmu „Point Blank“ (1967), natočeném podle románu Richarda Starka, přenesl cizí vizi do chátrající pevnosti Alcatraz a protohippie světa západního pobřeží Ameriky. Lee Marvin tehdy neznámého režiséra plně podpořil a řekl MGM, že všechny své souhlasy s projektem přenechal Boormanovi.
Boorman byl předvolán na schůzku s prezidentem MGM Robertem O’Brienem, na které výkonný ředitel okamžitě začal vyjadřovat obavy z toho, jak film pokračuje, ale v polovině schůzky zazvonil telefon. Byl to David Lean s prosbami před svým dalším filmem „Ryanova dcera“ (1970) a O’Brien byl z rozhovoru s ním tak nadšený, že když hovor skončil, jednoduše vyprovodil Boormana se slovy, že jen „ať se daří“. Boorman po letech Leanovi vyprávěl, jak ho zachránil.
Jednou v noci při natáčení finálových scén z prostředí Alcatrazu si vyčerpaný a vyčerpaný Boorman uvědomil, že vůbec neví, co dělá. Marvin si to uvědomil také a zeptal se, jestli má režisér potíže. Řekl Boormanovi, aby to nechal na něm, a „najednou byl opilý, křičel, smál se a ječel“ a vedoucí produkce přistoupil k Boormanovi s tím, že v žádném případě nemohou pokračovat v natáčení. „Jakmile jsem byl z obliga, tlak ze mě spadl, trvalo mi deset minut, než jsem vymyslel záběry, a Lee se úžasně zotavil.“ (IMDb)
Všechno nejlepší k narozeninám, Johne Boormane!
10. května 2025 Amerikánka – když trauma mluví barvami – 75 % Amerikánka (2024) režiséra Viktora Tauše je na naše poměry zcela výjimečný snímek, který byl vytvořen na základě skutečné události - předlohou Amerikánky pro film byla skutečná postava, […] Posted in Filmové recenze
7. května 2025 The Surfer - Nicolas Cage na vlnách toxické maskulinity Muž (Nicolas Cage) se po letech vrací na odlehlou idylickou pláž, kde vyrůstal a své nejšťastnější dny tu trávil surfováním. Svému synovi (Finn Little) chce dopřát to samé a společně tu […] Posted in Filmové recenze
6. května 2025 Občanská válka: Alex Garland servíruje válku bez návodu Alex Garland je velmi známý svoji předlohou pro film Pláž. Mně se dost zamlouval knihou Tesaract, kterou jsem četl před více než 20 lety. Mezi další pozoruhodné počiny patří určitě i […] Posted in Filmové recenze
5. května 2025 The Last of Us - Den první (S02E04) Možná Vám chybí recenze na předchozí díly, ale neměl jsem moc času a seriál se mi přestal tolik líbit. Možná čekám o seriálu trochu více. Spíše mně ale zklamalo to, že druhá hlavní postava […] Posted in TV Recenze
Nejnovější komentáře