Třicetiletá žena, která se zoufale snaží zachránit svůj dům z dětství, souhlasí s „randěním“ s nezkušeným devatenáctiletým synem helikoptérových rodičů z vyšších vrstev ve filmu Nic ve zlým, který tento víkend vstupuje do pražských a světových kin. Díky pěkné práci s postavami a dvěma empatickým hereckým výkonům v hlavních rolích je to o něco lepší, než by se dalo čekat, i když zhruba v polovině ztrácí komediální náboj.
Zatímco šablonovitá osnova filmu Nic ve zlým explicitně naznačuje, že půjde o chlípnou sexuální komedii z 80. let ve stylu Soukromých hodin nebo Mého učitele, má tento film režiséra Gena Stupnitského (Hodní hoši) nečekané srdce. Je v něm upřímné ztvárnění starší pumy i nezkušeného teenagera, které povyšuje Nic ve zlým nad ostatní filmy podobného ražení.
V hlavních rolích filmu Nic ve zlým se objevuje Jennifer Lawrence v roli Maddie Barkerové, celoživotní obyvatelky Montauku, kterou z rodného města vytlačují bohatí turisté. Pokud se jí nepodaří splatit zástavní právo, přijde o dům a banka jí právě zabavila auto, čímž ji připravila o hlavní zdroj příjmu jako řidičku Uberu. A to těsně před turistickou sezónou.
Náhodou narazí na inzerát na Craigslistu, kde hledá k výměně ojetý Buick Regal, což by měla být rychlá práce: „randit“ se ztroskotaným synem bohatého páru. Vrtulníkoví rodiče Allison (Laura Benantiová) a Laird (Matthew Broderick) se obávají, že jejich devatenáctiletý syn nemá dostatek zkušeností, než ho pošlou na Princeton, a hledají tu správnou dámu, která by mu ukázala, jak na to.
Je to zbytečně složité nastavení pro jednoduchou premisu Nic ve zlým; existují mnohem jednodušší způsoby, jak získat auto, a skutečně se zdá, že Maddie má zdarma k dispozici dvě jiná vozidla, než se jí dostane do rukou Buick. Ale film se díky tomu dostane tam, kam potřebuje: Lawrencová Maddie se snaží dostat do kalhot panenského Percyho Beckera (Andrew Barth Feldman).
Chlapec však protestuje proti Maddiiným hlubokým výstřihům, dvojsmyslům a chování smyslné femme fatale: trvá na tom, aby se ti dva před dalším krokem poznali. A tak se připravuje půda pro sérii stále trapnějších setkání, v nichž se Maddie pokouší dostat Percyho do postele, zatímco on se nevinně snaží navázat smysluplný vztah.
To zahrnuje i ukázkovou sekvenci Nic ve zlým: scénu nahého koupání, v níž se zcela nahá Maddie potýká s vtipálky, kteří se jim pokoušejí ukrást oblečení. Film skvěle využívá Lawrencovu nahotu v plné kráse k tomu, abychom se na věc podívali z Percyho perspektivy. Scéna je upřímná a neerotická, nejblíže srovnání je nahá rvačka Vigga Mortensena v sauně z Východních příslibů. Ta syrovost je děsivá; drž se dál, chlapče.
Jistě, zatímco Maddie byla najata, aby kluka doučovala v oblasti ložnice, je to nakonec nevinný teenager, kdo Maddie učí způsobům lásky a života.
Lawrence tu dostává vzácnou příležitost blýsknout se komediálními schopnostmi a s Bez obalu uteče: její jízlivá značka cynického humoru prodává to, co by jinak mohlo být rutinou jako její osmdesátkové protějšky. Zahn McClarnon, Natalie Morales a Scott MacArthur se sice objeví jen krátce, ale jako Maddiini přátelé jsou také zábavní. A přestože Feldman dostal nemožný úkol vyvážit Lawrencovu rozjetou hru, slušně se drží na uzdě.
Nic ve zlým není úplný úspěch a komické vlny, na kterých se film veze v první polovině, se téměř úplně vyplavují během závěrečného aktu, kdy Lawrencova Maddie upouští od sarkastického kousání. Ten může diváky rozdělit: ti, kteří se prodávají na chlípnou premisu, v této sexuální komedii moc sexu nenajdou a ostatní jí možná ani nedají šanci. Ale ti, kteří se do toho pustí, najdou nečekanou odměnu.
Tento článek původně napsal Jason Pirodsky pro The Prague Reporter a do češtiny jej přeložil Jiří Borový
Nejnovější komentáře