Kritiky.cz > Recenze knih > Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání

Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání

105861 600 0 fit
105861 600 0 fit
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Kniha je urče­ná pře­de­vším pokro­či­lým stu­den­tům všech vyso­kých škol při­pra­vu­jí­cích peda­go­gic­ké pra­cov­ní­ky. „Nové pod­ně­ty pro svou prá­ci v ní ale nejdou i stá­va­jí­cí uči­te­lé, mistři odbor­né výu­ky, tre­né­ři, soci­ál­ní peda­go­go­vé a dal­ší lidé, půso­bí­cí na děti, mlá­dež či dospě­lé stu­den­ty. Knihu lze dopo­ru­čit i stu­den­tům psy­cho­lo­gie, soci­ál­ní prá­ce a zdra­vot­nic­kých obo­rů. I když jde o nauč­nou lite­ra­tu­ru, „bib­li peda­go­gic­ké psy­cho­lo­gie“, uži­teč­ná bude všem, kte­ří by se rádi dozvě­dě­li poznatky o psy­cho­lo­gic­kých prin­ci­pech uče­ní, vzdě­lá­vá­ní a výcho­vy, pod­sta­tě výchov­né­ho pora­den­ství, pedagogicko-psychologické dia­gnos­ti­ky a výzku­mu.

Publikace je roz­dě­le­na do deví­ti kapi­tol, kaž­dá kapi­to­la obsa­hu­je něko­lik tema­tic­kých pod­ka­pi­tol. Úvodní část kni­hy se věnu­je cha­rak­te­ris­ti­ce a obsa­hu obo­ru peda­go­gic­ké psy­cho­lo­gie a jeho his­to­rii a důle­ži­tým vzta­hům s jiný­mi obo­ry. Kapitola 3 se zamě­řu­je na sociálně-psychologické pozná­ní v peda­go­gic­kém pro­sto­ru. Poznání těch­to aspek­tů má vel­ký vliv na kva­li­tu pří­mé výchov­né, vzdě­lá­va­cí, pre­ven­tiv­ně výchov­né a pora­den­ské prá­ce ve ško­lách a škol­ských zaří­ze­ních. Autor kapi­to­ly srov­ná­vá pří­stu­py jed­not­li­vých bada­te­lů a porov­ná­vá pro­ti­chůd­né názo­ry tema­ti­ku peda­go­gic­ké komu­ni­ka­ce.  Zároveň nabí­zí řeše­ní častých pro­blé­mů s agre­sí a mezi­lid­ský­mi vzta­hy ve ško­le.  Kapitola 4 sezná­mí s psy­cho­lo­gic­ký­mi aspek­ty uče­ní a fak­to­ry, kte­ré ovliv­ňu­jí pro­ces výu­ky. Obsáhlá 5. kapi­to­la se věnu­je cílům, meto­dám, for­mám výu­ky a její­mu obsa­hu.  Prostor je věno­ván téma­tu hod­no­ce­ní a znám­ko­vá­ní žáků. Šestá kapi­to­la se věnu­je pro­ble­ma­ti­ce výchov­né­ho půso­be­ní na děti a dospí­va­jí­cí.  Sedmá kapi­to­la při­po­mí­ná význam pre­ven­ce, včas­né dia­gnos­ti­ky a pedagogicko-psychologické péče o ohro­že­né žáky i mož­nos­ti řeše­ní pro­blé­mů.  Kapitola 8 se týká výchov­né­ho pora­den­ství a posky­to­vá­ní pora­den­ských slu­žeb ve ško­lách a škol­ských zaří­ze­ních. Kapitola 9 před­sta­vu­je vybra­né dia­gnos­tic­ké meto­dy a výzkum­né pří­stu­py, pou­ží­va­né při dia­gnos­ti­ce a zpra­co­vá­ní peda­go­gic­ké pro­gnó­zy.
Jako kaž­dá odbor­ná pub­li­ka­ce, obsa­hu­je Pedagogická psy­cho­lo­gie pro uči­te­le ang­lic­ké Summary, Seznam pra­me­nů a lite­ra­tu­ry, Jmenný a Věcný rejstřík. Dozvíte se i o pra­xi a zamě­ře­ní auto­rů, nechy­bí kapi­to­la Bibliografické poznám­ky.
Některé kapi­to­ly jsou poměr­ně obtíž­né pro stu­di­um a vyža­du­jí urči­tou před­cho­zí zna­lost pro­blé­mu.  Přesto kni­ha při­ná­ší cen­né poznatky z obo­ru, pří­nos­ný je nejen samot­ný výklad, ale i nastí­ně­ní řeše­ní pro­blé­mů, s nimiž se pra­cov­ní­ci ve škol­ství kaž­do­den­ně setká­va­jí. Publikace reflek­tu­je slo­ži­tou a nároč­nou dobu, kte­rou škol­ství v sou­čas­nos­ti pro­chá­zí.


Pedagogická psy­cho­lo­gie pro uči­te­le
Autoři: Richard Jedlička, Jaroslav Koťa, Jan Slavík
Žánr: nauč­ná lis­te­ra­tu­ra
Vydala: Grada
Kniha ke kou­pi: Grada Publishing a.s.
Počet stran: 528
Rok vydá­ní: 2018
Hodnocení: 100 %


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Více info o autorce: http://janaspackovaknihy.webnode.cz/

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,65160 s | počet dotazů: 261 | paměť: 72091 KB. | 01.05.2024 - 04:28:23