Kritiky.cz > Speciály > V hlavě - Obsah/O filmu

V hlavě - Obsah/O filmu

Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

OBSAH

Období dospí­vá­ní může být veli­ce kom­pli­ko­va­né. A pro jede­nác­ti­le­tou Riley, kte­rá se musí se svou rodi­nou pře­stě­ho­vat z ame­ric­ké­ho Středozápadu do San Francisca, kde její tatí­nek dostal novou prá­ci, to pla­tí dvoj­ná­sob. Stejně jako nás všech­ny, i Riley ovliv­ňu­jí její emo­ce – Radost, Strach, Vztek, Nechuť a Smutek. Emoce žijí na Hlavním veli­tel­ství, což je řídí­cí cen­t­rum uvnitř Rileyiny mys­li, odkud Riley pomá­ha­jí vypo­řá­dat se s nástra­ha­mi všed­ních dní. Jak se Riley spo­leč­ně se svý­mi emo­ce­mi pokou­ší vyrov­nat s pro­blémy nových začát­ků v San Franciscu, pro­puká na Hlavním veli­tel­ství zma­tek. Ačkoliv se Radost, Rileyina hlav­ní a nej­dů­le­ži­těj­ší emo­ce, pokou­ší brát všech­no z té nej­lep­ší mož­né strán­ky, obje­vu­jí se mezi emo­ce­mi nesho­dy v tom, jak se co nej­lé­pe vypo­řá­dat s novým měs­tem, domo­vem a ško­lou.

O FILMU

„Emoce jsou něco jako hla­sy v naší hla­vě,“ říká reži­sér Pete Docter. „Když jsme na tom­to fil­mu začí­na­li pra­co­vat, roz­hléd­li jsme se kolem sebe – na naše děti, přá­te­le či kole­gy – a uvě­do­mi­li si, že kaž­dý z nás má něja­kou výcho­zí nála­du. Všichni zaží­vá­me obdo­bí štěs­tí nebo smut­ku, ale někte­ří lidé jsou pros­tě šťast­ní nebo naštva­ní sko­ro pořád. Riley pat­ří mezi ty šťast­něj­ší děti. Takže Radost muse­la být prv­ní emo­cí, kte­rá se obje­ví, a má s Riley výji­meč­ný vztah.“

„Radost má k dis­po­zi­ci 33 krás­ných sekund, během kte­rých je zce­la osa­mo­ce­ná,“ popi­su­je Amy Poehler, kte­rá Radost v původ­ním zně­ní namlu­vi­la. „Pak se Riley roz­plá­če a obje­ví se Smutek. Radost si uvě­do­mu­je, že se bude muset o Riley dělit se vše­mi ostat­ní­mi city a emo­ce­mi.“

Když se Rileyina rodi­na pře­stě­hu­je do děsi­vé­ho nové­ho měs­ta, mají emo­ce plné ruce prá­ce a nad­še­ně Riley pomá­ha­jí vyrov­nat se s nároč­ným pře­su­nem. Ale když Radost a Smutek nedo­pat­ře­ním skon­čí v zapad­lých zákou­tích Rileyiny mys­li – a vez­mou s sebou někte­ré zásad­ní Rileyiny vzpo­mín­ky – zůsta­ne vele­ní v pře­kva­pe­ných rukou Strachu, Vzteku a Nechuti. „Zkuste si to před­sta­vit,“ navr­hu­je vedou­cí výro­by John Lasseter. „Jedenáctileté dítě, kte­ré zůsta­ne bez Radosti a Smutku – jen se Vztekem, Strachem a Nechutí. Připomíná vám to snad něja­ké sku­teč­né jede­nác­ti­le­té dítě?“

Radost a Smutek jsou nuce­ni pro­chá­zet nezná­mý­mi mís­ty – Dlouhodobou pamě­tí, Krajem před­sta­vi­vos­ti, Abstraktním myš­le­ním a Výrobnou snů – pokud se mají poku­sit o návrat zpát­ky do Hlavního veli­tel­ství a k Riley. Po ces­tě potká­va­jí nej­růz­něj­ší posta­vy – od Zapomínačů, kte­ří mají na sta­ros­ti tří­dě­ní Rileyiných vzpo­mí­nek, až po Rileyina fik­tiv­ní­ho pří­te­le Bing Bonga, kte­rý hle­dá způ­sob, jak zaří­dit, aby si na něj Riley vzpo­mně­la. „Když byla Riley malá a měla buj­nou fan­ta­zii, byl jejím oblí­ben­cem,“ říká Docter. „Ale v sou­čas­nos­ti se podo­bá her­ci bez prá­ce, kte­rý se zou­fa­le pokou­ší o come­back.“

Snímek V hla­vě, kte­rý je nabi­tý kla­sic­kým kouz­lem spo­leč­nos­ti Pixar, dis­po­nu­je boha­tou šká­lou postav, pozo­ru­hod­ných momen­tů a humo­ru. „Našim cílem byla od samé­ho počát­ku pře­de­vším legra­ce,“ říká pro­du­cent Jonas Rivera. „Moje děti ten film vidě­ly a pořád si poví­da­jí jenom o Vzteku. Podle nich je oprav­du legrač­ní. A pouť, na kte­rou se vydá­va­jí Radost a Smutek, je jed­ním vel­kým a úžas­ným dob­ro­druž­stvím.“

„Myslím, že dospě­li – rodi­če – budou celý film vní­mat doce­la jinak,“ pokra­ču­je Rivera. „Bude to pro ně stá­le zábav­né, ale najdou v něm i jis­tou hloub­ku. O to se Walt Disney vždyc­ky sna­žil.“

„Prostě se mi líbí, kolik citů se v tomhle fil­mu ukrý­vá,“ dodá­vá Poehler. „Během pár minut vás roz­plá­če i roze­smě­je. A vypa­dá pros­tě nád­her­ně. Je to svět, kte­rý je sou­čas­ně veli­ce pově­do­mý i úžas­ně kou­zel­ný.“

Každý rodič, kte­rý se pokou­ší vycho­vá­vat dospí­va­jí­cí dítě, strá­ví spous­tu času pře­mýš­le­ním o tom, co se asi jejich dítě­ti zrov­na honí hla­vou – a prá­vě o tom pře­mýš­lel i osca­ro­vý reži­sér Pete Docter, když sle­do­val svou vlast­ní dce­ru Ellie.

„Moje dce­ra namlu­vi­la mla­dou Ellie ve fil­mu Vzhůru do oblak – tu vese­lou a odváž­nou dív­ku – a v té době se té posta­vě hod­ně podo­ba­la,“ říká Docter. „Ale když jsme začí­na­li pra­co­vat na fil­mu V hla­vě, byla už Ellie star­ší – zhru­ba kolem jede­nác­ti – a zača­la být hod­ně mlčen­li­vá a samo­tář­ská. Nutilo mě to k úva­hám o tom, co se jí asi zrov­na honí hla­vou a proč k té změ­ně došlo.“

Ale pak si Docter vzpo­mněl sám na sebe v jejím věku. „Je to veli­ce nároč­né obdo­bí,“ říká. „Bublina nevin­né­ho dět­ství prask­ne a vy máte pocit, že jste vta­že­ni do svě­ta dospě­lých, ve kte­rém vás kaž­dý hod­no­tí a oče­ká­vá se, že se bude­te cho­vat spe­ci­fic­kým způ­so­bem. Chcete být fajn, ale nemá­te tuše­ní, co to vlast­ně přes­ně obná­ší.“

A tady při­chá­ze­jí na řadu emo­ce.

Od samé­ho počát­ku se Docterovi líbi­la myš­len­ka podí­vat se do lid­ské mys­li a před­lo­žit tako­vý nápad fan­ta­zii nejed­no­ho z tvůr­ců, kte­rý divá­kům už v minu­los­ti umož­nil ces­tu do měs­ta pří­še­rek nebo poz­dě­ji do Jižní Ameriky v léta­jí­cím domě, zavě­še­ném na balón­cích. „Přišlo mi, že by to moh­lo být zábav­né,“ říká reži­sér. „Chtěl jsem pro­zkou­mat abs­trakt­no – niko­liv mozek jako tako­vý, ale mysl. Podle mého názo­ru se to pro ani­mo­va­ný film skvě­le hodi­lo. A pokud to měl být pří­běh o emo­cích a jeho auto­ry měl být stej­ný tým, kte­rý před­tím vytvo­řil film Vzhůru do oblak, musel být emo­ce­mi nabi­tý.“

Nápad ztvár­nit emo­ce coby posta­vy tak dal násled­ně vznik­nout pří­bě­hu film V hla­vě – Docterova dce­ra Ellie pak poslou­ži­la jako inspi­ra­ce pro Riley, jede­nác­ti­le­tou hoke­jist­ku ze Středozápadu, kte­rá žije pře­váž­ně šťast­ným živo­tem, dokud se její rodi­na nepře­stě­hu­je do vel­ké­ho a nezná­mé­ho San Francisca. Její emo­ce – vede­né ener­gic­kou Radostí – se usi­lov­ně sna­ží Riley s nároč­ný­mi změ­na­mi vyrov­nat. Ale ačko­liv Rileyin život je důvo­dem, proč exis­tu­jí její emo­ce, pod­le tvůr­ců fil­mu V hla­vě nejde ve sku­teč­nos­ti o Rileyin pří­běh.

„Je to veli­ce osob­ní pří­běh o tom, co obná­ší rodi­čov­ství,“ míní pro­du­cent Jonas Rivera. „Jako rodič zaží­vám ohrom­nou spous­tu doko­na­lých oka­mži­ků, kdy si pře­ji, abych doká­zal zasta­vit čas. Ale to by neby­lo správ­né. Od toho tu nejsme. Našim úko­lem je děti vést.“

„Jak naše děti stár­nou, začí­na­jí nám chy­bět doby, kdy byly malé, sedě­ly nám na klí­ně a objí­ma­ly se s námi,“ dodá­vá Docter. „A ačko­liv všich­ni rodi­če chtě­jí, aby se jejich děti vyda­ly pozná­vat svět – svým dětem jejich živo­ty pře­ji a nechci pro ně nic víc než aby se ocit­ly tam, kde prá­vě jsou – když skon­čí jejich dět­ství, je to tak tro­chu smut­né a hoř­ko­slad­ké. To je klí­čo­vým prv­kem toho­to fil­mu.“

Tvůrci fil­mu pro­to pově­ři­li Radost – kte­rá neu­stá­le poska­ku­je a září (doslo­va) opti­mis­mem – aby se uja­la nároč­né­ho úko­lu vycho­vá­vá­ní Riley – v pře­ne­se­ném smys­lu – spo­leč­ně s ostat­ní­mi emo­ce­mi, kte­ré posky­tu­jí své vlast­ní oje­di­ně­lé názo­ry. „Radost je z nich nej­star­ší – Riley se naro­di­la šťast­ná,“ říká Rivera. „Ale stě­ho­vá­ní přes polo­vi­nu kon­ti­nen­tu je veli­ce nároč­ná věc a Radost zjiš­ťu­je, že je jí vele­ní svě­řo­vá­no stá­le méně čas­to, takří­ka­jíc. Není ochot­na Smutku dovo­lit, aby poka­zil všech­nu tu tvr­dě odve­de­nou prá­ci, kte­rou za ty roky vyko­na­la.“

Pouť, na kte­rou se Radost spo­leč­ně se Smutkem vydá­vá, je veli­ce objev­ná. „Radost si uvě­do­mu­je, že i Smutek nako­nec mož­ná hra­je v Rileyině živo­tě svou roli,“ míní Docter.

Podle něj je klí­čem ke štěs­tí – nejen v tom­to fil­mu – to, jak štěs­tí defi­nu­je­te. „Radost je schop­na se učit a vyví­jet a pře­hod­no­co­vat své názo­ry na to, co je to štěs­tí,“ sou­dí. „Na začát­ku jde jenom o smích a zmrz­li­nu – a na tom není nic špat­né­ho. Ale život nám uka­zu­je, že jde ve sku­teč­nos­ti o mno­hem víc.“

„Když jsem film natá­čel, uvě­do­mil jsem si, že jsem šťast­ný díky rodi­ně a blíz­kým přá­te­lům,“ pokra­ču­je. „Jistě, jsou to lidé, se kte­rý­mi se spo­leč­ně dob­ře bavím, ale jsou to také lidé, na kte­ré jsem byl naštva­ný, bál se o ně a sdí­lel s nimi smu­tek. Skutečné pou­to mezi lid­mi vzni­ká na zákla­dě této cito­vé hloub­ky a kom­plex­nos­ti.“

Filmoví tvůr­ci ze spo­leč­nos­ti Pixar jsou vyhlá­še­ní tím, jak se na kaž­dý film při­pra­vu­jí – ať už jde o to stát se odbor­ní­kem v oblas­ti auto­mo­bi­lo­vé­ho desig­nu pro potře­by sním­ku Auta, či puto­vá­ní po Skotsku v zájmu vytvo­ře­ní ohro­mu­jí­cích kulis fil­mu Rebelka. Tvůrci fil­mu V hla­vě se tou­ži­li pono­řit do stu­dia myš­le­ní, vzpo­mí­nek, lid­ských emo­cí a toho, jak se během dospí­vá­ní vyví­je­jí.

Aby lépe pocho­pi­li, jak lid­ská mysl fun­gu­je, navá­za­li spo­lu­prá­ci s věd­ci, neu­ro­lo­gy, psy­cho­lo­gy a dal­ší­mi exper­ty. Dr. Dacher Keltner, spo­lu­ře­di­tel Greater Good Science Center, je pro­fe­so­rem psy­cho­lo­gie na Kalifornské uni­ver­zi­tě v Berkeley, kde je vedou­cím labo­ra­to­ře soci­ál­ních inter­ak­cí. „Strávil jsem 25 let své kari­é­ry stu­di­em lid­ských emo­cí,“ pro­hla­šu­je. „Zajímá mě, jak své emo­ce vyja­dřu­je­me pro­střed­nic­tvím gri­mas, hla­su a hma­tu.“

Mimo jiné pomoh­ly tvůr­cům fil­mu Keltnerovy zku­še­nos­ti s výbě­rem emo­cí, kte­ré se ve fil­mu obje­vu­jí. „Názory věd­ců na to, kolik emo­cí doká­že­me vní­mat, se liší – od čtyř až po 27 pod­le toho, koho se na to zeptá­te,“ říká Docter. „Dílo dr. Keltnera nazna­ču­je, že je jich 21, včet­ně emo­cí jako nuda, pohr­dá­ní či stud. Co se postav týče, exis­tu­je celá řada mož­nos­tí. Bylo zábav­né o tom pře­mýš­let. Nakonec jsme se roz­hod­li pro pěti­ci emo­cí, kte­ré se obje­vu­jí na prak­tic­ky všech vědec­kých sezna­mech.“

Keltner také pomá­hal defi­no­vat podo­bu svě­ta mys­li v tom ohle­du, jakým způ­so­bem spo­lu emo­ce spo­lu­pra­cu­jí, aby Riley pomoh­ly vyrov­nat se se změ­na­mi v jejím živo­tě. „Zrovna jsem hoto­vý film viděl a sku­teč­ně mě ohro­mil,“ říká. „Myslím, že je veli­ce těž­ké vyjá­d­řit, jak emo­ce ve vaši hla­vě ovliv­ňu­jí vaše cho­vá­ní a to, jak svět kolem sebe vní­má­te. Filmu se to ale poda­ři­lo pře­kva­pi­vě dob­ře. Líbí se mi to dyna­mic­ké napě­tí mezi tím, co se ode­hrá­vá uvnitř mys­li pro­ta­go­nist­ky fil­mu a tím, co se děje ve vněj­ším svě­tě.“

Tvůrci fil­mu stu­do­va­li také obdo­bí dospí­vá­ní a to, jak by se dítě v podob­ném věku vyrov­ná­va­lo s trau­ma­tic­ký­mi udá­lost­mi. „Všechno to vychá­zí ze sku­teč­nos­ti, že dospí­vá,“ říká reži­sér Ronnie Del Carmen. „Riley se mění a už se necí­tí šťast­ná – a není pro­to schop­na empa­tie. Stává se z ní kla­sic­ká pro­tiv­ná tee­nager­ka.“

„Součástí dospí­vá­ní je i ztrá­ta,“ míní Keltner, kte­rý je otcem dvou dcer, jež obě svůj pře­chod k dospí­vá­ní ve zdra­ví pře­čka­ly. „Ztráta přá­tel, ztrá­ta dět­ství – jsou důle­ži­té pro lid­ský vývoj. Způsob, jakým se film V hla­vě cho­pil Rileyiných poci­tů ztrá­ty a toho, jak ji v tom její rodi­na pod­po­ru­je, je veli­ce půso­bi­vý.“

Podle Keltnera nás film učí, jak se s růz­ný­mi udá­lost­mi smí­řit, což je také před­mě­tem celé řady vědec­kých stu­dií. „Jsem pře­svěd­čen o tom, že naše emo­ce osci­lu­jí,“ říká. „Nastávají chví­le, kdy je vaše mysl napl­ně­na stra­chem – na sekun­du nebo dvě – než dojde na vztek. Film nám to zob­ra­zu­je v podo­bě sou­bo­je o ovlá­da­cí panel, kte­rý je pod­le mého názo­ru z vědec­ké strán­ky věro­hod­ný. Ale klí­čo­vým pou­če­ním je tu sku­teč­nost, že se musí­te se vše­mi svý­mi emo­ce­mi smí­řit. Musíte si uvě­do­mit, že jsou všech­ny sou­čás­tí vaší nor­mál­ní, kaž­do­den­ní mys­li, a že to je v pořád­ku.“

Ve fil­mu V hla­vě se obje­vu­je tým emo­cí, kte­ré pomá­ha­jí jede­nác­ti­le­té Riley pře­ko­nat zne­po­ko­ji­vé změ­ny, kte­ré ji potka­ly. Ale v prů­bě­hu pří­prav na natá­če­ní si neby­li tvůr­ci fil­mu jis­ti tím, kte­ré z emo­cí by měli ve fil­mu zob­ra­zit. „Někteří psy­cho­lo­go­vé pro­hla­šu­jí, že exis­tu­je až 27 růz­ných emo­cí,“ říká reži­sér Pete Docter. „Pohrávali jsme si s nápa­dem dopl­nit Hrdost. Nebo Škodolibost, kte­rá se vyží­va­la v boles­ti dru­hých. Ale začí­na­lo jich být tro­chu moc. Nakonec jsme se roz­hod­li pro pět.“

Poté tvůr­ci fil­mu kaž­dou z emo­cí cha­rak­te­ri­zo­va­li, urči­li jí v Rileyině mys­li poslá­ní, a pro­šli nároč­ným pro­ce­sem roz­ho­do­vá­ní o tom, jak by kaž­dá z nich měla správ­ně vypa­dat. „Podoba a vzhled emo­cí muse­ly divá­kům při­po­mí­nat, že se jed­ná o ztě­les­ně­ní poci­tů,“ říká Docter. „Nejsou to malí lidé. Jsou to emo­ce. Jsou tvo­ře­ny ener­gií – sklá­da­jí se z tisí­ců čás­tic, kte­ré při­po­mí­na­jí ener­gii. Chtěli jsme zob­ra­zit, jak emo­ce půso­bí – jaké mají tva­ry a bar­vy – a také jim vdech­nout spe­ci­fic­kou pova­hu.“

Najít podo­bu emo­cí ale neby­lo snad­né. „Jde prav­dě­po­dob­ně o nej­těž­ší věc, kte­rou jsme muse­li v oddě­le­ní pro návrh postav kdy řešit,“ říká vedou­cí tvor­by postav Sajan Skaria. „Když jsme začí­na­li, nemě­li jsme tuše­ní, kte­rým smě­rem se vydat. Pete Docter řekl, že máme vytvo­řit něco, co jeho mat­ka ješ­tě nevi­dě­la. Nic víc. Nic kon­krét­něj­ší­ho jsme v počát­cích k dis­po­zi­ci nemě­li.“

„Jak nás začí­na­ly napa­dat někte­ré veli­ce pozo­ru­hod­né a zábav­né návrhy,“ pokra­ču­je Skaria, „muse­li jsme při­jít na to, jak je rea­li­zo­vat. Museli jsme se ujis­tit, že máme k dis­po­zi­ci tech­no­lo­gii, kte­rá by doká­za­la naše výtvo­ry vykres­lit.“

Co se Radosti a dal­ších emo­cí týče, byl výtvar­ný tým odhod­lán věno­vat jejich tvor­bě maxi­mum pro­střed­ků, tech­no­lo­gií, fan­ta­zie i výzku­mu. „Jde tu hlav­ně o emo­ce – jsou hlav­ní­mi hvězda­mi,“ zdů­raz­ňu­je Docter. „Můžeme ovliv­ňo­vat to, jak se cho­vá­me, ale neo­vliv­ní­me to, co cítí­me.“

„Líbí se nám před­sta­va toho, že kaž­dý den muse­jí cho­dit do prá­ce,“ říká pro­du­cent Jonas Rivera. „Jedná se o zaměst­ná­ní a oni se v něm sna­ží být co nej­lep­ší, pro­to­že jim na té dív­ce veli­ce zále­ží. Klíčem je samo­zřej­mě to, že kaž­dá z emo­cí má jiné poslá­ní – a kaž­dé z těch poslá­ní je stej­ně důle­ži­té.“

„Jednou z mých nej­ob­lí­be­něj­ších vlast­nos­tí ani­ma­ce je její expre­siv­nost,“ říká Docter. „Můžete posta­vič­ku roz­po­hy­bo­vat způ­so­by, kte­ré sice nemuse­jí být reál­né, ale dáva­jí jas­ně naje­vo, jak se cítí­te. V tom­to fil­mu jsme byli schop­ni ani­ma­ci pohy­bu roz­vi­nout smě­ry, kte­rý­mi jsme se v jiných fil­mech dosud vůbec nevy­da­li.“

Tony Fucile, kte­rý má na svém kon­tě prá­ci na fil­mech jako Lví král či Aladdin, se na tom­to sním­ku podí­lel jako ani­má­tor. Byl pově­řen úko­lem vnést do svě­ta počí­ta­čo­vé ani­ma­ce to nej­lep­ší ze svě­ta ani­ma­ce ruč­ní. Fucile se zúčast­ňo­val pro­jek­cí díl­čích ani­ma­cí a veli­ce čas­to své poznám­ky zpro­střed­ko­vá­val ve for­mě náčrt­ků přes tyto pro­jek­ce, kte­ré bylo mož­no zazna­me­nat a poskyt­nout je ani­má­to­ro­vi. „Spolupracoval jsem s ani­mač­ním týmem, abychom tro­chu dola­di­li pozi­ce posta­vi­ček,“ říká Fucile. „Rád pozi­ce a výra­zy tro­chu zvý­raz­ňu­ji – málo­kdy navrh­nu, že by bylo lep­ší ubrat.“

„Všechny emo­ce jsou těmi nej­sty­li­zo­va­něj­ší­mi kres­le­ný­mi posta­vič­ka­mi, o jaké jsme se v celo­ve­čer­ním fil­mu tady v Pixaru kdy poku­si­li,“ říká hlav­ní ani­má­tor Victor Navone. „Jsou to posta­vy, kte­ré by ve sku­teč­nos­ti bylo snaz­ší nakres­lit na papí­ře – ale ve třech roz­mě­rech jsou veli­ce nároč­né. Jsou to vel­mi výji­meč­né a oje­di­ně­lé posta­vy – pros­tě jsme se chtě­li ujis­tit, že budou per­fekt­ní.“

Cílem Radosti vždyc­ky bylo zajis­tit, aby byla Riley šťast­ná. „Jakmile se Riley naro­dí, obje­vi­la se Radost – byla prv­ní z jejích emo­cí,“ popi­su­je Docter. „Má k Riley veli­ce výji­meč­ný vztah a veli­ce si ho cení.“

Podle Doctera byla Radost vybrá­na jako hlav­ní Rileyina emo­ce, pro­to­že Riley je typ člo­vě­ka, kte­rý je při­ro­ze­ně vese­lý – až na pár výji­meč­ných oka­mži­ků. Současně měli pocit, že to veli­ce dob­ře zrca­dlí před­sta­vy rodi­čů o tom, jak by se měly jejich děti cítit. „Chceme, aby naše děti byly šťast­né, uží­va­ly si živo­ta a měly ze vše­ho radost,“ míní. „Ne vždyc­ky to tak fun­gu­je a my se musí­me při­způ­so­bo­vat – což je lek­cí pro nás pro všech­ny, včet­ně Radosti.“

Radost má bar­vu slun­ce a je vese­lá, opti­mis­tic­ká a odhod­la­ná se za všech okol­nos­tí bavit. Vnímá kom­pli­ka­ce v Rileyině živo­tě jako pří­le­ži­tos­ti, a oka­mži­ky, kdy Riley není kdo­ví­jak vese­lá, jako nut­ná zdr­že­ní na ces­tě za něčím úžas­ným. Pokud je Riley šťast­ná, je šťast­ná i Radost.

Podle vedou­cí­ho ani­má­to­ra Shawna Krauseho pomoh­lo namlu­ve­ní Amy Poehler v původ­ním zně­ní posta­vu dotáh­nout k doko­na­los­ti. „Pete Docter chtěl, aby Radost byla tak tro­chu rošťač­ka – nechtě­li jsme, aby byla pří­liš slu­níč­ko­vá a nepů­so­bi­la svým opti­mis­mem spíš při­hlouple. To, jak ji Amy namlu­vi­la, nám s tím hod­ně pomoh­lo.“

„Radost je ener­gic­ká, má ráda zába­vu a je sko­ro až hyperak­tiv­ní,“ pokra­ču­je Krause. „Je to šibal, ale ne zlo­my­sl­ný. Šíří kolem sebe štěs­tí. Je to až nakaž­li­vé – pros­tě si nedá pokoj.“

Albert Lozano, umě­lec­ký vedou­cí postav, se inspi­ro­val počá­teč­ní­mi návrhy výtvar­ní­ka Ralpha Egglestona. „Ralphovy pas­tel­ky, kte­rý­mi tyto návrhy kres­lil, mi při­po­mí­na­ly bub­lin­ky. Radost je jako čer­s­tvě ote­vře­ná láhev šam­paň­ské­ho – je pros­tě neza­sta­vi­tel­ná. Často vytvá­řím kolá­že, tak­že jsem vzal obrá­zek prs­kav­ky, dodě­lal k němu obli­čej, ruce a nohy, a měl jsem hru­bou před­sta­vu, jak by Radost měla vypa­dat. Věděl jsem, že z ní musí nad­še­ní pří­mo trys­kat.“

„Radost je veli­ce tem­pe­ra­ment­ní,“ popi­su­je pro­du­cent Jonas Rivera. „Je plná živo­ta a ener­gie, což ovliv­ni­lo naše roz­ho­do­vá­ní při vytvá­ře­ní fyzic­ké podo­by emo­cí. Usoudili jsme, že by měly být všech­ny tvo­ře­ny ener­gií.“

Aby tuto ener­gii moh­li něja­kým způ­so­bem na plát­ně zob­ra­zit, při­zva­li si tvůr­ci fil­mu na pomoc vedou­cí­ho týmu efek­tů Garyho Bruinse, aby spo­leč­ně se svým týmem ten­to pro­blém vyře­šil. „Pete chtěl, aby Radost byla tvo­ře­na čás­ti­ce­mi, kte­ré v prů­bě­hu celé­ho fil­mu září a vystře­lu­jí jí z pokož­ky,“ říká Bruins. „To zna­me­na­lo vytvo­řit efekt, kte­rý by se obje­vo­val ve stov­kách zábě­rů. Něco tako­vé­ho jsme nikdy nedě­la­li.“

Jakožto hlav­ní hvězda celé­ho pří­bě­hu se Radost nejen obje­vu­je ve spous­tě scén, ale pro­vá­dí v nich také vel­ké množ­ství úko­nů – cho­dí, běhá, živě ges­ti­ku­lu­je. Tým pro tvor­bu efek­tů musel při­jít s řeše­ním, kte­ré by tako­vé šká­le situ­a­cí vyho­vo­va­lo. „Byl jsem při­pra­ve­ný to celé stop­nout,“ při­zná­vá Bruins. „Ale kaž­dý záběr, kte­rý jsme vyzkou­še­li, vypa­dal veli­ce dob­ře, a nám tak došlo, že jsme na dob­ré ces­tě.“

Systém, kte­rý vytvo­ři­li a kte­rý vyu­ží­vá změn barev a prů­hled­nos­ti pro ztvár­ně­ní pohy­bu čás­tic, pře­ko­nal jejich oče­ká­vá­ní. „Skutečně pod­po­ro­val myš­len­ku toho, že je Radost tak vese­lá, že zkrát­ka nad­še­ním pře­ky­pu­je,“ míní Bruins. „Pak jsme vše ješ­tě dopl­ni­li o vzná­še­jí­cí se čás­ti­ce, kte­ré poně­kud naru­šu­jí její silu­e­tu a zůstá­va­jí za ní jako sto­pa, kdy­ko­liv někam jde nebo udě­lá prud­ký pohyb.“

Radost, jejíž oči jsou při ani­ma­ci defi­no­vá­ny při­nejmen­ším dvoj­ná­sob­ným počtem para­me­t­rů než v pří­pa­dě kte­ré­ko­liv před­cho­zí ani­mo­va­né posta­vič­ky spo­leč­nos­ti Pixar, jsou také zdro­jem svět­la a žlu­to­mod­ře září. Podle tech­no­lo­gic­ké­ho odbor­ní­ka Billa Reevese bylo tře­ba vytvo­řit zce­la nový sys­tém, pomo­cí kte­ré­ho bylo mož­no dosáh­nout vzhle­du, po jakém tvůr­ci fil­mu tou­ži­li. „Vyzkoušeli jsme tuc­ty způ­sobů, jak tuto záři vytvo­řit, a nako­nec jsme se roz­hod­li pro volu­me­t­ric­ké řeše­ní. Ale pro­to­že se obje­vu­je v tak vel­kém množ­ství scén, potře­bo­va­li jsme náš soft­ware pře­kon­fi­gu­ro­vat tak, aby vše doká­zal spo­čí­tat.“

Hlavním úko­lem Strachu je Riley ochra­ňo­vat a sta­rat se o její bez­pe­čí. Neustále vyhlí­ží poten­ci­ál­ní kata­stro­fy a trá­ví spous­tu času odha­do­vá­ním mož­ných nebez­pe­čí, úska­lí a rizik, spo­je­ných s Rileyinými kaž­do­den­ní­mi akti­vi­ta­mi. Existuje jen veli­ce malé množ­ství situ­a­cí, kte­ré Strach nepo­va­žu­je za nebez­peč­né a poten­ci­ál­ně smr­tí­cí.

Podle tvůr­ce pří­bě­hu Joshe Cooleyho tvůr­ci fil­mu Strach vystih­li prak­tic­ky oka­mži­tě. „Byla to jed­na z nej­snaz­ších postav ve scé­ná­ři, pro­to­že jsme všich­ni ale­spoň chví­li během kaž­dé­ho dne pohá­ně­ni stra­chem,“ míní Cooley. „Neměli jsme nejmen­ší pro­blémy před­sta­vit si, jak by na danou situ­a­ci Strach rea­go­val: pros­tě by rea­go­val neú­měr­ně.“

Tvůrci fil­mu vytáh­lou fia­lo­vou posta­vu Strachu vyu­ži­li k celé řadě kome­di­ál­ních gagů. Výtvarník postav Chris Sasaki v pří­pa­dě jeho podo­by vychá­zel z veli­ce pros­té­ho nápa­du. „Poměrně záhy mě napadlo: co kdy­by byl pros­tě tvo­řen jen čárou s oči­ma?“ říká. „Bylo to tak extrém­ní, jak jen bylo mož­né, a z toho­to jsme také vychá­ze­li.“

Strach se postu­pem času poně­kud změ­nil, aby ho bylo mož­né lépe ani­mo­vat, ale jeho základ­ní silu­e­ta je více­mé­ně stej­ná. „Je jako una­ve­ný, vydě­še­ný a napja­tý nerv,“ sou­dí Docter.

„Má poně­kud nudlo­vi­tou silu­e­tu s dlou­hou hube­nou páte­ří, kte­rá se doká­že růz­ně pro­ta­ho­vat a smrš­ťo­vat a ohý­bat,“ dodá­vá Navone. „Jeho osob­nost nám dovo­lo­va­la vyu­žít širo­kou šká­lu výra­zo­vých pro­střed­ků. Je to strašpy­tel, ale přes­to má v sobě jis­tou dáv­ku gran­di­óz­nos­ti. Představuje ve fil­mu kome­di­ál­ní prvek.“

„Z hla­vy mu trčí zakrou­ce­ný vlas, schop­ný mili­o­nu růz­ných pozic, kte­ré odpo­ví­da­jí Strachovu aktu­ál­ní­mu roz­po­lo­že­ní,“ pokra­ču­je Navone. „Můžeme s ním naklá­dat jako se psím oca­sem: je-li smut­ný, visí vlas zplihle dolů, pokud ho něco bolí, vystře­lí jako zasa­že­ný bleskem.“

„Pro mě to bude vždyc­ky div­ný fia­lo­vý chlá­pek s motýl­kem,“ při­zná­vá Bill Hader, kte­rý tuto posta­vu v původ­ním zně­ní namlu­vil. „Představuji si ho jako veli­ce upja­té­ho střed­ní­ho mana­že­ra, kte­rý se zou­fa­le sna­ží plá­no­vat všech­no s před­sti­hem na osm kro­ků. Aby Riley chrá­nil, musí v kaž­dé situ­a­ci vše nad­sa­zo­vat.“

„Na tomhle fil­mu je navíc úžas­né, že dia­lo­gy, kte­ré mezi sebou emo­ce vedou, se veli­ce podo­ba­jí těm, kte­ré se vám běž­ně ode­hrá­va­jí v hla­vě,“ pokra­ču­je Hader.

Vzteku veli­ce inten­ziv­ně zále­ží na tom, aby s Riley bylo jed­ná­no féro­vě. Má prud­kou pova­hu a má sklo­ny čas­to vybuch­nout (doslo­va), když věci nejdou pod­le plá­nů. Velice snad­no rea­gu­je pře­hna­ně a není pří­liš ocho­ten se vypo­řá­dá­vat s život­ní­mi pro­blémy. „Od samé­ho začát­ku jsem Vztek viděl jas­ně před sebou, ať už při psa­ní scé­ná­ře nebo při návr­hu postav,“ říká Docter. „Věděl jsem, co si s ním počít a jak ho vyu­žít pro kome­di­ál­ní scé­ny.“

„Červená se zkrát­ka zdá­la tou správ­nou vol­bou,“ vysvět­lu­je vedou­cí výro­by John Lasseter. „Každou chví­li vybuch­ne vzte­kem, tak­že jsme usou­di­li, že by bylo legrač­ní, kdy­by mu, když se oprav­du roz­pá­lí, zača­ly z hla­vy šle­hat pla­me­ny.“

„Se Vztekem nebyl nejmen­ší pro­blém,“ říká Navone. „Jakmile jsme při­šli s jeho kra­bi­co­vi­tou silu­e­tou a naštva­ným obo­čím a oči­ma, oka­mži­tě jsme vědě­li, co je zač. Má krát­ké ruce a nohy a nemů­že moc otá­čet hla­vou, pro­to­že více­mé­ně nemá krk. Energii, kte­rou v sobě dusí, pro­to zná­zor­ňu­je­me tím, že se neu­stá­le chvě­je a vrčí. Velice čas­to vztekle pocho­du­je sem tam.“

Lewis Black, kte­rý je fanouš­kem veš­ke­ré tvor­by spo­leč­nos­ti Pixar, pova­žu­je šan­ci pro­půj­čit v ang­lic­kém zně­ní svůj hlas prá­vě této posta­vě, za pře­lom ve své kari­é­ře. „Věděl jsem od samé­ho počát­ku, že to bude veli­ce výji­meč­ná role,“ říká. „Zapíšu se do pově­do­mí divá­ků jako mrňa­vý čer­ve­ný chlá­pek, kte­rý věč­ně řve a hoří mu hla­va.“

Podoba zmí­ně­né­ho ohně je pod­le Bruinse výsled­kem počá­teč­ních tes­tů, pomo­cí kte­rých tvůr­ci fil­mu ově­ři­li, co bude a co nebu­de fun­go­vat. „Začali jsme s kla­sic­kým, veli­ce rea­lis­tic­kým ohněm. Ale celá posta­vič­ka je veli­ce sty­li­zo­va­ná – je tvo­ře­na z čás­tic. Žije v Hlavní veli­tel­ství, kte­ré je také veli­ce sty­li­zo­va­né a pes­t­ré. Realistický oheň do toho vůbec neza­pa­dal. Takže jsme se roz­hod­li vydat jiným smě­rem.“

V odka­zu na čás­ti­ce, kte­rý­mi jsou emo­ce tvo­ře­ny, dopl­nil tým pro tvor­bu efek­tů čás­teč­ky i do Vztekových pla­me­nů a pro­po­jil tak bar­vu posta­vy s bar­vou ohně. „Oheň samot­ný je sil­ně sty­li­zo­va­ný,“ vysvět­lu­je Bruins. „Neobsahuje tra­dič­ní detai­ly, kte­ré bys­te moh­li spat­řit ve sku­teč­ném ohni.“

Nechuť je veli­ce umí­ně­ná, vel­mi upřím­ná a sna­ží se zabrá­nit tomu, aby Riley nic neo­trá­vi­lo – jak v doslov­ném smys­lu, tak i v tom pře­ne­se­ném. Velice bed­li­vě dohlí­ží na lidi, mís­ta a věci, se kte­rý­mi při­chá­zí Riley v kon­takt – ať už jde o bro­ko­li­ci nebo o loň­ské mód­ní sty­ly. „Chce se ujis­tit, že lidé Riley neo­vliv­ní svým pro­tiv­ným cho­vá­ním nebo špat­ným vku­sem v oblé­ká­ní, a také že se bude vyhý­bat nevy­zkou­še­ným kom­bi­na­cím pokr­mů,“ říká reži­sér Ronnie Del Carmen.

Nechuť má ty nej­lep­ší úmys­ly a odmí­tá ustou­pit ze svých vyso­kých náro­ků. „Je veli­ce umí­ně­ná a nijak to neskrý­vá, prá­vě nao­pak,“ dodá­vá Del Carmen.

Tvůrci fil­mu usou­di­li, že pro Nechuť je ide­ál­ní bar­vou zele­ná, což není jedi­ným odka­zem na zele­ni­nu, na kte­rou při tvor­bě Nechutě mys­le­li. „Její tvar při­po­mí­ná bro­ko­li­ci,“ objas­ňu­je Docter, kte­rý povo­lal svůj tým exper­tů na emo­ce, aby osob­nost Nechutě dopi­lo­va­li. „Vyzařuje z ní hoř­kost,“ dodá­vá. „Když dáte malým dětem něco hoř­ké­ho, zaškle­bí se a vypláz­nou jazyk, aby hoř­ký pokrm vypliv­la. To je zákla­dem Nechutě.“

Mindy Kalling, kte­rá ji namlu­vi­la, říká, že moti­va­ci své posta­vy pocho­pi­la veli­ce rych­le. „Nechuť chce Riley zkrát­ka jen chrá­nit,“ vysvět­lu­je. „Chce ji uchrá­nit před jaký­mi­ko­liv situ­a­ce­mi, kte­ré nejsou bez­peč­né či na úrov­ni.“

„Nechuť je pedant­ská a pohy­bu­je se tro­chu upja­tě,“ říká Krause. „Pokud se něco bude dít, bude u toho ona jako posled­ní. Je sil­ná a sebe­jis­tá. Kdyby cho­di­la na střed­ní ško­lu, byla by popu­lár­ní roz­t­les­ká­vač­kou.“

„Její pohy­by půso­bí roz­to­mi­le,“ dodá­vá Navone. „Má pev­něj­ší drže­ní těla a hod­ně se kýve v bocích. Nechuť je ze všech emo­cí jedi­ná, u koho máte pocit, že se učil cho­dit s kníž­ka­mi na hla­vě.“

Žádné z emo­cí pří­liš nechá­pou, jaký úkol má vlast­ně Smutek. „Smutek vlast­ně svou roli sama zpo­chyb­ňu­je,“ říká Del Carmen. „K čemu je vlast­ně dob­rá? Je to posta­va s níz­kým sebe­vě­do­mím, kte­rá tou­ží pomá­hat, ale musí čelit pode­zře­ní, že Riley ve sku­teč­nos­ti vůbec nepo­má­há.“

„Nechce, aby byla Riley nešťast­ná, ale má sou­čas­ně dob­ré instink­ty,“ dopl­ňu­je Rivera. „Vycítí, kdy by měla něco udě­lat, i když v tom bude sama.“

Tvůrci fil­mu měli Smutek rádi, i když je čas­to smut­ná. „Smutek je neroz­hod­ná a váha­vá, ale sou­čas­ně veli­ce milá a las­ka­vá,“ říká Docter. „Miluje Riley a pře­je jí jen to nej­lep­ší.“

Povahově se Smutek v jis­tých ohle­dech podo­bá dítě­ti, a pod­le Krauseho k ní ani­mač­ní tým při­stu­po­val mno­hem uvol­ně­ně­ji než k ostat­ním emo­cím. „Je roz­hod­ně více rezer­vo­va­ná, letar­gic­ká – není pří­liš aktiv­ní. V pří­pa­dě Smutku je méně více.“

Modrá barva a silu­e­ta obrá­ce­né slzy k ní poměr­ně dob­ře jdou. A ačko­liv by Smutek byla veli­ce ráda opti­mis­tič­těj­ší a pomá­ha­la Riley být šťast­ná, je pro ni veli­ce těž­ké být pozi­tiv­ní. Někdy se zdá, že tím nej­lep­ším, co je mož­né udě­lat, je si pros­tě leh­nout a vypla­kat se.

Bing Bong je Rileyin ima­gi­nár­ní kama­rád. (Musíte mít na pamě­ti, že když Riley byly tři roky, byla zví­řa­ta obrov­ským hitem.) Bohužel je bez prá­ce od té doby, co Riley byly čty­ři, a zou­fa­le se sna­ží neu­pad­nout v zapo­mně­ní, zatím­co Riley dospí­vá.

Bing Bongův hlas v ori­gi­ná­le posky­tl Richard Kind. „Než se dět­ská mysl napl­no vyvi­ne, vymýš­lí si celá řada dětí ima­gi­nár­ní kama­rá­dy, se kte­rý­mi si mohou poví­dat, pokud se cítí osa­mě­le nebo jsou vydě­še­ni,“ vysvět­lu­je Kind. „A půso­bí veli­ce sku­teč­ně – jsou to doo­prav­dy kama­rá­di. Mají něja­ké opod­stat­ně­ní? Vůbec ne, ale ima­gi­nár­ní kama­rád může dítě­ti pomo­ci pře­ko­nat pro­blémy a když ho potře­bu­je, má ho vždy po ruce.“

Když Bing Bonga Radost se Smutkem pot­ka­jí, už po Rileyině mys­li něja­kou dobu putu­je. „Je z něj teď tro­chu bez­do­mo­vec,“ svě­řu­je se Kind. „Takže je více než nad­še­ný z neče­ka­né spo­leč­nos­ti.“

Stejně jako všich­ni dob­ří ima­gi­nár­ní kama­rá­di je i tenhle veli­ce tvo­ři­vý. „Bing Bong je z cuk­ro­vé vaty,“ říká Docter. „Má nugá­to­vé jádro, kte­ré ale více­mé­ně nikdy nevi­dí­me, a co se tva­ru týče, je to zčás­ti kocour, zčás­ti slon a – dle jeho slov – zčás­ti del­fín, což je tro­chu podiv­né. Je v pod­sta­tě kom­bi­na­cí toho vše­ho, co jsme jako děti měli rádi.“

Výtvarníci se při jeho tvor­bě původ­ně inspi­ro­va­li ima­gi­nár­ním kama­rá­dem samot­né­ho reži­sé­ra, kte­rý se pod­le Sasakiho ale­spoň čás­teč­ně podo­ba slo­no­vi. „Když jsem byl malý, zbož­ňo­val jsem sušen­ky ve tva­ru zví­řat. Mohli jste vzít hla­vu z jed­no­ho a spo­jit ji s tělem z jiné­ho. Něco na tom je. Od toho jsme pokro­či­li k úva­hám na téma „Proč by nemohl mít koči­čí vou­sy?“ a „Dáme mu psí uši a mýva­lí ocas“.“

„Na Bing Bongovi jsme se chtě­li podí­let všich­ni,“ říká Navone. „Je to ohrom­ně zábav­ná posta­va. Jde o něko­ho, s kým bychom si všich­ni chtě­li hrát. Chtěli jsme zacho­vat jeho dět­skou při­taž­li­vost.“

Aby toho lépe dosáh­li, inspi­ro­va­li se při jeho ani­ma­ci Oliverem Hardym, Jackie Gleason a Johnem Candym. „Na Bing Bongovi jsou klí­čo­vá jeho ústa,“ popi­su­je Navone. „Jsou občas oprav­du vel­ká a rty při­po­mí­na­jí kusy léko­ři­ce. Je jako Art z Univerzity pro pří­šer­ky. Co se navr­že­ní sys­té­mů pro jeho ani­ma­ci týče, bylo potře­ba nic pří­liš nekom­pli­ko­vat, a pak k tomu při­po­jit Bing Bongovo tělo, a rázem to celé bylo ješ­tě mno­hem těž­ší.“

Rilery Andersenová je věč­ně šťast­né dítě, při­nejmen­ším do té chví­le, než osla­ví své 11. naro­ze­ni­ny a její otec dosta­ne mís­to na opač­ném kon­ci země, tak­že se celá rodi­na musí pře­stě­ho­vat do San Francisca. Zatímco se sna­ží sžít s novým domo­vem a novou ško­lou, pro­ží­vá Riley zce­la nezná­mou kom­bi­na­ci emo­cí.

„Pokud se podí­vá­te na své vlast­ní děti, přá­te­le, rodi­nu, zdá se, že kaž­dý má něja­kou výcho­zí pova­hu,“ míní Docter. „Někteří lidé jsou v jádru smut­ní nebo naštva­ní – ale Riley je šťast­ná. Takže tahle vel­ká změ­na může být v jejím věku veli­ce zásad­ní.“

Podle Lozana se podo­ba Riley inspi­ro­va­la její aktu­ál­ní situ­a­cí. „Je ve věku, kdy začí­ná výraz­ně­ji růst,“ popi­su­je. „Takže tak tro­chu nepa­su­je do své­ho těla. Je vytáh­lá a tak tro­chu se klá­tí, půso­bí to poně­kud neo­hra­ba­ně.“

Maminka by pro svou rodi­ny udě­la­la coko­liv, tak­že když se pře­stě­hu­jí do San Francisca, dělá maxi­mum pro to, aby jí pomoh­la při­způ­so­bit se tomu­to pro ně neob­vyk­lé­mu nové­mu svě­tu.

Lozano pro­hla­šu­je, že výtvar­ní­ci chtě­li v jejím podo­bě zdů­raz­nit jis­tou odhod­la­nost. „Věděli jsme, že se jed­ná o ženu, kte­rá by se zami­lo­va­la buď do bra­zil­ské­ho pilo­ta vrtu­l­ní­ku, nebo nao­pak do výstřed­ní­ho ajťá­ka. Chtěli jsme zdů­raz­nit, že ačko­liv už žije poně­kud used­lej­ším živo­tem, své vol­no­myš­len­kář­ství si stá­le zacho­va­la.“

Diváci mají šan­ci nahléd­nout také do mamin­či­ny mys­li a spat­řit její vlast­ní emo­ce, kte­ré nosí stej­né čer­ve­né brý­le jako ona. Tvůrci fil­mu pro ni také vytvo­ři­li spe­ci­ál­ní ver­zi Hlavního veli­tel­ství.

Hlas této posta­vě v původ­ním zně­ní pro­půj­či­la Diane Lane. „Jako mat­ka to chá­pu. Když vycho­vá­vá­te vlast­ní děti, nevy­hnu­tel­ně s nimi zno­vu pro­ží­vá­te jis­té situ­a­ce ze své­ho vlast­ní­ho dět­ství. Když vidí­te, že se vaše děti s něčím potý­ka­jí, vzpo­mí­ná­te si na to, jak jste čeli­li stej­ným pro­blé­mům. Riley je jedi­ná­ček, stej­ně jako moje dítě, tak­že mě to v mno­ha ohle­dech veli­ce oslo­vo­va­lo.“

Tatínek je nad­šen­cem pro rodi­nu, hokej a nová dob­ro­druž­ství. Když tedy dosta­ne šan­ci, vrh­ne se do ní po hla­vě – i když to zna­me­ná, že se budou muset pře­stě­ho­vat veli­ce dale­ko. Je prav­da, že má občas pro­blémy pocho­pit, co si obě ženy v jeho živo­tě mys­lí, ale z celé­ho srd­ce je i tak milu­je.

Emoce v tatín­ko­vě mys­li mají – stej­ně jako on sám – sklo­ny k jis­té nepo­zor­nos­ti, zejmé­na pokud se zrov­na hra­je hokej. Mají taky jeho cha­rak­te­ris­tic­ký knír.

Tento knír byl původ­ně brad­kou, ale tvůr­ci fil­mu chtě­li zdů­raz­nit, že otec do nové­ho měs­ta tak doce­la neza­pa­dá. „Chtěli jsme, aby ze své­ho oko­lí vyční­va­li jako spí­še kon­zer­va­tiv­ní rodi­na, kte­rá se ocit­la v San Franciscu,“ popi­su­je Sasaki a dodá­vá, že lidé, kte­ré v San Franciscu ve fil­mu vidí­me, jsou poměr­ně sty­lo­ví. „Zcela jis­tě bys­te mezi nimi bez nejmen­ších pro­blé­mů pozna­li rodi­nu z Minnesoty.“

Otce namlu­vil v ori­gi­ná­le Kyle MacLachlan, kte­rý je sám otcem šes­ti­le­té­ho syna. „Jako rodič jsem se sám do této fáze ješ­tě nedo­pra­co­val, mám ješ­tě tro­chu času, než dospě­je­me do těch­to počá­teč­ních fází dospí­vá­ní,“ říká MacLachlan. „Ale bude zají­ma­vé jimi pro­chá­zet a sna­žit se během nich syna pod­po­ro­vat, mož­ná na něj mít i tro­chu vliv v tom ohle­du, jak si s nimi pora­dí. Jako rodič jed­no­znač­ně chce­te, aby zůsta­li sami sebou, ale sou­čas­ně je tou­ží­te i pod­po­ro­vat.“

Zapomínači mají na sta­ros­ti – inu, zapo­mí­ná­ní. Pracují v Dlouhodobé pamě­ti, tří­dí Rileyiny vzpo­mín­ky a likvi­du­jí ty, kte­ré jsou pod­le nich nepod­stat­né – napří­klad jmé­na vět­ši­ny ame­ric­kých pre­zi­den­tů, kte­rá se uči­la na prv­ním stup­ni, nebo vel­kou část hry na kla­vír (s výjim­kou pár drob­nos­tí).


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup

Části seriálu:  V hlavě


Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
  • Jana Štrausová: Poselství dětí nového věku23. ledna 2023 Jana Štrausová: Poselství dětí nového věku Dítě není nepopsaný list papíru, ve skutečnosti je hustě popsaná kniha, která je prvních pár let dětského života otevřena i nám. Alespoň tak se to jeví, minimálně v posledních generacích […] Posted in Knihovnička
  • 17. listopadu 2002 Brak Honza, Karel a Petr dostanou bezva nápad. Honzovi rodiče odjíždějí do Francie - proč si teda nepůjčit volnej kvartýr k pořádný pařbě? A protože vyjma Karla nemají pod palcem nějakou prima […] Posted in Filmové recenze
  • GOG rozdává Metro: Last Light. Pokud jste si před pár dny...31. prosince 2020 GOG rozdává Metro: Last Light. Pokud jste si před pár dny... GOG rozdává Metro: Last Light. Pokud jste si před pár dny vyzvedli první díl ze série Metro s podtitulem 2033 od Epic Games, tak máte důvod k radosti, GOG totiž ke konci roku rozdává druhý […] Posted in Krátké herní aktuality
  • V novém Dragon Age navštívíme hlavní město Tevinterského...23. března 2021 V novém Dragon Age navštívíme hlavní město Tevinterského... V novém Dragon Age navštívíme hlavní město Tevinterského impéria. Napovídá tomu koncept od Christiana Daileyho z BioWare, kde můžeme vidět postavu v ulici Minrathous. Posted in Krátké herní aktuality
  • Haunting of the Tower of London, The (2022)12. dubna 2024 Haunting of the Tower of London, The (2022) Co se skutečně odehrálo v Toweru? K odhalení tajemství je potřeba komunikace s mrtvými a zároveň přežít bolestivé mučení pod taktovkou tyrana… Král Edward […] Posted in Horory
  • Heather Roan Robbins: Hvězdné kódy18. září 2023 Heather Roan Robbins: Hvězdné kódy Jedny z nejdokonalejších karet, které poslouží jak k přesným výkladům bez zbytečného otálení, tak i k prohloubení výuky astrologie. Ponoření se do svých otázek a hledání odpovědí může být […] Posted in Novinky v nakladatelstvích
  • Dracula (2006)1. ledna 2013 Dracula (2006) Dokáže hrabě Drákula opravdu vyléčit zákeřný syfilis? Bohatý šlechtic Lord Arthur je povolán zpět na své rodinné panství, kde bolestivě umírá jeho otec. Doktor mladíka vyděsí faktem, […] Posted in Horory
  • Letošní Battlefield se bude jmenovat pouze Battlefield,...29. března 2021 Letošní Battlefield se bude jmenovat pouze Battlefield,... Letošní Battlefield se bude jmenovat pouze Battlefield, říká spolehlivý insider Tom Henderson. V přelomové příběhové kampani si máme zvolit, zda chceme hrát za Rusko nebo USA. Nebude […] Posted in Krátké herní aktuality
  • GTA V (PC) – recenze24. dubna 2015 GTA V (PC) – recenze Tak jsem se dočkal. Už 14 dní hraju GTA V. Nedivím se tomu, že tvůrci hry chtěli pro počítače hru pořádně optimalizovat a otestovat. Přeobjednal jsem si hru na Steamu už v únoru a musím […] Posted in Recenze her
  • Kandidát [55%]11. května 2014 Kandidát [55%] České nebo slovenské filmy tu popravdě na blogu nebývají tak často, jak by možná bylo vhodné. Je to především díky tomu, že krátka nepovažuji drtivou většinu české produkce za nějak […] Posted in Filmové recenze

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 4,03071 s | počet dotazů: 264 | paměť: 66232 KB. | 25.07.2025 - 17:56:29