Stejně jako jsou teenagerovské komedie charakteristické tím, že se v nich přežvýkává psí trus a nevědomky polyká ejakulát, stejně tak i moderní horor má svá jednoznačná specifika. Pomineme-li depresivní výtvarnou stránku, patřičně rozklepanou kameru, dlouhé scény beze slov, strohé a rázné ozvučení, zůstane nám prvek nejtypičtější. V soudobých hororech straší lidé, kteří zahynuli brutální smrtí. Když se Amíci rozhodli natočit remake japonského Kruhu, asi jen málokdo tušil, jaký to vyvolá dopad na současnou kinematografii. Snímek Gora Verbinského se stal ze dne na den kultem – z minima vytěžil maximum a zdánlivě hloupoučkou zápletku s páskou přetransformoval do podoby velmi účinného „receptu“. Nečekaný úspěch Kruhu přiměl ostatní tvůrce k „bezostyšnému kopírování“. Netrvalo dlouho a celosvětová kina se záhy zaplnila až podezřele podobnými tituly. Nejprve přišla Gothika, po ní Nenávist a mezi poslední následovníky patří i 3:15 zemřeš.

3

Přestože vše výše uvedené lze zhodnotit palcem zdviženým nahoru, jedna skupina diváků to neocení ani v nejmenším. Náročnější filmoví konzumenti. Snímek totiž postrádá to nejpodstatnější. Vlastní tvář.
Celý film se nese v duchu vykrádání a takřka nulového výskytu invence. Vypůjčených nápadů zde nalezneme požehnaně. Ať už je to dům, ve kterém se v minulosti pěkně mýtilo (Nenávist), mrtvá holčička hledající kamarády (Kruh 2), otec s nablýskanou sekerou (Lovec démonů), kněz s kufříkem (Vymítač ďábla) či jedna z posledních scén, v níž se hlavní hrdinka uvědomí prostřednictvím archivních novinových záznamů (pro změnu první Kruh)…
Nehledě na to… byť je příběh podáván na relativně přitažlivém podnose, díky značné nahuštěnosti osvědčených motivů se stává nepatrně (čti dosti) předvídatelným. A to platí i o samotném závěru, který se podobně jako Nenávist či Gothika spokojuje s vysvětlením ve stylu „a teď divákům řekneme to, co už stejně vědí od prvních minut“. Zvláště zásluhou zoufalého zakončení se dost podbízí formulace, že 3:15 zemřeš je jedním z oněch titulů, které směřují tzv. odnikud nikam, či spíše od začátku do začátku.
Přesto všechno – jak už zdůrazňuji v šestém odstavci – The Amityville Horror (originální název) si i tak zachovává určitou zajímavost a přitažlivost. To koneckonců potvrzují i okolnosti, za nichž jsem tento kousek pozřel.
3:15 zemřeš jsem dokoukal někdy okolo druhé hodiny ranní. Přestože se mi na začátku chtělo skutečně spát, v průběhu projekce se má ospalost nadobro vytratila.
Po skončení jsem si pro jistotu zavřel dveře od pokoje (samozřejmě ne proto, že bych se bál), skočil do své rozestlané postele a zakotvil myšlenkami v mnohem příjemnějším přístavu.
Ve 3:15 jsem už byl dokonale tuhý.


















(4,91 z 5)