Jak nevládní organizace NaZemi spolupracovala s týmem docu-reality Zlatá mládež?
V NaZemi se nám podařilo prozkoumat prostředí výroby indických továren a sweatshopů, kde vznikají boty i pro český trh. Jedinečné indické kontakty a zkušenosti jsme využili ke spolupráci s Českou televizí a protagonisti Zlaté mládeže se tak mohli dostat do míst, kam se jen tak někdo nedostane. Na tomto místě jsme také natočili vlastní krátký dokument Ve stínu Taj Mahalu, který je zdarma k vidění na Youtube - https://www.youtube.com/watch?v=6yENw6bZSmc .
Co by si diváci pořadu měli uvědomit při sledování dílů z indické továrny na boty?
Diváci nahlédnutím do podmínek výroby mají možnost přemýšlet o našem vzájemném propojení s lidmi, kteří pro nás v zemích globálního Jihu vyrábí zboží naší každodenní spotřeby. Naše boty v Indii vyrábí lidé za 2 až 5 tisíc korun, nemohou se spojovat a zakládat odbory, při naléhavé zakázce majitel zavře bránu továrny a nepustí dělníky domů. V NaZemi se snažíme poukazovat na podmínky výroby ve světě a přidáním tohoto tématu do dokumentární reality show Zlatá mládež se o životech dělníků může dozvědět více českých spotřebitelů.
Části seriálu: Zlatá mládež
- Youtuber, raperka i politik v indické továrně na boty. Zlatá mládež vystoupí z komfortní zóny a za hranice Česka.
- Zlatá mládež 2
- Aktéři Zlaté mládeže - Sharlota
- Aktéři Zlaté mládeže - Renato
- Aktéři Zlaté mládeže - Klára
- Aktéři Zlaté mládeže - Petr
- Aktéři Zlaté mládeže - Mike
- Autoři projektu režisér Richard Komárek a kreativní producent Dušan Mulíček: Celá mladá generace je zlatá mládež, jen někdo je zlatější
- Expert na kampaně a fair trade Stanislav Komínek: Naše boty v Indii vyrábí lidé za 2 až 5 tisíc korun
- Zlatá mládež - Anotace prvních čtyř epizod
Nejnovější komentáře