David Fincher je pojem. Terorizuje herce, mlátí šéfy studií, dva roky přestříhává jeden film, ale je to osobnost. Natočil Sedm, natočil Klub rváčů a jeho snímek sbírá všemožná ocenění. Jmenuje se Podivuhodný případ Benjamina Buttona a vypráví o muži, jenž se narodí jako stařec, který mládne až vypadá jako Brad Pitt.
Ben Button byl jedním z nejočekávanějších filmů posledních let – epický příběh o osamocenosti se silnou romantickou linií, pod nímž jsou podepsáni lidi jako David Fincher, Eric Roth, Brad Pitt a Cate Blanchett by přilákal pozornost asi většiny lidi, jimž ke spokojenosti nestačí jen nějaké přiblblé fekální komedie. Počítal jsem se střídmou vizuální stránkou (já vím, Fincher je Fincher, ale přeci…), která na sebe nebude strhávat pozornost, nýbrž bude další podstatnou složkou díla, které bude stavět na hereckých výkonech a síle tématu – dva lidé se milují, ale každý jde po jiné cestě, ale bohužel jsem dostal naprosto přesný opak.
Podivuhodný případ Benjamina Buttona se rozpadl ve vizuálně přepálený kýč, který zapomněl, že má v sobě i nějaký ten děj… A to platí především pro první polovinu filmu, jež trpí neuvěřitelnou epizodkovitostí a spíše se jen prezentuje ve stylu… zhruba…: „Hele, digitálně zestárlý, zmenšený a zhrbený Brad Pitt vypadá děsně cool, co?“. No, cool sice je, to jo, ale jeho hereckému výkonu počítače spíše škodí. A fakt, že jeho „dětinsko-stařecké“ eskapády by se daly v pohodě sestříhat do nějakých 20-ti minut mu také zrovna moc nenahrává.
Ale když se Button přehoupne do své druhý poloviny, tak najednou začne chvílemi připomínat ten film, jímž měl (z mého pohledu) být. Najednou dochází na scény typu „co kdyby…“, najednou se občas objeví nějaká ta emoce, zmizí papírové kulisy a podivný coloring, Brad Pitt má najednou co hrát, stejně tak i Cate Blanchett. Jenže postava hlavního hrdiny je stále stejně chladná, plochá… prostě děsně nezajímavá.
Na závěr… David Fincher se až příliš „uklidnil“ a z Benjamina Buttona tak vznikl film, jenž je sice nesmírně ambiciózní, ale postrádá veškeré kouzlo a výjimečnost, jež by člověk od takové látky čekal, což smutně potvrzuje až příliš doslovný konec. Ne, tohle není ten Fincher, co natočil „Sedmičku“ nebo „Rváče“.
David Fincher propásl obrovskou šanci natočit Forresta Gumpa 21.století. Na vině však nejsou skvělí herci, nýbrž až příliš doslovná a neosobitá Fincherova režie.
17. srpna 2022 Air Force One Copak s Indianou Jonesem, když se dostaví kmetský věk? Stane se prezidentem Spojených států. Američané se potřebují aspoň jednou do roka prostřednictvím filmové tvorby ujistit, že kdyby […] Posted in Retro filmové recenze
10. listopadu 2021 Zodiac Chce to mimořádný talent, abyste dokázali udržet pozornost diváků po celou dobu stošedesátiminutové podívané, která navíc nebude mít konec v typickém (hollywoodském) slova smyslu. Fincher […] Posted in Retro filmové recenze
26. září 2021 Škatuláci - 50 % Je jedno městečko, spíše hrad s podhradím. Jménem Sýrečkov. Nevíme, kdo tam vládne, ale místní šlechta se honosí bílými klobouky. Místní policie zase vlastní klobouky červené. Zvláštností […] Posted in Retro filmové recenze
21. května 2020 Star Trek - druhá nastartovaná série J.J. Abramse Něco si vyjasněme hned ze startu: nejsem trekkie, nikdy jsem nebyl a ani přes výjimečný zážitek z Abramsova nového filmu se jím stát nehodlám. Avšak právě to byl jeden z impulzů, které mě […] Posted in Retro filmové recenze
15. ledna 2024 Sully: Zázrak na řece Hudson Pamatujete na rok 2009, kdy v New Yorku na řece Hudson nouzově přistálo letadlo s poškozenými motory? Nikomu ze 155 cestujících se tehdy nic nestalo a to jen díky duchapřítomnosti a […] Posted in Filmové recenze
Nejnovější komentáře