Kritiky.cz > Recenze knih > 10+ komunikačních metod - klíč k úspěšné a respektující komunikaci

10+ komunikačních metod - klíč k úspěšné a respektující komunikaci

© Martin Koláček
© Martin Koláček
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (5 hlasů, průměr: 5,00 z 5)
Loading...

Jako autor­ka kni­hy 10+ komu­ni­kač­ních metod bych ráda před­sta­vi­la, co čte­nář v kni­ze najde a co mne ved­lo k její­mu sepsá­ní. Kniha vznik­la z potře­by nabíd­nout širo­kou pale­tu etic­kých komu­ni­kač­ních metod, kte­rý­mi běž­ně člo­věk nedis­po­nu­je – ze svých vlast­ních zku­še­nos­tí i z pozo­ro­vá­ní šir­ší­ho oko­lí a dota­zů, komen­tá­řů na růz­ných soci­ál­ních sítích vím, že mno­ho lidí v této oblas­ti tápe. Poměrně nová kni­ha 10+ komu­ni­kač­ních metod nabí­zí čte­ná­řům pře­de­vším pře­hled znač­né­ho množ­ství již exis­tu­jí­cích komu­ni­kač­ních pří­stu­pů. Odborný text se věnu­je pře­hled­ně a sro­zu­mi­tel­ně násle­du­jí­cí­mu výčtu roz­lič­ných komu­ni­kač­ních metod:

  • Asertivní tech­ni­ky,
  • parafrá­zo­vá­ní,
  • papouš­ko­vá­ní,
  • zrca­dle­ní,
  • pasiv­ní naslou­chá­ní,
  • aktiv­ní naslou­chá­ní,
  • já-výrok,
  • ty-výrok,
  • ano, ale,
  • ano a,
  • NVC a dal­ší.

V dal­ší kapi­to­le navíc obsa­hu­je popis závad­ných sty­lů komu­ni­ka­ce: aro­gant­ní, ali­bis­tic­ká a silo­vá komu­ni­ka­ce, mani­pu­la­ce, agre­se a mik­ro­agre­se, pasiv­ní agre­se, pasi­vi­ta, sou­pe­ře­ní a riva­li­ta v komu­ni­ka­ci, sar­kas­mus, kri­ti­ka, komu­ni­kač­ní šum a dal­ší.

Úvodní kapi­to­ly jsou zamě­ře­ny spí­še na teo­re­tic­ký popis jed­not­li­vých sty­lů komu­ni­ka­ce, zatím­co závě­reč­ná kapi­to­la obo­ha­cu­je kni­hu o prak­tic­ké pří­kla­dy dia­lo­gů v roz­lič­ných situ­a­cích. Navíc při­ná­ší popis závad­ných komu­ni­kač­ních sty­lů, jako jsou aro­gant­ní, ali­bis­tic­ká a silo­vá komu­ni­ka­ce, mani­pu­la­ce, agre­se a mik­ro­agre­se, pasiv­ní agre­se, pasi­vi­ta, sou­pe­ře­ní a riva­li­ta v komu­ni­ka­ci, sar­kas­mus, kri­ti­ka a komu­ni­kač­ní šum. Smyslem kni­hy je nabíd­nout čte­ná­ři co nej­šir­ší a pře­hled­ný sou­bor poznat­ků o roz­ma­ni­tých komu­ni­kač­ních meto­dách.

Okruhem čte­ná­řů, na kte­ré kni­ha cílí pře­de­vším, jsou rodi­če se zájmem o respek­tu­jí­cí, ale také ti, kdo chtě­jí pro­hlou­bit své zna­los­ti a prak­tic­kých doved­nos­ti v oblas­ti komu­ni­ka­ce obec­ně. Zároveň je kni­ha urče­na také pro peda­go­gy, psy­cho­lo­gy i dal­ší poten­ci­ál­ní zájem­ce, pro něž je komu­ni­ka­ce doslo­va kaž­do­den­ním chle­bem.

Knihu najde­te u všech dob­rých knih­kup­ců, napří­klad na tom­to odka­zu:

https://eknihyjedou.cz/10plus_komunikace

https://www.palmknihy.cz/ekniha/10-komunikacnich-metod-403109

https://www.kosmas.cz/knihy/539737/10-komunikacnich-metod/

https://www.luxor.cz/v/2036900/10-komunikacnich-metod

Úryvek z kni­hy:

Věnujme se nyní situ­a­ci doma v rodi­ně, kdy syn Pavel si hra­je na počí­ta­či, ale otec chce jít ven na pro­cház­ku a chce syna vzít s sebou – ten však pocho­pi­tel­ně chce zůstat doma. Jak vyře­šit toto dile­ma? Kdo vyhra­je – otec nebo syn? Jak se může otec takt­ně a empa­tic­ky vyjá­d­řit:

Otec: „Vidím, že se asi dob­ře bavíš hra­ním počí­ta­čo­vých her?“ (ODTUŠENÍ)

Pavel: „Jo, zrov­na vyhrá­vám!

Otec: „Vyhráváš?“ (PAPOUŠKOVÁNÍ)

Pavel: „Jo!

Otec: „Tedy, chceš říct, že jsi dost dob­rý ve hra­ní počí­ta­čo­vých her?“ (PARAFRÁZOVÁNÍ)

Pavel: „Dá se to tak říct…

Otec: „Jsem moc rád, že tě to baví a že se ti daří, ale co takhle změ­nit na chví­li pro­stře­dí?“ (ANO, ALE)

Pavel: „Ne, to se mi nechce…

Otec: „Já tě chá­pu, Pavle, že nej­ra­dě­ji ze vše­ho trá­víš čas hra­ním her, ale pochop i ty mne, že čas od času je potře­ba si tro­chu zaspor­to­vat. Půjdeme se pro­jít ven, domlu­ví­me se?“ (5P)

Pavel: „Ale ne…

Otec: „Co takhle vyjít si na pro­cház­ku?“ (CO-VÝROK)

Pavel: „Ach jo…

Otec: „Když tě vidím stá­le u počí­ta­če, necí­tím se dob­ře, pro­to­že si mys­lím, že bys potře­bo­val na čer­s­tvý vzduch. Můžeš jít se mnou na krát­kou pro­cház­ku?“ (JÁ-VÝROK)

Pavel: „Dobře, ale jen na krát­kou a až dohra­ju posled­ní kolo.

Otec: „Byl bys radě­ji u počí­ta­če, viď“ (ODTUŠENÍ)

Pavel: „Ano…

Otec: „Uvidíš, bude se nám tam líbit…“ (ODTUŠENÍ)

Pavel: „To dou­fám!

Otec: „Báječně!“ (5P)

Závěr:

Kniha i výčet nej­růz­něj­ších komu­ni­kač­ních metod je svým způ­so­bem výji­meč­ná a oje­di­ně­lá na poli odbor­ných pub­li­ka­cí zamě­ře­ných na komu­ni­ka­ci. Tuto kni­hu upřím­ně dopo­ru­ču­ji k pře­čte­ní oprav­du všem – rodi­čům, peda­go­gům, i kaž­dé­mu, kdo hle­dá nebo tápe na poli komu­ni­ka­ce. Uděluji jí krás­ných 99 %.


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,73985 s | počet dotazů: 269 | paměť: 64625 KB. | 15.07.2025 - 19:34:12