Otec se vydává na nelehký výlet se svou dospívající dcerou po jejím téměř smrtelném předávkování ve filmu Druhá šance, který na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech po premiéře na SXSW představily hvězdy Ewan McGregor a jeho skutečná dcera Clara McGregor.
Tento procítěný celovečerní debut režisérky Emmy Westenberg je lehce napsaný (podle příběhu Clary McGregorové, Ruby Casterové a Very Bulderové) a místy neveselý, ale podpořený dvěma podmanivými hereckými výkony hlavních představitelů, kteří se nelehce noří do neklidných duší svých postav. Zejména Clara McGregor je zjevením v roli, která by měla být průlomová.
Ve filmu Druhá šance Ewan McGregor v roli nejmenovaného otce, bývalého alkoholika, který se v životě své dcery (Clara McGregor) většinou nevyskytoval, ani když byl fyzicky nablízku. Nyní je čistý a má novou rodinu, a tak se s dcerou znovu setkává poté, co se málem předávkuje.
Táta plánuje dceru odvézt přes americký jihozápad na odvykací kliniku, i když ji do všech podrobností nezasvětil. Cestou potkají několik barvitých postaviček včetně řidiče odtahového vozu (bývalá seriálová hvězda Kim Zimmerová), který jim podá pomocnou ruku, a narozeninového klauna (Jake Weary z filmu It Follows, skutečný syn Zimmerové).
Spoluautorka scénáře Bulderová si ukradne scénu jako sexuální pracovnice, která dceru prověřuje po kousnutí pavoukem na velmi nešťastném místě, a Travis Hammer se objeví jako návštěvník obchodu s alkoholem, který možná nemá s dcerou ty nejlepší úmysly.
Většina filmu Druhá šance je však ponechána na otci a dceři, protože film zkoumá jejich nepřátelský vztah. Zatímco otec má zcela dobré úmysly, jeho dcera nedokáže prohlédnout pohnutou minulost a vpustit ho do svého srdce. Láskyplné černobílé flashbacky zachycují láskyplně vzpomínaný vztah, který se ztratil v čase.
A přestože dceru dělí jen několik hodin od zážitku blízkého smrti, neukojitelná touha po alkoholu, prášcích nebo čemkoli jiném, co jí umožní uniknout ze současné reality, poskytuje filmu Druhá šance tenkou strukturu, na níž je možné zavěsit jeho vyprávění.
Druhá šance se vyznačuje drsnou kamerou Christophera Ripleyho, která sugestivně zachycuje krajinu, a režisér Westenberg má skvělý cit pro prostředí americké pustiny. Přesto se tu z hlediska příběhu prostě nic moc neděje: ještě řídčeji než v typické road movie by se stejná látka dala vtěsnat do třicetiminutového kraťasu, aniž by se tím mnoho ztratilo.
Dva strhující herecké výkony však udržují Druhá šance koukatelnou podívanou a síla prožitých rolí v podání Ewana a Clary McGregorových je dostatečným důvodem k doporučení. Málokdy se vidí, že by takovou rodinnou dynamiku rozehrál skutečný rodič a jeho dítě, a syrová a upřímná práce McGregorových je zde fascinující.
Nejnovější komentáře