Henry Cavill byl v poslední době vyřazen ze dvou velkých franšíz - tento víkend se naposledy objevil jako Geralt z Rivie v Zaklínači na Netflixu a James Gunn přeobsadil jeho Supermana v obnoveném DC Extended Universe.
A i když se o Cavillovi mluví jako o potenciálním Jamesi Bondovi poté, co Daniel Craig tuto roli opustil, možná bude mít čas věnovat se jiným projektům - a možná se vrátí do Prahy.
Dříve než se stal Supermanem z Muže z oceli nebo Geraltem z Rivie ze Zaklínače, byl Cavill vycházející hvězdou, která cestovala po světě kvůli vedlejším rolím ve filmech a seriálech, jako jsou Tudorovci stanice Showtime, v nichž hrál po boku Jonathana Rhyse Meyerse krále Jindřicha VIII.
Při propagaci Tudorovců v roce 2009 Cavill natočil pro časopis Entertainment Weekly segment Take Five, v němž prošel svá oblíbená místa natáčení. Česká metropole se umístila na čtvrtém místě.
„Čtvrté místo by byla Praha, kde jsem natáčel Tristana Isoldu,“ říká Cavill během segmentu.
„Byl jsem tam v zimě, asi na začátku až uprostřed zimy [...] Praha sama o sobě byla tak dramatická, s gotickou architekturou a všude se válely mlhy.“
„Také skvělý noční život,“ dodává s odkazem na klubovou scénu české metropole.
Mezi další Cavillovy oblíbené natáčecí lokace, alespoň v roce 2009, patřily Benátky, kde po boku Joea Mantegny natáčel svůj dosud nezveřejněný (oficiálně) debutový film Vendeta (známý také jako Hotel Laguna), Dublin, kde natáčel pro film Tudorovci, a Řím, kde rovněž natáčel pro film Vendeta.
Nejlépe si však herec vedl na Maltě, kde v létě 2001 natáčel film Hrabě Monte Christo.
„Pokaždé, když jsme měli volno, tak jsme leželi na pláži nebo se toulali po různých historických památkách,“ řekl o středomořské lokalitě.
Už je to více než 15 let, co Cavill v Praze natáčel Tristana Isoldu, a herec v české metropoli nenatočil žádný další film, přestože se v ní odehrávají světoběžnická dobrodružství jako The Man from U.N.C.L.E. nebo Mission: Impossible – Fallout.
Části druhé série Zaklínače se však natáčely ve venkovských lokacích na Moravě, nedaleko českých hranic se Slovenskem.
21. dubna 2025 Vlny – historické drama z období okupace – 75% Vlny (2024) jsou v pořadí již třetím režijním počinem mladého (38 let), ale přesto nadějného herce, scénáristy a režiséra Jiřího Mádla, který již odrostl svým pubertálním rolím rafťáka či […] Posted in Filmové recenze
19. dubna 2025 Klec – Bohdalová uvězněna v kleci – 85% Psychologické drama Klec (2019) mne 87 minut poutalo a bavilo, což v dnešní době nelze říci o každém produktu filmového průmyslu. Thriller je výsledkem uměleckého tria Epstein, Strach, […] Posted in Filmové recenze
18. dubna 2025 Na střeše – Gran Torino po česku – 85% Film Na střeše (2019), scénáristy, režiséra a herce Jiřího mádla (Gympl, Vejška, Deníček moderního fotra), je jeho druhým režijním počinem hned po snímku Pojedeme k moři, který jako lehce […] Posted in Filmové recenze
16. dubna 2025 Okupace – A komu tím prospějete? – 55% Film Okupace (2021), režijní debut scénáristy, herce a režiséra Michala Nohejla, je temná černá komedie zasazená do období normalizace, která se odehrává během jednoho večera v divadelním […] Posted in Filmové recenze
15. dubna 2025 Chata na prodej – Homolkovi po padesáti letech - 55 % Film Chata na prodej (2018) režiséra Tomáše Pavlíčka (Přišla v noci) je komorní tragikomedií, která s jemným humorem a nostalgií zobrazuje setkání třígenerační rodiny na jejich chatě během […] Posted in Filmové recenze
15. dubna 2025 Film Učitelka – psychologický rozbor Ještě bych se jednou vrátila ke komornímu dramatu Učitelka (2016) režiséra Jana Hřebejka a ráda bych nabídla pokus o psychologický rozbor. Předem bych předeslala, že Zuzna Mauréry […] Posted in Filmové recenze
15. dubna 2025 Odpovídá Minecraft film nárokům dětského publika? Kdo by neznal Minecraft. Nejprodávanější videohru v historii, která způsobila regulérní mánii a které se prodalo více než 300 milionů kopií, i když skutečný počet hráčů bude pravděpodobně […] Posted in Filmové recenze
14. dubna 2025 Učitelka – lekce z manipulace – 75% Komorní psychologické drama Učitelka (2016) režiséra Jana Hřebejka se mi trefilo do noty a rezonuje svou nadsázkou s rytmem vývoje dnešní doby. Snímek se snaží zachytit úskalí manipulace […] Posted in Filmové recenze
Nejnovější komentáře