Kritiky.cz > Recenze knih > Osobnostní a sociální rozvoj aneb strom, mozaika a vzducholoď

Osobnostní a sociální rozvoj aneb strom, mozaika a vzducholoď

103423 350 0 fit
103423 350 0 fit
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Pracujete jako peda­gog, men­tor nebo kouč? Jste stu­dent a při­pra­vu­je­te se na svou pro­fe­si uči­te­le? Hledáte zají­ma­vé inspi­ra­ce z oblas­ti osob­nost­ní­ho a soci­ál­ní­ho roz­vo­je? Chcete poznat sami sebe, pra­co­vat se sebou samým? Pak je tato kni­ha urče­na prá­vě vám. 

Na peda­go­gy jsou kla­de­ny obrov­ské náro­ky na vzdě­lá­vá­ní, ale i doved­nos­ti z růz­ných oblas­tí. Tato pří­ruč­ka jim pomů­že, jak pozná­vat sami sebe, schop­nost sebe­re­flexe, náhled na sebe samé­ho, jak před­chá­zet syn­dro­mu vyho­ře­ní, nale­ze­ní vnitř­ní rov­no­váhy, spo­ko­je­nos­ti se sebou samým. Předávat zís­ka­né zku­še­nos­ti, učit se od dru­hých, vzá­jem­ně od sebe čer­pat a obo­ha­co­vat se. Kniha obsa­hu­je řadu zají­ma­vých kapi­tol z oblas­ti osob­nost­ní a soci­ál­ní pří­pra­vy např. meta­fo­ric­ké úva­hy – strom, mozai­ka, vzdu­cho­loď a jejich vysvět­le­ní, dále pro­ble­ma­ti­ku sebe­re­flexe, reflexe, meto­dic­ké námě­ty pro sebe­po­zná­ní, sebe­po­je­tí, námě­ty pro roz­voj osob­ní­ho poten­ci­á­lu.

Synonymem pro osob­nost­ní a soci­ál­ní roz­voj jsou tři slo­va: strom, mozai­ka, vzdu­cho­loď. Autor tyto pojmy pou­žil i ve svém názvu kni­hy. Strom je sym­bo­lem růstu a pozi­ce KDO JSEM? Mozaika je sym­bo­lem sklá­dá­ní naše­ho roz­vo­je, jedi­neč­ný obraz slo­ži­tos­ti. Vzducholoď je sym­bol ply­nu­té lid­ské­ho živo­ta. KDE JSEM? KAM SMĚŘUJI? PROČ PRÁVĚ TAM?

Zajímavé citá­ty:

„Stejně tak jako svět, nemu­sí být tím, čím se zdá, může­me i my být sobě něčím víc, než jsme zvyklí si mys­let.“ (R. Bach)

„Způsob naše­ho živo­ta určí podo­bu naše­ho stá­ří. Můžeme skon­čit jako opuš­tě­né měs­to nebo jako štěd­rý strom – důle­ži­tý i teh­dy, když už nedo­ká­že stát rov­ně. „ (Paulo Coelho)

Tato pří­ruč­ka je urče­na pro peda­go­gy, stu­den­ty peda­go­gic­kých fakult, men­to­ry a tera­pe­u­ty.

Velice zají­ma­vé cvi­če­ní je „Matyho pří­běh“ – uvě­do­mě­ní si hie­rar­chii hod­not v dané život­ní eta­pě, kdy musí­te škr­tat, ne vždy je to jed­no­du­ché.

Ukázka u kni­hy:

Zdravý strom doká­že růst sám, v sadu či ale­ji ane­bo v při­ro­ze­ném eko­sys­té­mu lesa, tedy v sou­čin­nos­ti s více podob­ný­mi či růz­ný­mi dru­hy. Je mož­né se domní­vat, že osob­nost­ní roz­voj plní v celém kom­ple­xu pro­fes­ních kom­pe­ten­cí funk­ci pomy­sl­né­ho „kme­nu“, z něhož poslé­ze raší „vět­ve“ kom­pe­ten­cí dal­ších,“ tak lze vní­mat meta­fo­ru stro­mu jako sys­tém „soft skills“, na kte­rý násled­ně nava­zu­jí nebo jsou pro­po­je­ny naše „hard skills“. Mluvíme zde tedy o sta­bi­li­tě sebe sama k sobě, k dru­hým, k pro­fe­si.

Jelikož pra­cu­ji v mateř­ské ško­le a téma sebe­re­flexe a osob­nost­ní­ho roz­vo­je jsem si vybra­la v rám­ci funkč­ní­ho stu­dia pro ředi­te­le, je pro mě obrov­ským pří­no­sem. Líbí se mě obsa­ho­vé zamě­ře­ní, pří­běhy ze živo­ta, zku­še­nos­ti s lek­to­ro­vá­ním i pou­ži­tá meta­fo­ra pohád­ko­vých pří­bě­hů. Nejedná se o nudou teo­rii, ale zají­ma­vé zku­še­nos­ti poznatky. Publikaci dopl­ňu­je řada sché­mat, tabu­lek, obráz­ků, ale i citá­tů a výsled­ků výzkum­ných šet­ře­ní.

Autor má 15 leté zku­še­nos­ti s pra­cí s růz­ný­mi sku­pi­na­mi. Kniha vznik­la jako meta­fo­ra pohád­ko­vé­ho pří­bě­hu.

  • Autor: Petr Soják
  • Žánr: pří­ruč­ka pro peda­go­gy
  • Vydáno: 2017, Grada, Praha
  • Počet stran: 205
  • Vazba kni­hy: bro­žo­va­ná
  • ISBN: 978-80-271-0342-3

Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,70272 s | počet dotazů: 250 | paměť: 62859 KB. | 29.12.2024 - 16:15:04