http://www.csfd.cz/film/234817-dylan-dog-dead-of-night/
Režie:
Hudba:
Hrají:
Brandon Routh, Taye Diggs, Peter Stormare, Anita Briem, Sam Huntington,Brian Steele, Marco St. John, Kimberly Whalen, Laura Spencer, Ada Michelle Loridans, Laura Shipley
Komiksové filmy táhnou. Alespoň si to myslí Hollywoodská studia a přichází se solidním zástupem filmů podle kreslených hrdinů každý rok. A ať již jsou jejich kvality jakékoliv, většinou se okolo nich točí poměrně velká spousta peněz. Chvíli trvalo než se studia rozhodla zabřednout i do evropských komiksů a vyslat do distribuce nějakou odpověď na americké patrioty. Tou první větší vlaštovkou se pokusil být italský komiks Dylan Dog, respektive jeho filmová adaptace. Jak to tedy s touhle nízkorozpočtovou adaptací s ex-Supermanem v hlavní roli dopadlo?
Dylan Dog je soukromým detektivem, který se živý sledováním nevěrných manželů a pořizováním důkazů proti nim. V minulosti však byl speciálním vyšetřovatelem zvoleným pro vyšetřování zločinů mezi nemrtvou částí obyvatelstva New Orleans. Je nucen navrátit se z důchodu, který si zvolil po smrti své přítelkyně, díky sérii vražd napříč různými rasami obyvatel, které souvisejí se zmizelým artefaktem, který může svému majiteli zajistit rozhodující prvek v případné válce, ke které se schyluje. Dylanův asistent, který se stane jednou z obětí se však navrací v podobě zombie a objevuje svět nemrtvých, který existuje souběžně s tím naším.
Z pohledu neznalého komiksové předlohy, může znít hlavní zápletka snímku jako koncentrát brakových záležitostí smíchaný jako pomyslný dort od pejska a kočičky. Přeci jen, pohybujeme se tu v béčkových vodách, ať se to již autoři snaží zamaskovat sebevíc. Přítomnost známějších tváří ( Ruth, Stormare, Diggs) tu totiž má jen sloužit jako prvek, odvádějící pozornost od faktu, že celý snímek od začátku až do konce je levnou variací na stokrát viděné. Nenapomáhá tomu ani fakt, že efekty a kompletní masky vypadají jako z dob Buffy, přemožitelky upírů.
Takovýchto filmů pochybných kvalit je tu ročně několik desítek, ovšem ne každý si hraje na sofistikovanou zábavu. Dylan Dog se totiž snaží tvářit jako typický badass nářez zaseknutý v devadesátých letech, ovšem oproti například nedávným Loosers nebo A-Teamu mu to nevěříte ani minutu. Co naplat, že jsou některé sekvence povedené a některé dialogy vyvolají šibalský úsměv na tváři, když jich je na celou hodinu a tři-čtvrtě opravdu málo. Nezachraňuje to ani hudba Klause Badelta, ani rádoby oldschoolové zpracování.
Dylan Dog tak končí jako vcelku nudná a nezajímavá směsice hororových prvků, komediálních podtónů a rádoby seriozní adaptace komiksu, která se prostě nepovedla. Ačkoliv se totiž tvůrci silně inspirovali v kinematografii devadesátých let, nepovedlo se jim to namíchat tak, abyste jim to alespoň částečně věřili. Bohužel, potenciál tam byl.
Dylan Dog, soukromý detektiv zaseknutý v devadesátých letech zatímco doba okolo něj se už pohnula trochu jinam. Neplatí to však jen o hlavním hrdinovi ale o celém snímku. V celku nudný mix komedie a hororu v komiksovém balení totiž míchá koktejl s prošlou lhůtou trvanlivosti, který je nestravitelný snad i pro zapřísáhlé příznivce předlohy. Známé tváře se tak snaží jen odvrátit pozornost od toho, že tohle se zkrátka nepovedlo.
Nejnovější komentáře