Hollywood se v posledních letech snaží zužitkovat veškerý materiál, který snad jen trochu zavání možnými zisky. V záplavě nepotřebných pokračování a předělávek, čas od času přijde film, o který nikdo tak trochu vlastně ani nestál a najednou je tady. Pozdě a diváci tak vlastně ani neví, co od takové podívané čekat. Letos si tohoto černého Petra vytáhlo pokračování příběhů o Tarzanovi. Do kin se ho rozhodl přivést režisér posledních dílů Harryho Pottera a na rozdíl od nového zpracování klasického příběhu, vám novinka Legenda o Tarzanovi nabídne pohled na to, jak to s hrdiny bylo dále...
Lord Clayton (Alexander Skarsgård) už nějakou dobu žije i s Jane (Margot Robbie) zpátky ve Spojeném království. Jeho pozornosti ovšem neunikne situace v jeho domovském Kongu, kde se společenská situace přiostřuje díky otrokářským praktikám belgického kapitána Roma (Christoph Waltz). I přesto, že se tedy Tarzan svojí minulosti snažil utéct do civilizovaného světa, ta si jej našla i na jiném kontinentu a on je nyní nucen se vrátit a situaci vyřešit. To ovšem ještě neví, že přesně s tím mocichtivý kapitán přesně počítal...
Aaaahhh. Kde vlastně začít. Popravdě se mi už nějakou dobu nestalo, že bych neměl moc o filmu co říci. Nový Tarzan byl od začátku projekt, který si vysloužil nemálo pozdvižených obočí, nicméně přesto se dostal do kin a my nyní můžeme zakusit co si režisér David Yates s poněkud zajímavým hereckým ansámblem pro nás připravil. A tím je bohužel dvouhodinová zívačka tak pochybných kvalit, že vám ony pozdvižené obočí nebudou mít už kam dále stoupat. Abych se tedy zopakoval - kde vlastně začít.
Hlavním problémem filmu je nápad filmu samotný. Neberte mě špatně, na příběhu Tarzana jsem jako malý vyrůstal a nebyl jsem sám. Jeho příběh je jedním z nejvíce známých dobrodružných titulů, jaké se dají najít a nová verze tedy dříve či později musela přijít. Přesto, že ji na starost dostane David Yates, který svými neúspornými režijními praktikami dokáže utopit velké peníze za nepříliš velkolepou podívanou, to bych vážně nečekal. Přesto se tak stalo a výsledek tomu odpovídá. Yates totiž přes veškerou snahu o velkolepost nezvládá udržet otěže tohoto dobrodružného snímku, který díky mizernému scénáři často vlastně neví, čím chce být. Jednou věcí ale není určitě - zábavou pro diváka.
Opět aktuální téma rasizmu a s ním spojenou společenskou krizí v důsledku agresivní politiky film vtiskuje svým pojetím, které vtahuje Tarzana do fantaskní verze skutečných událostí, které se v domovině oblíbeného hrdiny udály, zatímco se snaží právě svým vyjadřováním k této problematice představit nějaké stanovisko. Jistě, podobné vymezování se vůči nějakému společenskému problému je sice fajn, nicméně film jako takový v důsledku vývoje samotného příběhu působí spíše jako nahrubo poskládaný slet událostí ve formě nepříliš srozumitelného společenského komentáře, který je přítomný pouze proto, aby něco propojovalo ono gró filmu, čímž mají být ony efektní akční scény.
A to je problém dvě. Ona akce vypadá šíleně uměle, greenscreen je na filmu vidět místy až příliš na film za podobné peníze. nemluvě o masivním využití barevných filtrů, které v podstatě dělí film na tři vizuální polohy, všechny tři stejně přesaturované až hrůza (a to je prosím komentář od člověka, který vizuální vylepšení obrazu a obrazové filtry má v oblibě). Svoji roli na mizernosti filmu a oněch akčněji položených scén má ovšem také obsazení. Není totiž snad jediný herecký představitel z filmu, kterého bych mohl vyzvednout jako alespoň obstojně nebo normálně hrajícího. Alexander Skarsgård nezvládá moc přesvědčivě svým charismatem zaujmout v roli tohoto typu a jeho toporné herectví tomu rozhodně moc nenapomáhá. Margot Robbie ze všech zúčastněných vychází asi nejlépe, byť i její výkon má občasné kolísavé tendence. Nejhůře ovšem dopadlo duo Samuel L. Jackson a Christoph Waltz. První jmenovaný v podstatě hraje sám sebe v džungli, zatímco trousí suché poznámky a představuje divákům zbraňový arzenál filmu. Christoph Waltz je ovšem asi největší průšvih, neboť asi až na dva, tři momenty, kdy nějakým malým detailem zaujal, je jeho Roma nezajímavý, nudný a křečovitě kýčovitý záporák, který nudí, nebaví a otravuje. Waltz hraje jako by si byl vědom vad své vlastní postavy a hraje nezaujatě, otráveně a výsledný projev je pak asi nejmizernější postava celého filmu vůbec (pokud v téhle zábavní katastrofě má smysl vůbec ukazovat v tomhle ohledu prstem).
Výsledek je zkrátka mizérie. Legenda o Tarzanovi je trestuhodně špatný blockbuster, který nebaví a po většinu času nudí a otravuje. Špatný casting, slabá režie a pochybná vizuální stránka, kterou táhnou k zemi hodně lacině vypadající triky. Jediné, co si alespoň trochu zaslouží pochválit je snad jen kompozice Ruperta Gregson-Williamse, která se snaží nadopovat tu správnou dobrodružnou atmosféru do diváků i v momentě, kdy situaci už zbytek ansámblu odmával. Pokud se tomuto blickbusteru v kinech vyhnete, o nic moc ve výsledku nepřijdete.
Tak to je docela průšvih. Yates ukazuje, že to s jeho režijním umem nebude tak horké jak se zdálo. Jak jsem tvrdil už po některých Harry Potterech v jeho režii - jak dokáže tenhle chlap utopit tak nehorázné peníze za takovou nudu mi zůstává záhadou. Legenda o Tarzanovi je film o který nikdo vlastně moc nestál a po tomhle výsledku zase hodně dlouho stát nebude. Dvě hodiny nudy, mizerných triků a špatných hereckých výkonů od docela zajímavého obsazení na ploše mizerně vystavěného fikčního příběhu propleteného se skutečnými událostmi a aktuální tématikou.
10% Džungle
30%Pomsta 10%Lekce z historie
50% Rádoby velkolepá nuda
Legenda o Tarzanovi (The Legend of Tarzan, Legenda o Tarzanovi) Dobrodružný / Akční USA, 2016, 110 min Režie: David Yates Předloha: Edgar Rice Burroughs (kniha) Scénář: Adam Cozad, Craig Brewer Kamera: Henry Braham Hudba: Rupert Gregson-Williams Hrají: Alexander Skarsgård, Margot Robbie, Ella Purnell, Samuel L. Jackson, Christoph Waltz, Djimon Hounsou, Jim Broadbent, Casper Crump, Simon Russell Beale, Matt Cross, Adam Starks, Osy Ikhile, Lasco Atkins, Cédric Weber, Teresa Churcher, Bentley Kalu, Miroslav Zaruba, Christopher Benjamin, Attila G. Kerekes Producenti: David Barron, Jerry Weintraub, Tony Ludwig, Alan Riche Střih: Mark Day Kostýmy: Ruth Myers
Nevhodný mládeži do 12 let Česko V kinech od:07.07.2016 Freeman Ent. Slovensko V kinech od:07.07.2016 Continental USA V kinech od:01.07.2016 Warner Bros. US
8. listopadu 2018 Ten, kdo tě miloval – Recenze – 30% Policejní vyšetřovatel Kalina (Pavel Řezníček) se během automobilové honičky s neznámými pronásledovateli stává obětí autonehody. Jako duch pak sleduje vlastní pohřeb, jehož se účastní jak […] Posted in Filmové recenze
22. června 2022 Ultimátum - Epizoda 1 Nevím, proč se v poslední době Češi a Slováci rozhodli točit krimi projekty ve stylu 10 let starých německých detektivek, ale doufám, že tahle móda brzo přejde. Klasicky rádoby americká […] Posted in Filmové recenze
2. března 2022 The Batman (2022) Matt Reeves a jeho temný neo-noir detektivní Batman!Doufal jsem, že nový Batman se okamžitě zařadí do top 10 filmů, které jsem kdy viděl a to se bohužel nestane, některé jednotlivosti mi […] Posted in Krátké recenze
23. května 2017 Fading of the Cries (2010) Necromancer Brad Dourif hodlá za pomoci svých démonů získat cenný amulet, který mu před časem odcizil představitel Kevina z komedie Prci prci prcičky… […] Posted in Horory
6. května 2022 Sexuální výchova Recenze na britský seriál Sex Education: 1. řada – 95 % je zřejmě jedna z nejuspokojivějších sérií, kterou jsem kdy viděl. Je plná "štěstí v neštěstí" momentů a obsahuje snad úplně všechny […] Posted in Krátké recenze
30. března 2024 Ano, šéfe! a kauza Řetízek: jak to bylo doopravdy? Náš investigativní tým se do toho zase jednou pořádně obul a po letech tápání, zmatků a dohadů rozšiřoval jednu z nejznámějších a nejcitovanějších kauz českého internetu známou jako kauza […] Posted in Články
1. listopadu 2019 Vesnice - Kdo se bojí, nesmí do lesa. A ve filmu Vesnice to platí dvojnásob: do toho lesa by neměl chodit vůbec nikdo. Sídlí tam totiž... (jak to ehmm... říct)... bubáci! Vesnice je o skupině lidí, kteří se z jistého důvodu […] Posted in Retro filmové recenze
4. července 2020 Stephen King - Dallas 63 To, že S. Kinga mám za dobrého vypravěče zajímavých příběhů, ví asi každý, kdo mě zná. Zároveň do jisté míry chápu ten určitý odpor k jeho osobě a je mi také jasné, že ty knihy prostě asi […] Posted in Recenze knih
Student dvouoborového studia Anglická filologie / Filmová věda, dlouholetý fanoušek filmu, hudby a televize. Více o mně na profilu na CSFD.cz : http://www.csfd.cz/uzivatel/135140-sanchezcz/
Nejnovější komentáře