Mladá majitelka 24hodinové samoobsluhy musí přežít napjatou noc uvězněná ve svém vlastním objektu, když je konfrontována s násilnickými zločinci ve filmu Kóje 234 (název na obrazovce: Kóje 234: Uzamčení), který je nyní k dispozici na VOD. Je až příliš snadné odhadnout, jakým směrem se scénář Dereka Steinera vydá, ale svižná režie Andyho Tennanta (Bláznovo zlato, Lovec odměn) a mimořádně poutavý výkon Isabelle Fuhrmanové v hlavní roli dělají z tohoto snímku šikovný thriller, který se neomrzí.
Fuhrmanová se představuje v roli Laurie Saltairové, která po smrti svých rodičů při tragické autonehodě převzala vlastnictví samoskladu v Jacksonville. Přítel Jordan (Anirudh Pisharody) na ni naléhá, aby přijela do Nashvillu oslavit své 25. narozeniny, ale když jí na poslední chvíli zruší práci její jediný noční zaměstnanec, je nucena dohlédnout na zařízení sama.
To by obvykle znamenalo osamělou noc v zařízení, kde se zákazníci většinou dokážou postarat o své potřeby sami, a Laurie se přistihne, že surfuje po kanálech a na chvíli si pustí Hitch režiséra Tennanta. Její poklidný večer naruší záhadný muž (hraje ho Don Johnson), který se snaží dostat do své jednotky, ale jméno, které uvede, neodpovídá obrázku na jeho profilu, a začne být až příliš agresivní, než se odmlčí, když Laurie pohrozí, že zavolá policii.
Naneštěstí jeho gorily (včetně postav, které hrají Christopher James Baker a James DuMont) zůstanou poblíž - a přeruší dodávku elektřiny. A když Laurie prověří jednotku, do které se Johnsonova postava snažila dostat - titulní jednotku 234 -, najde dalšího záhadného muže: Claytona (Jack Huston), který je připoután k nosítkům a kterému možná chybí ledvina.
Kdo jsou tito lidé a o co přesně jde? Způsob, jakým nám Kóje 234 zatajuje informace, působí až příliš uměle a umožňuje snadno odhadnout, že za rohem se chystají nějaké zvraty. Přesná povaha těchto zvratů je stále překvapením, ale vyžaduje poněkud legrační motivaci postav a působí, jako by se věci měly vyřešit mnohem dříve, kdyby si to tyto postavy prostě vyříkaly.
Ale nemáme moc času uvažovat o mechanismech zápletky, protože Laurie jede jako John McClane v rámci samoobsluhy, prolézá jednotky a zázemí, aby unikla svým potenciálním únoscům; přítomnost další postavy, kterou se cítí povinna chránit, také zvyšuje napětí. Režisér Tennant udržuje film Kóje 234 v dostatečně rychlém tempu, aby nás udržel v napětí po celou dobu výpravné stopáže.
Skutečnou hvězdou je zde však Fuhrman, který vytváří mimořádně empatického hlavního hrdinu, jemuž po celou dobu fandíme. Fuhrmanová, známá především z rolí antagonistek ve filmech Orphan, je bez námahy přesvědčivá jako sympatická a vynalézavá hrdinka, z níž se film nikdy nesnaží udělat akčního hrdinu. Johnson i Huston jí solidně sekundují, ačkoli scénář od jejich postav žádá o něco víc než od své cílevědomé hlavní představitelky.
Kóje 234 se příliš neodchyluje od svého dějově orientovaného vyprávění, ale film se vzhledem k primární lokaci hodně baví tropy ze samoobslužných skladů. Přeplněné jednotky plné krabic s harampádím slouží jako skrýše a postavy se v nich přehrabují a hledají cokoli, co by se jim mohlo hodit. Jako jeden z nejužitečnějších nástrojů příběhu jsou využity štípačky na šrouby, které figurují v uspokojivém finále.
Kóje 234 umožňuje pěkné srovnání s filmem Plechový vojáček, který tento víkend rovněž vyšel na Prime Video. Oba filmy jsou výpravné žánrové počiny, jejichž stopáž se pohybuje pod 80 minutami, ale zatímco Plechový vojáček byl náhodně poskládán z jakéhokoli cizího materiálu, který měli tvůrci k dispozici, aby vyplnili stopáž, Kóje 234 byla zkrácena a vybělena do sevřeného malého thrilleru, který nikdy nenudí.
Tento článek původně napsal Jason Pirodsky pro The Prague Reporter a do češtiny jej přeložil Jiří Borový
Nejnovější komentáře