Kritiky.cz > Festivaly > Za pár dní v Plzni! Nabízíme pár tipů co si nenechat ujít!

Za pár dní v Plzni! Nabízíme pár tipů co si nenechat ujít!

Foto: Autor: Balou46 – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0
Foto: Autor: Balou46 – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (1 hlasů, průměr: 5,00 z 5)
Loading...

Rok vdo­vy, After Party, Amerikánka nebo nová Hřebejkova kome­die Výjimečný stav. Finále Plzeň odha­lu­je exklu­ziv­ní pre­mi­é­ry a před­pre­mi­é­ry

Filmy, kte­ré pre­mi­é­ra v čes­kých kinech a na tele­viz­ních obra­zov­kách tepr­ve čeká, mohou jako prv­ní exklu­ziv­ně vidět návštěv­ní­ci fil­mo­vé­ho fes­ti­va­lu Finále Plzeň, kte­rý se koná v zápa­do­čes­ké met­ro­po­li od 20. do 25. září. Zahajovací film reži­sér­ky Veroniky Liškové Rok vdo­vy tu bude mít svou svě­to­vou pre­mi­é­ru, stej­ně jako napří­klad česko-rakouské dra­ma reži­sér­ky Terezy Kotyk Nebelkind: Konec mlče­ní, doku­ment Juráček je můj osud doku­men­ta­rist­ky Olgy Sommerové či živo­to­pis­ný sní­mek Smetana z pro­duk­ce České tele­vi­ze. Další pre­mi­é­ro­vá a před­pre­mi­é­ro­vá uve­de­ní fil­mů nabíd­nou jak sou­tě­že, tak sek­ce První úlo­vek, České sto­py, Německé kino, ZOOM: Pobaltí a Zvláštní uve­de­ní.
„Tradice Filmového fes­ti­va­lu Finále trvá téměř 40 let, jde o jeden z nej­star­ších plzeň­ských kul­tur­ních fes­ti­va­lů, kon­ti­nu­ál­ně pod­po­ro­va­ný sta­tu­tár­ním měs­tem Plzeň. Letošní roč­ník vyjma kine­ma­to­gra­fie před­sta­ví i tele­viz­ní a inter­ne­to­vou pro­duk­ci, divá­ci budou moci zhléd­nout kolem stov­ky čes­kých sním­ků, včet­ně řady pre­mi­ér fil­mo­vých novi­nek. Cením si toho, že v Roce čes­ké hud­by 2024 a jako při­po­mín­ku 200. výro­čí naro­ze­ní význam­né­ho čes­ké­ho skla­da­te­le Bedřicha Smetany, kte­rý strá­vil svá stu­dent­ská i tvůr­čí léta v Plzni, si mohou návštěv­ní­ci fes­ti­va­lu před tele­viz­ní pre­mi­é­rou v roce 2025 užít uve­de­ní oče­ká­va­né­ho živo­to­pis­né­ho sním­ku Smetana,” říká rad­ní měs­ta Plzně pro oblast kul­tu­ry a památ­ko­vé péče Eliška Bartáková.

„Těší mě, kolik se nám kaž­do­roč­ně daří do naše­ho pro­gra­mu zís­kat pre­mi­ér a před­pre­mi­ér a že naši návštěv­ní­ci mohou být prv­ním pub­li­kem, kte­ré nové fil­my či seri­á­ly vidí. Svědčí to o vyso­kém kre­di­tu, kte­rý fes­ti­val mezi tvůr­ci má. Jsem ráda, že k nám fil­ma­ři i divá­ci mají tako­vou důvě­ru a opa­ko­va­ně se k nám vra­cí,” uvá­dí ředi­tel­ka fes­ti­va­lu Eva Veruňková Košařová.

Soutěžní fil­my

V sou­tě­ži hra­ných a ani­mo­va­ných celo­ve­čer­ních fil­mů uve­de fes­ti­val v před­pre­mi­é­ře film Kristiny Dufkové Život k sežrá­ní, jehož svě­to­vá pre­mi­é­ra pro­běh­la na fes­ti­va­lu v Annecy a čes­ké pub­li­kum ho vidě­lo už na kar­lo­var­ském fil­mo­vém fes­ti­va­lu. V čes­ké pre­mi­é­ře může­te vidět civil­ní sní­mek debu­tu­jí­cí­ho Vojtěcha Strakatého After Party, kte­rý výraz­ným způ­so­bem repre­zen­tu­je hlas mla­dé gene­ra­ce a reflek­tu­je oba­vy, s nimiž se potý­ká. Film byl na jed­nom z nej­vý­znam­něj­ších mezi­ná­rod­ních fes­ti­va­lů, v Benátkách, zařa­zen do sek­ce Orrizonti Extra.
Zahajovací film letoš­ní­ho roč­ní­ku, Rok vdo­vy, čeká na Finále pre­mi­é­ra svě­to­vá. Veronika Lišková, ceně­ná doku­men­tár­ní reži­sér­ka, se se spo­lusce­náris­tou Eugenem Liškou v tom­to svém hra­ném debu­tu inspi­ro­va­la dení­ko­vý­mi zápis­ky Zuzany Pokorné. Ta v nich popi­so­va­la šok ze ztrá­ty blíz­ké­ho člo­vě­ka i vyčer­pá­va­jí­cí boj s byro­kra­cií, s nímž se pozůsta­lí čas­to potý­ka­jí. Režisérka Lišková spo­lu s Pavlou Beretovou v hlav­ní roli cit­li­vě, bez pato­su a klišé, při­bli­žu­jí hrdin­čin vnitř­ní svět a spo­lu s ní nás pro­vá­dě­jí jed­not­li­vý­mi fáze­mi truch­le­ní.
Další před­pre­mi­é­rou je sní­mek Od mar­ca do mája debu­tu­jí­cí­ho reži­sé­ra Martina Repky. Oproti tra­dič­ním rodin­ným dra­ma­tům, zkou­ma­jí­cím dys­funkč­ní vzta­hy mezi čle­ny rodin­né­ho spo­le­čen­ství, ten­to film před­klá­dá pub­li­ku intim­ní por­trét jed­né rodi­ny, jejíž vzta­hy jsou pro­dchnu­té vzá­jem­nou lás­kou, respek­tem a vře­los­tí a obo­ha­ce­né o jejich vnitř­ní duchov­ní bohat­ství. Snímek si z kar­lo­var­ské­ho fes­ti­va­lu, kde sou­tě­žil v sek­ci Proxima, odve­zl Zvláštní uzná­ní poro­ty.

Soutěž doku­men­tár­ních fil­mů

nabíd­ne dvě před­pre­mi­é­ry. Portrét mezi­ná­rod­ně uzná­va­né foto­gra­f­ky Libuše Jarcovjákové ve sním­ku Ještě nejsem, kým chci být reži­sér­ky Kláry Tasovské skli­dil nad­še­né ohla­sy na pre­mi­é­ře na Berlinale.
Dokument Ta dru­há reži­sér­ky Marie-Magdaleny Kochové zachy­cu­je nevi­di­tel­ný život zdra­vých sou­ro­zen­ců v rodi­nách peču­jí­cích o děti se spe­ci­ál­ní­mi potře­ba­mi. Inspirovala ji vlast­ní zku­še­nost, a dou­fá v zažeh­nu­tí celo­spo­le­čen­ské dis­ku­ze.
V sou­tě­ži stu­dent­ských krát­ko­me­tráž­ních fil­mů uve­de­me ve svě­to­vé pre­mi­é­ře sní­mek Chata, reži­sér­ky Elišky Přádové, kte­rá se po dvou letech vra­cí na Finále Plzeň s dal­ším pono­rem do hla­vy mla­dé ženy v psy­chic­ky zátě­žo­vé situ­a­ci. Po atlet­ce Viktorii se ten­to­krát věnu­je dva­ce­ti­le­té Stázce, kte­rá se sku­pi­nou býva­lých spo­lu­žá­ků vyrá­ží osla­vit Nový rok na cha­tu v horách, dale­ko od ruchu vel­ko­měs­ta. Další pre­mi­é­rou, ten­to­krát čes­kou, je Plevel – film Poly Kazak, kte­rý byl letoš­ním čes­kým zástup­cem na MFF v Cannes a potvr­dil tak sil­nou tra­di­ci sou­čas­né čes­ké ani­ma­ce. Pro reži­sér­ku se při­tom nejed­na­lo o prv­ní úspěch – se svým stu­dent­ským fil­mem Toro! již vyhrá­la cenu na MFF v Bilbau.

První úlo­vek

V sek­ci První úlo­vek se letos sešlo hned 15 pozo­ru­hod­ných děl. Malý pán se po deví­ti letech vra­cí na plát­na kin, ale už sti­hl vyrůst. Nové lout­ko­vé dob­ro­druž­ství Radka Berana Velký pán si uži­je celá rodi­na.
V před­pre­mi­é­ře fes­ti­val uve­de novou spo­le­čen­skou kome­dii Jana Hřebejka Výjimečný stav o žár­li­vém repor­té­ro­vi (v podá­ní Ondřeje Vetchého) a také o tom, jak těž­ké je dnes roze­znat dez­in­for­ma­ce.
Ve sním­ku Nebelkind: Konec mlče­ní reži­sér­ky Terezy Kotyk, kte­rý byl nato­čen v rakousko-české kopro­duk­ci, sle­du­je­me pří­běh Rakušanky Hany, cho­va­tel­ky vlků, kte­rá se, když jí jeden z nich uprch­ne, za ním vydá přes hra­ni­ce do České repub­li­ky, a neče­ka­ně se tak vra­cí na mís­to, z nějž byla její rodi­na po roce 1945 násil­ně vysíd­le­na. Režisérka se při tvor­bě inspi­ro­va­la život­ním pří­bě­hem vlast­ní rodi­ny a do stě­žej­ních rolí obsa­di­la mj. Kláru Melíškovou, Elizavetu Maximovou a Karla Rodena.
Viktor Tauš adap­to­val pro fil­mo­vé plát­no mimo­řád­nou diva­del­ní insce­na­ci Amerikánka, inspi­ro­va­nou sku­teč­ným pří­bě­hem, a vyci­ze­lo­val ji v este­tic­ky půso­bi­vou audi­o­vi­zu­ál­ní rozkoš – mimo jiné s při­spě­ním kame­ry Martina Douby, stři­hu Aloise Fišárka a scé­no­gra­fie Jana Kadlece.Na Finále bude uve­de­na v před­pre­mi­é­ře.
V před­pre­mi­é­ře či pre­mi­é­ře si může­te užít i doku­men­ty, kte­ré ote­vřou zají­ma­vá téma­ta z růz­ných oblas­tí. Dokument Architektura ČSSR 58–89 v režii Jana Zajíčka a pod­le námě­tu Vladimira 518 poskyt­ne doslo­va nový pohled na někte­ré zná­mé budo­vy z dru­hé polo­vi­ny 20. sto­le­tí, jejichž podo­ba se sta­la tak tro­chu samo­zřej­mos­tí. Dokument měl pre­mi­é­ru na Mezinárodním fil­mo­vém fes­ti­va­lu v Karlových Varech, kde pub­li­kum vel­mi zau­jal.
Dalšími čer­s­tvý­mi doku­men­tár­ní­mi úlov­ky jsou Identita – pří­běh čes­ké­ho gra­fic­ké­ho desig­nu reži­sér­ské dvo­ji­ce Kateřina Mikulcová a Petr Smělík, kte­rý vychá­zí z oblí­be­né­ho cyk­lu České tele­vi­ze a na Finále ho čeká svě­to­vá pre­mi­é­ra a titul Juráček je můj osud doku­men­ta­rist­ky Olgy Sommerové (již tra­dič­ně ve spo­lu­prá­ci s Olgou Malířovou Špátovou), jenž je por­trétem jed­né doby, vzta­hu a tvor­by. Režisérka v něm sle­du­je život­ní pří­běh česko-německé novi­nář­ky a spi­so­va­tel­ky Dani Horákové, sig­na­tář­ky Charty 77, a její­ho man­žel­ství s význam­ným fil­mo­vým reži­sé­rem čes­ko­slo­ven­ské nové vlny Pavlem Juráčkem.
Krátkometrážní sní­mek Bomba je prv­ním hra­ným poči­nem doku­men­ta­ris­ty Víta Klusáka. V hlav­ních rolích se obje­ví Klára Melíšková, Alžběta Malá, Miloslav König, ale také řada her­ců z plzeň­ské­ho diva­dla Dialog. Režisér v něm roze­hrá­vá situ­a­ci, že na plzeň­ských vánoč­ních trzích je bom­ba. A nejed­ná se o čis­tou fik­ci – Klusák ji kom­bi­nu­je s doku­men­tár­ní­mi prv­ky sobě vlast­ní­mi…
Ještě před pre­mi­é­rou v České tele­vi­zi, kte­rá pro­běh­ne v roce 2025, si na vel­kém plát­ně mohou divá­ci vychut­nat živo­to­pis­ný sní­mek Smetana s Václavem Neužilem v titul­ní roli význam­né­ho čes­ké­ho skla­da­te­le a diri­gen­ta, jehož dvousté výro­čí naro­ze­ní si v letoš­ním roce při­po­mí­ná­me. Nebo též nový pro­jekt reži­sé­ra Tomáše Bařiny Kotrmelce pana her­ce, v němž se nad­še­ní stu­den­ti (Zdeněk Piškula, Simona Lewandowska) pokou­še­jí zor­ga­ni­zo­vat ambi­ci­óz­ní, leč ama­tér­ský regi­o­nál­ní fes­ti­val. A všech­no se tak tro­chu hrou­tí hned s pří­jez­dem hlav­ní hvězdy, věhlas­né­ho her­ce Bořivoje Vojana v podá­ní Tomáše Töpfera.
Ve svě­to­vé pre­mi­é­ře se před­sta­ví i prv­ní dva díly Náhradníků – při­pra­vo­va­né­ho seri­á­lu tele­vi­ze Prima. V pří­bě­hu sce­nárist­ky a reži­sér­ky Alice Nellis ztvár­ni­li Jana Plodková a Kryštof Hádek bezdět­ný man­žel­ský pár, kte­rý se v tou­ze po rodi­ně roz­hod­ne uchý­lit ke kom­pli­ko­va­né­mu pro­ce­su náhrad­ní­ho mateř­ství. Krátkometrážní dobo­vé dra­ma Krajan reži­sé­rů Pavla Sýkory a Viktora Horáka se pak pro­bo­jo­va­lo do výbě­ru pres­tiž­ní sou­tě­že ame­ric­ké Akademie fil­mo­vé­ho umě­ní a věd, zná­mé jako stu­dent­ský Oscar. Tento rok je Krajan jedi­ným čes­kým zástup­cem a his­to­ric­ky prv­ním hra­ným fil­mem z Filmové aka­de­mie Miroslava Ondříčka v Písku (FAMO), kte­rý se dostal tak­to dale­ko. Film byl vybrán z cel­kem 2 683 při­hlá­še­ných sním­ků a postou­pil mezi finá­lo­vou sed­mič­ku.
Krátký doku­ment Voda v Africe divá­ky for­mou ces­to­pi­su při­ve­de do pro­stře­dí afric­kých savan, neko­neč­ných pouš­tí, hor­ských masi­vů i pod hla­di­nu oce­á­nu, aby vám nabí­dl jedi­neč­nou per­spek­ti­vu na pro­ble­ma­ti­ku pit­né vody, jejíž per­ma­nent­ní zajiš­tě­ní je výsa­dou a niko­liv samo­zřej­mos­tí. Festival ho uve­de ve svě­to­vé pre­mi­é­ře.
Předtím, než se obje­ví na Voyo dru­há série Krále Šumavy – Nepřítel lidu, bude její část uve­de­na i na Finále. Po Davidu Ondříčkovi pře­bral režij­ní otě­že Damián Vondrášek, kte­rý před dvě­ma lety zau­jal oce­ňo­va­ným seri­á­lem Pět let. Král Šumavy je inspi­ro­ván sku­teč­ným pří­bě­hem Josefa Hasila, kte­rý se již poku­si­lo zpra­co­vat více­ro tvůr­ců, mimo jiné Karel Kachyňa a Kristina Vlachová. V před­pre­mi­é­ře mohou divá­ci také vidět dal­ší při­pra­vo­va­nou novin­ku z pro­duk­ce Voyo Originál - ukáz­ku ze série Studna v režii Terezy Kopáčové. V tra­gic­kém pří­bě­hu rodi­ny Jelínkových z roku 1968 ze stře­do­čes­kých Vonoklas se obje­ví David Švehlík, Johana Matoušková a Filip Červenka.

České sto­py

Sekce České sto­py před­sta­vu­je sním­ky, na jejichž vzni­ku se nej­růz­něj­ším způ­so­bem podí­le­li čeští tvůr­ci a tvůr­ky­ně. Jedná se jak o fil­my vznik­lé v rám­ci kopro­duk­cí, tak o sním­ky nato­če­né v ČR, pří­pad­ně fil­my, na jejichž vzni­ku se podí­le­li čeští pro­fe­si­o­ná­lo­vé a pro­fe­si­o­nál­ky v jed­not­li­vých fil­mo­vých pro­fe­sích. V čes­ké pre­mi­é­ře uvi­dí­te v této sek­ci medi­ta­tiv­ní antro­po­lo­gic­ký doku­ment Ledová ces­ta, kte­rý vás pře­ne­se do země sně­hu a mra­zu. Vznikl v kopro­duk­ci Estonska, České repub­li­ky, Litvy a Finska a je nato­če­ný na 16mm film. A v před­pre­mi­é­ře bude k vidě­ní his­to­ric­ký film reži­sér­ky Ivety Grófové Ema a smrtihlav, kte­rý se ode­hrá­vá v Bratislavě za 2. svě­to­vé vál­ky. Snímek byl uve­den v hlav­ní sou­tě­ži kar­lo­var­ské­ho fil­mo­vé­ho fes­ti­va­lu.

Německé kino

Výběr výraz­ných celo­ve­čer­ních i krát­ko­me­tráž­ních němec­kých sním­ků najde­te v sek­ci Německé kino. V čes­ké pre­mi­é­ře může­te vidět 7 titu­lů. „U krát­ko­me­tráž­ních fil­mů bychom chtě­li návštěv­ní­ky upo­zor­nit na cit­li­vý doku­ment Probuzení do ticha o dět­ských uprchlí­cích z Ukrajiny, kte­rý nato­či­la autor­ská dvo­ji­ce Miay Zhluktenko a Daniel Asadi Faezi, na sním­ky Nenech to být, kte­rý zkou­má dyna­mi­ku part­ner­ské­ho vzta­hu i morál­ní otáz­ky, Nakonec všich­ni zpí­vá­me – pří­běh tří růz­ných gene­ra­cí zasa­ze­ný do mik­ro­svě­ta pla­vec­ké­ho bazé­nu nebo Čtvrtek, kte­rý zkou­má mezi­ge­ne­rač­ní vzta­hy, neschop­nost komu­ni­ka­ce i oče­ká­vá­ní, jimiž jsou tyto vzta­hy čas­to zatí­že­ny. Českou pre­mi­é­ru budou mít rov­něž celo­ve­čer­ní fil­my Arthur & Diana reži­sér­ky Sary Summy, debut Hannese Schillinga z novi­nář­ské­ho pro­stře­dí Dobré zprá­vy či doku­ment reži­sér­ky Grit Lemke U nás jí říká­me Hanko, kte­rý je vůbec prv­ním fil­mem o náro­dě Lužických Srbů,” uvá­dí umě­lec­ká ředi­tel­ka Lenka Tyrpáková.

ZOOM: Pobaltí
Pobaltská kine­ma­to­gra­fie má roz­hod­ně co nabíd­nout. V čes­ké pre­mi­é­ře si mohou fes­ti­va­lo­ví návštěv­ní­ci dopřát čty­ři krát­ké fil­my. Za lotyš­skou fil­mo­vou pro­duk­ci to je retro-futuristická dysto­pie Limuzína a film Odpor je mar­ný, kte­rý ote­ví­rá deba­tu o dušev­ním zdra­ví. Litevským pří­spěv­kem je film Třešně. Do Estonska vás pak pře­ne­se Den sau­no­vá­ní. Oba tyto fil­my měly svou pre­mi­é­ru na fes­ti­va­lu v Cannes.

Zvláštní uve­de­ní
S Fakultou desig­nu a umě­ní Ladislava Sutnara Západočeské uni­ver­zi­ty v Plzni spo­lu­pra­cu­je fes­ti­val dlou­ho­do­bě. Nejen že její stu­den­ti navr­hu­jí ceny pro Studentské poro­ty ZČU, ale v pro­gra­mu jsou pra­vi­del­ně zařa­ze­ny fil­my z jejich díl­ny v sek­ci Zvláštní uve­de­ní - Sutnarka uvá­dí.
V pre­mi­é­ře uvi­dí­te letos krát­ko­me­tráž­ní ani­mo­va­né sním­ky Klec reži­sér­ky Veroniky Chocenské,
Chlapi maj pro­blém Vojty Hakena a Svoboda Jesseho Falty.

Předprodej vstu­pe­nek a akre­di­ta­cí

Předprodej vstu­pe­nek bude zahá­jen ve čtvr­tek 5. září. Zakoupení vstu­pe­nek před fes­ti­va­lem je mož­né pou­ze onli­ne na webu Finále Plzeň, během jeho koná­ní pak také na fes­ti­va­lo­vých poklad­nách v Měšťanské bese­dě (Kopeckého sady 13, Plzeň) v časech od 10–22 hodin. Na tom­to pro­dej­ním mís­tě je mož­ná plat­ba v hoto­vos­ti, kar­tou, for­mou Apple pay či stra­ven­ka­mi, kte­ré jsou urče­né pro kul­tur­ní vyži­tí. Cena jed­not­li­vé vstu­pen­ky na fil­mo­vou pro­jek­ci je 110 Kč. Akreditace poří­dí­te buď na celou dobu fes­ti­va­lu nebo pou­ze na víkend. Nabízíme sle­vu pro stu­den­ty.
Festivalová apli­ka­ce Festivalová apli­ka­ce (dostup­ná ve ver­zi pro Android i iOS) nabí­zí pře­hled­ný pro­gram po dnech, detail­ní ano­ta­ce k fil­mům, sezna­my dele­ga­cí a mož­nost kou­pit si vstu­pen­ky bez čeká­ní ve fron­tě.
Společnost Eurosoftware pod­po­ru­je chyt­rá řeše­ní fes­ti­va­lu Finále Plzeň. „Je nám vel­mi blíz­ká myš­len­ka, že se fes­ti­val o návštěv­ní­ky fil­mo­vých pro­jek­cí sta­rá jako o své nej­lep­ší kli­en­ty.
Nabízí jim kom­fort v podo­bě fes­ti­va­lo­vé apli­ka­ce, kte­rá jim umož­ňu­je nakou­pit si vstu­pen­ky na film bez čeká­ní a mít pře­hled o veš­ke­rém dění na fes­ti­va­lu,“ uve­dl Marek Cihlář, ředi­tel vývo­je pro­duk­tu spo­leč­nos­ti Eurosoftware. „Také v naší fir­mě vyví­jí­me řeše­ní, kte­rá se sna­ží být více než pou­hý­mi apli­ka­ce­mi, jsou jaký­mi­si part­ne­ry pomá­ha­jí­cí­mi kli­en­to­vi při roz­ho­do­vá­ní”, dodal.

Doprovodný pro­gram

Filmů může­te na Finále vidět oprav­du hod­ně, ale pokud si bude­te chtít na chví­li mezi pro­jek­ce­mi odpo­či­nout, je při­pra­ven boha­tý dopro­vod­ný pro­gram. Zúčastněte se nahrá­vá­ní pod­cas­tu Studio N live, zajdě­te na dis­ku­si se zají­ma­vý­mi hos­ty, vychut­nej­te si skle­nič­ku na tra­dič­ním fes­ti­va­lu vína nebo si užij­te spe­ci­ál­ní pro­jek­ci Vln reži­sé­ra Jiřího Mádla v pro­sto­rách Českého roz­hla­su Plzeň, včet­ně jeho pro­hlíd­ky.

Organizační tým, kte­rý za Finále Plzeň sto­jí, chce fes­ti­val a akti­vi­ty s ním spo­je­né neu­stá­le vylep­šo­vat a obo­ha­co­vat nejen o pro­gra­mo­vé novin­ky, ale i tech­no­lo­gic­ké ino­va­ce a to je mož­né pou­ze díky pod­po­ře jeho part­ne­rů.
„Filmový prů­my­sl byl vždyc­ky prů­kop­ní­kem nových tech­no­lo­gií. A ty jsou den­ním chle­bem i naší spo­leč­nos­ti. Podporu fil­mo­vé­ho fes­ti­va­lu s tra­dič­ním záze­mím v Plzni, jed­nom z našich regi­o­nál­ních sídel, jsme si logic­ky nemoh­li nechat ujít,“ dodá­vá Tomáš Makula, šéf plzeň­ské poboč­ky spo­leč­nos­ti Aricoma, jež je jed­ním z hlav­ních part­ne­rů 37. roč­ní­ku.

Festivalové sek­ce
Soutěžní:
⦁ Zlatý Ledňáček – Soutěž celo­ve­čer­ních hra­ných nebo ani­mo­va­ných fil­mů,
⦁ Zlatý Ledňáček – Soutěž doku­men­tár­ních fil­mů,
⦁ Zlatý Ledňáček – Soutěž TV a inter­ne­to­vých pro­jek­tů v kate­go­rii seri­á­lo­vá tvor­ba a v kate­go­rii film a mini­sé­rie,
⦁ Zlatý Ledňáček – Soutěž stu­dent­ských krát­ko­me­tráž­ních fil­mů
Nesoutěžní: V síti, První úlo­vek, České sto­py, Ženy a film, Manipulace mocí, Zvláštní uve­de­ní, Německé kino, ZOOM
O fes­ti­va­lu Finále Plzeň při­ná­ší kurá­tor­ský výběr toho, co by divá­kům nemě­lo z aktu­ál­ní čes­ké kine­ma­to­gra­fie unik­nout. Řada fil­mů kiny pro­le­tí rych­le­ji, než je divák sta­čí vůbec zazna­me­nat, někte­ré se do dis­tri­buce ani nedo­sta­nou. Na Finále se však s nimi divá­ci mohou sezná­mit, navíc za účas­ti počet­ných dele­ga­cí tvůr­ců. Do pro­gra­mu zařa­zu­je­me na sto tuzem­ských sním­ků od před­pre­mi­ér, pre­mi­ér či sním­ků nato­če­ných v čes­ké kopro­duk­ci. Publikum se může sezná­mit i se zásad­ní­mi fil­my našich sou­se­dů či dal­ších vybra­ných evrop­ských regi­o­nů. Vítězné sním­ky vybí­ra­jí zahra­nič­ní odbor­né poro­ty, kte­ré tak zpro­střed­ko­vá­va­jí nový pohled na domá­cí kine­ma­to­gra­fii.

Více z pro­gra­mu najde­te na www.festivalfinale.cz

Foto: Autor: Balou46 – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=89806411


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,52346 s | počet dotazů: 256 | paměť: 62861 KB. | 20.12.2024 - 20:03:54