Dianne Weistová o svém osudovém konkurzu u Woodyho Allena, který jí zajistil roli ve filmu Purpurová růže z Káhiry (1985): „Woody si četl Daily News, ale tvrdil, že si prohlíží můj životopis. Zeptali se mě, jestli by mi nevadilo, kdyby si mě vyfotili na polaroid. Řekla jsem: „Ne, vůbec ne,“ ale pak jsem zavřela oči. Řekl jsem: „Počkejte, moje oči zmizely. Můžu požádat o další? Woody se zasmál. Proč by mu to mělo připadat vtipné? Ale obsadil mě.“
Wiest, jehož otec byl psychiatrickým sociálním pracovníkem v americké armádě, než se stal vysokoškolským děkanem, vyrůstal v okolí vojenských základen. (West Point ve státě New York nazývá nejbližším rodným městem.) Na vysokou školu chodila „asi tak pět minut“, utekla s putovním shakespearovským souborem a „neustále selhávala na veřejnosti“. Před Allenem se věnovala divadelnímu herectví a na filmovém plátně měla jen pár rolí. Po něm se stala oceňovanou hvězdou.
„No, vybral si mě ze žumpy, jak rád říká,“ řekla a blýskla se svým typickým úsměvem s pomněnkovýma očima. „Natočila jsem film Den nezávislosti (1983) o týrané ženě. Pauline Kaelová ho odmítla. Později, když psala pro New Yorker, to odvolala. Ale kdyby mi hned napoprvé řekla jen vlídné slovo, možná bych se vydal jinou cestou.“
Ne že by si Wiestová stěžovala na to, že se proslavila prostřednictvím Woodyho Allena. „Zkazil mi náladu u všech ostatních režisérů, snad kromě Tima Burtona, který byl výjimečný. Woody nejenže skvěle psal a skvěle režíroval - on i hrál. Opravdu věděl, o čem mluví, a to ví málokdo.“
Pracovala by s ním znovu? V její odpovědi nebylo žádné váhání: „Lidé se mě často ptají a já říkám: „Panebože, hned“. Ale nikdy bych se nezeptala, protože si myslím, že připomínám celou éru Mii [Farrow]. Ona byla hvězdou filmů, které jsem s ním natočila. Myslím, že s těmi časy nechce mít nic společného. Takže si myslím, že můj čas, co se týče společné práce, skončil, ale on bude vždycky můj přítel.“ (LA Times)
Všechno nejlepší k narozeninám, Dianne Weistová!
16. dubna 2025 Okupace – A komu tím prospějete? – 55% Film Okupace (2021), režijní debut scénáristy, herce a režiséra Michala Nohejla, je temná černá komedie zasazená do období normalizace, která se odehrává během jednoho večera v divadelním […] Posted in Filmové recenze
15. dubna 2025 Chata na prodej – Homolkovi po padesáti letech - 55 % Film Chata na prodej (2018) režiséra Tomáše Pavlíčka (Přišla v noci) je komorní tragikomedií, která s jemným humorem a nostalgií zobrazuje setkání třígenerační rodiny na jejich chatě během […] Posted in Filmové recenze
15. dubna 2025 Film Učitelka – psychologický rozbor Ještě bych se jednou vrátila ke komornímu dramatu Učitelka (2016) režiséra Jana Hřebejka a ráda bych nabídla pokus o psychologický rozbor. Předem bych předeslala, že Zuzna Mauréry […] Posted in Filmové recenze
15. dubna 2025 Odpovídá Minecraft film nárokům dětského publika? Kdo by neznal Minecraft. Nejprodávanější videohru v historii, která způsobila regulérní mánii a které se prodalo více než 300 milionů kopií, i když skutečný počet hráčů bude pravděpodobně […] Posted in Filmové recenze
14. dubna 2025 Učitelka – lekce z manipulace – 75% Komorní psychologické drama Učitelka (2016) režiséra Jana Hřebejka se mi trefilo do noty a rezonuje svou nadsázkou s rytmem vývoje dnešní doby. Snímek se snaží zachytit úskalí manipulace […] Posted in Filmové recenze
14. dubna 2025 The Last of Us - Dny budoucí (S02E01) - Apokalypsa pokračuje Návrat Ellie a temná budoucnost: Druhá sezóna Last of Us začíná silně. Tak se nám vrátila Ellie. Řeknu to rovnou, trocha klidu po první sezóně neuškodí. Seriál se vrátil tam, kde skončil. […] Posted in TV Recenze
14. dubna 2025 Hříšníci - Hororová novinka od tvůrce Black Panthera Dvojčata - bratři Smoke a Stack (Michael B. Jordan v dvojroli) - se vracejí do rodného města, aby zanechali svou komplikovanou minulost za sebou a mohli začít od začátku, dokud nezjistí, […] Posted in Filmové recenze
13. dubna 2025 Čtvrtstoletí Samotářů Před rokem jsem na blogu připomínal zřejmě divácky nejoblíbenější porevoluční film, hořkou retrokomedii Pelíšky, která vloni oslavila čtvrtstoletí od premiéry. O rok později však přišel […] Posted in Filmová klasika
13. dubna 2025 Její tělo - mezi skokem a pádem - 75% Film Její tělo (2023) režisérky Natálie Císařovské přináší dramatizaci života Andrey Absolonové, české skokanky do vody, která po vážném zranění páteře ukončila vrcholovou sportovní […] Posted in Filmové recenze
Nejnovější komentáře