Babel
18.1.2007
recenze
Přečteno: 117 krát
Jedná se o příběh amerického muže, jemuž na dovolené v Maroku postřelí ženu, dále o příběh chůvy, která chce stihnout synovu svatbu a tak se vydává do Mexika i s dětmi, které má opatrovat a nakonec o příběh hluchoněmé japonské dívky střetávající se s neporozuměním. Ještě bychom mohli hovořit o příběhu čtvrtém, totiž o příběhu marocké rodiny, která je strůjcem neštěstí amerických manželů.
Tato poslední linie tedy zásadně souvisí s linií první, ale jinak tu nejsou jednotlivé příběhy tak silně propojené jako v předcházejících 21 gramech. Především japonský příběh je s ostatním děním spojen pouze jakousi scenáristickou berličkou, takže občas budí dojem, že by ve filmu vůbec nemusel být a že tu plní spíše funkci rušivého prvku, ačkoli má dostatečně zajímavý námět, který by možná vydal na samostatný film.
Babel je film, který hodně vyvolává emoce a nejsou to emoce zrovna pozitivní. Film tvoří tří velmi silné příběhy oplývající množstvím skutečně působivých scén. Jsou to většinou scény, které ve vás vyvolají jakousi úzkost a dalo by se i říci, že vás nutí film zastavit a trochu si vydechnout. Mezi takové scény, při kterých se patrně nebudete cítit úplně dobře, patří například to, když marocký veterinář zašívá svým ne zrovna sterilním náčiním postřelenou Američanku a pak hlavně scéna, ve které zoufalá chůva hledá pomoc ve vyprahlé poušti.
Film je zajímavý i po formální stránce. Chvílemi se tu objevuje neobvyklá práce s kamerou či zvukem, mezi takové okamžiky patří například diskotéka v japonském příběhu. Co se týče orientace v časových souvislostech, je film v porovnání s 21 gramy nesrovnatelně snazší. Příběhy se odehrávají prakticky v chronologickém sledu a jejich vzájemná souvislost na časové ose je jasně a zřetelně osvětlena.
Esem v rukávu je pak herecké obsazení. O výkonu Brada Pitta už bylo hodně řečeno i napsáno a já s tím nemohu než souhlasit. Všichni víme, že Brad už není úplně nejmladší, ale až tady máte pocit, že strašlivě zestárnul a že opravdu umí hrát. Jeho zoufalství je naprosto hmatatelné, což jen umocňuje onu emocionální sílu, která se na vás valí. Ostatní herci však nejsou o nic horší. Myslím, že bychom tu jen těžko hledali nějaký slabší článek, všichni se svých rolí zhostili na výbornou a dokázali i do vypjatých scén dát přesně to, co je potřeba. Řeknu tedy jenom, že kromě Pitta tu uvidíte mimo jiné i Cate Blanchett jako jeho ženu, Adrianu Barrazu jako mexickou chůvu nebo na Oscara nominovanou Rinko Kikuchi v hlavní roli japonského příběhu.
Verdikt: Působivá mozaika tří velmi silných příběhů, ze kterých chvílemi úplně cítíte to zoufalství a bolest jednotlivých postav. Vše doplněno zajímavou hudbou a vynikajícími hereckými výkony všech zúčastněných. Možná to má drobné vady na kráse a není úplná špička špiček, ale nejvyšší hodnocení je přesto zasloužené.
Vaše hodnocení
Currently 4.50/5
1
2
3
4
5
Hodnocení: 4.5 z 5 (hodnoceno 4x)
Andrea Zahradníková
Vytisknout
badge = “;
document.writeln(badge);
badge = “;
document.writeln(badge);
Související články:
Komentáře
Jméno
Zapamatovat
Email
Web
Zpráva
Formát Texy
Nejnovější komentáře