Datadisk k válečné 3D akci Delta Force: Black Hawk Down od společnosti Novalogic, který nabídne dvě nové singleplayerové kampaně.
SAS vznikla jako skupina dobrovolníků, vesměs bývalých příslušníků britských Commandos, sestavená poručíkem skotské gardy Davidem Stirlingem. Tato jednotka měla působit v severní Africe, kde měla provádět výsadky za linií fronty a přepadat nacistická letiště. V roce 1944 se jednotka SAS zúčastnila invaze do Francie a později se podílela i na řadě dalších operací až do konce války. Brigáda SAS byla oficiálně rozpuštěna v říjnu 1945.
Malajský „výjimečný stav“, který začal v červnu roku 1948, měl za následek založení jednotky, která by mohla konkurovat partyzánům v džungli. Tato jednotka byla známá jako Malajští skauti. V roce 1952 bylo upuštěno od názvu Malajští skauti a jednotka byla přejmenována na 22. pluk SAS. Následujících osm let pluk zdokonaloval svoje válečné umění v džungli. Po Malajské válce 1950-1960, se příslušníci SAS přesunuli z vlhkých Malajských džunglí do hornaté oblasti severního Ománu, kde dosáhli skvělého vítězství. Další bohaté bojové zkušenosti získávala SAS na Borneu 1963-1966, v Adenu 1964-1967, v Severním Irsku, ve Válce o Falklandy 1982, ve Válce v zálivu 1991, Afghánistánu 2001 a od roku 2003 i v Iráku. Wikipedie otevřená encyklopedie (cs)
Vytvořit datadisk je záležitost poměrně jednoduchá, obzvláště jedná-li se o datadisk k akci Delta Force: Black Hawk Down. V původní hře jsme pročesávali zaprášené uličky Mogadiša, na venkově kropili vyschlou zem krví protivníků, bránili konvoje s humanitární pomocí a stříleli, stříleli, stříleli... Tak v čem je problém? Dopřejte nám rozšířený zbraňový arsenál, několik kusů techniky navíc, desítku nových misí a o něco inteligentnější spolubojovníky a nepřátele!
Vystřízlivění nastupuje hned po instalaci hry, kdy zjišťujeme, že do Somálska se již nevrátíme. Místo toho nás posílají do husté kolumbijské džungle, kde po dobu trvání 5 misí budeme provádět „výchovnou práci“ s narkobarony.
Pokud se ale nám přece jenom zachce sluníčka a písku pod nohama, můžeme zvolit Íránskou kampaň v délce 6 misí, kde nás čeká výlet na ropnou plošinu a přepady pouštních základen. Každou z kampaní můžete hrát zvlášť. Jediným omezením je nutnost splnění určité mise, aby se vám zpřístupnila další. Tím pádem omrzí-li vás žhnoucí slunce, můžete se na několik misí schovat v bujné vegetaci jihoamerického kontinentu.
Otázkou je, proč byl zvolen název obsahující slova Black Hawk. Co mají dvě naprosto odlišné kampaně společného s Černým jestřábem? Marketingový tah. A ne zrovna férový vůči hráčům. Každopádně život je změna, a tak nemáme nic proti tomu, abychom navštívili jiná prostředí. Jistě se vývojáři z Ritual Entertainment poučili z chyb původní hry a dopřejí nám o to kvalitnější zábavu.
Poučili, i nepoučili.
- Správně pochopili, že výhled z pozice palubního střelce vrtulníku během přesunu k cíli mise - je vítaným zpestřením. Takže dostaneme šanci si to zopakovat.
- Ona „filmovost“ původního Black Hawk se často využívá i v datadisku - např. scéna, kdy máte za úkol nedopustit, aby odstartovalo pašerácké letadlo s nákladem drog, se dá bez nadsázky představit v některém z filmů z policejního či vojenského prostředí.
Nebo máte za úkol zlikvidovat vysílač umístěný na věži. Po likvidaci agresivních pozemních cílů z vrtulníku, jsme vysazeni na zem a ničíme poslední zbytky odporu. Vyhazujeme do vzduchu vysílač a už na nás skript chrlí z džungle dav rozzuřených oponentů. Jsou v převaze, my chvatně ustupujeme, zkoušíme se krýt, konečně se dostáváme do čekajícího UH a odlétáme za zvuků nepřátelských výstřelů. Ještě salva pozdravů směrem k nepřáteli znovuobsazované základně, několik explozí zasažených barelů s palivem a poslední zamávání. V takových chvílích zapomínáte na nedostatky a vychutnáváte si atmosféru konfliktu.
- Zarážejícím dojmem působí jakási zvláštní prázdnota obydlí nepřátel. Je sice pochopitelné, že takový zlosyn si nežije na venkově v kdovíjakém přepychu a že vybavení pokojů na ropné plošině rovněž není prvořadým zájmem osazenstva, ale když po likvidaci protivníka v pokoji objevíte, že jediným nábytkem je stůl a skříň...? Pohrát si s designem místností by nebylo od věci.
- Do rány nabíhající a AK-47 potřásající nepřátelé mohou pobavit jednou, dvakrát, ale když nemusíte dělat nic jiného, než se schovat za překážkou a pomocí přenosného kulometu likvidovat tyto „zombie“ (rozdíl je pouze v absenci kývavé chůze), už se moc nebavíte.
Zatímco hanit AI vlastních spolubojovníků nemohu (třeba je to tím, že nedostávali příležitost, aby projevili záporné kvality, neboť většinu práce musí dělat hráč), do nepřátel si kopnu. Je až kouzelné, jak se u nákladního automobilu srotí několik ozbrojenců, kteří po vás metají zlými pohledy, střílejí si pod nohy a v dovršení všeho dobrého i zlého použijí na vás granát, kterým se ve výsledku sami vyhodí do vzduchu.
Je zábavné sledovat naprostou apatii, když z určité vzdálenosti (s pomocí odstřelovací pušky) zastřelíte jejich spolubojovníka - neudělají nic. Skript po nich nic nechce (jste podle všeho příliš daleko), tak proč by se vzrušovali?
Jaký je tedy Team Sabre? Pojďme si to spočítat! Na datadisk slušný počet misí a neurážející herní doba - +, filmové pojetí z původního Black Hawk bylo zachováno - +, různorodost prostředí - +, zbraně navíc - +, možnost hrát za britské SAS - +, grafickou stránku hodnotit nebudeme.
Teď důvod, proč nemám ze hry dobrý pocit - naprosto zanedbaná AI protivníků, která od Delta Force: BHD neudělala ani půlkrok k lepšímu. Zatímco v Delta Force: Black Hawk Down se to někdy „ztrácelo“ díky designu jednotlivých misí, v Team Sabre o to víc bije do očí, jelikož až příliš často po slušně odvedeném naskriptování úrovní nám autoři předvedou černou skvrnu v podobě (často na rovinatém terénu) proudících zástupů „tupounů“.
- Název: Delta Force - Black Hawk Down: Team Sabre
- Rok: 2004
- Výrobce: Ritual Ent.
- Distributor: Novalogic
- Distributor v ČR: Cenega
- Multiplayer: ano
- Minimální konfigurace: CPU 733 MHz,128 MB RAM, 32 MB video
Nejnovější komentáře