Jste válečný veterán, na jedno oko nevidíte a druhé nemáte, svoje jméno slyšíte až napotřetí a za použití megafonu a na chuť stravy v pevnějším skupenství než tekutém už jen vzpomínáte, za každou cenu však chcete do postele s Madonnou, abyste s ní pak mohl strávit zbytek svého života. Říkáte si, že to „asi nepůjde“? Omyl! Will Smith je Hitch a Hitch je lék pro moderního muže!
Hitch (Will Smith) je spíše mladší než starší muž, žijící v luxusním bytě, na nějž si vydělal svým nezvyklým povoláním – dělá dohazovače, starým mládencům dohazuje ženy jejich snů.
Sara Melas (Eva Mendes) je také spíše mladší než starší dravá novinářka místního bulvárního plátku, se kterou se Hitch náhodně seznámí, aby se s ní pak několikrát setkal, aniž by ona zezačátku znala jeho pravou, či spíše pracovní, identitu. Ovšem, jak vidíte, pouze zezačátku – vprostřed začne psát reportáž o místním „schůzkologovi“, jak se Hitchovi říká, takže Hitch na chvíli ztrácí její sympatie.
Albert (Kevin James) je nemotorný, tlustý, avšak dobrosrdečný a milý účetní jedné newyorské firmy a mimo jiné se podílí na spravování financí Allegry Cole, známé celebrity. Samozřejmě, že to bude on, kdo zajde za Hitchem, právě kvůli Allegře.
Allegra Cole (Amber Valletta) je všemi podlézaná osobnost, pro níž Albert sekne s účtováním, protože se mu nelíbí, jak s ní ostatní finančníci zacházejí a na to ji on příliš miluje. Upoutá tak její pozornost, kteráž se mu oplatí v následujících okamžicích, kdy je Allegrou pozván... skoro by se chtělo říct na rande, ale zatím spíše jen večírek.
Hitch: Lék pro moderního muže by se mohl na první pohled zdát typickou americkou romantickou komedií lehkomyslnějšího ražení a originální jako hudební nosiče na vietnamském tržišti. Není tomu však úplně tak.
Hitch sice od začátku do konce běží na zaběhnuté událostní osnově podobných filmů, přesto se nám může chvílemi zdát poněkud jiný.
Ať už pro mile lidsky působícího Alberta, potýkajícího se se svou vlastní nešikovností, případně Willa Smithe, jehož postava Vás bude po téměř celý film vyloženě bavit, a který více méně táhne celý snímek kupředu v hodně slušném tempu. Ano, schůzkolog je poněkud netradiční povolání, avšak Smithovi ho věřit budete, protože při jeho provozování si počíná dobře, jistě a uvěřitelně. Will Smith působí po celý snímek charismatickým dojmem, jakým by asi takový dohazovač působit měl, při kontaktu s ženami neplácá ty hovadiny, o kterých si všechny neženy myslí, jak že nejsou v rámci situace účinné, a to scénář psal opravdu muž :). Ovšem nečekejte bůhvíjakou myšlenkovou explozi, já se jen bál, jak v tomto ohledu film pohoří.
Na několika jiných místech se už tak však děje... Hlavně v závěru, který celý snímek poměrně dost shazuje, Andy Tennant, Hitchův režisér, přeladí frekvenci svého dílka na debilně naivní s debilně naivně se chovajícími postavami a před závěrečné a dopředu jasné všeobecné veselí nám cpe převelice trapnou kolizi v obou ústředních vztazích filmu, kde si dokonce u některých filmových postav začne vzhledem k dosavadnímu průběhu dost protiřečit, co se jejich povahových vlastností a chování týče.
Divákovi tak trošku znechutí dosavadní dojem ze snímku, který však i přesto zůstane zaznamenán v černých, lehce okrasných číslech. Hitch: Lék pro moderního muže je, až na určité fragmenty, plynule ubíhající americká romantická komedie, divácky nenáročná, avšak humor v ní je sympatický, rozhodně méně podbízivý, než je žánrovým zvykem a Willa Smithe určitě nevidíme v obdobné roli naposled.
Nejnovější komentáře