Kritiky.cz > Profily osob > Rozhovory > Proč jsem nesnědl svého taťku - INTERVIEW s Marcem Miancem, výkonným producentem

Proč jsem nesnědl svého taťku - INTERVIEW s Marcem Miancem, výkonným producentem

Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Jak dlou­ho jste na tom­to pro­jek­tu pra­co­val?

Po něko­li­ka měsí­cích kon­zul­ta­ce, jsem se pro­duk­ce ujal v létě 2010. Když jsem při­šel na scé­nu, byl pro­jekt už něja­kou chví­li roz­je­tý a měl to být film s kla­sic­kou ani­ma­cí. Jak jsem si pro­čí­tal scé­nář – kte­rý jsem již dří­ve viděl – hned mi bylo jas­né, jaké posel­ství do něj Jamel vne­sl. Byly tam odliš­né dia­lo­gy, jiný tón a vize na roz­díl od kni­hy. Zanechal své otis­ky všu­de a bylo mi jas­né, že by měl hrát hlav­ní roli Edwarda on sám. To byl také důvod, proč jsem navr­hl zku­sit tech­ni­ku sní­má­ní pohy­bu. Měl jsem pocit, že je to ta nej­lep­ší pří­le­ži­tost tech­ni­ku vyzkou­šet. Když jsme popr­vé uvi­dě­li výsled­ky zkouš­ky a obje­vi­li naše­ho jes­kyn­ní­ho muže Jamela, sní­má­ní pohy­bu se stal jas­nou vol­bou pro kaž­dé­ho z nás a Jérôme se roz­hod­nul film točit tím­to způ­so­bem.

Jak se tomu vlast­ně říká? „Snímání pohy­bu“ nebo „sní­má­ní hry (před­sta­ve­ní)“?

Snímání pohy­bu se zro­di­lo v Anglii na Oxfordské uni­ver­zi­tě. Nejprve byla vyvi­nut k měře­ní pohy­bu pro vědec­ké úče­ly a ke stu­di­ím urči­tých pato­lo­gic­kých pro­ce­sů, zejmé­na týka­jí­cí se změn na lid­ské kostře, no a pak byl vyu­žit pro video hry a film. Termín „sní­má­ní pohy­bu“ vzni­kl, když jsme navíc k těles­né řeči pou­ži­li i výra­zy tvá­ří a pohy­by očí her­ců. To je v pod­sta­tě tech­ni­ka, kte­rou jsme pro ten­to film pou­ži­li, ale název je otáz­kou spíš slov­ní záso­by a může­te ji nazý­vat i jinak.

Jaká byla vaše role v tom­to dob­ro­druž­ství?

Jako pro­du­cent jsem byl pět let na Jamelově stra­ně, byl jsem u kaž­dé fáze výro­by fil­mu. Měl jsem hlav­ní slo­vo co se týká for­my zpra­co­vá­ní fil­mu, toho, jak se lite­rár­ní před­lo­ha trans­for­mo­va­la do fil­mo­vé­ho díla. Navrhl jsem tech­ni­ku sní­má­ní pohy­bu pro lep­ší ani­ma­ci a úzce jsem spo­lu­pra­co­val s gra­fic­kým týmem na ani­ma­ci a tech­no­lo­gii při výro­bě obra­zů.

Jamel Debbouze nám pro­zra­dil, že vás láka­lo i hlav­ní ame­ric­ké stu­dio s atrak­tiv­ní nabíd­kou pra­co­vat na jejich pro­jek­tu. Proč jste se roz­ho­dl pro ten­to film?

Měl jsem nabíd­ky před i v prů­bě­hu natá­če­ní fil­mu. Žádná by mi ale nedo­vo­li­la udě­lat to, co jsem vytvo­řil na Evolution Manovi, což je vůbec prv­ní film toče­ný tech­ni­kou sní­má­ní pohy­bu. Předtím byla tech­ni­ka pou­ži­ta dvě­ma růz­ný­mi způ­so­by – vel­mi úspěš­ně u FOXů na hra­ném fil­mu Pán Prstenů, Planeta opic nebo Avatar, a pod­le mého názo­ru méně úspěš­ně u ani­mo­va­né­ho fil­mu Polární Expres nebo Beowulf. Nejlepší z těch­to expe­ri­men­tů je stá­le adap­ta­ce Tintina. Film Stevena Spielberga je fan­tas­tic­ký, ale zdá se mi, že emo­ci­o­nál­ní pro­po­je­ní s posta­va­mi je pořád dost ome­ze­né, hlav­ně ve výra­zech tvá­ří. Myslím, že v tom­to ohle­du jsme uči­ni­li roz­ho­du­jí­cí krok vpřed u Evolution Mana. Scénář byl pro to ide­ál­ní a výběr tech­ni­ky dával smy­sl. Věděl jsem, že v Pathé máme ambi­ci­óz­ní­ho part­ne­ra, díky kte­ré­mu jsme moh­li vyzkou­šet ten­to druh ani­ma­ce. Ale pře­de­vším jsem věřil v jed­nu věc – že natá­če­ní s Jamelem, jak obraz­ně tak i pohy­bo­vě, bude zatra­ce­ně vel­ká zku­še­nost.

Jakou umě­lec­kou pří­pra­vu jste pro posta­vy a scé­nu děla­li?

Nejprve jsme muse­li vytvo­řit svět – navrh­nout scé­ny a posta­vy, ale tak abychom zacho­va­li Jamelovu vizi. Pak jsme muse­li vybrat her­ce a při­způ­so­bit nákre­sy i jejich 3D ver­ze. Takže kaž­dá posta­va se sta­la digi­tál­ním ske­le­tem her­ce!

Ale v Ianově pří­pa­dě v podá­ní Arié Elmaleha, se posta­va nepo­do­bá her­ci, přes­to­že Edward vypa­dá jako Jamel?

V ide­ál­ním pří­pa­dě jsme chtě­li, aby fyzi­o­gno­mie her­ců odpo­ví­da­la posta­vám, ale to neby­lo vždy mož­né. Arié je jedi­ným člo­vě­kem, jehož řeč těla se hodi­la na posta­vu Iana. Je stej­né veli­kos­ti, má stej­ně dlou­hé ruce jako náš milý Simian, ale nemá jeho veli­ké bři­cho. Natáčeli jsme ho tedy s umě­lým bři­chem, aby měl odpo­ví­da­jí­cí objem. Edward je svým cha­rak­te­rem ve fil­mu nej­blí­že člo­vě­ku – zacho­va­li jsme Jamelovy základ­ní pro­por­ce a upra­vi­li jeho obli­čej. Od té doby, co Jamel vne­sl svou vlast­ní zku­še­nost do pří­bě­hu, bylo logic­ké ho tak zpo­dob­nit.

A co Vladimir a Sergey, dvě posta­vy před­sta­vu­jí­cí Louise de Funèse?

Patrice Thibaud, herec, kte­rý před­vá­dí jeho pohy­by nej­lé­pe, je vyš­ší a stat­něj­ší než Louis de Funès. Takže jsme zača­li jeho kostrou a zeštíhli­li jsme ho digi­tál­ně. Výrazy ve tvá­ři byly vytvo­ře­ny počí­ta­čem za pomo­ci foto­gra­fií a videa. Pro hlas vytvo­řil IRCAM nový soft­ware, kte­rý ana­ly­zu­je obsah her­co­va hla­su. Patrice nám k tomu při­dal dyna­mi­ku a frá­zo­vá­ní. Potom jsme jed­not­li­vé zvu­ky digi­tál­ně syn­te­ti­zo­va­li z hla­so­vé­ho archi­vu Louise de Funèse, aby dosta­li to správ­né zabar­ve­ní a roz­sah.

Slouží tech­no­lo­gie úpl­ně a zce­la obsa­hu?

To je to, co dělá pro­duk­ci tak zají­ma­vou. V Praně, ve stu­diu v Bombaji, máme tři tisí­ce tera bitů lid­ských chlu­pů, kůry, mechu a lis­tí! Dejte dohro­ma­dy tako­vou kom­plex­nost s Jamelovou hyper­vy­na­lé­za­vos­tí a z pro­duk­ce se sta­ne oprav­do­vé dob­ro­druž­ství. Celá tech­no­lo­gie byla seřa­ze­na, aby slou­ži­la jeho vyprá­vě­cí­mu a umě­lec­ké­mu cítě­ní.

Všechno je vir­tu­ál­ní, ale ve sku­teč­nos­ti není – je to správ­ně?

Filmové zábě­ry jsou per­fekt­ní ilu­stra­cí jak odpo­vě­dět na vaši otáz­ku. Neexistuje vše pou­ze ve 2D a pak ve 3D. Nicméně vše bylo toče­no ve sku­teč­ném svě­tě. Takže v urči­tém smys­lu všech­no musí exis­to­vat, i když to není v zábě­ru. To pla­tí i pro rekvi­zi­ty. Typickým pří­kla­dem je dav nebo střed stro­mu, kde se kona­lo mno­ho scén. Ten byl nej­pr­ve vytvo­řen na obra­zov­ce počí­ta­če. Pak jsme ho posta­vi­li – v ote­vře­ném pro­sto­ru, tak­že kame­ry moh­ly natá­čet pří­mo skr­ze něj. Herci nemoh­li dob­ře hrát v úpl­ně prázd­ném pro­sto­ru. Když muse­li pře­kro­čit kořen stro­mu, jeho tvar exis­to­val na scé­ně a byl sku­teč­ný včet­ně té čás­ti, kte­rou muse­li pře­kro­čit. Uvěřitelnost fil­mu ve 3D závi­se­la na tom, jak jsme ho vytvo­ři­li.

Jak byla scé­na při­pra­ve­na na natá­če­ní?

V Saints jsme měli pro­stor o 10 000 čtve­reč­ních sto­pách s míst­nos­tí s 1 600 čtve­reč­ní­mi sto­pa­mi, kte­rá poj­me až pat­náct her­ců najed­nou, obklo­pe­ných sedm­de­sá­ti kame­ra­mi Vicon 4K natá­če­jí­cí­mi 100 sním­ků za

sekun­du. Osmdesát tech­ni­ků pra­co­va­lo dohro­ma­dy, aby roz­hý­ba­li gigan­tic­kou scé­nu, kte­rou jsme pro tuto pří­le­ži­tost vybu­do­va­li – úpl­ně popr­vé v Evropě! Datové shro­maž­diš­tě bylo umís­tě­no blíz­ko natá­če­ní, aby nahrá­lo enorm­ní tok infor­ma­cí ze sedm­de­sá­ti kamer, kte­ré všech­ny simul­tán­ně natá­če­ly. Abychom uchrá­ni­li her­ce uza­vře­né v hale od depre­sí, vytisk­li jsme obráz­ky z kres­le­né­ho fil­mo­vé­ho svě­ta na pět­a­tři­cet yar­dů dlou­hou plach­tu, jako malou ochut­náv­ku sava­ny!

A jak byl kaž­dý z her­ců vyba­ven?

Nejprve měl kaž­dý z nich kom­bi­né­zu vyba­ve­nou asi čty­ři­ce­ti sní­ma­či těles­né­ho pohy­bu. Potom, co se výra­zu obli­če­je týká, tak tam to bylo nároč­něj­ší. Rok a půl před natá­če­ním jsme zís­ka­li head­cam tech­no­lo­gii od jed­né ame­ric­ké fir­my. Bylo to fan­tas­tic­ké až na její vel­kou váhu. Každá měla oko­lo jede­nác­ti liber. Rychle jsme dospě­li k závě­ru, že nemů­že­me po her­cích chtít, aby za tako­vých pod­mí­nek nosi­li tak těž­kou věc na hla­vě. Takže Alkymia, naše tech­nic­ká spo­leč­nost, vyvi­nu­la nový head­set, 100% fran­couz­ský, kte­ré­mu jsme říka­li „Třetí oko“ a kte­rý vážil jen oko­lo jed­né lib­ry. Byl zdo­ko­na­len den před prv­ním natá­če­cím dnem. Bylo to dob­ro­druž­ství upro­střed dob­ro­druž­ství!

Jaké jsou výho­dy a nevý­ho­dy této tech­no­lo­gie pro her­ce?

Natáčení způ­so­bem sní­má­ní pohy­bu je pro her­ce magic­ké. Nemohou vidět obraz sebe, pro­to­že natá­čí­me pou­ze jejich pohy­by. Zůstává jen čis­té herec­tví, řeč těla a výmluv­nost. Je to pro­stor pro fan­ta­zii. Mohli jsme natá­čet deset nebo dva­náct scén v kuse, což nemá dale­ko k natá­če­ní hra­né­ho diva­dla – s abso­lut­ně žád­ným ome­ze­ním jako je osvět­le­ní, zvuk nebo make-up. To samo­zřej­mě dává neu­vě­ři­tel­nou svo­bo­du hra­ní, i když jsou zde někte­rá ome­ze­ní, jako je kame­ra na hla­vě při­pev­ně­ná 30 cm dale­ko od hla­vy, což vyža­du­je někte­rá opat­ře­ní. Všichni si ale na tato ome­ze­ní rych­le zvyk­li.

Jak mohl být Jamel záro­veň her­cem v kom­bi­né­ze s head­se­tem a reži­sé­rem?

Díky sní­má­ní pohy­bu mohl být Jamel před i za kame­rou ve stej­nou chví­li, dokon­ce i když hrál! Když točí­te film tech­ni­kou sní­má­ní pohy­bu, urči­té základ­ní vzo­ry fil­mo­vých zábě­rů se změ­ní. U natá­če­ní hra­né­ho fil­mu jsou dvě fáze reží­ro­vá­ní – prv­ní, když jste na scé­ně a reží­ro­vá­ní her­ců když hra­jí urči­té scé­ny a dru­há, když reži­sér edi­tu­je a vybí­rá pořa­dí zábě­rů. S tech­ni­kou sní­má­ní, pro­to­že natá­čí­te stá­le 360°, je záběr záro­veň oříz­nut a edi­to­ván najed­nou. V této fázi lze edi­to­vat scé­nu změ­nou úhlu pohle­du, a tak vybrat jeden, kte­rý bude mít funk­ci toho, co chce­te vyjá­d­řit. Jamelova vize byla jas­ně daná po dva měsí­ce natá­če­ní a pak nasta­la fáze edi­ta­ce, kte­rá trva­la celý rok.

Proč jste celou post pro­duk­ci smě­řo­va­li do Bombaje v Indii?

Prana byla v pod­sta­tě stra­te­gic­ká vol­ba pro pro­duk­ci. Chtěl jsem dát režii tolik vol­nos­ti, kolik jsem mohl, ale stá­le jsem chtěl udr­žet detail obra­zu srov­na­tel­ný s ame­ric­ký­mi pro­duk­ce­mi. Prana (ZVONILKA, LETADLA 1&2) byla ide­ál­ním part­ne­rem pro odbor­nost a mož­nos­ti. Moje žena (a spo­lu­pra­cov­ni­ce) a já jsme se roz­hod­li na rok pře­stě­ho­vat do Indie, abychom dohléd­li na zro­ze­ní fil­mo­vé gra­fi­ky – stvo­ře­ní vege­ta­ce, všech orga­nic­kých struk­tur jako jsou chlu­py a kůže, stej­ně jako osvět­le­ní a cel­ko­vou barev­nost. To vše jsme stvo­ři­li v době mon­zu­nů.

Vytvořili jste v pod­sta­tě jaký­si bož­ský kom­plex?

Buď bož­ský, nebo otroc­ký. Navzdory tech­ni­ce a všem počí­ta­čům, tato prá­ce je více méně z vel­ké čás­ti řemes­lo a taky neu­vě­ři­tel­ná kupa prá­ce!

Vznikl by ten­to film bez Jamela Debbouze?

Dali jsme k dis­po­zi­ci tech­ni­ku do slu­žeb jeho impro­vi­za­ce a kre­a­ti­vi­ty. To, co jsem posky­tl, dáva­lo smy­sl, pro­to­že tu byl Jamel. Optimistické posel­ství, kte­ré chtěl fil­mem prol­nout je něco, čemu jsem se 100% podří­dil. Ale vyjá­d­řil bych to ješ­tě hlou­bě­ji: jít do tako­vé­ho dob­ro­druž­ství, kte­ré jsme zaži­li a pro­du­ko­vat film tako­vých roz­mě­rů a tak dlou­hou dobu, to chce mít u kor­mi­d­la vel­ké­ho opti­mis­tu. Žádný z part­ne­rů fil­mu – ať už v Paříži, Stains, Bombaji, Lonýně, Bruselu nebo ve vede­ní Pathé – vám neřek­ne opak. Všichni jsme udě­la­li prá­ci spo­leč­ně a kaž­dý z nás dal ze sebe to nej­lep­ší. To je, zdá se mi, dal­ším prvo­řa­dým posel­stvím toho­to fil­mu.


Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Rozhovor s vycházející hvězdou literárního nebe, charismatickou začínající spisovatelkou Janou Šintákovou Michalicovou
8. března 2024Rozhovor s vycházející hvězdou literárního nebe, charismatickou začínající spisovatelkou Janou Šintákovou MichalicovouPřibližně před měsícem jsem měla možnost blíže se seznámit s knihou "Mezi dobrem a zlem" od nadějné autorky, a nebojím se říci i "vycházející hvězdy literárního nebe", Jany Šintákové Michalicové. Tato velmi inspirativní kniha, plná nejen…Vydáno v rubrice: Rozhovory
Rozhovor s novou „literární nadějí“ Ondřejem Kunovským
4. března 2024Rozhovor s novou „literární nadějí“ Ondřejem KunovskýmV poměrně nedávné době se na knižním trhu objevila velmi zajímavá kniha "PROROK a LADY KOSICE" od nadějného mladého tvůrce Ondřeje Kunovského, jež si získala velké publikum čtenářů. Koho si však pod tímto zvučným jménem můžeme…Vydáno v rubrice: Rozhovory
ROZHOVOR: Jana Štrausová a děti nové doby: lidé, kteří si pamatují minulost
26. ledna 2023ROZHOVOR: Jana Štrausová a děti nové doby: lidé, kteří si pamatují minulostRáda se vámi rozdělím o rozhovor s autorkou Janou Štrausovou, ženou, která využila své pedagogické i terapeutické zkušenosti a ve svém studiu, praxi i knihách naplno využila svůj dar naslouchat dětem. A téma, které k ní…Vydáno v rubrice: Rozhovory
Štěstí je krásná věc - ROZHOVOR S HLAVNÍMI HERCI
30. září 2020Štěstí je krásná věc - ROZHOVOR S HLAVNÍMI HERCIVĚŘÍTE NA ŠTĚSTÍ, OSUD? JDETE MU NAPROTI? Petra Hřebíčková: Věřím. Taky věřím, že naše bytí na zemi má vyšší smysl než jen oddýchat tento jeden život. Jinak mi nejde na rozum tolik nespravedlnosti a utrpení ve…Vydáno v rubrice: Rozhovory
Rozhovor s autory dokumentu Králové videa - Lukáš Bulava, Petr Svobora, Peter Pavlík a Igor Kovács (a hudební skladatel Jake Stark)
8. září 2020Rozhovor s autory dokumentu Králové videa - Lukáš Bulava, Petr Svobora, Peter Pavlík a Igor Kovács (a hudební skladatel Jake Stark)Po delším rozmýšlení se jednou za čas se v brzké době pokusím vydávat rozhovory s osobnostmi, které mají něco společného s českým filmem. S lidmi přímo z branže nebo i třeba provozovateli kin či distributory. Prvním…Vydáno v rubrice: Rozhovory
S MARTINEM HOFMANNEM O ROLI PAVLA LANDOVSKÉHO A FILMU HAVEL
22. července 2020S MARTINEM HOFMANNEM O ROLI PAVLA LANDOVSKÉHO A FILMU HAVEL . . o přípravách na roli Přípravy byly příjemné - nakoukával jsem Pavla Landovského, vytvářel jsem si nějaký celistvější obraz jeho osobnosti. No a on byl cokoli jen ne nudný, průměrný a zaměnitelný. Byl to fajny…Vydáno v rubrice: Rozhovory
ANNA GEISLEROVÁ - ROZHOVOR K FILMU HAVEL
22. července 2020ANNA GEISLEROVÁ - ROZHOVOR K FILMU HAVELJak s odstupem času vzpomínáte na natáčení?  Strašně se mi líbila příprava na natáčení. Většinou točím s lidmi, kteří na přípravu dbají. A I tady jsme byli velmi pečliví. Připravovali jsme se dlouho, četli scénář a prošli jsme…Vydáno v rubrice: Rozhovory
BÁRA SEIDLOVÁ - ROZHOVOR K FILMU HAVEL
22. července 2020BÁRA SEIDLOVÁ - ROZHOVOR K FILMU HAVELJak se podle vás ve filmu Havel liší realita od skutečnosti? Asi je potřeba zdůraznit, že filmový příběh není přesnou kopií tehdejších událostí ani jednotlivých osob. Režisér Slávek Horák měl jasnou vizi a dokázal ji předávat…Vydáno v rubrice: Rozhovory
Meky - Režisér Šimon Šafránek o filmu MEKY
2. července 2020Meky - Režisér Šimon Šafránek o filmu MEKY  O filmu V Mekym jsme se snažili udělat filmový portrét, jaký tu není. Bez sentimentu a patosu, zato s humorem. V obraze blikavý, energický a podvratný. S hlasitou muzikou, a především pokud možno upřímný a emocionální, lidský. Mekyho…Vydáno v rubrice: Rozhovory
JANA PREISSOVÁ - Maminka Heleny
8. listopadu 2019JANA PREISSOVÁ - Maminka HelenyNaposledy jste stála před filmovou kamerou v historickém dramatu Řád před patnácti lety. Proč jste přijala právě nabídku od režisérky Lenky Kny na tuhle zimní komedii? Je to o rodině a hraju milující babičku, kterou jsem…Vydáno v rubrice: Rozhovory
MAREK NĚMEC - Mišo
8. listopadu 2019MAREK NĚMEC - MišoHrajete zábavného milovníka ženského pokolení a navíc drsného člena Horské služby – to je docela příjemná herecká úloha, ne? Jak jste si tuhle roli užíval? Já jsem si původně dělal zálusk spíš na figuru Richarda, kterého…Vydáno v rubrice: Rozhovory
MARTIN DEJDAR - Richard
8. listopadu 2019MARTIN DEJDAR - RichardJak se vám hrál svérázný horský drsňák Richard, za jehož poněkud neomaleným chováním tušíme jemnou duši? Role si vybírám podle toho, jestli se mi líbí. Což znamená, že scénář se mi líbil. Ve vaší jinak bohaté…Vydáno v rubrice: Rozhovory
ANNA POLÍVKOVÁ - Helena
8. listopadu 2019ANNA POLÍVKOVÁ - HelenaVaše Helena je nadšenou propagátorkou zdravého životního stylu. Patříte taky k „fanatikům“ racionální výživy? K fanatikům určitě ne… ale masa jím hodně málo, myslím si, že by maso mělo být svátečním jídlem. Když se začnete zajímat…Vydáno v rubrice: Rozhovory
LENKA KNY - režisérka a spoluautorka scénáře
8. listopadu 2019LENKA KNY - režisérka a spoluautorka scénářeLenka Kny je režisérkou a spoluautorkou scénáře dramatu Stínu neutečeš (2009) s vynikajícími hereckými výkony Jaroslavy Adamové a Pavla Landovského v hlavních rolích starých manželů ukrývajících před vnučkou svou temnou minulost. V roce 2013 natočila ve…Vydáno v rubrice: Rozhovory
ROZHOVOR S PETREM HARAZINEM
31. října 2019ROZHOVOR S PETREM HARAZINEM„Divákum bych vzkázal, ať pijou alkoholol tak,aby nemuseli nikdy přestat úplně.” Jak vznikla vaše spolupráce na filmu Abstinent? David mi zavolal v době, kdy jsem měl za sebou třetinu své tříměsíční léčby. Nápad propojit můj osobní…Vydáno v rubrice: Rozhovory
ROZHOVOR S JOSEFEM TROJANEM
31. října 2019ROZHOVOR S JOSEFEM TROJANEM„Chtěli jsme natočit příběh, který bude co nejvěrnějšía zároveň snesitelnější pro co největší skupinu lidí.”  Představte vaši postavu alkoholika Adama. Adam je kluk jako každý druhý. Čeká ho maturitní zkouška, vysoká škola. Rodiče o něj nejeví…Vydáno v rubrice: Rozhovory

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 1,48599 s | počet dotazů: 343 | paměť: 24564 KB. | 03.09.2025 - 13:18:05