Kritiky.cz > Recenze knih > Kniha s názvem Velká kniha stylů portrétní fotografie je přehledným rádcem pro fotografování Portrétů

Kniha s názvem Velká kniha stylů portrétní fotografie je přehledným rádcem pro fotografování Portrétů

velka kniha stylu portretni fotografie 1

Velká kni­ha sty­lů por­trét­ní foto­gra­fie aneb kni­ha recep­tů na pro­fe­si­o­nál­ní por­tré­to­vé tech­ni­ky je dílem brit­ské­ho foto­gra­fa Petera Traversa a Jamesa Cheadlea. V kni­ze pře­dá­va­jí své rady začí­na­jí­cím foto­gra­fům, kte­ří se chtě­jí věno­vat ve své tvor­bě Portrétům a potře­bu­jí pora­dit se základ­ní­mi infor­ma­ce­mi jako je osvět­le­ní, vol­ba clo­ny, mís­ta, rych­los­ti závěr­ky či čís­la clo­ny.

0043485l

Že nestačí kou­pit si kva­lit­ní foto­a­pa­rát a mačkat bez­myšlen­ko­vitě jen jeho spoušť, to ví každý kdo si chce kva­litně zvěčnit milo­va­nou oso­bu, výji­mečný okamžik či se touží stát vyhle­dá­va­ným foto­gra­fem por­trétů.

Autoři kni­hy se zaměřují na foto­gra­fo­vá­ní por­trétů, kte­ré označují za žánrově nej­ná­ročnější. Vystihnout cha­rak­ter por­tré­to­va­né oso­by, zachy­tit správ­ný moment, kte­rý vysti­hu­je foto­gra­fo­va­nou osob­nost, to vše vyžadu­je pečlivou přípra­vu, komu­ni­ka­ci se zákaz­ní­kem, správ­ný výběr loka­ce, kre­a­tiv­ní myšlení, dobrou zna­lost foto­a­pa­rá­tu, ale i schop­nost impro­vi­zo­vat.

Kniha hned na úvod popi­su­je různé sty­ly por­trétů jako je Urbanistická důmysl­nost, ve kte­ré například foto­graf fotil jor­dán­skou DJ Ayah pro časo­pis pro mus­lim­ské čtenáře, v Drsném urba­nis­mu je por­tré­to­ván fot­ba­lis­ta Rio Ferdinand ve spor­tov­ní hale, zpěvák Ian Brown foce­ný v Londýnském klu­bu přesta­vu­je Realistický urba­nis­mus. Dalším sty­lem je Popová kultura,Rocková hvězda, Reklama, Úvodník časo­pi­su, Propagační por­trét, Krása, Přiro­ze­nost, Časo­pis pro mla­dé, Dobový por­trét, Historie, Módní foce­ní, Klasika, Pokročilá tech­no­lo­gie,

Současný Hollywood, Sport, Akce, Svatba, Práce, Firemní styl, Skupinová foto­gra­fie, Na uli­ci, Reportáž, Obličej, Rodiny a Děti.

Každý z těchto stylů je pro foto­gra­fa vel­kou výzvou, neboť vyžadu­jí pokaždé jiný úhel pohle­du, správ­nou vol­bu kom­po­zi­ce, včetně nákre­su jak umís­tit tech­nic­ké­ho osvětle­ní, což popi­su­je u jed­not­li­vých stylů foto­gra­fií, kte­ré Peters Travers a James Cheadle foto­gra­fo­va­li na zakáz­ku. U každého por­trétu je uve­de­no clo­no­vé číslo, rych­lost závěrky, cit­li­vost ISO, nasta­ve­ní objek­ti­vu a nákres s umístěním tech­nic­ké­ho osvětle­ní, pokud to daná situ­a­ce vyžadu­je.

V kni­ze je na závěr popsá­no několik základ­ních bodu a tipů na foce­ní. Poznání mís­ta k foto­gra­fo­vá­ní, kde bude slun­ce v určitý čas, manu­ál­ní ovlá­dá­ní foto­a­pa­rá­tu, měření a zaostřová­ní, HDR foce­ní, osvětle­ní ve stu­diu, prá­ce s bleskem, přiro­ze­né osvětle­ní, sla­bé osvětle­ní, kre­a­tiv­ní kom­po­zi­ce, Histogram, poza­dí, typy objek­tivů a popis digi­tál­ní zrca­dlov­ky až po konečnou úpra­vu ve Photoshopu.

Peters Travers je brit­ský repor­tážní foto­graf. Věnuje se prá­ci pro vyda­va­tel­ství Future Publishink a je zástup­cem šéfre­dak­to­ra v časo­pi­se PhotoPlus. Pravidelně přispí­vá do časo­pisů BBC, Digital Camera, PhotoRadar.com, T3 .

James Cheadle začal svo­jí kari­é­ru v novi­nách The Bath chro­nic­ké. Pracoval pro agen­tu­ru Solent News-Photo Agency, EMAP Publications, Total Sport. Mezi jeho kli­en­ty patří například USA Today, The Sunday Times, Golf Word, BBC Music Magazín, Mens Heat.

Kniha je sro­zu­mi­tel­ná, čtivá a přehle­ná. Líbíse mi na kni­ze, že tam jsou u por­trétů krát­ký pří­běhyy foto­gra­fie, kte­rá při detail­ním pro­hlí­že­ní, tomu při­dá­va­jí cel­ko­vou atmo­sfé­ru. Fotografie jsou ve vel­kém for­má­tu, tak­že jdou n nich vidět dosa­že­né efek­ty a navíc jsou tam por­tréty zná­mých osob­nos­tí jako je napří­klad tenis­ta Boris Becker, hereč­ka Angelina Jolie, Samuel L Jackson a dal­ší,

Hodnocení 90%

Kód: D0213850

EAN: 9788074132490