Susan Cooperová (Melissa McCarthy) je nenápadná kancelářská analytička CIA a opomíjená hrdinka, která stojí za nejnebezpečnějšími misemi CIA. Když ji ale její partner (Jude Law) nedobrovolně opustí a další top agent (Jason Statham) je v ohrožení, souhlasí Susan s tím, že v utajení pronikne hluboko do smrtícího světa obchodníků se zbraněmi a zabrání tak celosvětové katastrofě.
Do v pořadí třetí spolupráce s Melissou McCarthy, po trhácích Ženy sobě a Drsňačky, tentokrát scenárista a režisér Paul Feig přidal ke své charakteristické komedii nálož akce a celý příběh umístil do úžasných evropských lokalit. Rušná a neznámá prostředí tak proslulých velkoměst jakými jsou Řím, Paříž a Budapešť podtrhují Susanin zmatený přerod z myši v součást mezinárodní špionáže.
Režisér Feig říká: „Jsem velkým fanouškem špionážních filmů, tak jsem chtěl v tomto žánru vytvořit silnou komedii. Komedie vychází z postav. Není to parodie nebo satira. Nebezpečí a akce jsou skutečné. Chtěli jsme tomu dát nádech špionážního filmu, ale zároveň to udělat nejlegračnější, jak jsme dokázali.”
„Chtěl jsem vytvořit uvěřitelný příběh, ve kterém bychom mohli všichni přemýšlet, jak bych reagoval já, kdybych se ocitl v pozici špióna a poslali mě na misi? Melissa je pro tu roli perfektní, protože – i přesto, že je extrémně talentovaná – pořád umí skvěle zahrát ‘obyčejnou osobu’ a vyvolat v divácích hluboký pocit pochopení a podpory,” pokračuje Feig.
Podle Feiga je také důležité, že mají s Melissou McCarthy stejný smysl pro humor a touhu hledat a nalézat srdce příběhu a nedělat komedii jen pro smích samotný, což jim umožňuje, aby se vzájemně posouvali tam, kam by se žádný z nich nedostal sám.
Producentka Jenno Topping souhlasí: „Paul a Melissa si vzájemně věří, takže se Melissa nebojí jít s kůží na trh. Dokáže divákům zlomit srdce a diváci jí za to fandí a podporují k vítězství nad těmi, kdo k ní byli zlí nebo nespravedliví.”
McCarthy přičítá tajemství jejich úspěchu jednoduše tomu, že „Paul je skvělý, dělá skvělé filmy a já se na něj přilepila jako parazit.”
Před svou první misí se musí McCarthyina Susan Cooperová nejdřív zbavit nejistoty a pochybností o sobě samé a sebrat odvahu opustit svůj stůl v Langley (ústředí CIA), aby se zapletla s uhlazenými evropskými zločinci.
McCarthy k tomu říká: „Susan byla vždycky schopná a je zdatná jak technicky, tak takticky, jen jí chybí sebevědomí. A nyní její zkušenosti z oboru a oddanost postavě Jude Lawa, Bradleymu Fineovi, začínají ukazovat, co v ní skutečně všechno je. Objevila v sobě talent, o kterém dosud nic netušila.”
Susan Cooperová možná není ve svém živlu. Ale rozhodně není mimo svou ligu.
Paul Feig poznamenává: „Četl jsem, že ženy jsou lepší špióni než muži, protože umí obecně lépe číst neverbální signály, získávat důvěru a používat intuici. A to je Susan Cooperová. Nespoléhá na svaly a fyzickou sílu – musí věci vymýšlet tak, jak k nim přichází. Baví mě práce s ženami a rád jim dodávám sílu, a zaujala mě myšlenka vytvořit ženské trio – hrdinka, poskok a nepřítel.”
Během práce na barevné škále filmu se nechal Feig spolu s kameramanem Robertem Yeomanem a výtvarníkem Jeffersonem Sagem inspirovat filmy s Jamesem Bondem. Jejich záměrem bylo vytvořit komedii vizuálně ve stylu těchto ikonických filmů, s efektními výstřely, krásným prostředím a přesvědčivými akčními scénami.
Podle Yeomane se v komediích obvykle používá jasné a světlé osvětlení, ale „Paul si představoval spíš tmavší, s větším kontrastem, aby zdůraznil nebezpečí a riziko, které v temném světě špionáže existuje.”
Špión se natáčel především v maďarské Budapešti, která rovněž zaskakovala za Řím a Paříž. Překrásná a rozmanitá architektura tohoto města umožňovala Sagemu využít zajímavé výrazné objekty a jedinečné charakteristiky okolí k rozlišení těchto tří velkoměst. Buda, stojící na západním břehu Dunaje, je kopcovitá, s klikatícími se dlážděnými uličkami, které umožňují efektivně našvindlovat Řím. Množství stromů a přírodní vegetace zase krásně posloužilo jako jemné prostředí pro Paříž, kterou chtěli filmaři ukázat jako město plné barev a jasu.
Ale nejvíce Sagea uchvátila možnost nechat město hrát samo sebe.
„Budapešť obvykle slouží filmařům k natáčení scén, které se ve filmu odehrávají v jiných městech, ale když ji Paul důkladně prozkoumával, byl jí tak nadšený, že změnil příběh tak, aby se odehrával zde – což bylo hodně podobné tomu, když se rozhodl, že ve filmu Drsňačky bude Boston skutečně Boston a nikoliv New York, který měl původně představovat. Budapešť v sobě má vznešenost a krásnou směsici architektonických stylů, které spolu s exotikou východní Evropy příběhu propůjčují úžasnou mystičnost,” říká Sage.
Nejnovější komentáře