Mezirasový pár se snaží navázat kontakt s rodinami toho druhého v nové romantické komedii Z jiného těsta, která se nyní vysílá na Netflixu. Díky upřímně procítěnému podání tvůrkyně seriálu Black-ish Kenyi Barrisové a vítězným výkonům Jonaha Hilla a Lauren Londonové je tento snímek mnohem lepší, než by se mohlo zdát z jeho smíšeného přijetí.
Hill podává jeden ze svých dosud nejepičtějších výkonů v roli Ezry Cohena, losangeleského žida, který s nejlepším kamarádem Moem (Sam Jay) moderuje podcast o „kultuře“. London je Amira Mohammed, černošská muslimka, která žije v Baldwin Hills a pracuje jako kostýmní návrhářka. Seznámí se spolu, když si Ezra omylem splete Amiřino auto se svým Uberem, a brzy si padnou do oka.
Když to však začne být vážné, začne to být i problematické: kvůli rozdílnému prostředí, z něhož tyto postavy pocházejí, se dlouhodobý vztah zdá být neudržitelný. Amira se setkává s Ezrovými rodiči Arnoldem (David Duchovny) a Shelley (Julia Louis-Dreyfus), kteří navenek působí dobře, ale vystupují povýšeně.
Ezra má mezitím plné ruce práce s Amirinými rodiči Fatimou (Nia Long) a Akbarem (Eddie Murphy); zdá se, že zejména Akbar dělá vše pro to, aby vztah své dcery sabotoval, a la postava Roberta De Nira ve filmu Seznamte se, rodiče. Představa, že jeho postava je horlivým stoupencem Louise Farrakhana, je bizarní volbou, kterou film obratně obchází stejným způsobem, jakým by to bylo možné v reálném světě.
Jste lidé je nejlepší, když se soustředí na vztah Ezry a Amiry, dvou plně realizovaných postav, kterým opravdu fandíme. Po devadesát procent filmu působí vzestupy a pády jejich cesty opravdově a režisér Barris (který společně s Hillem napsal scénář) přistupuje k rasovým aspektům příběhu s upřímností, která působí upřímně a reálně.
Jen v samotném závěru se objeví umělý hollywoodský nádech ve snaze vnést do vyvrcholení uměle vytvořené drama, které by přidalo na vážnosti.
V hlavních rolích excelují Hill i London, ačkoli výborné vedlejší herecké obsazení je často redukováno na dvojrozměrné stereotypy. Zejména Louis-Dreyfussová vyzařuje příliš mnoho inteligence na to, aby byla přesvědčivá jako namyšlená Karen trhající černoškám paruky, zatímco Duchovny ustupuje do pozadí s charakterizací jednoho vtipu (je velkým fanouškem Xzibita).
K prostředí L. A. se v Z jiného těsta objevují známé tváře v těch nejmenších rolích: Elliot Gould, Richard Benjamin a Rhea Perlman se objeví jako členové Cohenovy rozvětvené rodiny, zatímco známé tváře jako Anthony Anderson, Rob Huebel a Matt Walsh se objeví v epizodních rolích v jedné scéně. Mike Epps se krátce objeví jako Akbarův bratr a konečně postavu polidští, když si rýpne do její strohé osobnosti.
Režisér Barris a kameraman Mark Doering-Powell ve filmu Z jiného těsta prokazují silnou kontrolu nad vizuální paletou a díky některým netradičním lokacím a působivým fotografiím z dronu ukazují vizi Los Angeles, kterou běžně nevidíme. Výrazně vynikají také kostýmy, přičemž Hillovo streetové oblečení je pro hlavního hrdinu neobvyklou a přitažlivou volbou.
V Z jiného těsta je cítit dobře zapamatovatelná autenticita, díky níž je film přitažlivější než hollywoodská aktualizace Hádej, kdo přijde na večeři, za kterou by se mohl zpočátku vydávat. Až na pár vypravěčských přešlapů v samotném závěru je to vítěz.
Tento článek původně napsal Jason Pirodsky pro The Prague Reporter a do češtiny jej přeložil Jiří Borový
Nejnovější komentáře