Kritiky.cz > Recenze knih > Aktivity pro rozvoj jemné motoriky- skvělá kniha pro všechny rodiče a pedagogy

Aktivity pro rozvoj jemné motoriky- skvělá kniha pro všechny rodiče a pedagogy

eshop product detail
eshop product detail
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Pracujete s dět­mi? Hledáte inspi­ra­ce pro roz­voj jem­né moto­ri­ky? Máte doma před­ško­lá­ka a chce­te si s ním hrát a neví­te, jaké akti­vi­ty zvo­lit? Metodická pří­ruč­ka s názvem Aktivity pro roz­voj jem­né moto­ri­ky vám bude vel­kým pomoc­ní­kem pro vaše čin­nos­ti. 

Kniha je roz­dě­le­na na tři čás­ti pod­le růz­ných vývo­jo­vých obdo­bí a to od 2-3roky, 3-4 roky a 5-6 let. V kaž­dém tom­to obdo­bí děti zvlá­da­jí růz­né čin­nos­ti, ale kaž­dé dítě má své tem­po a nelze se dogma­tic­ky držet věku, ale je tře­ba při­hlí­žet i z dal­ším záko­ni­tos­tem. Na začát­ku kni­hy nalez­ne­te základ­ní infor­ma­ce o moto­ri­ce, co si pod tím­to pojmem před­sta­vit, komu je kni­ha urče­na. Na kon­ci kni­hy jsou k dis­po­zi­ci ke sta­že­ní QR kódy, jako obra­zo­vý mate­ri­ál., odka­zy na lite­ra­tu­ru, může­te čer­pat dal­ší infor­ma­ce. Jemná moto­ri­ka je nesmír­ně důle­ži­tá a podí­lí se na mno­ha čin­nos­tech počí­na­jí­cí základ­ní sebe­ob­slu­hu jako je oblé­ká­ní, obou­vá­ní, ale i mno­ho dal­ších čin­nos­tí, kte­ré tvo­ří základ pro budou­cí psa­ní, pře­de­vším malo­vá­ní, zava­zo­vá­ní tka­ni­ček i ucho­po­vá­ní chras­tít­ka. Kniha je urče­na uči­tel­kám a uči­te­lům v mateř­ských ško­lách, v růz­ných reha­bi­li­tač­ních cen­t­rech urče­ným dětem, ale i pro rodi­če a pra­ro­di­če. Knihu oce­ní i vycho­va­tel­ky škol­ních dru­žin, asi­s­tent­ky peda­go­ga i chůvy.

V kni­ze jsou 3 vývo­jo­vá stá­dia přes­ně cha­rak­te­ri­zo­vá­ny, co by dítě v daném věku mělo být v rám­ci jem­né moto­ri­ky schop­né, dále pes­t­rá nabíd­ka růz­ných akti­vit, včet­ně pomů­cek, jak postu­po­vat i jaké lze vari­an­ty vymys­let. Také s obra­zo­vým postu­pem i výsled­ným výrob­kem. Najdete zde sklá­dá­ní růz­ných sta­veb­nic, pře­mís­ťo­vá­ní růz­ných před­mě­tů, šrou­bo­vá­ní, prá­ce s razít­ky, kolíč­ky, mode­lí­nou, papí­rem, barva­mi, trhá­ní papí­ru, love­ní růz­ných před­mě­tů ve vodě, navlé­ká­ní, pro­vlé­ká­ní, zava­zo­vá­ní tka­nič­ky i stří­há­ní. Aktivity umož­ňu­jí roz­voj jem­né moto­ri­ky, koor­di­na­ci oka ruka, kre­a­ti­vi­ty, před­sta­vi­vos­ti, ale i zra­ko­vé­ho vní­má­ní, ale i dět­ské před­sta­vi­vos­ti, kte­rá je v tom­to věku nesmír­ně důle­ži­tá. Nabídka akti­vit je zde vel­mi pes­t­rá a kaž­dý si zde najde to své pro svou prá­ci s dět­mi. Tato kni­ha by nemě­la chy­bět v žád­né kni­hov­nič­ce uči­tel­ky i rodi­čů. Po deš­ti­vém poča­sí, když se děti nudí, při běž­ném dnu v mateř­ské ško­le může­te sáh­nout po této výji­meč­né kni­ze a najde­te zde mno­ho neko­neč­ných inspi­ra­cí. Tato pří­ruč­ka mě napros­to nadchla a moc se těším, až ji vyzkou­ším při prá­ci s dět­mi v mateř­ské ško­le. Inspirací totiž není nikdy dost. Jemná moto­ri­ka je vel­mi důle­ži­tá a čin­nos­ti, kte­ré roz­ví­jí moto­ri­ku je tře­ba s dět­mi den­ně pro­cvi­čo­vat, pro­to­že se jim budou hodit v budou­cím živo­tě. Velmi se mně líbí spe­ci­fi­ka­ce jed­not­li­vých obdo­bí, kte­rou je nut­né brát v potaz.

Ukázka z kni­hy:

Ruka je pro člo­vě­ka pri­már­ním nástro­jem a slou­ží také jako pro­stře­dek pro vyja­d­řo­vá­ní, pokud dopro­vá­zí slo­vo nebo je nahra­zu­je pro­střed­nic­tvím zna­ko­vé­ho jazy­ka. Podle Darwina je ruka orgá­nem, kte­rý odli­šu­je člo­vě­ka od ostat­ních pri­má­tů, ale pře­de­vším je orgá­nem, kte­rý mu umož­nil dosáh­nout ve svě­tě domi­nant­ní­ho posta­ve­ní.

Činnosti, kte­ré se ode­hrá­va­jí v ome­ze­ném pro­sto­ru (např. na sto­leč­ku) vyža­du­jí jen sla­bou sílu sva­lů, jsou čin­nos­ti manu­ál­ní. Jak zdů­raz­ňu­je A.M.Wille a C. Ambrosini, vyža­du­jí tyto čin­nos­ti kon­cen­t­ra­ci, přes­nost a dobrou dife­ren­ci­a­ci pohy­bů prs­tů. Nadto je nut­né, aby dítě zís­ka­lo schop­nost přes­né­ho a rych­lé­ho pohy­bu zajiš­ťo­va­né­ho pře­de­vším opo­zi­cí pal­ce k ostat­ním prs­tům a schop­nos­tí uží­vat i koneč­ky prs­tů.

Prsty rukou vyko­ná­va­jí násle­du­jí­cí pohy­by: ohý­bá­ní, nata­ho­vá­ní, pro­na­ce (vyto­če­ní) a supi­na­ce (vto­če­ní). Syntéza posled­ních dvou pohy­bů pak umož­ňu­je i vývo­jo­vě nej­po­kro­či­lej­ší schop­nos­ti ruky: opo­zi­ci pal­ce k ostat­ním prs­tům.

V závis­los­ti na tom, jaká manu­ál­ní čin­nost se má vyko­nat, dojde k ucho­pe­ní před­mě­tu už něja­kým urči­tým způ­so­bem, vhod­ným vzhle­dem k násled­né mani­pu­la­ci s před­mě­tem. Správná anti­ci­pa­ce čin­nos­ti, zamýš­le­né jako pra­xie, je před­po­kla­dem pro správ­né pou­ži­tí prs­tů.

Několik slov autor­kách:

Daniela Oddone vystu­do­va­la kogni­tiv­ní tera­pii a vývo­jo­vou psy­cho­mo­to­ri­ku na uni­ver­zi­tě v Pise a nyní pra­cu­je v cen­t­ru, kte­ré se spe­ci­a­li­zu­je na tera­pii vývo­jo­vých poruch.

Veronica Saccà vystu­do­va­la kogni­tiv­ní tera­pii a vývo­jo­vou psy­cho­mo­to­ri­ku na uni­ver­zi­tě v Messině a zabý­vá se tera­pií dys­gra­fie. Vyučuje masá­že malých dětí. Podílí se na výzku­mu a tera­pii vývo­jo­vých poruch.

Autorky: Daniela Oddane, Verocica Saccà

Přeložil: Jan Ctibor

Žánr: meto­dic­ká pří­ruč­ka

Vydáno: Vydal Portál, Praha, 2024

Počet stran: 159

Vazba kni­hy: bro­žo­va­ná

ISBN: 978-80-262-2156-2

Knihu může­te kou­pit zde:

Aktivity pro roz­voj jem­né moto­ri­ky - Nakladatelství Portál


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,50089 s | počet dotazů: 263 | paměť: 62856 KB. | 22.12.2024 - 09:53:37