Kritiky.cz > Speciály > Bábovky

Bábovky

Babovky
Babovky
Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

RUDOLF HAVLÍK / 1976

reži­sér a spo­lusce­náris­ta

Pochází ze Sokolova, vystu­do­val Střední prů­mys­lo­vou ško­lu gra­fic­kou v Praze a poté vystří­dal něko­lik pro­fe­sí: spi­so­va­tel, sce­náris­ta a reži­sér. Rovněž je váš­ni­vým ces­to­va­te­lem, vět-šinu vol­né­ho času trá­ví v Asii a své zážit­ky z cest zma­po­val do čtyř knih a desí­tek blo­gů, za kte­ré byl dva­krát vyhod­no­cen jako blo­gger roku. Svými cesta­mi se inspi­ro­val i v celo­ve­čer­ním hra-ném debu­tu Zejtra napo­řád (2014). Dále nato­čil hvězd­ně obsa-zenou roman­tic­kou kome­dii Pohádky pro Emu (2016) a divác­ky úspěš­nou kome­dii Po čem muži tou­ží (2018), kte­rou v čes­kých kinech vidě­lo přes 600 000 divá­ků.

Kdy se zro­dil nápad nato­čit Bábovky a proč prá­vě ten­to titul od Radky Třeštíkové?

Stalo se to v pod­sta­tě zhru­ba před šes­ti lety. Přes-

ně to fakt nevím. Pracovali jsme s Radkou na scéná-ři k fil­mu Po čem muži tou­ží a poví­da­li si o tom, že se lidem ta kni­ha moc líbí a pro­to­že Po čem muži tou­ží byl film pod­le mého námě­tu, slí­bil jsem Radce, že jako dal­ší film udě­lá­me adap­ta­ci Bábovek. A tak se to také sta­lo.

Práce na scé­ná­ři Bábovek pro­bí­ha­la dlou­hou dobu sko­ro čty­ři roky, v čem se liší před­lo­ha od fil­mo­vé ver­ze?

Ona pro­bí­ha­la mno­hem déle, pro­to­že jsme prv­ní poku­sy zkrá-tit kni­hu udě­la­li už před­tím. Stáli jsme před poměr­ně slo­ži­tým kro­kem. Museli jsme se zba­vit něko­li­ka postav, abychom byli schop­ní film vůbec odvy­prá­vět. Vzniklo ohrom­né množ­ství ver-zí a kaž­dá z nich je rapid­ně jiná. Spousty postav se obje­vi­ly a zase zmi­ze­ly v dal­ších ver­zích. Troufám si říct, že kdy­bychom pou­ži­li tře­ba tři nebo čty­ři jiné ver­ze scé­ná­řů, kte­ré jsme tvo­ři­li, vzni­kl by zce­la jiný a uni­kát­ní film Bábovky. Těch pou­ži­tel­ných alter­na­tiv jsme měli na kon­ci pod­le mého názo­ru tak pět. Kaž-dá byla něčím zají­ma­vá. Jedna z nich se dokon­ce ode­hrá­va­la vět­ši­nu času v lese. Výsledný film se liší ve způ­so­bu pro­lí­ná­ní hlav­ních postav a v kon­ci, kte­rý jsme osu­do­vě pro­po­ji­li tro­chu jiným způ­so­bem.

Pod scé­ná­řem fil­mu jste pode­psán spo­leč­ně s Radkou Třeští-kovou, jde již o vaši dru­hou fil­mo­vou spo­lu­prá­ci, v čem vám psa­ní ve dvo­ji­ci vyho­vu­je?

Psaní ve dvo­ji­ci je skvě­lé v tom, že když jeden nemá nápad nebo chuť, doká­že ho ten dru­hý strh­nout nebo při­nu­tit k tomu, aby se sou­stře­dil. Navíc může­te argu­men­to­vat, dohado-vat se a snad­ně­ji odha­lit nesmys­ly a věci, kte­ré by člo­věk sám pře­hlé­dl. Je to tro­chu nepří­jem­né v tom, že musím dělat kom-promisy, ale věřím, že to má mno­hem vět­ší pří­nos, než kdy­bych je nedě­lal. Když člo­věk píše sám, musí mít mno­hem železněj­ší dis­ci­plí­nu. Oba dva ji máme a věnu­je­me se i svým osob­ním pro­jek­tům, tak­že je psa­ní ve dvou někdy pří­jem­ná změ­na našich aso­ci­ál­ních zvy­ků.

Dílo Radky Třeštíkové je kri­ti­kou vní­má­no jako žen­ský román, jak jste zvlád­li žen­ský a muž­ský úhel pohle­du během psa­ní scé­ná­ře vyba­lan­co­vat?

Kniha Bábovky muže prak­tic­ky neob­sa­hu­je, pro­to­že se Radka sou­stře­dí pou­ze na ženy a muži jsou tam vylí­če­ni jen prostřed-nictvím hlav­ních postav. Já jsem tím pádem dostal na sta­ros­ti muže a Radka ženy, ale v zása­dě jsme zkrát­ka spo­leč­ně vymýš-leli, pře­pi­so­va­li a sna­ži­li se vše napsat tak, aby to bylo přiroze-né a zábav­né. Nemyslím si, že na to exis­tu­je něja­ký kon­krét­ní recept. Každý tvůr­ce musí své posta­vy nějak cítit a vní­mat a zku­sit je napsat, jak nej­lé­pe to dove­de. To jsme udě­la­li.

V roce 2018 jste pod­le spo­leč­né­ho scé­ná­ře nato­či­li úspěš­nou kome­dii Po čem muži tou­ží, teď v pří­pa­dě Bábovek jde spí­še o kome­di­ál­ní dra­ma plné emo­cí, humo­ru a kaž­do­den­ních si-tuací, ale stá­le je to ponor do mezi­lid­ských vzta­hů, v čem vás toto téma fas­ci­nu­je?

Když jsem kdy­si četl Bábovky, fas­ci­no­val mě ten jazyk, kte­rým Radka píše. Lehkost, se kte­rou se jí poved­lo defi­no­vat emo­ce, kte­ré kaž­dý den pro­ží­vá­me. Líbilo se mi to a já si postup­ně ty jed­not­li­vé posta­vy zami­lo­val. Rozumím jim, ať už je jejich jed­ná­ní sebe­div­něj­ší. Podle toho jsem s nimi při natá­če­ní zachá­zel a věřím, že se to vypla­ti­lo, pro­to­že kaž­dý z nás dělá v živo­tě chy­by. Váháme, lže­me, bojí­me se a nako­nec se vždy nějak roz­hod­ne­me. Je to lid­ské a prá­vě pro­to se mi Bábovky líbí, pro­to­že nám uka­zu­jí i ty strán­ky naše­ho živo­ta, kte­ré si někdy nechce­me moc při­znat.

Jak se rodi­lo herec­ké obsa­ze­ní při psa­ní scé­ná­ře?

Za ty čty­ři roky jsme obsa­di­li snad všech­ny. A něko­li­krát. Každý jsme měli svou před­sta­vu o tom, kdo by měl hrát jakou posta­vu, a postu­pem času jsme se začí­na­li sho­do­vat. Byla to slo­ži­tá věc, pro­to­že jsme se moc těši­li, až bude­me točit a před-stavovali si desít­ky lidí v kaž­dé roli. Někteří nás odmít­li, někte­ré jsme vymě­ni­li my a výsle­dek je per­fekt­ní, pro­to­že se mi poda-řilo dát dohro­ma­dy vel­kou hro­ma­du talen­tů a i díky nim bylo tohle natá­če­ní v pod­sta­tě neza­po­me­nu­tel­né.

A jak se vám poda­ři­lo oslo­vit do ved­lej­ších rolí tak výbor­né zná­mé her­ce?

Většinu z nich, mys­lím, mohu pova­žo­vat za své přá­te­le, a tak jsem je posta­vil před neleh­kou vol­bu, kte­rou moh­li jen stě­ží odmít­nout. Snažíme si navzá­jem pomá­hat a já věřím, že doo­prav­dy nee­xis­tu­je malých rolí, a kdy­by tam neby­lo co hrát, tak by do toho nešli ani moji kama­rá­di. Já díky tomu zase vím, že se na ně mohu při natá­če­ní spo­leh­nout a to je vel­mi pří­jem­ná jis­to­ta.

Velmi zda­ři­lá a zábav­ná je komic­ká dvo­ji­ce v podá­ní Jany Plodkové a Marka Taclíka, jak jste ladi­li tuto dvo­ji­ci? Jak jste vybí­ra­li dal­ší her­ce do part­ner­ských dvo­jic, aby si sed­li?

Marek Taclík byl v pod­sta­tě jedi­nou vol­bou a už od začát­ku jsem psal jeho dia­lo­gy s tím, že jsem mys­lel na něho. Marek je skvě­lý herec a já s ním moc rád spo­lu­pra­cu­ji. S Janou jim to nesku-tečně sed­lo, pro­to­že Jana Plodková je vel­mi ener­gic­ký člo­věk a na svou posta­vu byla napros­to per­fekt­ně připrave-ná. Spojili jsme k sobě Ondřeje Vetchého s Táňou Pauhofovou. S obě­ma se vel­mi dob­ře znám a pří­liš dlou­ho jsem nad jejich obsa­ze­ním nespe­ku­lo­val. Kristýně

Podzimkové věřím od té chví­le, kdy jsem viděl tele­viz­ní film Metanol. Bára Poláková měla hrát Karolínu od prv­ní chví­le, kdy jsme zača­li psát scé­nář. Jsem hrdý na Denisu Bisku-povou, kte­rá si zahrá­la mla­dou Nikolu, pro­to­že věřím, že je to ohrom­ný herec­ký talent.

Zasahovali jste během natá­če­ní do scé­ná­ře, např. do urči­tých situ­a­cí, replik postav a impro­vi­zo­va­lo se na pla­ce?

Já osob­ně věřím na peč­li­vou pří­pra­vu. Scénář jsme ladi­li do posled­ní­ho detai­lu a tepr­ve potom jsme přikro-čili k natá­če­ní. Troufám si říct, že scé­nář je pře­ve­den na plát­no sko­ro sto­pro­cent­ně tak, jak byl napsa­ný. Navíc jsme muse­li vel­mi peč­li­vě při­pra­vo­vat poměr­ně slo­ži­té scé­ny, pro­to­že jsme si zvo­li­li kom­pli­ko­va­nou meto­du sní­má­ní v del­ších zábě­rech, a pro celou závě­reč­nou scé­nu jsem vytvo­řil malo­va­ný sto­ry­bo­ard pro kaž­dý záběr a násled­ně i ani­ma­tic. Byla to mra­ven­čí prá­ce, vlast­ně vůbec nechá­pu, jak jsme to zvlád­li při­pra­vit. Občas jsme impro-vizovali s Janou Plodkovou a Markem Taclíkem, pro­to­že ty jejich posta­vy měly vel­ký pro­stor, ve kte­rém jsme se moh­li pohy­bo­vat a hrát si se slo­vy. Bavilo nás to a hod­ně jsme se u toho jejich škor­pe­ní nasmá­li.

Ve fil­mu vidí­me řadu skvě­lých herec­kých výko­nů, jak se vám daři­lo zvlád­nout toho­to kolek­tiv­ní­ho hrdi­nu, sla­dit tolik příbě-hů a hvězd na pla­ce?

Většina z nich jsou mí přá­te­lé a navíc vel­cí profesioná-lové, tak­že můj úkol byl je jen nasmě­ro­vat, abych měl pod kon­t­ro­lou pří­běh a jeho vyzně­ní. K tomu vše­mu jsem dostal vel­mi vel­ko­ry­sou důvě­ru od pana pro­du­cen­ta a kolem sebe jsem měl lidi, kte­rým věřím. Neměl jsem to vlast­ně jak zka­zit. Nedali mi k tomu pří­le­ži­tost.

Když se ohléd­ne­te zpět­ně na prá­ci ve střiž­ně, byl někdo z her­ců, kdo vás svým výko­nem potě­šil?

Překvapilo mě jedi­ně to, že se nám celý cas­ting vyda­řil

a všich­ni her­ci byli per­fekt­ně při­pra­ve­ní a sou­stře­dě­ní. Určitě ale mohu jme­no­vat Janu Plodkovou, kte­rá se před­sta­ví v jiné herec­ké polo­ze a je napros­to skvě­lá.

Film se ode­hrá­vá pře­váž­ně v sou­čas­né Praze a jejím oko­lí, kde jste toči­li a jak jste ladi­li obra­zo­vou kon­cep­ci s kame­ra­ma­nem Václavem Tlapákem? A proč natá­če­ní v Petrské čtvr­ti, fil­ma­ři dosud neob­je­ve­ném mís­tě?

Dlouho jsme hle­da­li hotel, ve kte­rém by nám umož­ni­li kom­pli­ko­va­né natá­če­ní, kte­ré navíc obsa­ho­va­lo vel-mi slo­ži­tou kaska­dér­skou scé­nu a to se nám poda­ři­lo s ho-telem Clement, kte­rý sto­jí v těs­ném sou­sed­ství Petrského náměs­tí, kte­ré mi při­pa­dá vel­mi foto­ge­nic­ké a fil­mo­vé, tak­že jsme do něj umís­ti­li někte­ré dal­ší scé­ny z fil­mu. Můj záměr byl od začát­ku vymyš­le­ný v přís­ně stře­do­vých kom­po­zi­cích a posta­ve­ný na opa­ko­vá­ní moti­vů a kom­po­zic u jed­not­li­vých cha­rak­te­rů, aby se jejich pří­běhy hez­ky spo­ji­ly. Snažili jsme se s Václavem chytře pro­po­jo­vat zábě­ro­vá­ní a tem­po, aby byl film pře­hled­ný a lidé se v něm ori­en­to­va­li. Točili jsme také

v sate­li­tech neda­le­ko Prahy, kde byd­lí někte­ré naše

posta­vy a poté jsme se vyda­li do thaj­ské­ho Bangkoku, kde se ode­hrá­vá část pří­bě­hu Renaty, kte­rou hra­je Táňa Pauhofová.

Zmiňujete, že část natá­če­ní pro­bí­ha­la v Thajsku, jaké zde bylo slo­že­ní štá­bu? A jak se to reži­sé­ro­vi poda­ří rea­li­zo­vat dva natá­če­cí dny v této exo­tic­ké loka­li­tě?

Do Thajska se nám poda­ři­lo vyra­zit díky pro­du­cen­to­vi Petru Erbenovi, kte­rý pod­stou­pil poměr­ně slo­ži­tá jed-nání a pří­pra­vu. Dokonce jsme letě­li i na obhlíd­ky loka­cí a zajis­ti­li si veš­ke­rá povo­le­ní, kte­rá byla potřeb­ná. Strávili jsme tam celý týden a do Thajska odje­ly sko­ro všech­ny hlav­ní pro­fe­se a k dis­po­zi­ci jsme měli thaj­ský štáb, kte­rý byl napros­to boží, a zor­ga­ni­zo­val pro nás vše, co jsme si naplá-novali. Jak se mi poda­ři­lo Petra Erbena pře­svěd­čit, nevím.

Doufám, že věří v můj talent a také v to, že film se má dělat pocti­vě, pro­to­že jinak to nedá­vá smy­sl. Věřím, že to bylo správ­né roz­hod­nu­tí.

Co bylo pro vás na natá­če­ní nej­ob­tíž­něj­ší, pat­ři­la sem noč­ní scé­na sko­ku z hor­ní­ho pat­ra hote­lo­vé­ho poko­je?

Já se sna­žím být na natá­če­ní maxi­mál­ně při­pra­ve­ný, tak­že i ty slo­ži­té scé­ny jsou pře­dem při­pra­ve­né a vyzkou­še­né a nemo­hu říct, že by tím pádem byly slo­ži­té, pro­to­že když máte k dis­po­zi­ci lidi, kte­ří vědí, jak na to a vy víte, co chce­te, není mno­ho mož­nos­tí, co by se moh­lo poka­zit. Noční scé­na u hote­lu byla extrém­ně nároč­ná na pří­pra­vu a její plá­no­vá­ní nám zabra­lo sko­ro měsíc. Byla to pro nás vel­ká nezná­má, pro­to­že jsme se roz­hod­li v jed­nom nepře­ru­še­ném zábě­ru pro­po­jit všech­ny naše posta­vy a to nebyl snad­ný úkol, pro­to­že v jeden moment jsme muse­li syn­chro­ni­zo­vat herec­ké akce, stov­ky lidí v kom­par­zu a k tomu ješ­tě hasi­če, poli­cis­ty a záchran­né vozy. Ten tlak byl enorm­ní. Navíc scé­na, kdy se Jana Plodková a Denisa Biskupová ocit­nou na řím­se hote­lu ve výš­ce sko­ro dva­ce­ti met­rů, byla vel­mi slo­ži­tá a dia-logově nároč­ná, tak­že neby­lo mož­né pou­žít kaska­dé­ry. Obě dvě hereč­ky na tu řím­su vylez­ly a ode­hrá­ly ji skvě­le. Dodnes si pama­tu­ju, jak jsem stál na vrcho­lu plo­ši­ny ve dva­ce­ti met­rech a ty dvě hol­ky stá­ly pře­de mnou a všich­ni jsme byli k smr­ti vystra­še­ní. Dopadlo to úžas­ně.

Film dopro­vá­zí emo­tiv­ní hud­ba, jak pro­bí­hal její výběr a kdo ji slo­žil?

Hudbu slo­žil Ondřej Konvička, kte­ré­ho pova­žu­ji za ohrom­ný talent a pra­cu­ji s ním na všech svých pro­jek­tech. Je to skrom­ný člo­věk, kte­rý trá­ví vět­ši­nu času v tma­vé komůr­ce a je scho­pen dát do hud­by všech­no a navíc vydr­žet i moje neu­stá­lé pesko-vání, aby to udě­lal ješ­tě lépe. Navíc jsme ten­to­krát dosta­li mož-nost nahrá­vat hud­bu s živým orchestrem a byl to pro nás oba vel­ký život­ní záži­tek. Jsme na tu hud­bu moc pyš­ní.

Bábovky jsou son­dou do sou­čas­né spo­leč­nos­ti, uka­zu­jí, jak jsme všich­ni navzá­jem spo­je­ni, jak ten­to pro­ple­te­nec vzta­hů a osu­dů vní­má­te vy osob­ně?

Každé naše roz­hod­nu­tí ovliv­ňu­je lidi oko­lo nás. My sami

si to neu­vě­do­mu­je­me, pro­to­že žije­me svůj vlast­ní život a nedo­ká­že­me dohléd­nout dále. Bábovky uka­zu­jí prá­vě tu dru­hou stra­nu min­ce. Místa, kam až se naše roz­hod­nu­tí mohou dostat a jak mohou změ­nit osu­dy lidí, kte­ré tře­ba sami ani osob-ně nezná­me. Je dob­ré si tako­vé věci občas uvě­do­mit, pro­to­že nám mohou někdy uká­zat ces­tu a pomo­ci nám pocho­pit, jak se k sobě a k lidem oko­lo sebe cho­vat lépe a být mož­ná i lep­ším člo­vě­kem. Nejde tu jen o vzta­hy, ale o všech­no co nás obklopu-je, pro­to­že všich­ni máme své pro­blémy, ale také zod­po­věd­nost vůči sobě a svým blíz­kým.

Pokud bys­te měl sní­mek dopo­ru­čit divá­kům, jaké budou fil­mo­vé Bábovky?

Můžete oče­ká­vat zábav­ný, pocti­vý a dra­ma­tic­ký, dojem­ný a humor­ný film, kte­rý jsme se sna­ži­li vypiplat do posled­ní­ho detai­lu tak nej­lé­pe, jak jsme moh­li. Jsem na Bábovky vel­mi hrdý a na všech­ny, kte­ří se na jeho natá­če­ní podí­le­li.

Jaké máte dal­ší režij­ní plá­ny?

Člověk míní a osud mění. A u fil­mu to pla­tí troj­ná­sob. Projek-tů, kte­ré chci rea­li­zo­vat je mno­ho a jaký z nich bude prv­ní a kte­rý bude násle­do­vat, neu­mím pří­liš odhad­nout, ale už del­ší dobu chys­tám kla­sic­kou pohád­ku Krakonoš, kte­rá je novým pohle­dem na tuto legen­du. Připravuji film o Zdence Fantlové, kte­rá pře­ži­la holo­caust a její pří­běh je víc, než fascinují-cí. Snažím se při­pra­vit roman­tic­ký film, kte­rý se bude celý natá­čet v zahra­ni­čí, a k tomu vše­mu bych rád nato­čil jed­nu napros­to nená­roč­nou kome­dii o mimo­zemš­ťa­no­vi, kte­rý omy­lem hava­ru­je mís­to do New Yorku na Jižní Moravu. Na všech­ny ty pro­jek­ty se moc těším, ale pro­to­že jsme všich-ni pro­po­je­ni, může všech­no dopad­nout úpl­ně jinak. A to je na živo­tě zábav­né.


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Král Šumavy – Ambiciózní, ale nedotažený seriál
3. února 2025Král Šumavy – Ambiciózní, ale nedotažený seriálSeriál Král Šumavy režiséra Davida Ondříčka sliboval zajímavý pohled na legendárního převaděče Josefa Hasila a šumavské pohraničí v 50. letech. Bohužel se však nepodařilo naplnit vysoká očekávání, která s sebou téma neslo. Přestože vizuální stránka a…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Malý pán se vrací do kin již jako Velký pán
8. října 2024Malý pán se vrací do kin již jako Velký pánLetos přichází do kin kromě jiného i dlouho očekávané pokračování úspěšné pohádky Malý pán. Druhý díl nesoucí název Velký pán na rozdíl od jedničky nevychází z žádné knižní předlohy a autoři se tak spoléhají jen a…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Pražské drama z druhé světové války „Avenue of the Giants“ bude mít českou premiéru v Edison Filmhubu
23. září 2024Pražské drama z druhé světové války „Avenue of the Giants“ bude mít českou premiéru v Edison FilmhubuAvenue of the Giants, drama z druhé světové války se Stephenem Langem (Avatar, Don't Breathe), které se před dvěma lety natáčelo v Praze, bude mít českou premiéru v pražském Edison Filmhubu tento pátek 27. září. Film…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Recenze na minisérii Pustina: České mistrovské dílo s globálním potenciálem
4. září 2024Recenze na minisérii Pustina: České mistrovské dílo s globálním potenciálemDnes na ČT začíná první díl minisérie Pustina. Premiéra ve „volném“ vysílání proběhne dnes v 20:10. Pokud si chcete připomenout, o čem tento seriál je, přečtěte si mou recenzi z prosince před osmi lety. Nedávno jsem…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Zápisník alkoholičky ... nebo alkoholika?
11. července 2024Zápisník alkoholičky ... nebo alkoholika?S letní vlnou filmových premiér přichází do českých kin také filmová adaptace knižního bestselleru o zážitcích jedné alkoholičky. V hlavní roli se zde objevuje Tereza Ramba a režie se ujal Dan Svátek. Obě jména asi nemusím…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
StarDance představuje nové taneční páry: Radost, elegance a noblesa v hlavní roli
23. května 2024StarDance představuje nové taneční páry: Radost, elegance a noblesa v hlavní roliDeset známých osobností se chystá na třináctou řadu StarDance. Už znají své taneční partnery, se kterými začnou trénovat na přímé přenosy. Soutěž letos přinese radost z tance, pohybu a společného sledování, přičemž zachová tradiční eleganci a…Vydáno v rubrice: Reality show
Nová kapitola v životě Ivety Bartošové
1. února 2024Nová kapitola v životě Ivety BartošovéTvůrčí tým pod vedením režiséra a scenáristy Michala Samira zakončil poslední klapkou tříletou životopisnou ságu o jedné z nejvýraznějších postav tuzemské pop-music – Ivetě Bartošové. Nová série nás zavede do dramatického období, kdy se osud zpěvačky…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Bratři – Mašíni míří na Západ
5. listopadu 2023Bratři – Mašíni míří na ZápadPříběh bratří Mašínů, kteří v 50. letech utekli z Československa přes Východní Německo do západního Berlína a následně do USA snad není třeba představovat. Tohle téma totiž dělí český národ už hezkou řádku let. A hodně…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Bratři – Recenze – 60 %
26. října 2023Bratři – Recenze – 60 %Bratři Ctirad a Josef Mašínovi, kteří v 50. letech patřili ke členům protikomunistického odboje, jsou v československých dějinách kontroverzně přijímanými osobnostmi. Někteří jim vytýkají, že ke svým záměrům používali nepřiměřené prostředky včetně zabití nevinného civilisty, zatímco jiní jejich…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Bratři míří do kin
18. října 2023Bratři míří do kinO dnešní novinářskou projekci filmu Bratři do režiséra Tomáše Mašína byl zájem. Na tiskovou konferenci po uvedení filmu přišla i početná delegace tvůrců filmu včetně hlavních protagonistů. Oskar Hes , Jan Nedbal  i herečka Karolína Lea…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Film Bratři byl vybrán jako oficiální český kandidát na Oscara 2024
20. září 2023Film Bratři byl vybrán jako oficiální český kandidát na Oscara 2024Česká filmová a televizní akademie vybrala snímek Bratři jako oficiální kandidaturu České republiky na Oscara za nejlepší mezinárodní film roku 2024. Snímek Bratři vypráví příběh Josefa a Ctirada Mašínových, kteří se na počátku 50. let postavili…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
O malých věcech – Recenze – 70 %
21. června 2023O malých věcech – Recenze – 70 %Český film O malých věcech je komorním povídkovým snímkem sestávajícím z dvanácti krátkých příběhů, které se zabývají problematikou mezilidských vztahů. Jeho autorem je režijně a scenáristicky debutující herec Denis Šafařík, kterého si nejspíš vybavíte ze seriálu Zločiny…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Král Šumavy: Fantom temného kraje - Epizoda 3
27. prosince 2022Král Šumavy: Fantom temného kraje - Epizoda 3Začneme tím, že to měla být pouze trojdílná série. Jak je vidět, tak Voyu neschází drzost, aby natočila trojdílnou sérii s tím, aby v posledním díle všichni viděli jasné naznačení, že není vše dokonáno a další…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Král Šumavy: Fantom temného kraje - Epizoda 2
18. prosince 2022Král Šumavy: Fantom temného kraje - Epizoda 2Ten kdo nezná Krále Šumavy, tak kdyby vůbec nebyl. Snad všichni by měli znát tajemného převaděče na hraničních horách. Druhý díl nám konečně přináší trochu akce, trochu mrtvol, ale očekával jsem víc. Trochu prohloubení postav a…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Král Šumavy: Fantom temného kraje
13. prosince 2022Král Šumavy: Fantom temného krajeDo našich televizí se vrací slavný "Král Šumavy". Není to naštěstí ten slavný „komunistický“ Král Šumavy z roku 1959, ale je to  nový třídílný seriál, který od premiéry během dalších dvou týdnů musí přinést hodně zajímavého…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Běžná selhání – 80 %
15. října 2022Běžná selhání – 80 %Český koprodukční snímek sestávající z příběhů tří žen, vyprávěných během jednoho dne na pozadí jakési blížící se katastrofy, měl premiéru na filmovém festivalu v Benátkách, odkud si jeho maďarsko-rumunská režisérka Cristina Grosan odvezla cenu za režii pro filmaře…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 2,73187 s | počet dotazů: 257 | paměť: 38546 KB. | 20.08.2025 - 01:51:36