Diane Hallová (která si změnila příjmení na dívčí jméno své matky Keatonové, protože jistá Diane Hallová již byla členkou herecké asociace) studovala herectví na Santa Ana College, ale pak studium přerušila ve prospěch Neighborhood Playhouse v New Yorku. Po několikaměsíčním účinkování v letním divadle získala svou první velkou divadelní roli v broadwayském rockovém muzikálu „Hair“. Jako dublérka hlavní role si získala pozornost tím, že si nesundala žádné oblečení.
„Herci se z té pozornosti zbláznili - lidé prostě nevěděli, jak to zvládnout. Vzpomínám si, že někdo porodil dítě, když byl v šatně na LSD. Vždycky jsem se cítila tak nějak mimo Kmen [jak se říkalo hercům]. Mám v povaze být opatrný a trochu... nedůvěřivý.“
V roce 1968 ji Woody Allen obsadil do své broadwayské hry „Zahraj to znovu, Same“, která měla úspěch. V té době se s Allenem spojila a objevila se v osmi jeho filmech („Zahraj to znovu, Same“ (1972), „Spáč“ (1973), „Láska a smrt“ (1975), „Annie Hallová“ (1977, získala Oscara za nejlepší ženský herecký výkon), „Interiéry“ (1978), „Manhattan“ (1979), „Rozhlasové dny“ (1987) a „Manhattan Murder Mystery“ (1993)).
Průlomovou rolí pro Keatonovou byla role Kay Adamsové, přítelkyně a posléze manželky Michaela Corleoneho (hrál ho Al Pacino), ve filmu Francise Forda Coppoly „Kmotr“ (1972) (viz níže). Coppola poznamenal, že si Keatonové poprvé všiml ve filmu Milenci a jiní cizinci (1970) a obsadil ji kvůli její pověsti excentrické herečky, kterou chtěl, aby do role vnesla (Keatonová tvrdí, že v té době byla běžně označována za „potrhlou herečku“ filmového průmyslu). Její výkon ve filmu byl volně založen na jejích skutečných životních zkušenostech z natáčení filmu, které obě popsala jako „ženu ve světě mužů“. O dva roky později si zopakovala roli Kay Adamsové ve filmu „Kmotr - část II“ (1974). Zpočátku se zdráhala: „Zpočátku jsem byla skeptická k tomu, že bych měla znovu hrát Kay v pokračování Kmotra. Ale když jsem si přečetla scénář, zdála se mi ta postava mnohem podstatnější než v prvním filmu.“ Ve filmu „Part II“ se její postava dramaticky změnila a stala se více rozhořčenou z aktivit svého manžela.
Warren Beatty původně nabídl Keatonové roli Julie Christie ve filmu „Nebe může počkat“ (1978), ale rozhodla se, že ji odmítne, aby mohla hrát náročnější roli ve filmu „Hledá se pan Goodbar“ (1977). Přijala však roli Louise Bryantové ve filmu „Reds“ (1981), kterou Beatty původně nabídl Christie. (IMDb/Wikipedia)
Všechno nejlepší k narozeninám, Diane Keaton!
Nejnovější komentáře