Kritiky.cz > Filmy > Retro filmové recenze > Henry: Portrét masového vraha – Zabíjení jako životní styl

Henry: Portrét masového vraha – Zabíjení jako životní styl

Portk01
Portk01
Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (1 hlasů, průměr: 5,00 z 5)
Loading...

Žena nase­dá do své­ho auta. Motor zarach­to­tí, kola se dají do pohy­bu a vůz opouš­tí par­ko­viš­tě. Je tu však něco, o čem nemá nejmen­ší tuše­ní. Kdosi ji z povzdá­lí sle­du­je, jako pre­dá­tor svou kořist. Oba vozy se líně šinou blu­diš­těm beto­no­vé džun­gle. Minou něko­lik kři­žo­va­tek, sema­fo­rů a pár­krát změ­ní směr. Dravec sedí­cí za volan­tem, se drží své kořisti jako mag­net. Oba vozy doje­dou až na okraj měs­ta, kde sto­jí v řadách za sebou rodin­né dom­ky. Žena k jed­no­mu tako­vé­mu domu sto­čí volant a zasta­ví na pří­jez­do­vé ces­tě. Její pro­ná­sle­do­va­tel zasta­ví opo­dál. Pozorně ji sle­du­je a cítí, jak v něm ros­te napě­tí. Pod jakou zámin­kou se dosta­ne do domu? Kontrola jis­ti­čů, hube­ní obtíž­né­ho hmy­zu? Ještě to musí pro­mys­let. Potenciální oběť se blí­ží ke vcho­do­vým dve­řím, ty se náh­le ote­vřou a ženu při­ví­tá man­žel. Pronásledovatel opouš­tí sta­no­viš­tě, ten­to­krát to nevy­šlo.

Musím začít jed­ním kon­sta­to­vá­ním. Český dis­tri­buč­ní název fil­mu je nepřes­ný a vel­mi zavá­dě­jí­cí. Hlavní anti­hr­di­na Henry totiž roz­hod­ně není vrah maso­vý, ale séri­o­vý. Správný název fil­mu by tedy měl znít Henry: Portrét séri­o­vé­ho vra­ha. Z toho­to drob­né­ho pře­kla­da­tel­ské­ho pře­hma­tu se postu­pem let sta­la doslo­va kul­tov­ní chy­ba. Mezi obě­ma ter­mí­ny je při­tom pro­past­ný roz­díl. Velmi struč­ně. Sériový vrah si mezi jed­not­li­vý­mi vraž­da­mi dává urči­tou časo­vou pro­dle­vu (dny, týd­ny, měsí­ce i roky). Kromě výraz­né časo­vé pau­zy se čas­to liší i pro­stře­dí, v němž k zlo­či­nu dochá­zí. Jednou to může být les, podru­hé kufr auta, pak tře­ba opuš­tě­ná měst­ská zástav­ba atd. Termínem maso­vý vrah ozna­ču­je­me jedin­ce, jež zabi­je vel­ké množ­ství lidí na jed­nom mís­tě, v jed­nom kon­krét­ním oka­mži­ku. Typicky jde napří­klad o šíle­né střel­ce nebo řidi­če, kte­ří vozi­dlem záměr­ně naje­dou do davu lidí. Tolik k ter­mi­no­lo­gii.

A teď si již při­bliž­me poza­dí vzni­ku toho­to zne­po­ko­ji­vé­ho fil­mu. Natočil jej John McNaughton v roce 1986 a to za pou­hých sto deset tisíc dola­rů. Tyto pení­ze si z val­né vět­ši­ny vydě­lal jako námezd­ní reži­sér, kte­rý pro tele­vi­zi zho­to­vil něko­lik doku­men­tů s kri­mi­nál­ní téma­ti­kou. Jeho dáv­ným snem bylo zho­to­vit si vlast­ní film, ide­ál­ně něja­ký sci-fi horor. Tedy něco, co za sto tisíc dola­rů jen těž­ko nato­čí­te. V roz­ho­do­vá­ní jakým smě­rem se jeho fil­mo­vá prvo­ti­na bude ubí­rat, roz­ho­dl nako­nec jeden z nej­ú­žas­něj­ších vyná­le­zů lid­stva – tele­vi­ze. Začínající reži­sér zhlé­dl jed­no­ho veče­ra doku­ment o séri­o­vém vra­ho­vi, a tím nebyl nikdo jiný, než kon­tro­verz­ní iko­na ame­ric­kých dějin Henry Lee Lucas. Onou kon­tro­ver­zí nemám ani tak na mys­li odpor­né zlo­či­ny, jimiž si navždy pošpi­nil ruce, ale počet obě­tí, kte­ré mu vyšet­řo­va­te­lé háze­li na hrb. Abych to upřes­nil.

Henry Lee Lucas byl kočov­ný séri­o­vý vrah. Ve svém oprýska­ném autě bráz­dil Ameriku kří­žem krá­žem a čas od času něko­ho zabil. Později se k němu při­dal šíle­ný homose­xu­ál, žhář a v nepo­sled­ní řadě rov­něž vrah Ottis Toole. Chlapi spo­lu navá­za­li intim­ní vztah a spous­tu ohav­ných zlo­či­nů spácha­li spo­leč­ně. Zkrátka páre­ček k pohle­dá­ní. Jednoho dne spadla v Texasu klec a Henry začal mlu­vit. Sérioví vra­zi jsou v drti­vé vět­ši­ně doko­na­lí pato­lo­gič­tí lhá­ři, kte­ří milu­jí pozor­nost. Texaští ran­ge­ři, detek­ti­vo­vé a vyšet­řo­va­te­lé, měli na skla­dě desít­ky nevy­ře­še­ných vražd a Henry se ke vše­mu ochot­ně dozná­val. Případy se krás­ně uza­ví­ra­ly, frč­ky na rame­nech vyšet­řo­va­te­lů rych­le při­bý­va­ly a z Henryho se sta­la medi­ál­ní hvězda. Postupem času ovšem pro­sáklo napo­vrch, že vrah si rád vymýš­lí, čehož vyšet­řo­va­te­lé tak rádi vyu­ží­va­li. Na svě­tě byl rázem skan­dál obřích roz­mě­rů. Ne, Lucas oprav­du neza­bil tři sta, natož tři tisí­ce lidí. Odsouzen byl nako­nec za dva­náct vražd a Ottis za šest, při­čemž reál­ný počet obě­tí obou pre­dá­to­rů není dodnes znám. A vzhle­dem k tomu, že oba páno­vé už něja­ký ten pátek hni­jí pod zemí, se sku­teč­nou prav­du patr­ně nikdy nedo­zví­me.

Teď už ale­spoň zběž­ně víme z čeho reži­sér John McNaughton při tvor­bě své­ho fil­mo­vé­ho debu­tu rám­co­vě vychá­zel. Je nut­né si uvě­do­mit, že film, respek­ti­ve scé­nář, se živo­tem sku­teč­né­ho Lucase pou­ze vol­ně inspi­ru­je. Jde o jaký­si fik­tiv­ní živo­to­pis, jehož základ a posta­vy jsou posta­ve­né na reál­ných předob­ra­zech, avšak pří­běh si jde svou uni­kát­ní, smyš­le­nou ces­tou. Dva pří­kla­dy. Henry ve fil­mu hovo­ří o minu­los­ti a vzpo­mí­ná na to, jak zavraž­dil svou vlast­ní mat­ku. K této udá­los­ti oprav­du došlo i v živo­tě sku­teč­né­ho Lucase. Pak je tu ovšem scé­na v níž Henry zlik­vi­du­je Ottise, kte­rý se sna­ží zná­sil­nit svou vlast­ní sest­ru. Tohle je již čirá fik­ce, neboť pra­vý Ottis Toole zemřel ve věze­ní na cirhó­zu jater. Mapu máme roz­lo­že­nou, záměr reži­sé­ra zná­me. Pusťme se tedy koneč­ně do děje.

P1

Hlavní posta­vou je Henry. Od pohle­du oby­čej­ný týpek ze soci­ál­ně slab­ší tří­dy, kte­rý se pro­tlou­ká živo­tem jak se dá. Občas si při­vy­dě­lá jako dera­ti­zér, rád si vypi­je svo­je pivo a jen tak mimo­cho­dem zabí­jí lidi. Henry je totiž séri­o­vý vrah. Nečiní tak ze zišt­ných zámě­rů, ani ze msty. Dělá to pro­to, neboť ho to baví a je v tom zatra­ce­ně dob­rý. Nemá žád­né svě­do­mí a vraž­dí zce­la bez emo­cí. Lidé jsou pro něj pou­hé před­mě­ty, jako lam­pa nebo pohov­ka. Henry však není žád­ný vyši­nu­tý schi­zofre­nik. Kdepak. Je při­ro­ze­ně inte­li­gent­ní a vyso­ce orga­ni­zo­va­ný. Nechce se nechat chy­tit, důklad­ně za sebou zame­tá sto­py a kaž­dou vraž­du si dopře­du pro­mýš­lí. Jednou za čas se ze svých cest vra­cí do Chicaga, kde navště­vu­je své­ho staré­ho kámo­še Ottise. Do špi­na­vých ulic vel­ko­měs­ta dora­zí i Becky, což je Ottisova mlad­ší sest­ra. Zvláštní tro­ji­ci postav sví­rá kaž­do­den­ní ruti­na nuz­né­ho živo­ta a bolest­ná minu­lost. Všichni tři spo­lu obý­va­jí malý byt v němž živo­ří. Becky navíc začne k Henrymu něco cítit, avšak u tako­vých lidí nemá zdra­vý vztah a lás­ka žád­nou šan­ci na úspěch.

Jak vid­no, děj nesta­ví na žád­né pro­pra­co­va­né záplet­ce nebo neče­ka­né poin­tě. Po celou sto­páž sle­du­je­me v zása­dě něko­li­ka­den­ní výřez ze živo­ta hod­ně zvlášt­ní­ho člo­vě­ka, na němž je nejdě­si­věj­ší fakt, že vypa­dá úpl­ně nor­mál­ně. Žádné slin­ta­jí­cí mon­strum s roha­ma na hla­vě, ale nená­pad­ný tři­cát­ník, jehož od vět­ši­no­vé spo­leč­nos­ti odli­šu­je pou­ze jeho tem­né hob­by. Henry je zkrát­ka prů­měr­ný člo­věk z davu, což se nedá říci o jeho uje­tém kama­rá­do­vi. Ottis vypa­dá od prv­ní­ho pohle­du jako ukáz­ko­vý úchyl, kte­rý navíc chyt­ros­ti moc nepo­bral. Buranské způ­so­by, incest­ní tou­hy po vlast­ní sestře a vyhni­lé zuby z něj činí kar­di­nál­ní­ho sli­zá­ka. Henry má nad Ottisem jis­tou moc, koor­di­nu­je jeho cho­vá­ní a poz­dě­ji ho zasvě­tí do své­ho zvrhlé­ho řemes­la. Zatímco Becky povět­ši­nou trá­ví čas v zatuchlém bytě, pří­pad­ně se sna­ží zís­kat něja­ké zaměst­ná­ní, tak zka­že­ná dvo­ji­ce podi­ví­nů trá­ví dlou­hé noci v uli­cích a vyhlí­ží své obě­ti.

P2

Henry a Ottis jsou mode­lo­vou ukáz­kou vra­žed­né dvo­ji­ce. Henry je domi­nant­ní, chlad­ně uva­žu­jí­cí dra­vec. Perfektně se ovlá­dá a kaž­dý krok dopře­du zva­žu­je, kdež­to Ottis zastu­pu­je méně chyt­ré­ho sub­mi­siv­ní­ho jedin­ce s občas­nou ztrá­tou sebe­o­vlá­dá­ní. Je zvlášt­ní, že k Henrymu člo­věk ani necí­tí pří­liš­nou zášť. To, co dělá, má koře­ny v trau­ma­tic­kém dět­ství. Dá se sice pocho­pit proč z něj extrém­ní život uko­val mon­strum, což ale nezna­me­ná, že by šlo jeho činy akcep­to­vat. Tedy chá­pe­me moti­va­ci, ale neschva­lu­je­me samot­né činy. Ottis je napro­ti tomu záměr­ně vykres­len jako nesym­pa­tic­ký magor. Asi si také pro­žil své, ale scé­nář nám nedo­vo­lu­je nakouk­nout hlou­bě­ji do nit­ra jeho pokři­ve­né mys­li. Proto jej vní­má­me více­mé­ně jako ano­nym­ní posta­vu, jež je zlá a zvrá­ce­ná čis­tě z prin­ci­pu. Na půva­bu mu nepři­dá­va­jí ani sexu­ál­ní výpa­dy vůči vlast­ní sestře, kte­ré se Henry něko­li­krát zasta­ne. Henryho může­me do urči­té míry chá­pat jako anti­hr­di­nu, kdež­to Ottis zastu­pu­je čis­tě zápor­nou stra­nu. Dokonalý recept na nevy­hnu­tel­nou kata­stro­fu.

Možná vás napad­ne, že s při­hléd­nu­tím k finanč­ní strán­ce věci, musí mít film otřes­nou tech­nic­kou úro­veň. Nikoliv. Zrnitý obraz, 16 mm film, doku­men­tár­ní fee­ling a pre­ciz­ní prá­ce kame­ra­ma­na Charlieho Liebermana, činí z fil­mu vizu­ál­ně neotře­lý záži­tek. Opravdu dob­rá je úvod­ní série obra­zů v níž sle­du­je­me krva­vá mís­ta činu, a na poza­dí sly­ší­me zvu­ko­vý dopro­vod zachy­cu­jí­cí posled­ní chvil­ky nebo­hých obě­tí. Po kaž­dém tako­vém zábě­ru násle­du­je střih a my vidí­me Henryho, jak tře­ba žovi­ál­ně laš­ku­je se ser­vír­kou v bis­tru. Funkční a půso­bi­vý kon­trast. Je nám jas­né, že ty lidi sejmul Henry a záro­veň si plně uvě­do­mu­je­me tu mas­ku oby­čej­nos­ti, jež maza­ně zakrý­vá bes­tii skry­tou uvnitř. Zmínit musím i mra­zi­vé dia­lo­gy mezi Henrym a Becky. Oba sedí v kuchy­ni, dis­ku­tu­jí, hra­jí kar­ty, kame­ra je v táh­lých nájez­dech sle­du­je a my, jakož­to divá­ci poslou­chá­me his­tor­ky, při nichž tuh­ne krev v žilách.

P3

Obsazení nemá chy­bu, tím mys­lím ústřed­ní trio teh­dy abso­lut­ně nezná­mých her­ců. Tracy Arnold sice žád­nou díru do svě­ta neu­dě­la­la, ale jako naiv­ní Becky je více než pře­svěd­či­vá. To páno­vé se s budouc­nos­tí doká­za­li popa­so­vat pod­stat­ně lépe. Tom Towles se v Hollywoodu pro­sa­dil jako herec pře­váž­ně zápor­ných rolí. S tím obli­če­jem se poprav­dě ani není čemu divit. Jeho Ottis je ukáz­ko­vý výškra­bek ze dna spo­leč­nos­ti. Odporný, nevy­zpy­ta­tel­ný a amo­rál­ní. Ovšem abso­lut­ní per­lou je jed­no­znač­ně Michael Rooker ztvár­ňu­jí­cí chlad­no­krev­né­ho Henryho. Herec se o roli dosle­chl úpl­nou náho­dou a ihned se dosta­vil na kon­kurz, neboť herec­tví stu­do­val a věno­val se mu na ama­tér­ské úrov­ni. Bylo mu úpl­ně šumák, zda-li je scé­nář dob­rý či niko­liv. Hlavně si zahrát ve fil­mu.

O to více si jeho uni­kát­ní výkon zaslou­ží uzná­ní. Začínající herec Henryho nehrál, on se jím na pla­ce stá­val. Opravdu auten­tic­ká, suges­tiv­ně nepří­jem­ná kre­a­ce. Přesně takhle si před­sta­vu­ji typic­ké­ho séri­o­vé­ho vra­ha. Michael Rooker má ze všech tří her­ců asi nej­za­jí­ma­věj­ší kari­é­ru. Podobně jako u Toma Towlese je vět­ši­na jeho rolí spí­še zápor­né­ho cha­rak­te­ru, ale ztvár­nil i něko­lik ryze klad­ných postav. Opravdového sym­paťá­ka si střih­nul v akč­ním sním­ku Cliffhanger (1993), kde kryl záda samot­né­mu Sylvesteru Stallonovi. Výborný byl i v prv­ních séri­ích seri­á­lu Živí mrt­ví (2010). Avšak mlad­ší gene­ra­ce fil­mo­vých fanouš­ků si ho urči­tě bude pama­to­vat jako mod­ré­ho šéfa žol­dá­ků Youndu, z komik­so­vé­ho hitu reži­sé­ra Jemese GunnaStrážci gala­xie (2014). Režisér John McNaughton svůj debut pod­le mě už nikdy nepře­ko­nal, zato kame­ra­man Charlie Lieberman poz­dě­ji roz­jel úspěš­nou kari­é­ru v tele­viz­ních seri­á­lech.

Pokud bych měl na fil­mu Henry: Portrét maso­vé­ho vra­ha hle­dat něja­ké sla­bi­ny, tak zmí­ním tro­chu roz­vláč­né tem­po a slab­ší psy­cho­lo­gii postav. Něco málo se sice o Henrym dozví­me, ale pří­liš do hloub­ky se nejde. Alespoň nám film umož­ní pocho­pit jeho kre­a­tiv­ní, čas­to se mění­cí modus ope­ran­di. Jinak řeče­no, typic­ký styl nebo též postup něja­ké opa­ku­jí­cí se čin­nos­ti (v tom­to pří­pa­dě kri­mi­nál­ní). Henry jed­nou pou­ží­vá nůž, pak stří­lí a jin­dy zase škr­tí. Důvod je pros­tý – zmást poli­cii. Přesto bych se o něm, jako o člo­vě­ku, rád dozvě­děl víc. Rozhodně by to pro mne bylo zají­ma­věj­ší, než pre­zen­to­va­ná roz­ma­ni­tost jeho zabi­jác­kých tech­nik. Třeba Ottisova minu­lost zůstá­vá, jak jsem zmi­ňo­val výše, po celou dobu zaha­le­na rouš­kou tajem­ství, a to je ško­da. Zrovna z téhle posta­vy se toho dalo vytřís­kat pod­stat­ně víc.

Film měl v době uve­de­ní vel­ké pro­blémy s cen­zu­rou, a ač byl dokon­čen v roce 1986, ofi­ci­ál­ní pre­mi­é­ry se dočkal až roku 1990. Nenechte se tím pro­sím odra­dit, fámy o bru­tál­ních scé­nách jsou znač­ně při­fouk­nu­té. Ano, je tu něja­ká krev a mrt­vo­ly, ale nejde o nic pře­hna­ně expli­cit­ní­ho. Výjimku tvo­ří pou­ze jed­na jedi­ná scé­na, ale i tam se to nej­tvrd­ší nási­lí ode­hra­je mimo oko objek­ti­vu. Tohle není žád­ný béč­ko­vý horor, ale tro­chu tvrd­ší psy­cho­lo­gic­ké dra­ma s hut­nou, maxi­mál­ně špi­na­vou atmo­sfé­rou. Žádné vti­py, žád­ná nad­sáz­ka, ale tvr­dá rea­li­ta. V tom­to fil­mu není pro­stor pro výraz­né ved­lej­ší posta­vy, nejsou tu ani vyšet­řo­va­te­lé, kte­ří by se Henrymu dosta­li na kobyl­ku. Tohle je v prv­ní řadě panop­ti­kum pokři­ve­ných duší, zvol­na plu­jí­cích kal­nou sto­kou živo­ta. Lidé jako Henry mohou žít mezi námi. Nejde o mýtic­ké bazi­liš­ky nebo krvech­ti­vé upí­ry, ale bytos­ti z masa a kos­tí. Nato bychom nikdy nemě­li zapo­mí­nat. Pochmurné dílo, kte­rým „Henry“ beze­spo­ru je, nám tuhle sku­teč­nost při­po­mí­ná, a v tom spat­řu­ji jeho nej­vět­ší pří­nos.

Hodnocení: 80 %


Photos © Dark Sky Films


Podívejte se na hodnocení Henry: Portrét masového vraha na Kinoboxu.

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Superman: James Gunn přetváří Supermana na nejlepší film za posledních 35 let
11. července 2025Superman: James Gunn přetváří Supermana na nejlepší film za posledních 35 letMuž z oceli se vrací na plátna kin v úžasně živém komiksovém dobrodružství Superman, které má tento víkend premiéru v Praze a kinech po celém světě. Po mdlých filmech Zacka Snydera, nepovedeném snímku Bryana Singera a…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Rychle a zběsile 10 (Fast X) – Recenze – 60 %
20. května 2023Rychle a zběsile 10 (Fast X) – Recenze – 60 %Dominic Toretto (Vin Diesel) si konečně užívá ničím nerušené rodinné sešlosti s grilováním na zahradě a je vzorným otcem osmiletého syna, kterého učí driftovat okolo palem a rozeznávat typy motorů podle zvuku. Znenadání se však objeví zcela…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Fast & Stupidous 10 – Co takhle vystřelit někoho do vesmíru?
18. května 2023Fast & Stupidous 10 – Co takhle vystřelit někoho do vesmíru?Dva roky nervy drásajícího čekání jsou nadobro u konce a česká kina již co nevidět čeká demolice. Navštíví je totiž 2 metrový lidský buldozer Toretto a jen co srovná se zemí kina s nestabilním podložím, provede…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Strážci Galaxie: Volume 3 (Guardians of the Galaxy Vol. 3) – Recenze – 70 %
11. května 2023Strážci Galaxie: Volume 3 (Guardians of the Galaxy Vol. 3) – Recenze – 70 %Americký režisér a scenárista James Gunn tímto filmem dokončil svou akčně-komediální sci-fi/fantasy trilogii Strážci Galaxie, jejíž předchozí díly (ZDE recenze prvního dílu a TADY recenze druhého dílu) z něj udělaly jednoho z nejopěvovanějších a nejšikovnějších filmařů…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Strážci Galaxie Vol. 3: nejlepší film MCU od třetí fáze trilogie
6. května 2023Strážci Galaxie Vol. 3: nejlepší film MCU od třetí fáze trilogieRocket Raccoon se dočkal svého v Strážcích Galaxie Vol. 3, bombastickém mezigalaktickém dobrodružství, které si udržuje stejnou úroveň špičkové kvality jako jeho předchůdci a možná je dokonce nejlepším dílem trilogie. Podpořeno několika divokými filmařskými odbočkami, které…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Strážci Galaxie Vol. 2 - Přeplácaná oddychovka plná postav, které nejsou využity
3. května 2023Strážci Galaxie Vol. 2 - Přeplácaná oddychovka plná postav, které nejsou využityStrážci nemají pevně daný příběh, jejich děj sestává z několika bitev po celé galaxii, případně ještě řeší rodinné otázky hlavního hrdiny Star-Lorda (Chris Pratt). Pokud si však dobře vzpomínám, řešil film kromě trablů Star-Lorda a jeho…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Co kdyby...? - komplet
2. července 2022Co kdyby...? - kompletWatcher (mluví Jeffrey Wright) prozkoumává alternativní vesmíry Marvel Cinematic Universe, sám poté složil přísahu, že se do situací v multivesmíru nebude vměšovat. Dokáže ovšem tuto přísahu dodržet? Marvel Studios nám dosud dodalo 25 celovečerních filmů, několik…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Co kdyby… Pozorovatel porušil svou přísahu?
30. června 2022Co kdyby… Pozorovatel porušil svou přísahu?Řádění Ultrona (mluví Ross Marquand) donutí Watchera (mluví Jeffrey Wright) k tomu, aby porušil svou přísahu o zasahování do dění v multivesmíru...... Finále 1. série What If...? dohromady spojuje všech 8 alternativních vesmírů a příběhů, které…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Co kdyby… Ultron vyhrál?
28. června 2022Co kdyby… Ultron vyhrál?Co by se stalo, kdyby Ultron (mluví Ross Marquand) vyhrál a zmocnil se všech šesti kamenů nekonečna? Konečně! Poslední 2 epizody What If...? v podstatě nadšení z celého seriálu ztenčovali, osmá a předposlední epizoda 1. série…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Co kdyby… byl Thor jedináček?
26. června 2022Co kdyby… byl Thor jedináček?Co kdyby Thor (mluví Chris Hemsworth) žil na Asgardu jako jediné dítě v královské dítě a Loki (mluví Tom Hiddleston) by nevyrůstal po jeho boku? V roce 2017 vzal Taika Waititi Thora a v jeho třetí…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Co kdyby… zachránil Tonyho Starka Killmonger?
24. června 2022Co kdyby… zachránil Tonyho Starka Killmonger?Co kdyby se Tony Stark (mluví Mick Wingert) nikdy nestal Iron Manem a byl by v osudný moment zachráněn Erikem Killmongerem (mluví Michael B. Jordan) ? Byl to právě první Iron Man, který v roce 2008…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Co kdyby… Zombie?!
22. června 2022Co kdyby… Zombie?!Co kdyby po návratu Bruce Bannera (Mark Ruffalo) na Zem nebyl největší hrozbou brzký příchod Thanose, ale něco úplně jiného? 5. epizoda seriálu What If...? přichází s proslulou alternativní zápletkou z komiksů, kde se hrdinové světa…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Co kdyby… Doctor Strange nepřišel o ruce, ale o své srdce?
20. června 2022Co kdyby… Doctor Strange nepřišel o ruce, ale o své srdce?Co kdyby Stephen Strange (mluví Benedict Cumberbatch) místo rukou ztratil svou lásku Christine Palmer (mluví Rachel McAdams) ? Čtvrtá epizoda What If...? předvedla velké věci. Zásadní okamžik života Doctora Strange nahradila jiným zásadním okamžikem, který Strange…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Co kdyby… Země přišla o nejmocnější hrdiny světa?
18. června 2022Co kdyby… Země přišla o nejmocnější hrdiny světa?Nick Fury (mluví Samuel L. Jackson) se snaží dát dohromady iniciativu Avengers, neznámý sériový vrah ovšem začne vraždit jeho kandidáty..... Třetí epizoda What If...? je v podstatě o detektivní zápletce. Co kdyby se Nickovi Furymu jeho…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Co kdyby… se z T’Chally stal Star-Lord?
16. června 2022Co kdyby… se z T’Chally stal Star-Lord?Co kdyby se T´Challa (mluví Chadwick Boseman) stal Star-Lordem místo Petera Quilla? První epizoda What If...? se tak trochu držela při zemi, druhá epizoda ovšem přichází s várkou šílených nápadů, které se pro koncept tohohle seriálu…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Co kdyby… byla kapitánka Carterová první Avenger?
14. června 2022Co kdyby… byla kapitánka Carterová první Avenger?Co kdyby se místo Stevea Rogerse (mluví Josh Keaton) stala supervojákem Peggy Carter (mluví Hayley Atwell)? Doposud jsme se dočkali 24 filmů ze stáje Marvel Cinematic Universe + prozatím 3 seriálů, které skončili na Disney+ a…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 1,50496 s | počet dotazů: 312 | paměť: 24843 KB. | 04.09.2025 - 12:33:52