Prügelknabe to nemá v životě lehké a když se v téhle roli člověk doslova zabydlí, tak se z ní těžko dostane. Olga Hepnarová si jako Prügelknabe – otloukánek připadá a jediným místem, kde dokáže vydržet, je chata, kam nikdo nechodí. Samota může být příjemná, ale nemusí být dobré řešení. Olga do samoty utíká a čeká, že se něco změní. Co se jí děje v hlavě, to nemá nikdo ani potuchy a neví to ani ona sama. Prázdnota dává myšlenkám prostor bez regulace. A když se Olga rozhodně k radikální změně, pak je to cesta s trvalou konečnou stanicí. Stane se poslední popravenou ženou v Československu.



Nedoporučuji film lidem psychicky labilním, protože jim rozhodně nepomůže k dobré náladě.
Hodnocení: 70 %




















(4,91 z 5)
Zlí jazykové tvrdí, že Olga Hepnarová nebyla popravena, ale že rozvědka zneužila její mánii vraždit lidi. Udělali z ní „brutální Nikitu“
Nad příběhem Olgy Hepnarové se dodnes vznáší mnoho otazníků, sám film je dobře provedeným nástinem příběhu, velmi vhodným doplněním informací je zmíněná kniha Romana Cílka, dále specializovaný web (ve vícero jazycích), profil na Facebooku, zajímavé jsou zahraniční ohlasy na film. K hlavním pochybnostem patří procesní úkony kolem vypracování znaleckých posudků z oborů psychologie a psychiatrie, za spornou bývá označována jejich nezávislost. Mnohá zklamání údajně vyjádřil obhájce, problematická je též osobnostní identita, kdy sice byla odsouzena Hepnarová, ale později (před popravou) se projevovala jako Winiferová.