Kritiky.cz > Speciály > Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic – speciál – 4. díl – SVĚT JENÍČKA A MAŘENKY: PRODUKCE

Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic – speciál – 4. díl – SVĚT JENÍČKA A MAŘENKY: PRODUKCE

MarinkaMala
MarinkaMala
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Šance vytvořit pro Jeníčka a Mařenku kompletně nový svět představovala pro Tommyho Wirkolu jednu z největších výzev. Během jeho vytváření skutečně popustil uzdu své fantazii a představivosti. Řídil se jediným neporušitelným pravidlem: „Všechno musí vypadat a působit jako pohádka. Potřebovali jsme bohaté, syté barvy, které vás dostanou – zeleň lesů, rudou krev a čerň čarodějnic,” říká k tomu Wirkola.

Všechny běžné prvky tradiční pohádky byly přepracovány tak, aby se propojily s moderními akcemi a efekty. „Všechno byla jasná volba,” poznamenává producent Kevin Messick. „Tommy a jeho tým znovu vytvořili každý prvek Jeníčka a Mařenky.”

Pro umocnění adrenalinového zážitku se Wirkola rozhodl natočit film ve 3D. „Když děláte film, jako je tento, pak chcete publikum skutečně vtáhnout do děje, a to 3D plně umožňuje,” vysvětluje Wirkola. „3D ukazuje všechno tak jasně, že máte pocit, jako když jste skutečně v té pohádkové zemi.”

Tým vedený trikovým specialistou Mikem Elizaldem, zakladatelem proslulé trikové společnosti Spectral Motion (Hell Boy, Hell Boy 2), navrhl postavu trolla Edwarda a pomohl přivést k životu čarodějnice. Wirkola potom přivedl berlínské trikové studio Twilight Creations (Hanebný pancharti, Harry Potter a Relikvie smrti), aby vytvořilo kamenný kruh čarodějnic. Skutečným zážitkem bylo pozorovat herce, když se jejich postavy vrhaly do akčních scén. „Každý z herců se najednou stal svou postavou,” říká Elizalde. „Herci tomu dali ten správný náboj.”

Pro Wirkolu bylo velmi důležité, aby čarodějnice ve scénách pronásledování doopravdy, vztekle a divoce létaly. „Vždy jsem cítil, že čarodějnice musejí mít košťata, ale chtěl jsem je použít úplně novým způsobem, takže se z nich stala rychlokošťata,” říká Wirkola, který na těchto záběrech spolupracoval s trikovým specialistou Jonem Farhartem a s pomocí drátů a green screen nechali čarodějnice křižovat les.

Se zhmotněním Wirkolových představ do reality mu pomáhal výtvarník Stephen Scott, který také pracoval na filmech Guillerma del Tora Hellboy a Hellboy 2: Zlatá armáda. Stejně jako Wirkola byl i Scott nadšený možností vytvořit tak rozmanité scény, jakými jsou chaloupky, jeskyně a podzemní síně. „Nikdy jsem nepotkal nikoho, kdo by měl tak bohatou představivost, jakou má Stephen,” podotýká producent Messick.

Scott byl nadšený možností stavět scény v Německu, v krajině, která inspirovala vznik Jeníčka a Mařenky. Strašidelná přírodní scenérie, temný, panenský les … prostředí plné zkroucených větví, které po vás sahají, jako by vás chtěly chytit. „Našli jsme lesy se středověkou atmosférou a také se stromy působícími dost zlověstně,” vysvětluje Scott.

Scott a jeho tým se bavili i nad stavbou Murielina doupěte (které září umírajícími uhlíky dětských duší), sladké, ale zlovolné Perníkové chaloupky i scény, kterou nazvali “kamenný kruh” – scény, která se objeví v dramatickém závěru.

Jednou z Wirkolových nejoblíbenějších scén se stala Perníková chaloupka. „Každý má svou vlastní představu o tom, jak ta chaloupka vypadá,” říká režisér. „Důležité ale bylo, že musela vypadat tak lákavě, aby děti zahnaly své obavy.”

„Poprvé jsme ji viděli ve svitu měsíce,” pokračuje Scott, „se vší tou lepkavou, rozpouštějící se čokoládou, perníkem na stěnách a lesklými cukrátky. Ale chaloupka má také svou skrytou tvář, protože uvnitř je perníková baba a ta chaloupka a čarodějnice jsou jedna jako druhá – ďábelská a ohavná díla.”

Asi nejambicióznější scénou je kamenný kruh, kde se odehrává odvážná záchrana uprostřed krvežíznivých čarodějnic. Té scény se účastní stovky komparzistů a členů štábu, četné kamery, jeřáby a potoky krve. „Miluji velké akční finále,” říká Wirkola. „Je to legrační směsice čarodějnic, kulometů a osobních soubojů.”

O zábavu se také postaraly filmové kostýmy navržené Marlene Stewart (Terminator 2), která kompletně od základů navrhla a vytvořila skoro 100 kostýmů. Chtěla, aby Jeníček s Mařenkou vypadali, jako když patří do pohádkového světa, ale aby zároveň působili jako ostřílení drsní úspěšní lovci z jakéhokoliv období. Jejich kostýmy vypadají, že jsou vytvořeny z tradičních materiálů, kůže a lnu, ale není na nich nic starobylého. „Tradiční prostředky jsme použili, ale trochu jsme je pro naše potřeby zdrsnili,” vysvětluje Stewart.

Herci se shodují, že jim jejich kostýmy poskytly další inspiraci. Gemma Arterton k tomu říká: „Všichni byli do jejích kostýmů úplně zbláznění. Můj kostým byl tak trochu chlapecký a zároveň velmi sexy. Marlene odvedla velký kus práce – upřímně, klidně bych nosila svůj kostým v běžném životě, byl prostě úžasný.”

Oblečení Jeníčka a Mařenky je sice nadčasové, ale arzenál zbraní, které používají při lovech čarodějnic, je stejně smrtící jako cokoliv používané dnes. Simon Boucherie, návrhář zbraní z Berlína, s Wirkolou spolupracoval na všech zbraních použitých ve filmu. Co se týká výzbroje, měl Wirkola jakousi svéráznou představu retro futuristických zbraní a luků, které vycházejí ze staletími osvědčených stylů, ale přesto disponují moderní palební silou. „Měli jsme zásadu, že všechny zbraně musejí vypadat, jako kdyby si je sami ručně vytvořili,” vysvětluje. „Se všemi těmi bláznivými nápady na to, jak by zbraně mohly vypadat, jsme si užili spoustu zábavy.”

Wirkola také udělal z volby zbraní obou sourozenců osobní záležitost: „Jeníček je chlapík, který vpadne dovnitř a pokusí se všechny postřílet naslepo, zatímco Mařenka má blíž k jemné přesnosti, takže má dvojitou kuši, která přesně odpovídá charakteru její postavy a zároveň pracuje tak, jak Mařenka potřebuje.”

Od výzbroje k efektním akcím – tato neuctivá směsice fantastična a hrůzy se stala vůdčím principem snímku Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic. Vše shrnuje Tommy Wirkola: „Ve filmu je spousta akce, ale pro nás bylo stejně důležité ukázat dobrodružství a legraci s tím spojené. Pořád je to pohádka, ale jaksi … velmi intenzivní.”


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 50 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 2,95300 s | počet dotazů: 234 | paměť: 57318 KB. | 06.10.2024 - 11:59:57