Načítám počet zobrazení...
Bacurau (Kleber Mendonca Filho + Juliano Dornelles, Brazílie) – Společensko-politicky angažované drama, které začíná jako nenápadný intimní náhled do života semknuté vesnické komunity na brazilském venkově, se postupně přerodí do strhujícího (skoro)thrilleru, v němž se tato komunita musí semknout na obranu proti utlačovatelům. Pečlivě vystavěný a v řadě tvůrčích přístupů inovativní snímek dodržuje konzistentně pozvolné tempo vyprávění, jež pomaličku dávkuje informace tak akorát, aby si divák dokázal domyslet vše potřebné. Pointa je úderná a skvěle provedená, gradující děj doprovází jasně zřetelná kritika a množství metafor, odkazujících na skrytou sílu prostého lidu a jeho historie, jen úvod filmu se zdá být možná příliš zdlouhavý. Každopádně jde o film s originálním příběhem, realizovaným nevídanou formou. (80%)
I Lost My Body(Jérémy Clapin, Francie) – Film je prostředek, jímž se dají říct i takové věci, které skrze žádné jiné médium sdělit nejdou. Nejnovějším důkazem je tento animovaný snímek, gejzír tvůrčích, scenáristických a režijních nápadů, formálně, obsahově i emocionálně strhující, nepředvídatelný, do detailu promyšlený a zkrátka krásný a úžasný. Příběh vypráví o vyrovnávání se se ztrátou na psychické i fyzické úrovni a odehrává se ve dvou rovinách, kdy v jedné sledujeme příběh hlavního hrdiny, zamilovaného doručovatele pizzy, a ve druhé jsme svědky surrealistické a napínavé odysey jeho omylem uříznuté ruky, která ožije a rozhodne se najít svého majitele. Působivý, intenzivní a prudce originální film je pokaždé o krok napřed před divákem, chytře si pohrává s jednotlivými motivy, konkrétními obrazy i vypravěčskou strukturou a precizně, s lehkostí, humorem, ale i velkou porcí smutku naplňuje unikátní a osobitou vizi, která vás zcela uhrane a jako bonus vás naučí skutečně vnímat svoje ruce a vážit si jich. (90%)
Le Daim/Deerskin(Quentin Dupieux, Francie) – Jednoduchá absurdní komediální historka o chlapovi (Jean Duchardin), který si upřímně oblíbí svou novou bundu z pravé jelenice a rozhodne se realizovat svůj sen. Film stojí na zábavně samolibém výkonu hlavního protagonisty a na nonsensové logice fikčního světa, jenž rezignuje na nějaké akce a reakce, o hlavním hrdinovi a jeho minulosti vám prakticky nic neřekne a jen přímočaře (avšak nikoli hloupě) naplňuje svůj ujetý námět. Na Dupieuxe takový dietní standard, je to v podstatě jen hříčka, ale obsahuje pár nápadů, jimž se dá dobře zasmát. (60%)
Girl on the Third Floor (Travis Stevens, USA) – Horor s tuctovým námětem (muž přijíždí zrekonstruovat starý dům, který nedávno koupil, aniž by tušil, že stavení je prokleté a straší v něm), ale i s poměrně originální koncepcí, která onomu domu dodává specifickou mytologii a strašení interpretuje jako odplatu za morální pochybení. Pomalý rozjezd evokuje znepokojivé procedurální drama o rekonstrukci obydlí, z jehož útrob prakticky jen záhadně ejakulují nejrůznější tekutiny a vypadávají skleněnky, postupem času se ale snímek dopracuje i k brutálnějším výjevům. Pozoruhodný a myšlenkově stimulující žánrový příspěvek, u něhož zamrzí akorát to, že se snaží spíš znechutit a rozesmát než napínat a děsit a že jeho pointa je zajímavější než postavy a herecké výkony jejich představitelů. (70%)
5 Is the Perfect Number (Igor Tuveri, Itálie) – Stylová noir gangsterka o pěti kapitolách, natočená podle komiksu, jehož autor je zároveň režisérem filmu. Na vizuální stránce si dal záležet (postavy v baloňácích, deštěm zalité dobové uličky, efektní přestřelky), ale už ne tolik na tuctovém příběhu, v němž se stárnoucí mafián musí vrátit z důchodu, aby pomstil smrt svého syna. Děj kromě vizuálu táhne i solidní režie a jako vždy charismatický Toni Servillo (jemuž přihrávají Valeria Golino a Carlo Buccirosso), jehož postava však má být veterán v letech a zároveň i schopný zabiják-gentleman, neohrozitelný mladšími nepřáteli, což nepůsobí úplně věrohodně a snímek kvůli tomu v kombinaci s přepjatými, teatrálními dialogy a absencí jakýchkoli emocí působí stejně uměle jako hákovitý nos hlavního hrdiny. (40%)
En el pozo/In the Quarry (Bernardo Antonaccio + Rafael Antonaccio, Uruguay) – Komorní drama/thriller o třech mužích a jedné ženě (všichni ani ne třicetiletí), trávících společný letní den u zatopeného lomu, přičemž ta žena je přítelkyní jednoho z nich, s druhým zahýbá tomu prvnímu a ten třetí je přítomen hlavně kvůli tomu, aby to riskantní setkání nepůsobilo až moc nepravděpodobně (což se úplně nedaří). Film je postaven na pokřivených charakterech postav, jejich vyhrocujících se vztazích a konfliktech, dlouhých dialozích, solidních hereckých výkonech, omezených lokacích, několika úsporných rekvizitách a na pomalém budování nervózního napětí a atmosféry plné nejistoty, úšklebků, podezřívání a vyhrožování. Docela působivé divadlo za použití minimálních prostředků, i tak ale nelze zakrýt fakt, že většina filmu je především zdlouhavým čekáním na to, až se něco konečně stane, a upřímně řečeno se toho nestane zas až tolik. Pár scén nicméně za to čekání stojí. (60%)
Snatchers(Stephen Cedars + Benji Kleiman, USA) – Hororová komedie o středoškolačce, která po nechráněném sexu otěhotní a porodí dva mimozemšťany, kteří chtějí vyhubit lidskou rasu (nebo co) – a to všechno během pouhých dvou dnů. Film tímto způsobem tematizuje obavy z těhotenství náctiletých a i díky využívání praktických triků a loutek připomíná podobně laděné snímky z 80. let. I navzdory mládeži nepřístupnému ratingu je však poměrně krotký (utrhané hlavy a končetiny jsou maximum, nahota žádná, humor by sem tam potřeboval přiostřit hrany) a v jádru zůstává standardní středoškolskou komedií o rodinných vztazích hlavní hrdinky a jejím napraveném přátelství s nejlepší kamarádkou, v níž se sice najde pár povedených nápadů a vtipů, avšak vyvažují to dialogové scény typu „trošku panikaříme, ale nedáváme to na sobě moc znát a snažíme se vymyslet, co budeme dělat,“ které zabírají dobrou polovinu filmu. (60%)
The Cleansing Hour(Damien LeVeck, USA) – Horor s komediálními prvky o filmařském týmu produkujícím na internetu populární vymítačskou show, jejíž poslední živý přenos (s najatými herci a předem připravenými triky pochopitelně) znenadání naruší skutečný démon a řádně zamíchá se sledovaností. Na atraktivním námětu vystavěná historka narušuje hororovou atmosféru komickými elementy, jejichž efektivita je však mírně proměnlivá, stejně jako některé herecké výkony, zcizující elementy a kolísavé tempo vyprávění. Film, vyprávějící především o zhoubnosti lží, léčivé moci odpuštění a o fascinaci hrůzou a násilím, nicméně i tak obsahuje dostatečné množství nápadů a šťavnatých scén, vydrží konzistentně bavit od začátku do konce a má hned několik překvapivých point i vyloženě rozkošný závěr, který si dovolí trefně rýpnout na správném místě. (70%)
Achoura (Talal Selhami, Maroko/Francie) – První marocký horor s monstrem. Příběh o skupině dávných přátel z dětství, kteří si jako malí prošli traumatickým zážitkem s neznámým netvorem, pak po čase ztratili paměť a nyní se toho netvora vydají znovu konfrontovat, aby tím zabránili záhadnému mizení dětí v okolí, by byl docela slušný, kdyby tak nápadně nepřipomínal děj To od Stephena Kinga. Představte si Kingův román nacpaný do filmu se stopáží 90 minut, osekaný o veškerou psychologii postav a většinu strašidelných momentů (film je děsivý jen minimálně a zmíněné monstrum je navíc místy ošklivě digitální) a zbude vám děravě vyprávěné a místy poněkud zmatené příběhové torzo, navíc s nepříliš přesvědčivými herci a mizerně zvolenou hudbou. Pozitiva tvoří akorát výběr lokací, občas kamera a především pak motivy odvozené z marocké kultury a národních tradic, díky nimž snímek působí alespoň trochu neokoukaně. (30%)
Swallow (Carlo Mirabella-Davis, USA) – Psychologické drama o mladé těhotné ženě v domácnosti, jejíž každodenní aktivita sestává z vaření, uklízení, hraní mobilních her a úporné snahy dělat svého manžela, který si toho sotva všimne, šťastným. Jde o portrét ženy utopené v tísnivém vztahu s utiskujícím a manipulativním partnerem a jeho rodinou, navíc v prostředí, v němž se cítí být neschopná, neužitečná a podřadná a kde nemůže sama udělat nic, co by jí umožnilo zažít uspokojení z vlastního úspěchu – a tak začne polykat různé předměty, nejprve drobné, ale pak i poměrně velké a nebezpečné. Komorní film, postavený na důsledně propracovaných postavách a hereckém výkonu Haley Bennett s perfektně ublíženým výrazem ve tváři, slouží jako brilantní studie vzniku mentálních poruch a funguje v tomto směru i jako společenská kritika. V poslední třetině nicméně od tohoto konceptu trochu uhne a začne hledat kořeny problémů hlavní hrdinky někde jinde, což je trochu škoda, protože tím ubírá na intenzitě závěrečné katarzi, která kvůli tomu působí jako zásah mimo terč. (70%)
Odebírat
Přihlášení
0 Komentáře
Nejstarší
30. srpna 2025Čelisti: Klasika Stevena Spielberga se vrací do českých kin v repríze k 50. výročí uvedení do kinKdyž měly Čelisti v roce 1975 premiéru, nejenže vyděsily diváky, ale také změnily filmový průmysl. Thriller Stevena Spielberga o přímořském městečku ohroženém velkým bílým žralokem se stal kulturním fenoménem, který zahájil éru letních blockbusterů a změnil…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
27. srpna 2025Život v hajzlu - Austin Butler v kriminálním thrilleruHank Thompson (Austin Butler) byl středoškolský baseballový fenomén, který už nemůže hrát, ale všechno ostatní mu jde dobře. Má skvělou dívku Yvonne (Zoë Kravitz), obsluhuje bar v newyorské putyce a jeho oblíbený tým se snaží získat…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
27. srpna 2025Bláznivě - Nová komedie od tvůrců Naprostých cizincůNaše mysl je velmi přeplněné místo; všichni jsme obýváni mnoha osobnostmi, které musí koexistovat. Racionálními, romantickými, instinktivními, někdy i šílenými. Ale kdo je skutečně pánem situace? Snímek Bláznivě je příběhem prvního rande, rozkošnou romantickou komedií, která nás…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
27. srpna 2025Roseovi - Benedict Cumberbatch a Olivia Colman v novém zpracování Války RoseovýchŽivot dokonalého páru Ivy (Olivia Colman) a Thea (Benedict Cumberbatch) se zdá být naprosto úžasným: úspěšná kariéra, milující manželství, skvělé děti. Ale pod fasádou jejich údajně ideálního života se schyluje k bouři. Jak Theova kariéra upadá, zatímco…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
19. srpna 2025Nikdo 2 - Bláznivá dovolená v akčním kabátkuHutchi Mansellovi (Bob Odenkirk) se dlouhou dobu dařilo skrývat před světem i vlastní rodinou, že má velmi temnou a krvavou minulost. Jenže když násilí zaklepalo na dveře jeho domu, musel s pravdou a troškou toho poctivého lámání…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
18. srpna 2025Splitsville - Romantický čtyřúhelník s Dakotou Johnson a Adriou ArjonouDva manželské páry a jedno společné dilema – vztah už nefunguje jako dřív a každý z partnerů možná touží po něčem jiném. Myšlenka otevřeného vztahu rozvíří jejich přátelství i jistoty, které doposud vnímali jako pevné. A…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
16. srpna 2025Pod parou: Český remake je mlhavou vzpomínkou na dánského oscarového vítězeČtveřice znuděných učitelů na Moravě se rozhodne oživit si život experimentem s alkoholem ve filmu Pod parou českém remaku oscarového dramatu Thomase Vinterberga z roku 2020, který právě běží v pražských kinech. Toto druhé kolo vyměňuje…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
14. srpna 2025Sweet Revenge - Jason Voorhees se vracíSkupina teenagerů přijíždí do tábora Crystal Lake, ale jedna věc, kterou o tomto místě netuší, je, že jsou sledováni a záhadně zabíjeni tajemným sériovým vrahem, který touží po pomstě... Poslední celovečerní Pátek třináctého dorazil v roce…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
11. srpna 2025Sorry, Baby: Vtipná komedie Evy Victorové, o sexuálním napadení, je vynikajícím debutemMladá vysokoškolská profesorka zpracovává traumatickou událost, jak nejlépe umí, po několik let ve filmu Sorry, Baby, který debutoval na festivalu Sundance, byl uveden na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech a tento víkend vstupuje do…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
11. srpna 2025Zach Cregger osobně uvádí Hodinu zmizení v Praze, které signalizují místní produkci Resident EviluKdyž se diváci ve středu večer sešli v pražském Edison Filmhubu na místní premiéře filmu Hodina zmizení, dostalo se jim více než jen pohledu na nejnovější hororový snímek režiséra Zacha Creggera. Sám režisér neohlášeně vstoupil na…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
7. srpna 2025Hodina zmizení - Jeden z hororů i filmů rokuVzájemně propojený hororový epos o zmizení celé školní třídy v malém městě. Vše začíná v okamžiku, kdy 17 dětí z jedné třídy přesně ve 2:17 ráno beze stopy zmizí. Tato děsivá událost rozproudí sled temných a…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
7. srpna 2025Filmový projekt Velký vlastenecký výlet – průvodce českou mentalitouLetošní léto mám poměrně dost nabité, co se týče různých kulturních akcí, dovolených i filmových premiér. Dnes jsem byla vyslána hned na dvě novinářské projekce – tou druhou, o které pojednává tato recenze, byl dokumentární snímek…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
6. srpna 2025Bláznivá střela - Liam Neeson kráčí ve stopách Leslieho NielsenaKdyž chceš být dobrý polda, musíš pít spoustu kafe, jíst mraky kalorických jídel, mluvit na podezřelé co nejdrsnějším hlasem a moc se nepárat s tím, co si myslí tvoji nadřízení. Přesně tím se řídí poručík Frank Drebin…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
6. srpna 2025Životopisné drama Duchoň – když talent nestačíUprostřed léta – času prázdnin a dovolených – jsem byla vyslána do pražského kina 35 na novinářskou projekci filmu Duchoň který režíroval Peter Bebjak. Tvůrci jej uvádějí v době, kdy si připomínáme 75 let od narození…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
3. srpna 2025Hurikán Katrina: Závod s časemLetos uplyne přesně 20 let od největší nejen přírodní, ale zejména lidské katastrofy, jež postihla jih Spojených států v oblasti New Orleans. A právě nyní máme možnost prostřednictvím dokumentárního seriálu "Hurikán Katrina: Závod s časem" vysílaným…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
2. srpna 2025The Life of Chuck - Nová adaptace Stephena Kinga, která si zaslouží pozornostFilm The Life of Chuck pojednává o třech kapitolách ze života obyčejného muže jménem Charles Krantz (Cody Flanagan/Benjamin Palak/Jacob Tremblay/Tom Hiddleston), které jsou vyprávěné reverzní chronologií... Film The Life of Chuck vyhrál minulé září diváckou cenu…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Nejnovější komentáře