Na našem e-zinu jsme se filmům s mixem v Dolby ATMOS věnovali již několikrát. Vždy šlo o tituly, u kterých se mix výrazně vydařil, avšak jen v některých stěžejních scénách. Ve zbytku filmu zvuk zněl pouze v základu 5.1 nebo 7.1. Stále jsme čekali na film, který by měl zřetelný Dolby ATMOS mix po celý film a v každé scéně. A ten film je konečně tu, životopisný snímek Rocketman o Eltonovi Johnovi. Čtěte dál naší recenzi…
Na začátku se neubráníme srovnání s jiným filmem inspirovaným osudy skutečné rockové kapely z loňského listopadu a sice Bohemian Rhapsody. Mix zvuku Dolby ATMOS v Bohemian Rhapsody zazní zřetelně prakticky jen ve dvou scénách. Při samotném nahrávání stejnojmenného songu na venkovské farmě a pak po 20 minut při závěrečném koncertu Live Aid. Rocketman je odlišný. A to jak ve způsobu vyprávění příběhu, který jde výrazně do hloubky osudů Eltona Johna, tak i v trvalém mixu Dolby ATMOS, který není pouze zvukovou ozdobou, ale pomáhá vyprávět samotný příběh podobně, jako kamerová kompozice, světla, masky…
Nemůžu a ani nechci popisovat jednotlivé scény, protože bych tím spoileroval. Snad jedině úvodní, kdy malý Reginald (skutečné Eltonovo křestní jméno) si v posteli s baterkou pročítá partituru symfonie, kterou ve své fantazii začne dirigovat a celé hlediště se v ATMOSu rázem ocitne uprostřed symfonického orchestru, ve kterém slyšíme z objektů jednotlivé nástroje kolem nás. A kdo vzpomíná na zmíněný Live Aid v Bohemian Rhapsody, tak Eltonovy koncerty v Dolby ATMOS si užije s ještě větším prostorovým zážitkem velkého vyprodaného stadionu.
Film popisuje osudy slavné světové popstar, avšak Elton má své skryté běsy ve své třinácté komnatě jako skoro každý smrtelník. A režisér a také známý herec, Dexter Fletcher, spolu se scénáristou, Lee Hallem, nám strasti hlavního hrdiny popíšou do hloubky, občas až v symbolech, že možná zaťukají i na naše vlastní třinácté komnaty.
V hlavních rolích excelují Taron Egerton a Jamie Bell.
Pokud se do konce roku neobjeví jiný silný titul, máme dle mého názoru dočinění s horkým kandidátem na Oscary. A to jak za technické, mix zvuku a střih zvukových efektů, tak i za umělecké kategorie, masky, kostýmy a samozřejmě hlavní pro mužský herecký výkon v hlavní a vedlejší roli, za režii a určitě i za film roku. Takže nemusím už moc psát, že Rocketman stojí za vidění a návštěva kina vybaveného zvukovým formátem Dolby ATMOS bude v tomto případě nutností.
Cestou z kina jsem si ve smartphonu pustil do sluchátek stejnojmenný song z filmu Rocketman v podání Tarona Egertona. V peckách a ve stereu zněl ve srovnání s ATMOSem strašně ploše a s polovinou zvuků, které v kině zazní. V tuto chvíli si nedokážu představit, jak film vyzní v obyčejném 5.1 nebo 7.1.
Celkové hodnocení filmu 100%
Děkuji za možnost zhlédnout film na předpremiéře v multiplexu Premiere Cinemas Hostivař v Praze
Autor: Ondřej Beck
Licence článku - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 3.0 Česká republika (CC BY-NC 3.0 CZ)
Nejnovější komentáře