Kritiky.cz > Speciály > Pražské orgie

Pražské orgie

Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Ksenia Rappoport: Olga se pohy­bu­je na hra­ně pro­vo­ko­vá­ní

Proč jste při­ja­la nabíd­ku na roli ve fil­mu Pražské orgie?

S potě­še­ním jsem nabíd­ku Ireny hrát v jejím fil­mu při­ja­la. Jde o vyni­ka­jí­cí lite­ra­tu­ru a vel­mi dob­rý scé­nář, kte­rý Irena napsa­la. A role Olgy je napros­to úžas­ná. Takže jsem po pře­čte­ní scé­ná­ře nemě­la žád­né pochyb­nos­ti. Mám ráda, když jsou věci slo­ži­té, když dělám něco, co jsem dopo­sud nedě­la­la, když se musím něco nové­ho nau­čit, když musím vyna­lo­žit úsi­lí – to je vždyc­ky to nej­za­jí­ma­věj­ší.

Znaly jste se i Irenou z dří­vějš­ka?

S Irenou se zná­me dlou­ho, víc než 16 let, kdy měla točit v Rusku film o dru­hé man­žel­ce Stalina a kde si mě obsa­di­la do jed­né z rolí. Měly jsme spo­leč­ně jen jeden natá­če­cí den, bohu­žel z toho fil­mu z finanč­ních důvo­dů sešlo, ale mezi námi s Irenou se vytvo­ři­lo vzá­jem­né poro­zu­mě­ní. Jsem šťast­ná, že si mě Irena z té doby zapa­ma­to­va­la. Když mi Irena po létech nabíd­la roli v jejím fil­mu, cíti­la jsem s ní vnitř­ní spo­je­ní a souzně­ní. Pustila jsem se do toho­to dob­ro­druž­ství, kde jsem měla hrát čes­kou ženu v ang­lič­ti­ně a tro­chu i čes­ky, pro­to­že jsem měla k Ireně plnou důvě­ru.

Jak bys­te tu kom­pli­ko­va­nou posta­vu Olgy popsa­la?

Moje role Olgy je slo­ži­tá, nejed­no­znač­ná, neby­ly v ní žád­né jed­no­duš­ší momen­ty. Olga exis­tu­je a pohy­bu­je se na hra­ně pro­vo­ko­vá­ní, šílen­ství, zou­fal­ství. Je to osob­nost, kte­rá má nestej­no­měr­né emo­ce, moti­vy její­ho cho­vá­ní nejsou vždy ucho­pi­tel­né Je opi­lá, kon­flikt­ní, agre­siv­ní a také sla­bá a zra­ně­ná, v růz­né momen­ty vyvo­lá­vá růz­né poci­ty. Někdy sou­cit, někdy pohor­še­ní, neu­stá­le pro­vo­ku­je své oko­lí, dělá to upřím­ně a ze zou­fal­ství. Prožívá hlu­bo­ce, co se děje v zemi. Její pro­test - to není povrch­ní, bláz­ni­vá idea: „pojď­me se oddá­vat neřes­tem“, je to z pře­svěd­če­ní, je to zou­fa­lý pro­test a hle­dá­ní aspoň něja­ké­ho úze­mí, kde by byli lidi svo­bod­ní.

To, jaká Olga je, je do vel­ké míry dáno i dobou, v níž žila…

Olga pro­ží­va­la tu dobu v té podo­bě, kte­rá byla vlast­ní její extra­va­gant­ní pova­ze, její žen­ské pod­sta­tě. Organizovala divo­ké večír­ky v domě své­ho vliv­né­ho milen­ce, kde si vytvo­ři­la malé úze­mí svo­bo­dy ale­spoň v oblas­ti vol­ných vzta­hů, což ji udr­žo­va­lo nad hla­di­nou… V dru­hém plá­nu tuší­me, že ji nej­spíš nabí­ze­li spo­lu­prá­ci s StB, ale tuto oblast jsme s Irenou nepro­hlu­bo­va­ly. Když Olga říká větu, že „svo­bo­da v sexu je jedi­ná svo­bo­da, kte­rou nám nese­bra­li,“ – to nejsou slo­va něja­ké zhý­ra­lé či pří­liš odvá­za­né ženy, ale slo­va plná boles­ti.

Co vás zají­ma­lo na Olze víc – poli­tic­ká nebo osob­ní linie?

To nejde u mé posta­vy oddě­lo­vat, pro­to­že v tom­to člo­vě­ku je to těs­ně pro­ple­te­né. Společenské kli­ma je sou­čás­tí pří­bě­hu, lidé byli zastra­še­ní, ve vzdu­chu líta­la pode­zí­ra­vost a nedů­vě­ra a není divu, že se z toho člo­věk chtě­la aspoň na chví­li vyma­nit. Ona má také osob­ní trau­ma, kte­ré v sobě nezpra­co­va­la, že ji opus­til man­žel. Ona se s tím nemů­že vyrov­nat – a cítí to tak, že ji poní­žil. To je ten důvod, proč ty povíd­ky nechce Zuckermanovi dát a sou­čas­ně důvod, že mu je nako­nec pře­dá. Je to neu­kon­če­ný vztah, kte­rý ona muči­vě pro­ží­vá v osa­mo­ce­ní dál. Protože on je s jinou ženou. A Olga s ním pokra­ču­je sama uvnitř sebe vést dia­log. V tomhle smě­ru se Zuckerman tre­fu­je do toho její­ho nej­bo­la­věj­ší­ho mís­ta.

Jak se vám spo­lu­pra­co­va­lo s herec­kým part­ne­rem Jonasem Chernickem?

Jonas je výteč­ný herec, fil­mo­vý a diva­del­ní, je také sce­náris­ta, člo­věk s vel­kou zku­še­nos­tí, neu­vě­ři­tel­ně takt­ní, skrom­ný, nároč­ný sám k sobě. Mám tako­vé part­ne­ry jako je Jonas moc ráda. Takové, se kte­rý­mi můžeš nad rolí hlou­bat, pole­mi­zo­vat, nachá­zet něco…Jeho poje­tí posta­vy Zuckermana je vel­mi pře­svěd­či­vé, on je vel­mi niter­ný a přes­ný herec.

Jak se vám v Praze natá­če­lo?

Skvěle. Štáb byl výbor­ný, prá­ce na pla­ce bez­vad­ná, a když to porov­nám se svý­mi jiný­mi zahra­nič­ní­mi zku­še­nost­mi, tak na vyso­ké pro­fe­si­o­nál­ní evrop­ské úrov­ni. Všichni se o mě krás­ně sta­ra­li, hýč­ka­li si mě tam. Všichni jsme pra­co­va­li upřím­ně, od srd­ce a napl­no. Nikdo během natá­če­ní v žád­né z pro­fe­sí nebyl lhos­tej­ný… Musím oce­nit, že jsme natá­če­li scé­ny pod­le jejich chro­no­lo­gie, což je dnes vel­ká vzác­nost. Obyčejně se točí tak, aby to bylo výhod­né pro pro­du­cen­ty, tady to bylo jinak a všem to dává mož­nost lépe vysta­vět scé­ny, posbí­rat emo­ce a sou­vis­los­ti z pře­de­šlých obra­zů. My jsme ke kon­ci natá­če­ní měli tudíž s Jonasem tu mož­nost znát his­to­rii vzá­jem­ných vzta­hů našich postav ve fil­mu, dosta­li jsme se jim při­ro­ze­ně pod kůži, pro­to­že jsme moh­li vychá­zet z pře­de­šlých scén.

Jak se vám pra­co­va­lo s Irenou Pavláskovou?

My si s Irenou vzá­jem­ně vel­mi dob­ře rozu­mí­me, cítí­me věci stej­ně. Já jsem tako­vá hereč­ka, že se pořád hlá­sím se svý­mi návrhy. Některé Irena při­ja­la hned a byla za ně ráda, jiné nepři­ja­la. Je to nor­mál­ní a správ­ný pro­ces, když může­me o věci dis­ku­to­vat a my jsme měly vel­mi plod­nou a tvůr­čí spo­lu­prá­ci. V tom nasa­ze­ní jsme si s Irenou podob­né. Byly momen­ty, kdy už i Irena byla spo­ko­je­ná, a já požá­da­la ješ­tě o jed­nu klap­ku. Ten per­fek­ci­o­na­lis­mus je část naší pro­fe­se, bez kte­ré se nelze hnout. Naopak mě děsí to, když se po nato­če­ném zábě­ru hned řek­ne: „per­fekt­ní, jde­me dál!“ Mně se líbí, když reži­sér něco chce, usi­lu­je o to, boju­je, chce to říct přes­ně­ji. Vidí, kde to jde udě­lat ješ­tě lépe, to je skvě­lé. Jestli mě Irena ješ­tě po této bouř­li­vé spo­lu­prá­ci pozve k dal­ší­mu fil­mu, budu šťast­ná.

V roz­ho­vo­ru pro Rádio svo­bod­ná Evropa – Svoboda jste dosta­la i tuto otáz­ku: Rok 1976, do kte­ré­ho jste se na dva měsí­ce pono­ři­la, je to obdo­bí po sovět­ské inva­zi, kte­rou Češi nazý­va­jí nor­ma­li­za­cí. Podobá se to nyněj­ší situ­a­ci v Rusku v tom smys­lu, že jde o dobu tem­na, když se po spo­le­čen­ském vzed­mu­tím bylo všech­no zaká­za­né a země ztra­ti­la budouc­nost. Vidíte podob­nost mezi sou­čas­ným Ruskem a dobou nor­ma­li­za­ce v Československu?

To je slo­ži­tá otáz­ka, pro­to­že nejsem zna­lec té doby v Československu. Ale u nás v Rusku cítím, že se budouc­nost nějak scvrk­la. Na roz­díl od deva­de­sá­tých let, když jsme dýcha­li napl­no, hlta­li jsme vzduch plný­mi douš­ky. Měli jsme pocit, že při­chá­zí něco nové­ho a pře­krás­né­ho, že se nám všech­no poda­ří, nehle­dě na to, že je všech­no slo­ži­té a těž­ké. Teď pro­bí­há pro­ces her­me­tic­ké­ho uza­vře­ní. Postupně vyrůs­ta­jí růz­né zdi, nej­pr­ve níz­ké plo­ty a když se oto­číš, tak už ti zeď sahá k pasu a najed­nou přes tu zeď už nevi­díš vůbec nic.

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
VÝJIMEČNÝ STAV: film se točil pouhých 14 dní!
5. listopadu 2024VÝJIMEČNÝ STAV: film se točil pouhých 14 dní!Nový film Hřebejka s Vetchým a Dykovou v hlavních rolích sice nezískal žádná ocenění a podle ohlasů ani nezíská, přesto způsobil velký poprask na malém rybníčku české filmové tvorby. Snad proto, že se točil čtrnáct dní? Možná. Recenze…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Ondřej Vetchý ve Výjimečném stavu
30. října 2024Ondřej Vetchý ve Výjimečném stavuNa podzim tohoto roku vstoupila do kin nová česká komedie Jana Hřebejka Výjimečný stav. Uvedena byla již na festivalu Finále Plzeň, kde se o ní mluvilo jako o pokračování Pelíšků a jako o filmu, kterým Hřebejk…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Pod parou: Český remake je mlhavou vzpomínkou na dánského oscarového vítěze
16. srpna 2025Pod parou: Český remake je mlhavou vzpomínkou na dánského oscarového vítězeČtveřice znuděných učitelů na Moravě se rozhodne oživit si život experimentem s alkoholem ve filmu Pod parou  českém remaku oscarového dramatu Thomase Vinterberga z roku 2020, který právě běží v pražských kinech. Toto druhé kolo vyměňuje…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Životopisné drama Duchoň – když talent nestačí
6. srpna 2025Životopisné drama Duchoň – když talent nestačíUprostřed léta – času prázdnin a dovolených – jsem byla vyslána do pražského kina 35 na novinářskou projekci filmu Duchoň který režíroval Peter Bebjak. Tvůrci jej uvádějí v době, kdy si připomínáme 75 let od narození…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Duchoň: Životopisný film o slovenském zpěvákovi 70. let představí i Karla Gotta
8. června 2025Duchoň: Životopisný film o slovenském zpěvákovi 70. let představí i Karla GottaV novém slovenském životopisném filmu o zpěvákovi sedmdesátých let Karolu Duchoňovi se objeví i legendární česká hvězda Karel Gott, kterého ztvární český herec Vojtěch Kotek. Film s názvem Duchoň režíruje Peter Bebjak a jeho uvedení do…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Snowboarďáci - sympatická komedie na sněhu
22. prosince 2024Snowboarďáci - sympatická komedie na sněhuDva šestnáctiletí kluci, Rendy (Vojta Kotek) a Jáchym (Jirka Mádl), odjíždí na hory, aby nasbírali zkušenosti jak ve snowboardingu, tak balení holek. Už na začátku se jim však jejich představa zbortí. Zjišťují, že snowboard je ve…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Princezna na hrášku (2024): Souhrn recenzí
4. června 2024Princezna na hrášku (2024): Souhrn recenzíFilmová adaptace pohádky H. Ch. Andersena se setkává s rozporuplnými reakcemi. Zatímco někteří oceňují její nenáročnou zábavnost a pohádkovou atmosféru, jiní kritizují amatérské zpracování a zastaralé poselství. Negativní recenze: Uživatelé ČSFD: Mnoho uživatelů hodnotí film nízce,…Vydáno v rubrice: Zajímavosti
Ano, šéfe! a kauza Řetízek: jak to bylo doopravdy?
30. března 2024Ano, šéfe! a kauza Řetízek: jak to bylo doopravdy?Náš investigativní tým se do toho zase jednou pořádně obul a po letech tápání, zmatků a dohadů rozšiřoval jednu z nejznámějších a nejcitovanějších kauz českého internetu známou jako kauza Řetízek. Naši věrní čtenáři si jistě pamatují…Vydáno v rubrice: Články
Anděl Páně 2: Návrat do pohádkového nebe s Petronelem a Uriášem
23. prosince 2023Anděl Páně 2: Návrat do pohádkového nebe s Petronelem a UriášemKdo by nechtěl za Petronelem do pohádkového nebe, ten musí být nejspíš totální prudič a zlostník. Protože nebe je plné chápavých postaviček, které vykonávají s radostí své povinnosti, a zlobivý čert Uriáš není svou povahou žádný velký…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Anděl páně
23. prosince 2023Anděl páněMottem pohádky by mohla být modlitbička "andělíčku můj strážníčku, ochraňuj Petronelovu dušičku". Anděl Petronel v podání klasika Ivana Trojana je totiž učiněný smolař, popleta a hlavně lajdák. Protože na nebi tropí neplechu, pošle ho Pán Bůh…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Zahrádka pod hvězdami: Loutkový seriál o Ježíškovi
4. prosince 2023Zahrádka pod hvězdami: Loutkový seriál o JežíškoviV malebné podhorské vesničce, kde kvetou zahrádky a čas plyne klidně, se odehrává neobvyklý příběh o malém chlapci s neobvyklým jménem - Ježíšek. Ovšem to, co ho dělá výjimečným, nejsou jen jeho jméno a drobná postava,…Vydáno v rubrice: Dětské seriály
Známí neznámí – mobil je novým oknem do duše
4. ledna 2023Známí neznámí – mobil je novým oknem do dušeNovoroční tragikomedie v režii Zuzany Mariankové klade všem divákům otázku, zda opravdu známe naše přátelé a jak moc jsme si jistí že před námi něco neskrývají. Jedná se o československou adaptaci italského filmu Naprostí cizinci. Ten byl…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Novinářská projekce a tisková konference k minisérii Jana Hřebejka
30. srpna 2022Novinářská projekce a tisková konference k minisérii Jana HřebejkaV úterý 30.srpna proběhla v Kině Přítomnost v Praze novinářská projekce a tisková konference k minisérii režiséra Jana Hřebejka Pozadí událostí. Novináři a hosté shlédli 1.díl minisérie s názvem Paridův soud a poté následovala tisková konference. Té se zúčastnili režisér Jan…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Hoteliér - 65 %
17. května 2022Hoteliér - 65 %Herec Pavel Landovský má života plné zuby, nemoci mu ztrpčují každý den a nejraději by se vším skončil. Má však kolem sebe lidi, kterým stojí za zájem a úctu. Herecký kolega a režisér Jan Kačer dostal…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Známí neznámí – Recenze – 60 %
31. března 2022Známí neznámí – Recenze – 60 %Česká komedie Známí neznámí vznikla jako věrná předělávka italského vztahového snímku Naprostí cizinci, jenž se v roce 2016 dočkal výrazného diváckého úspěchu a obdržel řadu ocenění. Natočení domácí verze je v zásadě logickým a nepříliš překvapivým krokem, v podstatě…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Mimořádná událost – Recenze – 50 %
2. února 2022Mimořádná událost – Recenze – 50 %Nová česká komedie režiséra a scenáristy Jiřího Havelky (Vlastníci) je volně inspirovaná skutečnou událostí, k níž došlo v únoru roku 2019 mezi Velkým Meziříčím a Martinicemi. Osobní vlak, jenž tehdy vezl na této trati 11 cestujících, neočekávaně zastavil…Vydáno v rubrice: Filmové recenze

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 1,37546 s | počet dotazů: 346 | paměť: 24699 KB. | 03.09.2025 - 21:11:11