Kritiky.cz > Speciály > Prvok, Šampón, Tečka a Karel

Prvok, Šampón, Tečka a Karel

word image 30
word image 30
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

ROZHOVOR S PATRIKEM HARTLEM

reži­sér

Jak to celé zača­lo? Příprava fil­mu Prvok, Šampón, Tečka a Karel byla prý cel­kem dlou­há.

Ano, pří­pra­va trva­la tuším 5 let. Začalo to tele­fo­ná­tem Martina Palána, kte­rý mi nabí­dl, jest­li bych nechtěl pod­le kni­hy Prvok, Šampón, Tečka a Karel nato­čit film. Jednou za čas mě vždy kon­tak­to­val něja­ký pro­du­cent a nabí­zel mi, abych nato­čil pod­le něja­ké své kni­hy film. A já jsem se vel­mi zdrá­hal, pro­to­že jsem čekal na nabíd­ku, kte­rá v sobě bude mít něja­ký zápal a nad­še­ní. A to byla nabíd­ka Martina Palána. Zaujalo mě, že Martin mi rov­nou na prv­ní schůz­ce řekl, že chce udě­lat výji­meč­ný film.

České fil­mo­vé pro­stře­dí je spí­še užit­ko­vé, fil­my se vyrá­bě­jí tak, aby se za co nejmé­ně peněz nato­čil film, kte­rý může mít ale­spoň rela­tiv­ní úspěch. Kvůli malé­mu trhu je pros­tě veli­ce obtíž­né něco ris­ko­vat a inves­to­vat pří­liš mno­ho peněz, kte­ré se nemuse­jí vrá­tit. A já jsem věděl, že chci točit jedi­ně v pří­pa­dě, že může vznik­nout oprav­du výji­meč­ný film, že nechci točit jen pro to, abych točil. Tak jsme se domlu­vi­li.

Pak ovšem nastal pro­blém s mým pra­cov­ním plá­nem, kte­rý je zapl­ně­ný na hod­ně dlou­ho dopře­du. Dva roky teh­dy trva­lo obdo­bí, kdy na mě Bontonfilm čekal, až se budu moci fil­mu věno­vat.

O čem je film Prvok, Šampón, Tečka a Karel?

O přá­tel­ství, o muž­ském pohle­du na svět a o kri­zi střed­ní­ho věku. Krizi střed­ní­ho věku vidím jako chví­li, kdy člo­věk zjis­tí, že korýt­ko, kte­ré si ve svém živo­tě vyrý­pal, mu nevy­ho­vu­je. Když začal to své korýt­ko rýpat, snil, jaký bude jeho život. Pokud se to, co reál­ně žije, pří­liš odli­šu­je od toho, po čem tou­žil, nasta­ne kri­ze.

Člověk v kri­zi střed­ní­ho věku má pocit, že selhal, že se sám sobě vzdá­lil. Zároveň, pokud se k tomu při­čte, že tře­ba žije se ženou, kte­rá dou­fa­la, že bude jiný a on dou­fal, že ona bude jiná, je z toho fakt

peklo. Je to obdo­bí, ve kte­rém má muž ješ­tě sílu, může ješ­tě měnit svůj život. To ale chce veli­kou odva­hu, pro­to­že musí opus­tit jis­to­ty, kte­ré si prac­ně vybu­do­val, a vrh­nout se do nejis­tot. Také to vyža­du­je ener­gii a odhod­lá­ní zno­vu pěs­to­vat vztah se svou ženou, se kte­rým už vlast­ně auto­ma­tic­ky počí­tal. A může při­tom zjis­tit, že žena, se kte­rou žije, je vlast­ně hroz­ně fajn, jen potře­bu­je od něho taky něja­kou ener­gii, ne jen zbyt­ko­vou, kte­rou při­ná­ší domů.

Chlap ve střed­ním věku potře­bu­je vyvi­nout ener­gii a odva­hu, aby zachrá­nil svo­ji vlast­ní před­sta­vu o svém živo­tě a aby taky pečo­val o svou rodi­nu a nej­bliž­ší.

Film je tedy taky o odhod­lá­ní měnit svůj život a vylep­šo­vat vzta­hy, na kte­rých člo­vě­ku zále­ží.

Film vzni­kl pod­le Vaší kni­hy. Vy jste ale od začát­ku chtěl ten­to pří­běh zfil­mo­vat, je to tak?

Původně jsem si mys­lel, že to bude fil­mo­vý námět, nako­nec jsem byl ale tak otrá­ve­ný před­sta­vou, že bych se musel sna­žit pro­sa­dit své nápa­dy u fil­mo­vých pro­du­cen­tů, že jsem se roz­ho­dl napsat kni­hu. Osvobodil jsem se od snu o fil­mu a tím pádem jsem měl svo­bo­du, nebyl jsem svá­zán ome­ze­ní­mi pro­duk­ce a nemys­lel jsem na to, že se pří­běh musí nato­čit lev­ně.

Knihou jsem si také řešil svou kri­zi střed­ní­ho věku. Natáčel jsem teh­dy tele­viz­ní seri­ál, kte­rý bych si k režii za nor­mál­ních okol­nos­tí nevy­bral, ale musel jsem živit rodi­nu a splá­cet hypo­té­ku. Cítil jsem, že chci svo­bod­ně tvo­řit a vlast­ně díky tomu jsem se do té kni­hy pus­til. Díky tomu, že jsem opus­til jis­to­tu dob­ře pla­ce­né prá­ce, jsem mohl napsat dru­hou, tře­tí, čtvr­tou kni­hu a teď píšu pátou kni­hu a jsem v tom šťast­ný a nezá­vis­lý.

V čem je film jiný než kni­ha?

Film si musí divá­ka opro­ti kni­ze zís­kat ve vel­mi krát­kém čase. Kniha se vstře­bá­vá poměr­ně dlou­ho, mini­mál­ně v řádu dní, a ta dlou­ho­do­bost vytvá­ří ve čte­ná­ři jiné namí­chá­ní poci­tů než ve fil­mu. Dějový sled je v kni­ze důle­ži­tý, není ale tak zásad­ní jako ve fil­mu. Film je dvou­ho­di­no­vá nalej­vár­na, kdy to divá­ko­vi buď všech­no emo­ci­o­nál­ně správ­ně docvak­ne, nebo ne. Ve vět­ši­ně fil­mů se to nepo­da­ří, pro­to­že je to straš­ně těž­ké. U knih se to poda­ří čas­tě­ji, pro­to­že to, že někte­ré pasá­že zís­ká­va­jí na atrak­ti­vi­tě až s odstu­pem, v časo­vé dél­ce čet­by tolik neva­dí.

V čem je film lep­ší než kni­ha?

Je sevře­něj­ší a emo­tiv­něj­ší. Do dvou fil­mo­vých hodin jsem se sna­žil vybrat ty nej­lep­ší věci z kniž­ní před­lo­hy a taky jsem cel­kem zásad­ně změ­nil konec. S tím mi pomoh­la dra­ma­tur­gy­ně Iva Jestřábová, kte­rá svým nápa­dem film obo­ha­ti­la. Z toho mám radost.

Snažil jsem se, aby film byl dojem­ný. Jsem dojí­ma­vý typ, roman­tik. Chtěl jsem, aby z půdo­ry­su kome­die, kte­rá má svou situ­ač­ní komi­ku, zazně­la i výpo­věď o kri­zi střed­ní­ho věku, kte­rá je vlast­ně smut­ná a nese sebou i tem­né tóny. Chtěl jsem divá­ky i dojmout. Taky jsem tou­žil, aby film kon­čil hap­pyen­dem. Není to hap­pyend ame­ric­ké­ho stři­hu, kte­rý v sobě neob­sa­hu­je žád­né pochyb­nos­ti. Je to šťast­ný konec, kte­rý v sobě má i část nejis­to­ty a pochyb. Jakmile totiž dosáh­ne­me něja­ké­ho štěs­tí, tak už v tom oka­mži­ku víme, že ho v příš­tím oka­mži­ku může­me zase ztra­tit.

Máte nebo měl jste tako­vé kama­rá­dy, jako jsou hlav­ní hrdi­no­vé fil­mu?

Neměl. Ti čty­ři kama­rá­di jsou všich­ni čás­tí mě. Ve mě je tro­chu Tečky, pro­to­že jsem pla­chý a mám se žena­mi poměr­ně slo­ži­tou komu­ni­ka­ci, tak­že kdy­bych neměl štěs­tí a nepo­tkal svo­ji ženu, je mož­né, že bych teď žád­nou neměl. A moje mamin­ka by ze mě byla nešťast­ná.

Karel je část mě, kte­rá chce pořád pra­co­vat a je pohl­ce­na tou pra­cí. Zapomíná na lidi kolem sebe, a když se mu začne vztah k ženě dro­lit, hasí to a neví si rady. To by se mi moh­lo vel­mi lehce stát. Naštěstí mám ženu, kte­rá mě drží a aktiv­ně táh­ne k sobě. Kdyby mi dala pří­liš vol­nos­ti, tak bych pořád jen pra­co­val a domů cho­dil jen přespat.

Se Šamponem mám spo­leč­nou jakousi tou­hu po bon­vi­ván­ství záro­veň namí­cha­nou s melan­cho­lií a urči­tou tragi­kou. Stejně jako on tou­žím mít se dob­ře, balit hol­ky, kupo­vat si dra­há auta a tak se čepý­řit. U mě se tedy to bon­vi­ván­ství nikdy nezre­a­li­zo­va­lo, na roz­díl od Šampóna mám naštěs­tí hez­ké reál­né vzta­hy, nepo­tře­bu­ji jako on vypl­ňo­vat prázd­no­tu zná­most­mi na jed­nu noc.

Prvok je ten otec ve mně. Já jsem se poměr­ně hod­ně sna­žil anga­žo­vat, když byl můj syn malý a také když se mi naro­di­la dce­ra. A mno­ho­krát jsem cítil, že i když mám své děti hroz­ně rád, tak role otce je pro mě někdy pří­liš nároč­ná a já mám strach, že ji nezvlád­nu. Je to čas­to vyčer­pá­va­jí­cí a já mám pocit, že se ode mě jako otce oče­ká­vá pří­liš mno­ho. I já jsem byl Prvokem…

Jak pro­bí­ha­lo obsa­zo­vá­ní rolí ve fil­mu? Věděl jste od začát­ku, kdo má hrát jed­not­li­vé posta­vy? Byl to těž­ký výběr?

Nebyl. Já jsem hroz­ně chtěl, aby Hynek Čermák hrál Tečku, on má v sobě smí­cha­ný tes­toste­ron se zvlášt­ní zra­ni­tel­nos­tí, což se mi pro roli Tečky vel­mi líbi­lo. A také tako­vou jem­nou neo­ma­le­nost.

Pro roli Prvoka jsem od začát­ku chtěl Martina Pechláta. My jsme se setka­li pra­cov­ně už před­tím a spo­lu­prá­ce s ním byla skvě­lá. Martin má sám tři dce­ry a zpí­val kdy­si v kape­le. Je v něm tatí­nek a záro­veň pan­káč. Na Martina jsem mys­lel, už když jsem psal kni­hu.

Martin Hofmann je můj dlou­ho­le­tý kama­rád a život­ní sou­put­ník. On má v sobě tako­vou veli­ce pro­ni­ka­vou raci­o­nál­ní část a záro­veň je to cit­li­vý kluk, což se ne vždy ostat­ní dozvě­dí. Na roli Karla byl ide­ál­ní. Karel je mozek, pořád pra­cu­je na něja­kém IT sys­té­mu a uje­de mu vlak s jeho ženou, kte­rá si mys­lí, že on k ní už nic necí­tí. On ale má cit, má poci­ty, jen je neu­mí dávat dob­ře naje­vo.

Jediná role, pro kte­rou jsem neměl rov­nou vybra­né­ho před­sta­vi­te­le, byla role Šampóna. Chvilku mi trva­lo, než jsem si vzpo­mněl na Davida Švehlíka a pozval ho na kame­ro­vé zkouš­ky. S Davidem jsem se něko­li­krát setkal, když stu­do­val na DAMU. Věděl jsem, že v něm ten tra­gic­ký roz­měr je, záro­veň kul­ti­vo­va­nost a šarm. On sám svou muž­nou atrak­ti­vi­tu nijak nepěs­tu­je a díky tomu je při­taž­li­vý. Šampón se v pří­bě­hu cho­vá jako neak­cep­to­va­tel­né hova­do a já jsem potře­bo­val, aby měl v sobě noble­su, aby byl sym­pa­tic­ký i navzdo­ry své­mu cho­vá­ní. Pro Davida Švehlíka, kte­rý je pla­chý a pře­mýš­li­vý typ, byla ta role do jis­té míry pro­ti­ú­kol. Popral se s ní exce­lent­ně.

Prvok, Šampón, Tečka a Karel je vel­mi muž­ský film o muž­ském svě­tě a muž­ských potí­žích. Proč jste chtěl nato­čit tako­vý film?

Ve fil­mu se dívám na kri­zi střed­ní­ho věku opti­kou chla­pa, pro­to­že je to pro mě při­ro­ze­né. V kni­hách píšu hod­ně žen­ské pří­běhy. Rád si sám sebe před­sta­vu­ju jako ženu, baví mě to, rád se ve fan­ta­zii pohy­bu­ju v žen­ském svě­tě. Ale Prvok, Šampón, Tečka a Karel je ryze muž­ský film, je to tako­vý tes­toste­ro­no­vý pohled na život. Je to tako­vý můj nežen­ský dárek pro ženy. Věřím, že hol­ky bude bavit dívat se, jak chla­pi vní­ma­jí a pro­ží­va­jí tenhle svět. Mužské fil­my se teď moc neto­čí. Muži v čes­kých kome­di­ích jsou čas­to zob­ra­zo­va­ní buď­to jako bura­ni nebo roz­to­mi­lí pople­to­vé. Nic mezi tím. Autentický muž­ský arche­typ se vytrá­cí a já jsem chtěl při­spět k tomu, aby se při­po­me­nul. Chci uká­zat, že muž­ský svět je vzta­ho­vý, kom­pli­ko­va­ný, není pla­ca­tý. Vlastně jsem tím fil­mem chtěl říct, že my muži nejsme idi­o­ti.

Je svlék­nu­tí se do naha ta správ­ná chlap­ská výzva?

Je to začá­tek. Odvaha odho­dit všech­no, co jsem doká­zal, všech­no, co jsem vybu­do­val. Je to tako­vé popře­ní způ­so­bu živo­ta, kte­rý jsem doteď vedl. Abych mohl začít uva­žo­vat jinak, potře­bu­ju restart. Potřebuju se vrá­tit do věku nác­ti­le­té­ho, kdy jsem dělal kra­vi­ny a napl­ňo­va­lo mě to štěs­tím. Debilita tako­vé­ho ges­ta jako je veřej­né svlék­nu­tí mě může osvo­bo­dit a dát impuls k nové­mu uva­žo­vá­ní. Proto se prv­ní ve fil­mu svlé­ká Karel. Je z nich ten nej­ra­ci­o­nál­něj­ší a svlí­ká se pros­tě pro­to, že se dosta­ne do situ­a­ce, ve kte­ré si uvě­do­mí, že nic z toho, co dělá a roky dělal, ho vlast­ně už netě­ší. A tak si říká, zku­sím to z dru­hé­ho kon­ce. Co se může stát? Co můžu ztra­tit? Svlékne se a odstar­tu­je tím hru.

Nahota na veřej­nos­ti vypa­dá zven­ku nevhod­ně, když ji ale člo­věk sám absol­vu­je, tak zjis­tí, jak je to očist­né. Když jsem se sám odhod­lá­val svlék­nout do naha na Staroměstském náměs­tí, bylo to vel­mi nepří­jem­né, hroz­ně jsem se sty­děl. Když jsem to ale přes­to udě­lal, měl jsem obrov­skou radost a cítil jsem se šťast­ný, že jsem na chví­li sho­dil všech­ny svo­je role a že jsem si dovo­lil být takhle nezod­po­věd­ný.

Jak si před­sta­vu­je­te úspěch fil­mu Prvok, Šampón, Tečka a Karel? Jak to má vypa­dat, aby to pro Vás byl úspěch?

Úspěchem pro mě bude neko­neč­né množ­ství nad­še­ných lidí. Zástupy, kte­ré opa­ko­va­ně cho­dí na film a nemo­hou se ho naba­žit. Cokoli jiné­ho mě bude mrzet.

Jak nalo­ží­te s tím, když úspěch nebu­de pod­le Vašich před­stav?

Pracuju na nové kníž­ce. Dělám to pod­le mode­lu Dušana Kleina, kte­rý mě učil na FAMU a říkal, že vždyc­ky, když je něja­ký jeho film před pre­mi­é­rou, on už píše scé­nář dal­ší­ho a je emo­ci­o­nál­ně spja­tý s novou lát­kou. Díky tomu není tak vystre­so­va­ný z toho, jak bude při­jat před­cho­zí film.

Mě by hroz­ně mrze­lo, kdy­by se ten film lidem nelí­bil. Nevydržel bych ten tlak, kdy­bych teď jen čekal, co bude. Když totiž film divá­ky nena­dchne, budu to vní­mat jako své selhá­ní. Na niko­ho jiné­ho to hodit nemůžu, všich­ni se maxi­mál­ně sna­ži­li mi během natá­če­ní vyjít vstříc.

Máte pocit, že by tenhle film mohl mít úspěch i v zahra­ni­čí, že je to film, kte­rý mlu­ví mezi­ná­rod­ním jazy­kem?

Jsem pře­svěd­če­ný, že arche­ty­pál­ní téma kri­ze střed­ní­ho věku je stej­né ve všech zemích svě­ta, jenom se ode­hrá­vá v jiných kuli­sách. Nevím ale, jest­li na Prvoka půjdou mili­o­ny lidí v Brazílii, to neu­mím zaru­čit. ????

Jak pra­cu­je­te?

Já jsem wor­ko­ho­lik a pra­cu­ju straš­ně moc mno­ho hodin den­ně. Už mno­ho let ale dělám vždyc­ky jen jed­nu věc, na kte­rou se plně sou­stře­dím. Ostatní věci se zatím rodí v mé hla­vě a čeka­jí. Já se mohu věno­vat napl­no jen jed­no­mu pří­bě­hu. Mám totiž strach, abych ho nepo­ka­zil. Strach, že selžu, je mým hna­cím moto­rem.

Co je lep­ší? Být spi­so­va­tel, reži­sér, pro­du­cent, scé­náris­ta, diva­del­ní reži­sér?

Bezkonkurenčně je nej­lep­ší být spi­so­va­te­lem. Všechno, co si vymys­lím, si sám napíšu. A všech­no mám pod abso­lut­ní kon­t­ro­lou. To mi vyho­vu­je. Jsem samo­tář, rád pra­cu­ji sám, a když jsem déle s mno­ha lid­mi, tak mi to nedě­lá úpl­ně dob­ře. Potřebuji se zpev­nit, abych mohl komu­ni­ko­vat s oko­lím. Někdy je to pro mě těž­ké. Já jsem veli­ce mír­ný typ a nerad se s kým­ko­liv o čem­ko­liv doha­du­ji a nerad něko­ho do něče­ho nutím. Ale jako reži­sér musím. Nutím lidi rea­li­zo­vat svou před­sta­vu, čas­to až agre­siv­ně. Netěší mě to. Na dru­hou stra­nu mám rád lidi a věřím, že ostat­ní cítí, že je mám rád. Když na ně na pla­ce řvu, tak jen pro­to, že boju­ju jako pit­bul za dob­rý výsle­dek.

VZPOMÍNKY NA NATÁČENÍ

Scéna, kte­rou mám rád:

Když se ke kon­ci fil­mu sejdou klu­ci u Prvoka doma a Karel s Tečkou se nabí­ze­jí, že pomo­hou s domác­nos­tí a hlí­dá­ním dětí. Stojí tam nad kočá­rem se řvou­cím mimi­nem a doha­du­jí se, jest­li mají hou­pat nebo ne. Bylo to v jed­nom zábě­ru a já jsem chtěl, aby ta scé­na byla auten­tic­ká a spon­tán­ní. Tak jsem her­ce poprosil, jest­li by něco nevy­mys­le­li nad tím kočá­rem. A vznik­la z toho hned napo­pr­vé půvab­ná impro­vi­zo­va­ná scé­na, kte­rá začí­ná smut­kem, ale během dvou minut se změ­ní v roz­ver­né pošťu­cho­vá­ní.

Dvě těž­ké scé­ny:

1. Sen z Afghánistánu. To byla slo­ži­tá a dra­há scé­na. Museli jsme vyká­cet část nále­to­vé­ho lesa, aby to vypa­da­lo jako poušť, navez­li jsme písek, byli tam pyro­tech­ni­ci, stří­le­lo se. Ta scé­na ve fil­mu trvá asi 40 sekund. Byl jsem šťast­ný, že pro­du­cen­ti na nato­če­ní této situ­a­ce při­stou­pi­li, a trnul jsem, jest­li to ve výsled­ku bude stát za to. Je to sice krát­ká expo­zič­ní chví­le, ale pro mě byla důle­ži­tá. Je to totiž jedi­ná scé­na, kte­rá uka­zu­je hned na začát­ku fil­mu, že Tečka zažil něja­ký váleč­ný střet. Jen díky tomu už to pak divá­ci celou dobu emo­ci­o­nál­ně vní­ma­jí.

2. Druhá těž­ká scé­na, při jejímž natá­če­ní jsem trnul ješ­tě násob­ně více, je auto­ne­ho­da. Je to scé­na, u kte­ré se muse­lo roz­bít auto, kte­ré bylo samo o sobě vel­mi dra­hé. Jedno jsme půj­čo­va­li a dru­hé jsme muse­li kou­pit, celé ho pře­dě­lat a pak ho roz­bít. Měli jsme na to pocho­pi­tel­ně jen jeden pokus a to je oprav­du těž­ké. Řešilo to asi mili­on lidí, auto bylo na lanech, kaska­dé­ři v autech, tech­ni­ka při­pra­ve­ná a pak jsem řekl „Akce!“ A už to jelo a neda­lo se to vzít zpát­ky.

Vtipná scé­na:

Mám radost se scé­ny Tečkovy veče­ře u mamin­ky, kdy se sezna­mu­je s Irenou. V té scé­ně se neu­dá­lo nic, co by neby­lo ve scé­ná­ři. Vše bylo řeče­no přes­ně tak, jak to bylo napsa­né. A přes­to to her­ci doká­za­li skvě­le napl­nit svým oso­bi­tým humo­rem.

Jak je to se zpě­vem Martina Pechláta?

Ve fil­mu zní sta­ré nor­ma­li­zač­ní hity v rocko­vé úpra­vě Marka Doubravy. Písně, kte­ré Martin Pechlát ve fil­mu zpí­vá, oprav­du nejdří­ve nazpí­val on, poté je pře­zpí­val Richard Fiala, kte­rý hra­je ve fil­mu jed­no­ho z čle­nů kape­ly, a sna­žil se imi­to­vat pro­jev Martina Pechláta. Ten se poté musel nau­čit důra­zy a into­na­ce Richarda Fialy, aby byl na pódiu auten­tic­ký. Hudba byla nahrá­na již před natá­če­ním fil­mu.


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup

Části seriálu:  Prvok, Šampón, Tečka a Karel


Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
  • Prvok, Šampón, Tečka a Karel – Recenze – 50%26. července 2021 Prvok, Šampón, Tečka a Karel – Recenze – 50% Český komediálně-dramatický film Prvok, Šampón, Tečka a Karel napsal a natočil spisovatel, scenárista a divadelní a filmový režisér Patrik Hartl (Taková normální rodinka) jako adaptaci své […] Posted in Filmové recenze
  • Řekni to psem – Recenze – 30 %30. června 2022 Řekni to psem – Recenze – 30 % Neuběhly ani tři měsíce od doby, kdy měl v kinech premiéru společensky kritický dramatický thriller Roberta Sedláčka Promlčeno. Nyní vstupuje do distribuce další snímek natočený týmž […] Posted in Filmové recenze
  • Tři bratři17. srpna 2021 Tři bratři Tři bratři (Vojtěch Dyk, Tomáš Klus, Zdeněk Piškula) se vydávají do světa na zkušenou, aby si našli nevěsty a rodiče jim mohli předat hospodářství. Sourozenci při svém putování jako […] Posted in Galerie
  • Mstitel – Recenze – 40%29. června 2021 Mstitel – Recenze – 40% Česká komedie Mstitel, jenž je autorským počinem režisérky, scenáristky a producentky Lucie Klein Svobody, je záměrně napsaná a natočená tak, aby byla co nejvíc bizarní a ujetá. Její […] Posted in Filmové recenze
  • Matky – Recenze – 30 %22. června 2021 Matky – Recenze – 30 % Česká komedie Matky vypráví o životě čtyř nejlepších kamarádek, které už buď děti mají, nebo je v průběhu filmu porodily, nebo jsou zrovna těhotné. A kromě dětí řeší i problémy související […] Posted in Filmové recenze
  • Václav - Jiří Vejdělek nenatočil jenom Účastníky zájezdu11. dubna 2021 Václav - Jiří Vejdělek nenatočil jenom Účastníky zájezdu Film vycházející ze skutečného případu prezidentské milosti, který měl být původně pouze pilotním dílem pro sérii příběhů, jež spojuje právě amnestie. Protože se však téma notně rozrostlo […] Posted in Retro filmové recenze
  • Vejška - volné pokračování Gymplu27. května 2020 Vejška - volné pokračování Gymplu Siluety věží večerní Prahy se noří do tmy a pod železničním mostem se připravují ke svému tajnému uměleckému počinu Petr a jeho kamarád  Michal. Žádná velká tvorba se ale nekoná, protože […] Posted in Retro filmové recenze
  • Fair Play - Je tedy velmi dobrým filmem, který si zaslouží oprávněnou pozornost.24. února 2019 Fair Play - Je tedy velmi dobrým filmem, který si zaslouží oprávněnou pozornost. Je pravdou, že sportovních snímků v ČR (potažmo v Československu) zrovna moc nevzniklo, zejména ty věnované atletice (fotbal je zastoupen celkem slušně) jsou do počtu asi jako ony pověstné […] Posted in Retro filmové recenze
  • Život a doba soudce A. K. (TV seriál)17. srpna 2018 Život a doba soudce A. K. (TV seriál) Soudce je člověk, před kterého předstupují lidé se svými problémy a od kterého očekávají jejich řešení. Soudce je člověk, kterému soudní spory vstupují do soukromí a stávají se součástí […] Posted in Galerie
  • Případy 1. oddělení (TV seriál)17. srpna 2018 Případy 1. oddělení (TV seriál) Případy 1. oddělení je kriminální seriál inspirovaný 14 skutečnými případy, které řešili po roce 1989 policisté oddělení vražd na území Prahy. 1. oddělení je elitní útvar, který v […] Posted in Galerie

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,97002 s | počet dotazů: 327 | paměť: 63171 KB. | 25.12.2024 - 17:43:45