Kritiky.cz > Speciály > Prvok, Šampón, Tečka a Karel

Prvok, Šampón, Tečka a Karel

word image 30
word image 30
Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

ROZHOVOR S PATRIKEM HARTLEM

reži­sér

Jak to celé zača­lo? Příprava fil­mu Prvok, Šampón, Tečka a Karel byla prý cel­kem dlou­há.

Ano, pří­pra­va trva­la tuším 5 let. Začalo to tele­fo­ná­tem Martina Palána, kte­rý mi nabí­dl, jest­li bych nechtěl pod­le kni­hy Prvok, Šampón, Tečka a Karel nato­čit film. Jednou za čas mě vždy kon­tak­to­val něja­ký pro­du­cent a nabí­zel mi, abych nato­čil pod­le něja­ké své kni­hy film. A já jsem se vel­mi zdrá­hal, pro­to­že jsem čekal na nabíd­ku, kte­rá v sobě bude mít něja­ký zápal a nad­še­ní. A to byla nabíd­ka Martina Palána. Zaujalo mě, že Martin mi rov­nou na prv­ní schůz­ce řekl, že chce udě­lat výji­meč­ný film.

České fil­mo­vé pro­stře­dí je spí­še užit­ko­vé, fil­my se vyrá­bě­jí tak, aby se za co nejmé­ně peněz nato­čil film, kte­rý může mít ale­spoň rela­tiv­ní úspěch. Kvůli malé­mu trhu je pros­tě veli­ce obtíž­né něco ris­ko­vat a inves­to­vat pří­liš mno­ho peněz, kte­ré se nemuse­jí vrá­tit. A já jsem věděl, že chci točit jedi­ně v pří­pa­dě, že může vznik­nout oprav­du výji­meč­ný film, že nechci točit jen pro to, abych točil. Tak jsme se domlu­vi­li.

Pak ovšem nastal pro­blém s mým pra­cov­ním plá­nem, kte­rý je zapl­ně­ný na hod­ně dlou­ho dopře­du. Dva roky teh­dy trva­lo obdo­bí, kdy na mě Bontonfilm čekal, až se budu moci fil­mu věno­vat.

O čem je film Prvok, Šampón, Tečka a Karel?

O přá­tel­ství, o muž­ském pohle­du na svět a o kri­zi střed­ní­ho věku. Krizi střed­ní­ho věku vidím jako chví­li, kdy člo­věk zjis­tí, že korýt­ko, kte­ré si ve svém živo­tě vyrý­pal, mu nevy­ho­vu­je. Když začal to své korýt­ko rýpat, snil, jaký bude jeho život. Pokud se to, co reál­ně žije, pří­liš odli­šu­je od toho, po čem tou­žil, nasta­ne kri­ze.

Člověk v kri­zi střed­ní­ho věku má pocit, že selhal, že se sám sobě vzdá­lil. Zároveň, pokud se k tomu při­čte, že tře­ba žije se ženou, kte­rá dou­fa­la, že bude jiný a on dou­fal, že ona bude jiná, je z toho fakt

peklo. Je to obdo­bí, ve kte­rém má muž ješ­tě sílu, může ješ­tě měnit svůj život. To ale chce veli­kou odva­hu, pro­to­že musí opus­tit jis­to­ty, kte­ré si prac­ně vybu­do­val, a vrh­nout se do nejis­tot. Také to vyža­du­je ener­gii a odhod­lá­ní zno­vu pěs­to­vat vztah se svou ženou, se kte­rým už vlast­ně auto­ma­tic­ky počí­tal. A může při­tom zjis­tit, že žena, se kte­rou žije, je vlast­ně hroz­ně fajn, jen potře­bu­je od něho taky něja­kou ener­gii, ne jen zbyt­ko­vou, kte­rou při­ná­ší domů.

Chlap ve střed­ním věku potře­bu­je vyvi­nout ener­gii a odva­hu, aby zachrá­nil svo­ji vlast­ní před­sta­vu o svém živo­tě a aby taky pečo­val o svou rodi­nu a nej­bliž­ší.

Film je tedy taky o odhod­lá­ní měnit svůj život a vylep­šo­vat vzta­hy, na kte­rých člo­vě­ku zále­ží.

Film vzni­kl pod­le Vaší kni­hy. Vy jste ale od začát­ku chtěl ten­to pří­běh zfil­mo­vat, je to tak?

Původně jsem si mys­lel, že to bude fil­mo­vý námět, nako­nec jsem byl ale tak otrá­ve­ný před­sta­vou, že bych se musel sna­žit pro­sa­dit své nápa­dy u fil­mo­vých pro­du­cen­tů, že jsem se roz­ho­dl napsat kni­hu. Osvobodil jsem se od snu o fil­mu a tím pádem jsem měl svo­bo­du, nebyl jsem svá­zán ome­ze­ní­mi pro­duk­ce a nemys­lel jsem na to, že se pří­běh musí nato­čit lev­ně.

Knihou jsem si také řešil svou kri­zi střed­ní­ho věku. Natáčel jsem teh­dy tele­viz­ní seri­ál, kte­rý bych si k režii za nor­mál­ních okol­nos­tí nevy­bral, ale musel jsem živit rodi­nu a splá­cet hypo­té­ku. Cítil jsem, že chci svo­bod­ně tvo­řit a vlast­ně díky tomu jsem se do té kni­hy pus­til. Díky tomu, že jsem opus­til jis­to­tu dob­ře pla­ce­né prá­ce, jsem mohl napsat dru­hou, tře­tí, čtvr­tou kni­hu a teď píšu pátou kni­hu a jsem v tom šťast­ný a nezá­vis­lý.

V čem je film jiný než kni­ha?

Film si musí divá­ka opro­ti kni­ze zís­kat ve vel­mi krát­kém čase. Kniha se vstře­bá­vá poměr­ně dlou­ho, mini­mál­ně v řádu dní, a ta dlou­ho­do­bost vytvá­ří ve čte­ná­ři jiné namí­chá­ní poci­tů než ve fil­mu. Dějový sled je v kni­ze důle­ži­tý, není ale tak zásad­ní jako ve fil­mu. Film je dvou­ho­di­no­vá nalej­vár­na, kdy to divá­ko­vi buď všech­no emo­ci­o­nál­ně správ­ně docvak­ne, nebo ne. Ve vět­ši­ně fil­mů se to nepo­da­ří, pro­to­že je to straš­ně těž­ké. U knih se to poda­ří čas­tě­ji, pro­to­že to, že někte­ré pasá­že zís­ká­va­jí na atrak­ti­vi­tě až s odstu­pem, v časo­vé dél­ce čet­by tolik neva­dí.

V čem je film lep­ší než kni­ha?

Je sevře­něj­ší a emo­tiv­něj­ší. Do dvou fil­mo­vých hodin jsem se sna­žil vybrat ty nej­lep­ší věci z kniž­ní před­lo­hy a taky jsem cel­kem zásad­ně změ­nil konec. S tím mi pomoh­la dra­ma­tur­gy­ně Iva Jestřábová, kte­rá svým nápa­dem film obo­ha­ti­la. Z toho mám radost.

Snažil jsem se, aby film byl dojem­ný. Jsem dojí­ma­vý typ, roman­tik. Chtěl jsem, aby z půdo­ry­su kome­die, kte­rá má svou situ­ač­ní komi­ku, zazně­la i výpo­věď o kri­zi střed­ní­ho věku, kte­rá je vlast­ně smut­ná a nese sebou i tem­né tóny. Chtěl jsem divá­ky i dojmout. Taky jsem tou­žil, aby film kon­čil hap­pyen­dem. Není to hap­pyend ame­ric­ké­ho stři­hu, kte­rý v sobě neob­sa­hu­je žád­né pochyb­nos­ti. Je to šťast­ný konec, kte­rý v sobě má i část nejis­to­ty a pochyb. Jakmile totiž dosáh­ne­me něja­ké­ho štěs­tí, tak už v tom oka­mži­ku víme, že ho v příš­tím oka­mži­ku může­me zase ztra­tit.

Máte nebo měl jste tako­vé kama­rá­dy, jako jsou hlav­ní hrdi­no­vé fil­mu?

Neměl. Ti čty­ři kama­rá­di jsou všich­ni čás­tí mě. Ve mě je tro­chu Tečky, pro­to­že jsem pla­chý a mám se žena­mi poměr­ně slo­ži­tou komu­ni­ka­ci, tak­že kdy­bych neměl štěs­tí a nepo­tkal svo­ji ženu, je mož­né, že bych teď žád­nou neměl. A moje mamin­ka by ze mě byla nešťast­ná.

Karel je část mě, kte­rá chce pořád pra­co­vat a je pohl­ce­na tou pra­cí. Zapomíná na lidi kolem sebe, a když se mu začne vztah k ženě dro­lit, hasí to a neví si rady. To by se mi moh­lo vel­mi lehce stát. Naštěstí mám ženu, kte­rá mě drží a aktiv­ně táh­ne k sobě. Kdyby mi dala pří­liš vol­nos­ti, tak bych pořád jen pra­co­val a domů cho­dil jen přespat.

Se Šamponem mám spo­leč­nou jakousi tou­hu po bon­vi­ván­ství záro­veň namí­cha­nou s melan­cho­lií a urči­tou tragi­kou. Stejně jako on tou­žím mít se dob­ře, balit hol­ky, kupo­vat si dra­há auta a tak se čepý­řit. U mě se tedy to bon­vi­ván­ství nikdy nezre­a­li­zo­va­lo, na roz­díl od Šampóna mám naštěs­tí hez­ké reál­né vzta­hy, nepo­tře­bu­ji jako on vypl­ňo­vat prázd­no­tu zná­most­mi na jed­nu noc.

Prvok je ten otec ve mně. Já jsem se poměr­ně hod­ně sna­žil anga­žo­vat, když byl můj syn malý a také když se mi naro­di­la dce­ra. A mno­ho­krát jsem cítil, že i když mám své děti hroz­ně rád, tak role otce je pro mě někdy pří­liš nároč­ná a já mám strach, že ji nezvlád­nu. Je to čas­to vyčer­pá­va­jí­cí a já mám pocit, že se ode mě jako otce oče­ká­vá pří­liš mno­ho. I já jsem byl Prvokem…

Jak pro­bí­ha­lo obsa­zo­vá­ní rolí ve fil­mu? Věděl jste od začát­ku, kdo má hrát jed­not­li­vé posta­vy? Byl to těž­ký výběr?

Nebyl. Já jsem hroz­ně chtěl, aby Hynek Čermák hrál Tečku, on má v sobě smí­cha­ný tes­toste­ron se zvlášt­ní zra­ni­tel­nos­tí, což se mi pro roli Tečky vel­mi líbi­lo. A také tako­vou jem­nou neo­ma­le­nost.

Pro roli Prvoka jsem od začát­ku chtěl Martina Pechláta. My jsme se setka­li pra­cov­ně už před­tím a spo­lu­prá­ce s ním byla skvě­lá. Martin má sám tři dce­ry a zpí­val kdy­si v kape­le. Je v něm tatí­nek a záro­veň pan­káč. Na Martina jsem mys­lel, už když jsem psal kni­hu.

Martin Hofmann je můj dlou­ho­le­tý kama­rád a život­ní sou­put­ník. On má v sobě tako­vou veli­ce pro­ni­ka­vou raci­o­nál­ní část a záro­veň je to cit­li­vý kluk, což se ne vždy ostat­ní dozvě­dí. Na roli Karla byl ide­ál­ní. Karel je mozek, pořád pra­cu­je na něja­kém IT sys­té­mu a uje­de mu vlak s jeho ženou, kte­rá si mys­lí, že on k ní už nic necí­tí. On ale má cit, má poci­ty, jen je neu­mí dávat dob­ře naje­vo.

Jediná role, pro kte­rou jsem neměl rov­nou vybra­né­ho před­sta­vi­te­le, byla role Šampóna. Chvilku mi trva­lo, než jsem si vzpo­mněl na Davida Švehlíka a pozval ho na kame­ro­vé zkouš­ky. S Davidem jsem se něko­li­krát setkal, když stu­do­val na DAMU. Věděl jsem, že v něm ten tra­gic­ký roz­měr je, záro­veň kul­ti­vo­va­nost a šarm. On sám svou muž­nou atrak­ti­vi­tu nijak nepěs­tu­je a díky tomu je při­taž­li­vý. Šampón se v pří­bě­hu cho­vá jako neak­cep­to­va­tel­né hova­do a já jsem potře­bo­val, aby měl v sobě noble­su, aby byl sym­pa­tic­ký i navzdo­ry své­mu cho­vá­ní. Pro Davida Švehlíka, kte­rý je pla­chý a pře­mýš­li­vý typ, byla ta role do jis­té míry pro­ti­ú­kol. Popral se s ní exce­lent­ně.

Prvok, Šampón, Tečka a Karel je vel­mi muž­ský film o muž­ském svě­tě a muž­ských potí­žích. Proč jste chtěl nato­čit tako­vý film?

Ve fil­mu se dívám na kri­zi střed­ní­ho věku opti­kou chla­pa, pro­to­že je to pro mě při­ro­ze­né. V kni­hách píšu hod­ně žen­ské pří­běhy. Rád si sám sebe před­sta­vu­ju jako ženu, baví mě to, rád se ve fan­ta­zii pohy­bu­ju v žen­ském svě­tě. Ale Prvok, Šampón, Tečka a Karel je ryze muž­ský film, je to tako­vý tes­toste­ro­no­vý pohled na život. Je to tako­vý můj nežen­ský dárek pro ženy. Věřím, že hol­ky bude bavit dívat se, jak chla­pi vní­ma­jí a pro­ží­va­jí tenhle svět. Mužské fil­my se teď moc neto­čí. Muži v čes­kých kome­di­ích jsou čas­to zob­ra­zo­va­ní buď­to jako bura­ni nebo roz­to­mi­lí pople­to­vé. Nic mezi tím. Autentický muž­ský arche­typ se vytrá­cí a já jsem chtěl při­spět k tomu, aby se při­po­me­nul. Chci uká­zat, že muž­ský svět je vzta­ho­vý, kom­pli­ko­va­ný, není pla­ca­tý. Vlastně jsem tím fil­mem chtěl říct, že my muži nejsme idi­o­ti.

Je svlék­nu­tí se do naha ta správ­ná chlap­ská výzva?

Je to začá­tek. Odvaha odho­dit všech­no, co jsem doká­zal, všech­no, co jsem vybu­do­val. Je to tako­vé popře­ní způ­so­bu živo­ta, kte­rý jsem doteď vedl. Abych mohl začít uva­žo­vat jinak, potře­bu­ju restart. Potřebuju se vrá­tit do věku nác­ti­le­té­ho, kdy jsem dělal kra­vi­ny a napl­ňo­va­lo mě to štěs­tím. Debilita tako­vé­ho ges­ta jako je veřej­né svlék­nu­tí mě může osvo­bo­dit a dát impuls k nové­mu uva­žo­vá­ní. Proto se prv­ní ve fil­mu svlé­ká Karel. Je z nich ten nej­ra­ci­o­nál­něj­ší a svlí­ká se pros­tě pro­to, že se dosta­ne do situ­a­ce, ve kte­ré si uvě­do­mí, že nic z toho, co dělá a roky dělal, ho vlast­ně už netě­ší. A tak si říká, zku­sím to z dru­hé­ho kon­ce. Co se může stát? Co můžu ztra­tit? Svlékne se a odstar­tu­je tím hru.

Nahota na veřej­nos­ti vypa­dá zven­ku nevhod­ně, když ji ale člo­věk sám absol­vu­je, tak zjis­tí, jak je to očist­né. Když jsem se sám odhod­lá­val svlék­nout do naha na Staroměstském náměs­tí, bylo to vel­mi nepří­jem­né, hroz­ně jsem se sty­děl. Když jsem to ale přes­to udě­lal, měl jsem obrov­skou radost a cítil jsem se šťast­ný, že jsem na chví­li sho­dil všech­ny svo­je role a že jsem si dovo­lil být takhle nezod­po­věd­ný.

Jak si před­sta­vu­je­te úspěch fil­mu Prvok, Šampón, Tečka a Karel? Jak to má vypa­dat, aby to pro Vás byl úspěch?

Úspěchem pro mě bude neko­neč­né množ­ství nad­še­ných lidí. Zástupy, kte­ré opa­ko­va­ně cho­dí na film a nemo­hou se ho naba­žit. Cokoli jiné­ho mě bude mrzet.

Jak nalo­ží­te s tím, když úspěch nebu­de pod­le Vašich před­stav?

Pracuju na nové kníž­ce. Dělám to pod­le mode­lu Dušana Kleina, kte­rý mě učil na FAMU a říkal, že vždyc­ky, když je něja­ký jeho film před pre­mi­é­rou, on už píše scé­nář dal­ší­ho a je emo­ci­o­nál­ně spja­tý s novou lát­kou. Díky tomu není tak vystre­so­va­ný z toho, jak bude při­jat před­cho­zí film.

Mě by hroz­ně mrze­lo, kdy­by se ten film lidem nelí­bil. Nevydržel bych ten tlak, kdy­bych teď jen čekal, co bude. Když totiž film divá­ky nena­dchne, budu to vní­mat jako své selhá­ní. Na niko­ho jiné­ho to hodit nemůžu, všich­ni se maxi­mál­ně sna­ži­li mi během natá­če­ní vyjít vstříc.

Máte pocit, že by tenhle film mohl mít úspěch i v zahra­ni­čí, že je to film, kte­rý mlu­ví mezi­ná­rod­ním jazy­kem?

Jsem pře­svěd­če­ný, že arche­ty­pál­ní téma kri­ze střed­ní­ho věku je stej­né ve všech zemích svě­ta, jenom se ode­hrá­vá v jiných kuli­sách. Nevím ale, jest­li na Prvoka půjdou mili­o­ny lidí v Brazílii, to neu­mím zaru­čit. ????

Jak pra­cu­je­te?

Já jsem wor­ko­ho­lik a pra­cu­ju straš­ně moc mno­ho hodin den­ně. Už mno­ho let ale dělám vždyc­ky jen jed­nu věc, na kte­rou se plně sou­stře­dím. Ostatní věci se zatím rodí v mé hla­vě a čeka­jí. Já se mohu věno­vat napl­no jen jed­no­mu pří­bě­hu. Mám totiž strach, abych ho nepo­ka­zil. Strach, že selžu, je mým hna­cím moto­rem.

Co je lep­ší? Být spi­so­va­tel, reži­sér, pro­du­cent, scé­náris­ta, diva­del­ní reži­sér?

Bezkonkurenčně je nej­lep­ší být spi­so­va­te­lem. Všechno, co si vymys­lím, si sám napíšu. A všech­no mám pod abso­lut­ní kon­t­ro­lou. To mi vyho­vu­je. Jsem samo­tář, rád pra­cu­ji sám, a když jsem déle s mno­ha lid­mi, tak mi to nedě­lá úpl­ně dob­ře. Potřebuji se zpev­nit, abych mohl komu­ni­ko­vat s oko­lím. Někdy je to pro mě těž­ké. Já jsem veli­ce mír­ný typ a nerad se s kým­ko­liv o čem­ko­liv doha­du­ji a nerad něko­ho do něče­ho nutím. Ale jako reži­sér musím. Nutím lidi rea­li­zo­vat svou před­sta­vu, čas­to až agre­siv­ně. Netěší mě to. Na dru­hou stra­nu mám rád lidi a věřím, že ostat­ní cítí, že je mám rád. Když na ně na pla­ce řvu, tak jen pro­to, že boju­ju jako pit­bul za dob­rý výsle­dek.

VZPOMÍNKY NA NATÁČENÍ

Scéna, kte­rou mám rád:

Když se ke kon­ci fil­mu sejdou klu­ci u Prvoka doma a Karel s Tečkou se nabí­ze­jí, že pomo­hou s domác­nos­tí a hlí­dá­ním dětí. Stojí tam nad kočá­rem se řvou­cím mimi­nem a doha­du­jí se, jest­li mají hou­pat nebo ne. Bylo to v jed­nom zábě­ru a já jsem chtěl, aby ta scé­na byla auten­tic­ká a spon­tán­ní. Tak jsem her­ce poprosil, jest­li by něco nevy­mys­le­li nad tím kočá­rem. A vznik­la z toho hned napo­pr­vé půvab­ná impro­vi­zo­va­ná scé­na, kte­rá začí­ná smut­kem, ale během dvou minut se změ­ní v roz­ver­né pošťu­cho­vá­ní.

Dvě těž­ké scé­ny:

1. Sen z Afghánistánu. To byla slo­ži­tá a dra­há scé­na. Museli jsme vyká­cet část nále­to­vé­ho lesa, aby to vypa­da­lo jako poušť, navez­li jsme písek, byli tam pyro­tech­ni­ci, stří­le­lo se. Ta scé­na ve fil­mu trvá asi 40 sekund. Byl jsem šťast­ný, že pro­du­cen­ti na nato­če­ní této situ­a­ce při­stou­pi­li, a trnul jsem, jest­li to ve výsled­ku bude stát za to. Je to sice krát­ká expo­zič­ní chví­le, ale pro mě byla důle­ži­tá. Je to totiž jedi­ná scé­na, kte­rá uka­zu­je hned na začát­ku fil­mu, že Tečka zažil něja­ký váleč­ný střet. Jen díky tomu už to pak divá­ci celou dobu emo­ci­o­nál­ně vní­ma­jí.

2. Druhá těž­ká scé­na, při jejímž natá­če­ní jsem trnul ješ­tě násob­ně více, je auto­ne­ho­da. Je to scé­na, u kte­ré se muse­lo roz­bít auto, kte­ré bylo samo o sobě vel­mi dra­hé. Jedno jsme půj­čo­va­li a dru­hé jsme muse­li kou­pit, celé ho pře­dě­lat a pak ho roz­bít. Měli jsme na to pocho­pi­tel­ně jen jeden pokus a to je oprav­du těž­ké. Řešilo to asi mili­on lidí, auto bylo na lanech, kaska­dé­ři v autech, tech­ni­ka při­pra­ve­ná a pak jsem řekl „Akce!“ A už to jelo a neda­lo se to vzít zpát­ky.

Vtipná scé­na:

Mám radost se scé­ny Tečkovy veče­ře u mamin­ky, kdy se sezna­mu­je s Irenou. V té scé­ně se neu­dá­lo nic, co by neby­lo ve scé­ná­ři. Vše bylo řeče­no přes­ně tak, jak to bylo napsa­né. A přes­to to her­ci doká­za­li skvě­le napl­nit svým oso­bi­tým humo­rem.

Jak je to se zpě­vem Martina Pechláta?

Ve fil­mu zní sta­ré nor­ma­li­zač­ní hity v rocko­vé úpra­vě Marka Doubravy. Písně, kte­ré Martin Pechlát ve fil­mu zpí­vá, oprav­du nejdří­ve nazpí­val on, poté je pře­zpí­val Richard Fiala, kte­rý hra­je ve fil­mu jed­no­ho z čle­nů kape­ly, a sna­žil se imi­to­vat pro­jev Martina Pechláta. Ten se poté musel nau­čit důra­zy a into­na­ce Richarda Fialy, aby byl na pódiu auten­tic­ký. Hudba byla nahrá­na již před natá­če­ním fil­mu.

Části seriálu:  Prvok, Šampón, Tečka a Karel


Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Bathory: Velkolepý film s krvavou historií, který nenaplnil očekávání
22. dubna 2025Bathory: Velkolepý film s krvavou historií, který nenaplnil očekáváníFilm Bathory slavného slovenského režiséra Juraje Jakubiska sice poprvé spatřil světlo světa už v roce 2008, ale i po sedmnácti letech od premiéry je to snímek, který stále rozděluje diváky. První klapka padla už v roce…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Kawasakiho růže – nejsložitější japonská skládanka z papíru – 85%
18. dubna 2025Kawasakiho růže – nejsložitější japonská skládanka z papíru – 85%Film Kawasakiho růže (2009) od uměleckého dua Jan Hřebejk a Petr Jarchovský (U mě dobrý, Učitelka, Kráska v nesnázích nebo Musíme si pomáhat), je opět potvrzením úspěšnosti jejich plodné dosavadní spolupráce. Jedná se již o starší film,…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Na střeše – Gran Torino po česku – 85%
18. dubna 2025Na střeše – Gran Torino po česku – 85%Film Na střeše (2019), scénáristy, režiséra a herce Jiřího mádla (Gympl, Vejška, Deníček moderního fotra), je jeho druhým režijním počinem hned po snímku Pojedeme k moři, který jako lehce hravý nebyl ještě tolik vyzrálý. Jedná se o…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Mozaika: první seriál podle předlohy Alice Nelis s Karlem Heřmánkem a Taťjanou Medveckou
2. června 2024Mozaika: první seriál podle předlohy Alice Nelis s Karlem Heřmánkem a Taťjanou MedveckouPokud jste příznivci seriálů, možná vás zaujme nový seriál Alice Nelis pod taktovkou dvojice režisérek Jasminy Blaževič a Lenky Wimmerové a v produkci Lucky Man Production, která sestává ze čtveřice producentů Daria Špačková, David Ondříček, Iva…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Příběh seriálu: My všichni školou povinní
1. září 2025Příběh seriálu: My všichni školou povinníPo dvouměsíčních prázdninách se děti právě dnes opět vracejí do školních lavic. Už proto je jasné, že pátý díl občasníku Příběh seriálu se nemůže zaměřit na jiný seriál než třináctidílnou sondu do života učitelů, žáků a…Vydáno v rubrice: Seriály
Pod parou: Český remake je mlhavou vzpomínkou na dánského oscarového vítěze
16. srpna 2025Pod parou: Český remake je mlhavou vzpomínkou na dánského oscarového vítězeČtveřice znuděných učitelů na Moravě se rozhodne oživit si život experimentem s alkoholem ve filmu Pod parou  českém remaku oscarového dramatu Thomase Vinterberga z roku 2020, který právě běží v pražských kinech. Toto druhé kolo vyměňuje…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Příběh seriálu: Nemocnice na kraji města
1. července 2025Příběh seriálu: Nemocnice na kraji městaČtvrtý díl seriálového občasníku jsem na 29.6. (kdy tento článek vyšel na mém blogu) nesituoval náhodou. Přesně před čtyřiceti lety nás totiž navždy opustil král českého seriálu Jaroslav Dietl. A jelikož jej před deseti lety na…Vydáno v rubrice: Seriály
Klec – Bohdalová uvězněna v kleci – 85%
19. dubna 2025Klec – Bohdalová uvězněna v kleci – 85%Psychologické drama Klec (2019) mne 87 minut poutalo a bavilo, což v dnešní době nelze říci o každém produktu filmového průmyslu. Thriller je výsledkem uměleckého tria Epstein, Strach, Bohdalová (Vrásky z lásky, Anděl Páně 2, Svatá), kterým…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Čtvrtstoletí Samotářů
13. dubna 2025Čtvrtstoletí SamotářůPřed rokem jsem na blogu připomínal zřejmě divácky nejoblíbenější porevoluční film, hořkou retrokomedii Pelíšky, která vloni oslavila čtvrtstoletí od premiéry. O rok později však přišel do kin jiný divácký megahit, který si jako jeden z mála…Vydáno v rubrice: Filmová klasika
Snowboarďáci - sympatická komedie na sněhu
22. prosince 2024Snowboarďáci - sympatická komedie na sněhuDva šestnáctiletí kluci, Rendy (Vojta Kotek) a Jáchym (Jirka Mádl), odjíždí na hory, aby nasbírali zkušenosti jak ve snowboardingu, tak balení holek. Už na začátku se jim však jejich představa zbortí. Zjišťují, že snowboard je ve…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Doblba! – retro vzpomínka – 65%
14. listopadu 2024Doblba! – retro vzpomínka – 65%Chtěla jsem se naladit a trochu si zavzpomínat, proto jsem si pustila v dnešní době již trochu retro černou komedii Petra Vachlera s názvem Doblba! Ráda jsem si zavzpomínala na svá mladá léta a české filmové perly, které…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Malý pán se vrací do kin již jako Velký pán
8. října 2024Malý pán se vrací do kin již jako Velký pánLetos přichází do kin kromě jiného i dlouho očekávané pokračování úspěšné pohádky Malý pán. Druhý díl nesoucí název Velký pán na rozdíl od jedničky nevychází z žádné knižní předlohy a autoři se tak spoléhají jen a…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
JANŽURKA: Portrét maminky, manželky, kamarádky, spolužačky, umělkyně a herečky
24. září 2024JANŽURKA: Portrét maminky, manželky, kamarádky, spolužačky, umělkyně a herečkyŽivotopisný dokument Janžurka, který vznikal tři roky a který mapuje 83 let hereččina života od narození až doposud, dostala ikona českého herectví Iva Janžurová ke svým kulatým 80. narozeninám dárkem od své dcery Theodory, která má…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Recenze na minisérii Pustina: České mistrovské dílo s globálním potenciálem
4. září 2024Recenze na minisérii Pustina: České mistrovské dílo s globálním potenciálemDnes na ČT začíná první díl minisérie Pustina. Premiéra ve „volném“ vysílání proběhne dnes v 20:10. Pokud si chcete připomenout, o čem tento seriál je, přečtěte si mou recenzi z prosince před osmi lety. Nedávno jsem…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Anthropoid: precizní historické drama navzdory anglické pseudovýslovnosti českých jmen
24. května 2024Anthropoid: precizní historické drama navzdory anglické pseudovýslovnosti českých jmen[caption id="" align="alignright" width="400"] Photo © Bleeker Street Media / James Lisle[/caption] České dějiny nejsou zrovna tradičním zdrojem látek pro americké a britské filmy. Proto potěší, když se v koprodukci zahraniční tvůrci rozhodnou zpracovat některý z…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Joan Collins natáčí svůj nejnovější film v Praze, u Karlova mostu si užívá pozorování nutrie
12. dubna 2024Joan Collins natáčí svůj nejnovější film v Praze, u Karlova mostu si užívá pozorování nutrieLegendární Joan Collinsová právě v České republice natáčí svůj nejnovější film, mysteriózní Vražda mezi přáteli, který připomíná Agathu Christie. Devadesátiletá hvězda se na svých oficiálních účtech na Facebooku a Instagramu podělila také o několik pohledů do…Vydáno v rubrice: Filmové recenze

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 1,57512 s | počet dotazů: 329 | paměť: 25100 KB. | 04.09.2025 - 00:52:36