Kritiky.cz > Speciály > Prvok, Šampón, Tečka a Karel

Prvok, Šampón, Tečka a Karel

word image 30
word image 30
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

ROZHOVOR S VOJTĚCHEM FRIČEM, PRODUCENTEM A ŠÉFEM NATÁČENÍ

Patrik Hartl je pověst­ný svou peč­li­vos­tí, byly pří­pra­vy na film jiné, než obvykle?

Byly. Byly inte­ziv­ní, Patrik má jas­nou před­sta­vu, kte­rá moc nezná kom­pro­mi­sy a záro­veň když je ta před­sta­va hod­ně přes­ná, hůř se variu­jí mož­nos­ti. Takže hlav­ně po stra­ně hle­dá­ní nej­lep­ších loka­cí to bylo nároč­něj­ší. Zároveň Patrik vel­mi rych­le pocho­pil, že má skvě­lý tým a vel­mi zku­še­né fil­ma­ře. Architekt Honza Vlček, kame­ra­man Tomáš Sysel, výkon­ný pro­du­cent Renda Kořenář i moje malič­kost - to je jak by řekl Patrik fes­ti­val zku­še­nos­tí. K tomu vel­mi peč­li­vá pří­pra­va reži­sé­ra. Tím nemys­lím, že jin­dy točí­me s reži­sé­ry, kte­ří by neby­li při­pra­ve­ni, jen u Patrika je oprav­du vše násob­ně vět­ší a vel­mi pun­tič­kář­sky při­pra­ve­né pře­dem. Jiní zase chtě­jí vel­mi impro­vi­zo­vat. Pro výro­bu je asi nej­prak­tič­těj­ší něco mezi. Připravenost a záro­veň schop­nost a vůli impro­vi­zo­vat. Ale u Prvoka byla ta pre­ciz­nost na mís­tě. Na výsled­ku je to vidět a mys­lím, že lze srov­ná­vat s fil­my ze zahra­ni­čí.

Režisér i Martin Palán hovo­ří o fil­mu bez kom­pro­mi­sů. V čem to kon­krét­ně spo­čí­vá na pla­ce? 

Všechno bylo oprav­do­vé, žád­ná kašír­ka a mar­ký­ro­vá­ní a dělá­ní „jako“. Už když se ve fázi bodo­vé­ho scé­ná­ře rýso­va­lo natá­če­ní Šampónovy obří rekla­my, říkal jsem: „Hoši, tako­vou rekla­mu, bych v reá­lu točil tak za 8milionů - a my chce­me ješ­tě točit to, jak se ta rekla­ma natá­čí.“ Patrik potře­bu­je vše auten­tic­ké a ide­ál­ně i veli­ké - vět­ší než auten­tic­ké. Samozřejmě to dává smy­sl, chtě­li jsme na naše pomě­ry “vel­ký film”. Už jenom růz­ných pro­stře­dí je ve fil­mu asi 80, což je extrém­ně vel­ké čís­lo. Každý ze čtyř hrdi­nů má svo­je domá­cí pro­stře­dí. Točili jsme jak v reá­lech, tak pane­lá­ko­vý byt jsme sta­vě­li v ate­li­é­ru. Bylo 90 her­ců, celý natá­če­cí plán vůbec posta­vit byl zázrak, kdy

jsme s výkon­ným pro­du­cen­tem mlá­ti­li čas­to hla­vou o zeď - pro­to­že své závaz­ky mají krom her­ců i loka­ce, zejmé­na v Praze. Součástí byli i dět­ští her­ci, ve fil­mu je i těž­ší kaska­dér­ská scé­na a k tomu něko­lik men­ších. Nebylo toho málo.

 

Co bylo během natá­če­ní nej­ná­roč­něj­ší?

Dávkovat ener­gii Patrika. Jsem pla­co­vý typ pro­du­cen­ta, jsem na mís­tě, když film vzni­ká, jak je tomu zvy­kem i v zahra­ni­čí. Většinou si reži­sé­ry i vozím sám na plac - čes­ké šet­ře­ní na řidi­čích, tak­že jsem vyzve­dá­val Patrika a pak ho večer vozil do bytu, kde přespá­val, či do hote­lu. Probrali jsme důle­ži­té věci, plán na dal­ší den, co mám jak vymyš­le­né, co se postu­pu natá­če­ní týká, kdy uvi­dí deko­ra­ci a podob­ně. Patrik je straš­ně ener­gic­ký, dělám s více­ro reži­sé­ry toho­to typu, a ono jak oni ze sebe té ener­gie hod­ně vydá­va­jí, rych­le a sil­ně, neroz­lo­ží někdy síly a ty jim dojdou. To jsme v začát­cích tro­chu řeši­li a ladi­li - i cel­ko­vý ser­vis pro něj, pro­to­že sou­stře­dě­ný reži­sér až do kon­ce natá­če­cí smě­ny je základ. Zbytek už se zvlád­ne vždyc­ky.

 

Na jakých fil­mech v sou­čas­né době pra­cu­je­te?

love.FRAME má s Bontonfilmem spo­je­né deve­lo­p­men­ty, kte­ré vede­me s Ondrou Kulhánkem, malu­je­me spo­leč­ně naši fil­mo­vou budouc­nost a stra­te­gii. Nyní máme v růz­né fázi při­pra­ve­nos­ti asi 25 pro­jek­tů. Dokončujeme v post­pro­duk­ci film „Slovo“ Beaty Parkanové, kdy řeší­me účas­ti na fes­ti­va­lech a pre­mi­é­ra je na jaře příští rok, dotá­čí­me film „Nikdo mne nemá rád“ Tomáše Weinreba a Petra Kazdy, oce­ňo­va­ných auto­rů fil­mu „Já, Olga Hepnarová“, kte­rý má ambi­ce také v zahra­ni­čí. Dále na pod­zim točí­me kome­dii, chys­tá­me na příští rok také fil­mo­vý debut diva­del­ní­ho reži­sé­ra Tomáše Dianišky, při­pra­vu­je­me Slovensko-český pro­jekt „Konečně máme repub­li­ku“ o Silvestru 92 a roz­pa­du repub­li­ky, stej­ně tak na příští rok tře­tí film Beaty Parkanové „Světýlka“. Na rok 2023 pak chys­tá­me film z pro­stře­dí MMA - Bojovník Oktagonu, jed­ná­me o seri­á­lech. Málo toho není.


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup

Části seriálu:  Prvok, Šampón, Tečka a Karel


Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 4,21096 s | počet dotazů: 276 | paměť: 64177 KB. | 03.05.2025 - 04:46:14