ROZHOVOR S VOJTĚCHEM FRIČEM, PRODUCENTEM A ŠÉFEM NATÁČENÍ
Patrik Hartl je pověstný svou pečlivostí, byly přípravy na film jiné, než obvykle?
Byly. Byly intezivní, Patrik má jasnou představu, která moc nezná kompromisy a zároveň když je ta představa hodně přesná, hůř se variují možnosti. Takže hlavně po straně hledání nejlepších lokací to bylo náročnější. Zároveň Patrik velmi rychle pochopil, že má skvělý tým a velmi zkušené filmaře. Architekt Honza Vlček, kameraman Tomáš Sysel, výkonný producent Renda Kořenář i moje maličkost - to je jak by řekl Patrik festival zkušeností. K tomu velmi pečlivá příprava režiséra. Tím nemyslím, že jindy točíme s režiséry, kteří by nebyli připraveni, jen u Patrika je opravdu vše násobně větší a velmi puntičkářsky připravené předem. Jiní zase chtějí velmi improvizovat. Pro výrobu je asi nejpraktičtější něco mezi. Připravenost a zároveň schopnost a vůli improvizovat. Ale u Prvoka byla ta preciznost na místě. Na výsledku je to vidět a myslím, že lze srovnávat s filmy ze zahraničí.
Režisér i Martin Palán hovoří o filmu bez kompromisů. V čem to konkrétně spočívá na place?
Všechno bylo opravdové, žádná kašírka a markýrování a dělání „jako“. Už když se ve fázi bodového scénáře rýsovalo natáčení Šampónovy obří reklamy, říkal jsem: „Hoši, takovou reklamu, bych v reálu točil tak za 8milionů - a my chceme ještě točit to, jak se ta reklama natáčí.“ Patrik potřebuje vše autentické a ideálně i veliké - větší než autentické. Samozřejmě to dává smysl, chtěli jsme na naše poměry “velký film”. Už jenom různých prostředí je ve filmu asi 80, což je extrémně velké číslo. Každý ze čtyř hrdinů má svoje domácí prostředí. Točili jsme jak v reálech, tak panelákový byt jsme stavěli v ateliéru. Bylo 90 herců, celý natáčecí plán vůbec postavit byl zázrak, kdy
jsme s výkonným producentem mlátili často hlavou o zeď - protože své závazky mají krom herců i lokace, zejména v Praze. Součástí byli i dětští herci, ve filmu je i těžší kaskadérská scéna a k tomu několik menších. Nebylo toho málo.
Co bylo během natáčení nejnáročnější?
Dávkovat energii Patrika. Jsem placový typ producenta, jsem na místě, když film vzniká, jak je tomu zvykem i v zahraničí. Většinou si režiséry i vozím sám na plac - české šetření na řidičích, takže jsem vyzvedával Patrika a pak ho večer vozil do bytu, kde přespával, či do hotelu. Probrali jsme důležité věci, plán na další den, co mám jak vymyšlené, co se postupu natáčení týká, kdy uvidí dekoraci a podobně. Patrik je strašně energický, dělám s vícero režiséry tohoto typu, a ono jak oni ze sebe té energie hodně vydávají, rychle a silně, nerozloží někdy síly a ty jim dojdou. To jsme v začátcích trochu řešili a ladili - i celkový servis pro něj, protože soustředěný režisér až do konce natáčecí směny je základ. Zbytek už se zvládne vždycky.
Na jakých filmech v současné době pracujete?
love.FRAME má s Bontonfilmem spojené developmenty, které vedeme s Ondrou Kulhánkem, malujeme společně naši filmovou budoucnost a strategii. Nyní máme v různé fázi připravenosti asi 25 projektů. Dokončujeme v postprodukci film „Slovo“ Beaty Parkanové, kdy řešíme účasti na festivalech a premiéra je na jaře příští rok, dotáčíme film „Nikdo mne nemá rád“ Tomáše Weinreba a Petra Kazdy, oceňovaných autorů filmu „Já, Olga Hepnarová“, který má ambice také v zahraničí. Dále na podzim točíme komedii, chystáme na příští rok také filmový debut divadelního režiséra Tomáše Dianišky, připravujeme Slovensko-český projekt „Konečně máme republiku“ o Silvestru 92 a rozpadu republiky, stejně tak na příští rok třetí film Beaty Parkanové „Světýlka“. Na rok 2023 pak chystáme film z prostředí MMA - Bojovník Oktagonu, jednáme o seriálech. Málo toho není.
Části seriálu: Prvok, Šampón, Tečka a Karel
- Prvok, Šampón, Tečka a Karel – Recenze – 50%
- Prvok, Šampón, Tečka a Karel
Nejnovější komentáře