Příběh stárnoucího zvěrolékaře Jana, který si najednou uvědomí, že mu do života mluví jeho žena víc, než si to vlastně přeje, je pro duši i mysl nenáročnou podívanou. Od počátku jsou rozděleny postavy na dobré a špatné, což se projeví hned při prvním konfliktu. Jan se jako správný hrdina snaží prosadit svůj názor při zajištění pohřbu svého tchána, protože babička zkazila dědečkovi celý život a navíc nechce splnit jeho poslední přání. To je zcela zásadní zjištění, které s pořádným chlapem, mezi které se samozřejmě Jan řadí, zacloumá. A začnou se dít věci! Má vlastní představu, jak tchánovi splnit jeho přání, a ještě k tomu dokáže nalézt hluboko v duši ukryté sny. Najednou se totiž cítí jako tygr, kterého žena proměnila na králíka, což je nutné ihned změnit. Je to obdivuhodné prozření vzhledem k jeho věku a životním zkušenostem. A fintu, kterou se snaží z neustálé péče manželky vymanit, to jen tak někdo nevymyslel. Škoda, že plán má své mouchy a zavede hrdinu na hranici životní tragikomedie. Stejně jako on, mudrují nad svým životem i jeho dva zeťové. Společně si hýčkají svá tajemství a vedou moudré řeči u řeky. Výsledek mudrování je od počátku jasný a všichni jsou na konci příběhu spokojení. Tedy, skoro všichni. A aby toho nebylo málo, změní se i jedna z ženských hrdinek. To dcera Olina prozře stejně rychle, jako její otec Jan. A je to správné a nadějné. Změna může prospět každému bez ohledu na věk.
Scénář filmu napsal režisér Radek Bajgar s Mirkou Zlatníkovou, se kterou vytvořili tvůrčí dvojici už při realizaci televizního seriálu Neviditelní. Seriál, kde si zahrál i Jiří Bartoška, běžel v televizi v roce 2014. V Neviditelných došlo k propojením fiktivního světa se světem reálným a jako bonus naznačoval cosi v podobě politické satiry. Mnoho nápadů a myšlenek se kombinovalo s drsným a situačním humorem. S Teorií tygra je to podobné. Jediný nápad hlavnímu hrdinovi sice stačí na celý film, ale myšlenky a moudra trousí hlavní hrdina z rukávu. Herci hrají s plnou vážností, jako by šlo o otázku života a smrti. Ale situace, do kterých se hrdinové příběhu dostávají, jsou spíš komické nebo alespoň úsměvné. Žádné vážné drama se nekoná. A to je vlastně příjemné, protože je možné sledovat sympatické herce a vychutnávat si jejich radost ze společné hry. Film je zábavný svou uvolněnou atmosférou a občas i drobnými vtípky, které je třeba brát s nadhledem.
Z hereckých výkonů se mi líbil Jakub Kohák v civilně zahrané roli zetě Pepíka a Pavla Beretová v roli Alenky. Tatiana Vilhelmová si vystřihla nepříjemnou Olgu i její rychlou proměnu v usměvavou manželku. Byla to taková herecká zkratka a víc se asi s touto rolí nedalo udělat. Sympatická Eliška Balzerová si užívala roli ochranitelské manželky Olgy a podařilo se jí dodat postavě charakteristiku v drobných detailech. Jiří Bartoška se v roli Jana před kamerou vyhřívá, jako dobře najedený a načesaný kocour. Nebo to měl být slibovaný tygr z názvu filmu? Škoda, že se jeho hrdina neobešel bez cigarety. Tahle charakteristika vrátila postavu do filmů z minulého století, kde se bez cigarety neobešel žádný drsný hrdina.
Osobně se domnívám, že se autorům podařilo natočit oddechový film, který zaujme diváky seniory a díky hereckému obsazení možná osloví i někoho mladšího.
Trochu si myslim, že je to návod a že jej tzv. Pálilo dobré bydlo.
Komu není alespoň 45 ‚není ženatý alespoň 20 let ten to nemůže vůbec uchopit jako příběh a kdo mená nadhled to nepochopí ani jako filmovou nadsázku. Já bych to asi před 25 lety popsal podobně, ovšem netroufnul bych si kritizovat to k čemu jsem nedozrál.
Kohák není zeť, ale syn!
Než začnu něco kritizovat,tak u filmu aspoň dávám pozor.Kohak hraje syna!!!
Jsem žena, ale našla jsem se v hlavním hrdinovi dokonale. Petra
Myslím, že paní Černá film nepochopila....
Paní Černá kolik vám je let? Od kolika jsem jako důchodce senior aby mě film zaujal? Dle mého názoru normální film, proč by měl zaujmout hlavně seniory? Možná by jste byla překvapená co mě ( jako seniora, důchodce) všechno zajímá a co se mi líbí. A je nás takových důchodců (seniorů) určitě mnoho.
Film je určený (především) divákům s určitou životní zkušeností a bez ní pro ně zůstává z dílka k potěše pouze pár „hlášek“. Já se obávám, že recenzentka patří právě ke skupině bez těchto zkušeností. Není to ani dobře, ani špatně, jenom neměla recenzi k tomu filmu psát.
Absolutně zcestná recenze, nepochopení rolí, Kohák nehrál nějakou postavičku v pozadí, tak alespoň si madam recenzentka mohla všimnout, že byl syn.
Chjooo, dnes opravdu nechají blábolit kdekoho ve stylu „treba nám odborníkov“
.. „Źeny vládnou velikým tajemstvím,že neberou lásku vážně a jakživy ji vážně nebraly.“ ..
Mario Puzzo Blázni umírají
Aneb „skrytý matriarchát“ R.G.
Té recenzi moc nerozumím, možná to bude věkem recenzující dámy či slečny. Za mne jde o jeden z nejlepších filmů porevoluční doby. Poselství je jasné snad každému, kdo už je nějaký pátek ženatý, či každé co už je tak dlouho vdaná, herecké obsazení a výkony herců super, výborná muzika, celková atmosféra taková moc příjemná. Film byl pro mne už v době své premiéry opravdu velkým překvapením.