Muzikál Conrad Birdie byl parodií na Elvise Presleyho a vycházel z rozruchu, který vyvolalo Presleyho povolání do armády v roce 1958. Jméno postavy však bylo výsledkem rozhodnutí skladatele Charlese Strouse a textaře Lee Adamse, že jméno zpěváka Conwaye Twittyho je pro parodii mnohem vtipnější a bezpečnější než jméno Presleyho. Zajímavé je, že Conway Twitty byl nejprve v americké armádě, než začal svou pěveckou kariéru. Ironií je, že producenti seriálu původně chtěli do role Conrada Birdieho Presleyho. Presley měl zájem, ale jeho manažer, plukovník Tom Parker, odmítl, aby Presley hrál roli, v níž by parodoval sám sebe. Dick Gautier se tak stal původním představitelem této role na jevišti.
Režisér George Sidney byl talentem Ann-Margret natolik uchvácen, že když byl film sestříhán, zašel za vedením společnosti Columbia a navrhl úvodní a závěrečné upoutávky, které by ji předvedly. Ti odmítli zaplatit dodatečné natáčení, a tak si Sidney pronajal studio a štáb na vlastní náklady. Poté požádal skladatele a textaře, aby vymysleli titulní píseň. Půl roku po dokončení hlavních záběrů natočil píseň v podání Ann-Margret, která si pohazovala sukní a vlasy, a to za 60 000 dolarů, které Sidney po filmu vrátil... a Ann-Margret se stala senzací.
Dick Van Dyke a Paul Lynde, oba veteráni broadwayského hitu z roku 1960, byli s filmovou verzí nespokojeni. Zvláště Van Dyke měl pocit, že se stala příliš velkou prostřednicí pro Ann-Margret. V broadwayské verzi byl Albert, Van Dykeova role, mnohem výraznější než role Kim, kterou ve filmu ztvárnila Ann-Margret. Van Dyke ve své autobiografii uvedl, že věděl, že role Ann-Margret bude rozšířena, když jednou přišel na plac a našel ji sedět Sidneymu na klíně. Zajímavé je, že Ann-Margret ve své autobiografii zmiňuje, že byla do role obsazena a že film byl velkým hitem, ale vůbec se nezmiňuje o ničem, co se stalo během natáčení. Je samozřejmě možné, že o žádném napětí ze strany svých hereckých kolegů nevěděla.
Schody soudní budovy použité pro Birdieho přivítání ve Sladkém jablku se v průběhu desetiletí objevily v bezpočtu filmů. Jsou významnou součástí kulis společnosti Universal, několikrát se zde objevili Scout a Jem ve filmu „Zabít drozda“ (1962) a také slavné soudní hodiny v sérii „Návrat do budoucnosti“. Náměstí, na kterém kotví, bylo tak populární, že ho využily stovky filmových a televizních pořadů, včetně mnoha, které nebyly vyrobeny společností Universal.
Když Lyndeova postava Harryho McAfeeho vjíždí na příjezdovou cestu, je to ve skutečnosti příjezdová cesta k sousednímu domu na starém pozemku Columbie, kde o dva roky později hrál strýčka Arthura v seriálu „Bewitched“.
(IMDb)
Nejnovější komentáře