Kritiky.cz > Speciály > ZABIJÁKOVA ŽENA & BODYGUARD

ZABIJÁKOVA ŽENA & BODYGUARD

ZZena
ZZena
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Auta, lodě, zbra­ně a kaska­der­ské kous­ky

 

Režisér dru­hé jed­not­ky a hlav­ní koor­di­ná­tor kaska­dé­rů byl také jed­ním z těch, kte­ří se vrá­ti­li po prv­ním fil­mu. Na ZABIJÁKOVĚ ŽENĚ & BODYGUARDOVI měl vel­ký kus prá­ce.  Podle Grega Powella je v kaž­dém vyso­ko­ok­ta­no­vém fil­mu plném kaska­dér­ských kous­ků vel­kou výzvou, aby si divá­ci odnes­li svě­ží, vzru­šu­jí­cí a zábav­ný záži­tek.  Naštěstí, komen­tu­je situ­a­ci Powell: „S Patrickem a jeho před­sta­vi­vos­tí to vše jde tak nějak samo.  Mluvili jsme spo­lu den­ně, pro­chá­ze­li sto­ry boar­dy, a když bylo potře­ba, vytvá­ře­li dal­ší.  Hodně jsme deba­to­va­li a při­chá­ze­li s růz­ný­mi návrhy a Patrick při­ne­sl nápa­dy, kte­ré by rád zku­sil.“

Powellova dru­há jed­not­ka se sou­stře­di­la pře­váž­ně na vel­ké ven­kov­ní kaska­dér­ské scé­ny s vozi­dly a loď­mi. Akčních scén je tam oprav­du nepře­ber­né množ­ství, ale kdy­by měl vybrat jed­nu, jejíž aranž­má bylo pro něj nej­pů­so­bi­věj­ší, byla by to ta, v níž Range Rover pro­ná­sle­du­je insta­la­tér­ský vůz plný tru­bek, kte­rý najíž­dí na scho­dy. Scéna byla zpo­tře­bí hned dva­krát. Jednou pro Bryceovu sno­vou sek­ven­ci, v níž vůz řídí Bryce, a pak ješ­tě jed­nou pro sku­teč­né udá­los­ti, kdy na plyn dupe Kincaid.  Dodávky se obec­ně nepo­va­žu­jí za ide­ál­ní vozi­dla vhod­ná ke kaska­dér­ským kous­kům natá­če­ným v nej­vyš­ší rych­los­ti a v tom­to zábě­ru zrov­na jed­na porá­ží auto s poho­nem na čty­ři kola.  Scéna se natá­če­la v chor­vat­ském pří­stav­ním měs­teč­ku Rijeka a Powell svůj tým pře­kva­pil, když pro záběr vybral sta­ro­dáv­né řím­ské scho­dy.  „Dostali jsme pří­sluš­ná povo­le­ní a na scho­dy dáva­li veli­ký pozor. A pak z vrchu ‚vysko­či­la‘ dodáv­ka a Range Rover - a že dodáv­ky oprav­du moc ská­kat neu­mí! Oddychl jsem si, když se obě auta dosta­la dolů, pro­to­že když vysko­či­la, byl jsem pře­svěd­čen, že dodáv­ce upad­nou kola.  Honičky v autech byly dost nároč­né obec­ně - čas­to jsme byli v úzkých ulič­kách ome­ze­ni pro­sto­ro­vě, navíc s naleš­tě­ným kamen­ným povr­chem, kte­rý hroz­ně klou­že, zvláš­tě když zmok­ne.  V mís­tech, kde bychom vybí­ra­li zatáč­ky v nej­vyš­ší rych­los­ti, jsme to vůbec dělat nemoh­li. Nic hroz­né­ho se ale nesta­lo, jen jsme svrh­li něko­lik židlí a sto­lů...“

Dlouhou sérii scén na vodě, kte­rá Brycea, Kincaida a Soniu dove­de až ke stře­tu s Papadopoulousem a jeho poslu­ho­va­či na jachtě, si divá­ci bez­po­chy­by zapa­ma­tu­jí jako ner­vy­drá­sa­jí­cí melu plnou pře­stře­lek a výbuchů.  Natáčelo se v pokoj­ném a maleb­ném pří­sta­vu v měs­teč­ku Ravinj a bylo zce­la zásad­ní vše na vte­ři­nu přes­ně zko­or­di­no­vat.  Bryce a Kincaid děla­jí vše pro­to, aby Papadopolouse zasta­vi­li a zachrá­ni­li Soniu. Uvidíme dech berou­cí závod na moto­ro­vých člu­nech, pro­plé­ta­jí­cích se mezi těž­ce ozbro­je­ný­mi mame­lu­ky ve sna­ze se dostat na hlav­ní mís­to činu –  jach­tu.  A je u toho vel­ká spous­ta kola­te­rál­ních ztrát...

Scéna zahr­nu­je něko­lik člu­nů, lot­ry na vod­ních lyžích, v nešťast­ný moment pro­plou­va­jí­cí pla­vi­dlo nalo­že­né bare­ly, kte­ré vybuch­nou, a ozbro­je­né potá­pě­če léta­jí­cí nad vod­ní hla­di­nou na fly boar­dech.  Dát dohro­ma­dy a nato­čit tuto scé­nu trva­lo něko­lik dní.  Powell vzpo­mí­ná: „Bylo to moc fajn.   Načtrtli jsme si scé­nu na vodě, kaž­dý den jsme něco měni­li, při­dá­va­li honič­ky a dal­ší věci, aby to bylo zábav­né, neče­ka­né a neo­kou­ka­né.“

Film samo­zřej­mě obsa­hu­je i něko­lik rva­ček -  pěst­ní sou­bo­je, pře­střel­ky, potyč­ky s nožem, pra­ni­ce, na co si vzpo­me­ne­te, to tam najde­te.  Jak to vše sklou­bit dohro­ma­dy, bylo úko­lem koor­di­ná­to­ra kaska­dé­rů, Adama Hortona a jeho týmu. „Dovolili jsme her­cům jít až na maxi­mum, pokud to bylo bez­peč­né.  Ryan je v tomhle ohle­du napros­to skvě­lý.  Je kre­a­tiv­ní a má mno­ho nápa­dů.   Salma také děla­la mno­ho věcí sama - moc nás to s ní bavi­lo.   Je ale jas­né, že pro mno­ho zábě­rů potře­bu­je­te dvoj­ní­ky - a teď nemlu­vím jen o tom, že někdo kaska­dér­ské kous­ky před­ve­de.  Jde taky o jejich  posta­vu - musí vypa­dat jako her­ci, musí znát jejich oso­bi­tý styl a tiky, musí vědět, jak cho­dí a jakou mají řeč těla.  Musí být uvě­ři­tel­ní.“

Rvačky se vždy peč­li­vě plá­nu­jí.  „Vezmete v potaz osob­nost a růz­né maný­ry postav, uvě­do­mí­te si, čím pro­šli v daný moment pří­bě­hu, kam pří­běh dále smě­řu­je, a dáte si dohro­ma­dy, s kým prá­vě boju­jí a proč to děla­jí. Kaskadérský tým také pra­cu­je s pro­dukč­ním desig­né­rem, abychom si byli jis­ti, že se kuli­sy fil­mu cho­va­jí tak, jak mají. Dále se se zbro­ja­řem ujis­tí, že mají správ­né zbra­ně a že je bez­peč­né je na daném mís­tě pou­ží­vat. S týmem zvlášt­ních efek­tů musí mít jas­no ohled­ně bez­peč­nos­ti a nača­so­vá­ní zvlášt­ních efek­tů, pak pra­cu­jí s kosty­mé­ry, pro­to­že kos­týmy musí her­cům umož­nit se pohy­bo­vat tak, jak potře­bu­jí, a samo­zřej­mě s reži­sé­rem, kte­rý musí dostat to, co potře­bu­je.“

Podle Hortona byla nej­ná­roč­něj­ší bojo­vá sek­ven­ce fil­mu jak dlou­há, tak kom­pli­ko­va­ná.  Má na mys­li vel­ký sou­boj na Papadopoulousově jachtě.  „Všechny bojo­vé scé­ny jsou v něčem nároč­né, ale tato byla extrém­ně slo­ži­tá, pro­to­že se na ní sepa­rát­ně ode­hrá­vá šest růz­ných bojů, kte­ré spo­lu inter­a­gu­jí a vzá­jem­ně se pro­lí­na­jí.  Bylo tedy obzvláš­tě důle­ži­té se pev­ně držet pří­bě­hu a zajis­tit, aby se divá­ci neztra­ti­li.  Před nato­če­ním těch­to zábě­rů jsme také potře­bo­va­li zajis­tit, že bude sek­ven­ce fun­go­vat i pro stři­ha­če. Vše bylo tedy tře­ba peč­li­vě naplá­no­vat tak, aby akce fun­go­va­la i v tak­to ome­ze­ném pro­sto­ru.“  Dobrá pří­pra­va se v tom­to pří­pa­dě vypla­ti­la.

Zbraně ve fil­mu jsou opět impo­zant­ně smr­tí­cí.  Je tedy prav­dou, že nej­ne­bez­peč­něj­ší zbra­ně, kte­ré u sebe Bryce po vět­ši­nu fil­mu má, jsou pep­řo­vý sprej a kapes­ní nůž. Na kon­ci fil­mu, když se koneč­ně pře­sta­ne hnát za tera­pe­u­tic­kým osví­ce­ním, už má v ruce pis­to­li Sig 226.   Kincaid zase začí­ná s revol­ve­rem Smith & Weston 44 a postup­ně stří­dá dal­ší zbra­ně - ne jeden ale dva izra­el­ské samo­pa­ly, pis­to­li Sig 226, pis­to­li Glock 17 a pis­to­li Heckler & Koch USP.  Sonia si nao­pak k niče­ní vybra­la polo­au­to­ma­tic­ký samo­pal čes­ké pro­ve­ni­en­ce Scorpion Evo 3 a polo­au­to­ma­tic­kou pis­to­li čes­ké výro­by s názvem CS 75 a samo­na­bí­je­cí pis­to­li Beretta 92f.   Záporáky však nelze v tom­to ohle­du trumf­nout. Papadopoulous má samo­pal FN Minimi a ele­gant­ní, na míru děla­nou pis­to­li znač­ky Wildey Magnum. Navíc ho hlí­dá Veronika se svou pis­to­li Glock 26 s lase­ro­vým zamě­řo­va­čem v na míru děla­ném pouz­dře.   Není tře­ba při­po­mí­nat, že na pla­ce se nestří­le­lo ost­rý­mi!


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,68803 s | počet dotazů: 264 | paměť: 62806 KB. | 21.12.2024 - 14:59:25