O produkci
„Jsou tam větší výbuchy, je to ujetější a hlavně nezkrotně vtipné!“
Patrick Hughes, režisér
Bouřlivá a výbušná komedie ZABIJÁKOVA ŽENA & BODYGUARD přináší Michaelu Bryceovi v podání Ryana Reynoldse další dávku utrpení a úzkosti. Jeho život je v troskách a to poslední, co teď potřebuje, je znovu se zaplést s člověkem, který už mu jednou obrátil život naruby. Vypadá to, že si osud s Brycem prostě rád zahrává. Nájemný vrah Darius Kincaid – tentokrát dokonce i se svou nádherně nezkrotnou a taky pěkně agresivní mexickou manželkou Soniou – Brycea znovu uvrhne do nebezpečí a bezvládí, když se spolu vydají na nervy drásající cestu k italskému pobřeží Amalfi. Na společném putování zažijí explodující kufříky, italské zločinecké bandy, ruské gangstery, honičky v autě, hospodské potyčky, výbuchy, přestřelky, trochu lehkého mučení a celkově pořádný chaos, když jsou proti své vůli přinuceni zachránit Evropu od bohatého a mocného fanatika s nebezpečně nabobtnalou národní hrdostí a znepokojivou potřebou se strašlivě pomstít. A to nejsou zdaleka všechy Bryceovy problémy. Musí se popasovat s rodinnou minulostí a zároveň je intimním svědkem Kincaidova snažení založit jeho vlastní rodinu. Není to nic příjemného...
Podle režiséra, Patricka Hughese, se obrysy filmu ZABIJÁKOVA ŽENA & BODYGUARD začaly rýsovat při stříhání jeho předchůdce ZABIJÁK & BODYGUARD. Kasovní úspěch filmu jej a studio Millennium Media přesvědčil, že další pokračování filmu by mohlo mít smysl. „Pořád jsem přemýšlel o tom, co se Michaelu Bryceovi po cestě s Kincaidem stalo. Říkal jsem si, že musel začít chodit k psychologovi. Kincaid působil ve filmu jako taková panovačná a odmítavá postava otce - a Bryce má obrovské, niterné potíže s potřebou uznání - cítil jsem tedy velký potenciál v tom, že bych prozkoumal tuto jejich rodinnou dynamiku,“ uvádí režisér.
Do této dynamiky pak vstupuje trochu děsivá, ale velmi vtipná Sonia Kincaidová. Vlastně tuto svou roli mezi svými extrémně manickými záchvaty i celkem dobře plní, například když účastně usmiřuje Brycea a Kincaida a pomáhá jim si uvědomit, že rodina nemusí být vždy tam, kde ji hledáte.
„Ten film je tak zábavný hlavně díky neuvěřitelné chemii herců prvního filmu, k nimž se navíc ještě jako bonus přidávají Morgan Freeman, Antonio Banderas a Frank Grillo. Ti všichni zařídí nevšední jízdu, která potěší diváky na celém světě,“ říká režisér Hughes.
Bodyguard Michael Bryce se dříve pyšnil nejvyšším hodnocením ve své profesi, nyní se ale svěřil do péče terapeutů a prožívá velkou životní krizi. Licence mu byla pozastavena, ego značně utrpělo, a nový oblek si už nekoupil celé měsíce. Pořád se mu vracejí noční můry o jeho dlouhodobém protivníkovi, nechvalně proslulém nájemném vrahovi Dariusi Kincaidovi. I jeho terapeut už toho má dost a posílá ho na dlouhou dovolenou na Capri s přísným doporučením, aby zcela zapomněl na bodyguardování a všechny své zbraně tentokrát nechal doma. Má za úkol jen odpočívat a znovu objevit svého „vnitřního Michaela.“
Ale nebezpečný nájemný zabiják, Darius Kincaid - člověk tak neoblíbitelný, že kdokoliv se s ním kdy potkal, mu přeje smrt - byl na svých romantických líbánkách v Itálii unesen mafiánským šéfem Carlem. A z nějakého zvláštního důvodu vysílá zabiják svou vznětlivou, bouřlivou ženu, aby jí Bryce pomohl Dariuse vysvobodit. Po velkém masakru se jim povede Kincaida zachránit, nicméně je nad slunce jasné, že mafián Carlo byl součástí něčeho většího. Aby to bylo ještě horší, připletou se proti své vůli do jedné velmi delikátní operace Interpolu.
Hlavou vyšetřování je Bobby O‘Neill, tvrdý, nekonvenční a pořád nabručený agent Interpolu z Bostonu, který naše hrdiny neoficiální cestou přinutí mu pomoci celý ten chaos vyřešit. Hlavní město Chorvatska, Záhřeb, bylo vyřazen z provozu tajuplným kybernetickým útokem. Vše naznačuje, že se jedná o novou, nebezpečnou technologii, takže když je navíc ukraden i tajný vojenský hardware, O‘Neill ví, že brzy přijde ještě něco daleko horšího. Bryce a Kincaid ale bohužel zabili O‘Neillova informátora, a připravili ho o jediné vodítko, jak vůdce celého spiknutí vypátrat. Proto se musí do hry vložit zabiják, bodyguard i podvodnice.
Pro Brycea to znamená postavit se tváří v tvář svým rodinným „problémům“ a požádat o pomoc otce, kterého částečně staví na piedestal a částečně z něj má strach. Sonia zase brzy zjistí, že dávné rozchody s bývalým přítelem mohou mít opravdu příšerné a nepřiměřené následky.
Hughes při psaní scénáře dodržoval jednu zásadu: „Chudák Ryan dostane pořádně zabrat. Michael Bryce bude trpět, až už bude dělat cokoliv. V ničem nemá štěstí. To bylo pravidlem při psaní scénáře. V prvním filmu jsem ho přihlásil na terapii, v tomto zase skončí v nemocnici. Chtěl jsem, aby ho srazilo auto, přejela loď, aby dostal nakládačku, byl postřelen, pobodán, popálen a topen.“
Ryan Reynols to komentuje: „Vypadám, jako by můj obličej strávil noc se sekačkou! Skoro v každé scéně se mi něco strašného děje.“
Hughes přísahá, že k herci nechová nic než obdiv, a se smíchem dodává: „Ryanovi Reynoldsovi nic nechybí. Je ohromně talentovaný, je opravdu fešák – a při natáčení prvního filmu jsme se stali přáteli. Sám ani nevím proč, ale měl jsem radost z každé scény, v níž Ryan dostává na frak. V reálném životě nesmíme nikomu ubližovat, protože se to prostě nedělá, ale vypadá to, že když pracujete na filmu a prostě něco takového napíšete do scénáře, můžete někoho třeba srazit autem...“
Reynoldsovi očividně všechna ta příkoří nevadila, ale bral je jako součást zábavy. „Humor a absurdní chování jsou pojivovou tkání filmu, což se mně samotnému moc líbí a ztotožňuji se s tím. A navíc se rád směji sám sobě. Filmy jsou skvělou formou útěku. V takovém světě je mi dobře a mám štěstí, že jsem toho všeho mohl být součástí,” dodává Reynolds.
Bryce má v povaze o určitou zranitelnost a „obyčejnost“, což z něj dělá perfektní terč pro takové týrání. Je to člověk, který o všechno přišel, dokonce i o své nejvyšší hodnocení bodyguarda, i přesto chce ale jednat správně. My se o Bryceovi tentokrát dozvídáme více – o jeho rodině, problematickém vztahu s otcem a jeho úchylce pro bezpečnostní pásy.
Neutuchající komedie, která jiskří mezi filmovým Brycem a Kincaidem, je pro příběh filmu zásadní a stejně jako velká část dialogů, často vznikala přímo na místě. Reynolds si spolupráci se Samem chválí: „Je to strašně fajn. Prostě přijdeme na plac a rozjedeme to.“
Samuel L. Jackson k tomu dodává: „Rozumíme komedii, rozumíme humoru. A oba víme, co chceme na plátně vidět a co máme dělat. S Ryanem jsme v sobě našli toho správného sparing partnera, herce s dobrým odhadem, správným načasováním a správným komediálním pochopením toho, čeho se snažíme dosáhnout. A i když se na plátně dějí vážné věci, diváci si podívanou musí hlavně užít a autenticky prožít. Muži se vždycky budou snažit vydávat za větší tvrďáky, než ve skutečnosti jsou, a my oba dva víme, jak to udělat, aby zrovna tato naše vlastnost pracovala v náš prospěch - umíme si ze sebe udělat legraci.“
V mnoha ohledech je Kincaid „prototypem muže“, tedy odhlédneme-li od všech těch vražd. Je nad věcí, inteligentní, rychle mu to myslí, svou práci dělá skvěle, je sám se sebou spokojený, ničeho nelituje a opravdu, opravdu miluje svou ženu. „Nechtěli bychom všichni být jako on?“ směje se Jackson. „Žije sám se sebou v míru a je to v podstatě šťastný člověk. Oženil se se spřízněnou duší a pracovně je naprosto spokojený. Hrát ho byla paráda a navíc jsem měl tu čest denně pracovat se Salmou Hayekovou. Na první pohled se sice zdá jako zabiják utržený ze řetězu, ale vlastně je to on, kdo to má vše dobře spočítané a kdo chápe, jak důležitá je láska a jeho vztah. A své zkušenosti pak předává dál Bryceovi.“
Film je skutečně hrou pro tři hráče. Salma Hayeková se výborně zapojila do humoru, akce a improvizace po boku svých kolegů. Sonia je starší žena, která je bezostyšně sexy, což je osvěžující. Hayeková by ve filmu ráda ukázala, že ženy dovedou být okouzlující v jakémkoliv věku. Sonia je bezpochyby pozoruhodnou ženou, která bez skrupulí častuje své okolí takovými sprostými slovy, že i její manžel sebou občas trhne. Její postava má ale i komplikovanou emoční stránku. I když za sebou často nechává smrt a zkázu, má silné mateřské pudy a touží po dítěti a rodinné stabilitě. Hayeková říká: „Svou postavu opravdu zbožňuji! Jsem pyšná na to, jak jsem ji stvořila – je sice šílená, ale šílenosti nedělá náhodně. Svá rozhodnutí jsem si vždy obhájila. Je plná protikladů, ale já si vytvořila celou velkou bichli jejích pocitů a názorů, a ty protiklady mi dávají smysl. Jednou z věcí, které na ní mám ráda, je její způsob uvažování - je zvláštní, ale ve své podivnosti konzistentní. Byla to velká zábava a jsem moc ráda, že mi Patrick věřil, že to dokážu.“
Spolupráce s hereckými kolegy byla pro Hayekovou také velmi příjemná: „Sam a já jsme si ihned sedli. Máme spolu výbornou chemii, výbornou energii, a dobře si rozumíme. Příběh Dariuse a a Sonii mám ráda. Je to příběh o tom, jak zůstat zamilovaný, ne se poprvé zamilovat, což je velmi osvěžující námět, zvláště v akčním filmu. V prvním filmu jsem neměla s Ryanem žádné scény, takže mi nyní bylo velkým potěšením. Dost jsme spolu improvizovali. Chovám velikou úctu k Ryanově a Samově talentu, hodně jsem se od nich naučila, hodně jsem se toho naučila i o sobě, když jsem s nimi pracovala, takže na tento film budu díky nim navždy v dobrém vzpomínat.“
Nejnovější komentáře