Kritiky.cz > Filmy > Filmová klasika > Čtvrtstoletí Samotářů

Čtvrtstoletí Samotářů

SamotC3A1C599i
SamotC3A1C599i
Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (1 hlasů, průměr: 5,00 z 5)
Loading...

Před rokem jsem na blo­gu při­po­mí­nal zřej­mě divác­ky nej­ob­lí­be­něj­ší pore­vo­luč­ní film, hoř­kou retro­ko­me­dii Pelíšky, kte­rá vlo­ni osla­vi­la čtvrt­sto­le­tí od pre­mi­é­ry. O rok poz­dě­ji však při­šel do kin jiný divác­ký mega­hit, kte­rý si jako jeden z mála novo­do­bých fil­mů zaslou­ží sta­tus „kul­tov­ní“. Druhotina Davida Ondříčka, kome­die Samotáři, kte­rá vznik­la v česko-slovinské kopro­duk­ci pod­le scé­ná­ře Petra Zelenky a Olgy Dabrowské, přes­to­že pojed­ná­va­la o gene­ra­ci „Husákových dětí“, se sta­la zásad­ní zejmé­na pro mile­ni­á­ly (a xeni­á­ly). Čím se pří­běh sed­mi mla­a­dých lidí, kte­ří se ve vel­ko­měs­tě na pře­lo­mu milé­nia sna­ží najít lás­ku, stal gene­rač­ním (ale záro­veň nad­ča­so­vým) sním­kem, to si řek­ne­me v násle­du­jí­cích odstav­cích.

Samotáři jsou mimo jiné zají­ma­ví tím, že se dá jen těž­ko určit, kdo z výše zmí­ně­né sed­mič­ky je hlav­ní rolí. Červenou nití pří­bě­hu je vztah Hanky (Jitka Schneiderová) a Petra (Saša Rašilov), kte­ří se na začát­ku fil­mu roze­jdou, aby se na kon­ci opět dali dohro­ma­dy. U obou postav je však něja­ké to „ale“, proč je spor­né, zda je za hlav­ní role pova­žo­vat. Hanka je tvr­do­hla­vá hys­ter­ka, ke kte­ré si divák obtíž­ně­ji budu­je vztah, a  Petr, kte­rý pra­cu­je jako mode­rá­tor v rádiu, může ved­le ostat­ních muž­ských postav lehce zani­kat (jak­ko­liv já se v něm vidím, zejmé­na v tom, že mám ten­den­ci si ze své­ho psa­ní dělat psy­cho­a­na­lý­zu, zvlášť na Panáčkovi, když mě opus­til kole­ga Scalex, tak jsem čte­ná­řům říkal, že jim budou muset sta­čit moje „nahráv­ky matek“). V titul­cích je jako prv­ní uve­de­na Makedonka Vesna (Labina Mitevska), kte­rá do Česka při­je­la hle­dat své­ho otce, kte­ré­ho nikdy nevi­dě­la. Do děje však tato dív­ka s hlu­bo­ký­ma oči­ma zasa­hu­je mini­mál­ně a povět­ši­nou zůstá­vá pozo­ro­va­tel­kou z jiné kul­tu­ry. Nevýraznější posta­vou je jed­no­znač­ně věč­ně zhu­le­ný Jakub (Jiří Macháček), kte­rý je záro­veň i suve­rén­ně nej­vět­ším hláš­ka­řem fil­mu, avšak od Filmové aka­de­mie si Macháček odne­sl Českého lva pou­ze za ved­lej­ší roli. V témže cere­mo­ni­á­lu byl za hlav­ní roli nomi­no­ván Ivan Trojan (pora­zil jej teh­dy Bolek Polívka ali­as Josef Čížek z na Oscara nomi­no­va­né dra­me­die Musíme si pomá­hat Jana Hřebejka), kte­rý ztvár­nil psy­cho­pa­tic­ké­ho léka­ře Ondřeje, pato­lo­gic­ky zami­lo­va­né­ho do Hanky, kte­rou neu­stá­le pro­ná­sle­du­je, jeli­kož se však jed­ná o člo­vě­ka rodin­ně i mate­ri­ál­ně zajiš­tě­né­ho, není Ondřej pro cílov­ku nej­lep­ším objek­tem k iden­ti­fi­ka­ci. Jako deus ex machi­na do děje vstu­pu­je kame­ra­man a zaměst­na­nec ces­tov­ní kan­ce­lá­ře Robert (Mikuláš Křen), kte­rý napo­mů­že roz­cho­du Hanky a Petra, avšak z celé sed­mič­ky se jed­ná o nejmé­ně sym­pa­tic­kou posta­vu, obzvlášť k Vesně se zacho­vá vylo­že­ně hnus­ně. S urči­tos­tí může­me říct, že hlav­ní rolí není Lenka (Dana Sedláková), man­žel­ka Ondřeje a kole­gy­ně Roberta, kte­rá před­sta­vu­je „povo­lá­ním man­žel­ku“.

Foto: © Lucky Man Films

Jiří Macháček v roz­ho­vo­ru pro DVTV pro­zra­dil, že na pokyn reži­sé­ra natá­čel pod vli­vem mari­hu­a­ny.

Dvě z hlav­ních postav si musí­me pro­brat podrob­ně­ji pod lupou, jeli­kož si zaslou­ží hlub­ší roz­bor. První z nich nemů­že být nikdo jiný než Macháčkův Jakub, kte­rý je pro mno­hé hlav­ním sym­bo­lem, stal kul­tov­ní posta­vič­kou a jeho hláš­ky zná teh­dej­ší mlá­dež nazpa­měť. Svým způ­so­bem ten­to noto­ric­ký hulič zasti­ňu­je nejen ostat­ní posta­vy, ale i váž­něj­ší vzta­ho­vou lin­ku fil­mu, čímž vzdá­le­ně při­po­mí­ná Bohuše Stejskala (Bolek Polívka) z Dědictví aneb Kurvahošigutentag (1992), kte­rý rov­něž svý­mi hláš­ka­mi v této nesmr­tel­né lido­vé kome­dii upo­za­dil chy­ti­lov­ské memen­to. Z jiné­ho úhlu pohle­du pak Jakub při­po­mí­ná seri­á­lo­vé­ho Ozzáka (Martin Dejdar) z kul­tov­ní­ho novác­ké­ho sit­co­mu Comeback, kte­rý si uta­hu­je z bar­bar­ských meta­lis­tů, kte­ří jej při­ja­li za svou iko­nu. Zrovna tak Jakub si zís­kal na pře­lo­mu milé­nia mno­ho fanouš­ků, kte­ří se rov­něž oddá­va­li zaká­za­ným byli­nám, jež vní­ma­li jako for­mu pro­tes­tu pro­ti kon­for­mis­mu, přes­to­že na jeho posta­vě je demon­stro­vá­no, kam až pře­hna­né hule­ní může vést, když Jakub zapo­me­ne na svou hol­ku Alici, kte­rá odje­la za tetou do Německa, a začne cho­dit s Hankou, kte­ré tak osu­do­vě ublí­ží. Zajímavostí je, že Macháček mno­hé scé­ny oprav­du natá­čel pod vli­vem, aby to půso­bi­lo auten­tic­ky.

Druhou posta­vou, kte­ré se podí­vá­me na zou­bek, je Ondřej, kte­rý byl pře­kva­pi­vě vůbec prv­ní fil­mo­vou rolí Ivana Trojana (teh­dy mu bylo 36 let), v té době již uzná­va­né­ho her­ce Dejvického diva­dla. V jeho posta­vě je demon­stro­ván kon­flikt, kte­rý se pere v člo­vě­ku, kte­rý již zalo­žil rodi­nu a je uzná­va­ným neu­ro­chi­rur­gem, přes­to však není v živo­tě šťast­ný. Setkání s Hankou po letech v něm pro­bu­dí jeho hor­ší já, kte­ré nedo­ká­že rozu­mo­vě kon­t­ro­lo­vat a cho­vá se tak jako psy­cho­pat. Jeho inte­li­gent­ní man­žel­ka Lenka při­jde na dob­rý kom­pro­mis, jak si Ondřeje udr­žet, ale záro­veň mu nebrá­nit ve štěs­tí, když mu dovo­lí, aby doma cho­dil pře­vle­če­ný za insta­la­té­ra (v tom­to přestro­je­ní pro­ná­sle­do­val Hanku). V prv­ních letech Trojanovy fil­mo­vé kari­é­ry jej role Ondřeje vyslo­ve­ně zaška­tul­ko­va­la a násled­ně dostá­val podob­ně vyši­nu­té posta­vy, jaký­mi byl napří­klad schi­zofre­nic­ký Zdeněk z Ondříčkova násle­du­jí­cí­ho fil­mu, čer­né kome­die Jedna ruka net­les­ká (2003), „šíle­ný“ Petr z adap­ta­ce diva­del­ní hry Dejvického diva­dla Příběhy oby­čej­né­ho šílen­ství (2005) Zdeňka Zelenky nebo obec­ní blá­zen Václav Vingl, kte­rý před­sta­vo­val ztřeš­tě­něj­ší a nebez­peč­něj­ší ver­zi Otíka z Vesničky stře­dis­ko­vé, v dra­ma­tu Václav (2007) Jiřího Vejdělka.

Foto: © Lucky Man Films

Role psy­cho­pa­tic­ké­ho neu­ro­chi­rur­ga Ondřeje vystře­li­la Ivana Trojana k vel­ké fil­mo­vé kari­é­ře.

Trojana a Macháčka tak Samotáři vystře­li­li do prv­ní herec­ké ligy. Z dal­ších her­ců se do popře­dí více dosta­la Jitka Schneiderová, dlou­ho­le­tá člen­ka stu­dia Ypsilon, kte­rou jsme do té doby moh­li znát pře­de­vším z tele­viz­ních pohá­dek. Oproti tomu Saša Rašilov byl coby vnuk slav­né­ho prvo­re­pub­li­ko­vé­ho her­ce v té době již hoj­ně obsa­zo­va­ný ve fil­mu i v tele­vi­zi. Labina Mitevska se vrá­ti­la do Makedonie, kde se etablo­va­la jako hereč­ka a pro­du­cent­ka arto­vých fil­mů. Mikuláš Křen a Dana Sedláková zůsta­li v očích divá­ků her­ci jed­né role, násled­ně hrá­li pře­váž­ně epi­zod­ní posta­vy, jak­ko­liv Křen hrál něko­lik ště­ků i v zahra­nič­ním fil­mu. U Sedlákové výjim­ku potvr­zu­jí­cí pra­vi­dlo tvo­ří tele­viz­ní film 10 způ­sobů lás­ky (2008).

Z ved­lej­ších rolí domi­nu­jí zejmé­na Hančini rodi­če, kte­ří před­sta­vu­jí kari­ka­tu­ry malo­měš­ťá­ků. Matka (Hana Maciuchová) je nesne­si­tel­ná hys­ter­ka, kte­rá Hanku za její život neu­stá­le srá­ží, a otec (František Němec) je typic­ký čes­ký pod­pan­toflák. Generační kon­flikt je tu zachy­cen v parád­ní scé­ně s návště­vou japon­ských turis­tů, kte­ří chtě­jí vidět typic­kou čes­kou rodi­nu, za což rodi­če dosta­nou od ces­tov­ní kan­ce­lá­ře sluš­ně zapla­ce­no. Můžeme tu zachy­tit sati­ric­ký tón pra­ný­řu­jí­cí zis­kuchti­vost star­ší gene­ra­ce. Z rodi­čů ostat­ních postav pozná­me ješ­tě Robertovou mámu (Emma Černá), kte­rá si libu­je ve sbí­rá­ní sta­rých krá­mů, avšak záro­veň je těž­ce nemoc­ná, při­čemž na večír­ku po jejím pohřbu v Robertově bytě se ode­hra­je zásad­ní scé­na, ve kte­ré Ondřej Hanku nej­pr­ve napad­ne a násled­ně ji (pod vli­vem zele­ných koláč­ků) spo­leč­ně s Jakubem i sebou zapá­lí. Z epi­zod­ních postav sto­jí za zmín­ku dea­ler (Zdeněk Suchý), kte­rý Jakubovi pro­dá­vá mari­hu­a­nu, za což jej pokry­tec­ky kri­ti­zu­je, aby mu násled­ně nabí­dl koka­in, ředi­tel Rádia 001 (David Matásek), kte­rý spí­lá Petrovi za to, že v éte­ru pří­liš pro­sa­zu­je sám sebe a pro­sti­tut­ka v podá­ní Tatiany Vilhelmové (dnes Dykové), kte­rá v Ondříčkově debu­tu Šeptej (1996) ztvár­ni­la hlav­ní roli.

Foto: DJ Vlado / © Lucky Man Films, s.r.o.

Takto dnes (po rekon­struk­ci) vypa­dá dům v praž­ských Záběhlicích, ve kte­rém byd­le­li Hančini rodi­če.

Výraznou slož­kou, bez kte­rou si dnes Samotáře neu­mí­me před­sta­vit, je jejich soun­d­track. Jeho hlav­ní duší se stal věhlas­ný hudeb­ník a pro­du­cent Jan P. Muchow, kte­rý při­spěl nejen dvě­ma instru­men­tál­ka­mi (Dva živo­čiš­né dru­hy a Ráno), ale i pří­spěv­ky od něko­li­ka jeho pro­jek­tů. Dvě pís­ně (Dumb It a závě­reč­ná For That Moment) pochá­ze­jí z reper­toá­ru Muchowovy domov­ské kape­ly Ecstasy of Saint Theresa, jeden pří­spě­vek (Que pasa) je tu od kape­ly Colorfactory, kte­rá vytvo­ři­la vět­ši­nu pís­ní k Šeptej (včet­ně hitu It’s Always You), v němž si Muchow rov­něž zahrál, a také nový pro­jekt The Loners, on nějž pochá­zí nej­zná­měj­ší píseň ze soun­d­trac­ku Lucky Boy a dvě dal­ší pís­ně (So Beautiful a Never). Na soud­trac­ku však najde­me i trac­ky od zahra­nič­ních for­ma­cí z okra­je main­stre­a­mu, kon­krét­ně Moloko (Day For Night, kte­rá zazní ve chví­li, kdy nám Vesna před­sta­vu­je bar­man­skou spe­ci­a­li­tu jmé­nem bodyshot) a Morcheeba (Over And Over). Obě tyto kape­ly nejsou zce­la nezná­mé ani main­stre­a­mo­vé­mu pub­li­ku, Moloko zhru­ba v té době bodo­va­lo se sin­g­ly Sing It Back a The Time Is Now (dru­hý jme­no­va­ný zazněl o tři roky poz­dě­ji i v Jedna ruka net­les­ká) a Morcheeba při­šla na pod­zim téhož roku s mega­hi­tem Rome Wasn’t Built In A Day a o dva roky poz­dě­ji měla dal­ší hit­pa­rá­do­vý zářez s bala­dou Otherwise. Na soun­d­track při­spěl i poz­děj­ší porot­ce slo­ven­ské SuperStar Laco Lučenič se sklad­bou Chladná (ako zmrz­li­no­vý pohár), při­čemž to není jedi­ný jeho pří­spě­vek, tím dru­hým je archiv­ní kou­sek Ja, ty a moj brat od legen­dár­ní slo­ven­ské kape­ly Modus (kte­rou Lučenič tvo­řil spo­leč­ně s Marikou Gombitovou, Mekym Žbirkou a Jánem Lehotským). Dalšími inter­pre­ty ze samo­tář­ské­ho soud­trac­ku jsou Qhm Square, Fake Dead nebo Stephunk T.

Samotáři byly ve své době v čes­kém fil­mu vel­kým zje­ve­ním. Kromě toho, že se v zápla­vě retro­fil­mů jed­na­lo o jeden z mála sním­ků ze sou­čas­nos­ti, doká­za­li pro­po­jit nezá­vis­lý wibe před­cho­zí­ho Šeptej s divác­ky atrak­tiv­ním humo­rem. Tehdejší dospí­va­jí­cí mlá­de­ži se tre­fi­li do noty, jeli­kož při­šli v době, kdy naše gene­ra­ce zača­la pozná­vat vel­ký svět (včet­ně nej­růz­něj­ších zaká­za­ných bylin). Velký podíl na kul­tov­nos­ti měl z pozi­ce scé­náris­ty i Petr Zelenka, kte­rý o tři roky dří­ve stál za nemé­ně kul­tov­ní­mi povíd­ko­vý­mi Knoflíkáři, jež záro­veň reží­ro­val. Vážnější vzta­ho­vá linie fil­mu sice zůstá­vá lehce ve stí­nu, avšak ji může­me pova­žo­vat za nad­ča­so­vou, jeli­kož mlad­ší gene­ra­ce Z je ješ­tě více samo­tář­ská než mile­ni­á­lo­vé. Ondříček o tři roky poz­dě­ji na téže vlně humo­ru navá­zal v Jedna ruka net­les­ká, kte­rá však byla divá­ky i kri­ti­ky při­ja­ta roz­po­ru­pl­ně­ji. Následoval lehce zapo­me­nu­tel­ný Grandhotel (2006) a poté už se syn legen­dár­ní­ho kame­ra­ma­na Miroslava Ondříčka vrh­nul na váž­něj­ší téma­ta v kri­ti­kou vel­mi oce­ňo­va­ných sním­cích, jaký­mi bylo kri­mi­nál­ní dra­ma Ve stí­nu (2012) nebo živo­to­pis­ný Zátopek (2021), kte­ré pro­lo­žil dvojdíl­ným tele­viz­ním fil­mem Dukla 61 (2018) pojed­ná­va­jí­cím o nej­vět­ší důl­ní kata­stro­fě dru­hé polo­vi­ny 20. sto­le­tí. Pro naší gene­ra­ci však jeho tvor­bu budou vždy na prv­ním mís­tě sym­bo­li­zo­vat kul­tov­ní Samotáři.


Zdroj: Wikipedie, ČSFD, Aktuálně.cz, Youtube; Foto: © Lucky Man Films, s.r.o.

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
VÝJIMEČNÝ STAV: film se točil pouhých 14 dní!
5. listopadu 2024VÝJIMEČNÝ STAV: film se točil pouhých 14 dní!Nový film Hřebejka s Vetchým a Dykovou v hlavních rolích sice nezískal žádná ocenění a podle ohlasů ani nezíská, přesto způsobil velký poprask na malém rybníčku české filmové tvorby. Snad proto, že se točil čtrnáct dní? Možná. Recenze…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Ondřej Vetchý ve Výjimečném stavu
30. října 2024Ondřej Vetchý ve Výjimečném stavuNa podzim tohoto roku vstoupila do kin nová česká komedie Jana Hřebejka Výjimečný stav. Uvedena byla již na festivalu Finále Plzeň, kde se o ní mluvilo jako o pokračování Pelíšků a jako o filmu, kterým Hřebejk…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Malý pán se vrací do kin již jako Velký pán
8. října 2024Malý pán se vrací do kin již jako Velký pánLetos přichází do kin kromě jiného i dlouho očekávané pokračování úspěšné pohádky Malý pán. Druhý díl nesoucí název Velký pán na rozdíl od jedničky nevychází z žádné knižní předlohy a autoři se tak spoléhají jen a…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Arvéd: tajemný, mysteriózní a magií opředený Jiří Smíchovský
19. června 2024Arvéd: tajemný, mysteriózní a magií opředený Jiří SmíchovskýDnes večer jsem na ČT2 shlédla tajemný, temný, mysteriózní a magií opředený film Arvéd, který pojednává o rozporuplné skutečné historické postavě Jiřího Arvéda Smíchovského, který šel cestou okultních a hermetických věd tak daleko, až se téměř…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Nová kapitola v životě Ivety Bartošové
1. února 2024Nová kapitola v životě Ivety BartošovéTvůrčí tým pod vedením režiséra a scenáristy Michala Samira zakončil poslední klapkou tříletou životopisnou ságu o jedné z nejvýraznějších postav tuzemské pop-music – Ivetě Bartošové. Nová série nás zavede do dramatického období, kdy se osud zpěvačky…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Bratři – Mašíni míří na Západ
5. listopadu 2023Bratři – Mašíni míří na ZápadPříběh bratří Mašínů, kteří v 50. letech utekli z Československa přes Východní Německo do západního Berlína a následně do USA snad není třeba představovat. Tohle téma totiž dělí český národ už hezkou řádku let. A hodně…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Bratři – Recenze – 60 %
26. října 2023Bratři – Recenze – 60 %Bratři Ctirad a Josef Mašínovi, kteří v 50. letech patřili ke členům protikomunistického odboje, jsou v československých dějinách kontroverzně přijímanými osobnostmi. Někteří jim vytýkají, že ke svým záměrům používali nepřiměřené prostředky včetně zabití nevinného civilisty, zatímco jiní jejich…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Bratři míří do kin
18. října 2023Bratři míří do kinO dnešní novinářskou projekci filmu Bratři do režiséra Tomáše Mašína byl zájem. Na tiskovou konferenci po uvedení filmu přišla i početná delegace tvůrců filmu včetně hlavních protagonistů. Oskar Hes , Jan Nedbal  i herečka Karolína Lea…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Povídání o mamince a tatínkovi: Komediální kouzlo rodinného seriálu
3. srpna 2023Povídání o mamince a tatínkovi: Komediální kouzlo rodinného seriáluRodinné seriály patří mezi nejoblíbenější a nejžádanější televizní formáty, a právem. Povídání o mamince a tatínkovi, režírované Kristinou Dufkovou a napsané pod perem Pavla Cmírala, není žádnou výjimkou. Tato originální a chytlavá komedie nás zavádí do…Vydáno v rubrice: Dětské seriály
Grand Prix
16. listopadu 2022Grand PrixSnem bratranců Romana (Kryštof Hádek) a Emila (Robin Ferro) je dostat se na závody Formule 1. Roman vede ušmudlaný autobazar na okraji města, má tři děti a živelnou manželku (Anna Kameníková). Emil, horlivý milovník pořádku, si…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Štěstí
6. září 2022Štěstí[caption id="" align="alignright" width="200"] Photo © Bontonfilm[/caption] Film  režiséra Bohdana Slámy ŠTĚSTÍ je dojemným příběhem o křehkém vztahu dvou mladých lidí, jenž postupně přeroste v opravdovou lásku. Herecké obsazení i atmosféra filmu navazuje na Slámův úspěšný…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Odcházení
19. května 2022OdcházeníKdyž je to jen trošku možné, rád vidím film v prostředí pro něj určeném, tj. v kině. Jednak proto, že je primárně stavěný pro velké plátno a nikoli pro malou obrazovku, jednak proto, abych byl při…Vydáno v rubrice: Filmová klasika
Básníci čekají na zázrak. A český film?
17. května 2022Básníci čekají na zázrak. A český film?Série o „básnících“ je důkazem nemohoucnosti české „porevoluční“ kinematografie. Zatímco v osmdesátých letech se režisér Dušan Klein blýskl třemi skvělými díly, po revoluci následovala již pouze recyklace postav, příběhů a zmar. Výjimkou není ani dosud poslední…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Vrásky z lásky – důchodcovská romance, která ztrácí dech (40 %)
28. října 2021Vrásky z lásky – důchodcovská romance, která ztrácí dech (40 %)Událost roku 2012, za kterou bylo avizováno setkání dvou hereckých legend Jiřiny Bohdalové a Radoslava Brzobohatého v novém distribučním celovečerním hraném filmu režiséra Jiřího Stracha (Anděl páně) a scenáristy Marek Epstein (Václav, Roming, Signál), se po…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Večírek – Recenze – 30%
18. srpna 2021Večírek – Recenze – 30%Komedie Večírek je režijním debutem herce Michala Suchánka, jenž ji natočil podle vlastní divadelní hry, jejíž text si sám adaptoval do filmového scénáře. Děj se točí kolem srazu bývalých spolužáků po mnoha letech, který probíhá u…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Vejška
17. srpna 2021VejškaPetr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva…Vydáno v rubrice: Galerie
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 2,52314 s | počet dotazů: 266 | paměť: 30959 KB. | 02.09.2025 - 00:20:25