Stanislav Majer: Ostrava je autentická, osobitá a fotogenická
Hrajete zkušeného kriminalistu, jak byste ho popsal?
Jan je typický policejní vlčák. Práce je pro něj vším, a když se do něčeho zakousne, už to nepustí. Své zkušenosti má a ví, že motivy k vraždě se vlastně stále opakují. Dejme tomu, že má talent k jisté empatii k pachatelům.
Kariérně ho přeskočila kolegyně Ema. Jaký je jejich vztah?
Tak zpočátku to není ideální,
protože Jan má jisté podezření, že výběrové řízení neproběhlo úplně košer, a cítí se tím dotčený, pak
ale pochopí, že Ema je schopná a talentovaná kriminalistka a především profík. A to je pro něj
podstatné.
Jan není rád, že ho předběhla žena. Cítí se ponížený. Myslíte, že nějak podobně by reagovalo hodně mužů v naší společnosti?
Těžko říct. Já si nemyslím, že se Jan cítí být ponížený. On jen pochybuje, že Ema je skutečně kompetentní vykonávat tak důležitou a zodpovědnou funkci. Navíc je tam ta pochybnost o výběrovém řízení. A zda by se v naší společnosti nějací muži cítili ponížení, pokud by je žena „předběhla“? Ano. Hodně mužů zcela jistě ano.
Seriál je inspirován skutečnými událostmi, vybavoval jste si nějaké při čtení scénáře? Ano, tu a tam se mi něco vybavilo, ale nevzpomenu si co. Černé kronice příliš pozornosti nevěnuju.
Proč byste nový seriál divákům doporučil?
Tak především myslím, že Ostrava je dost autentická, osobitá a fotogenická. A taky se jedná o projekt, na kterém pracovali tři režiséři. Každý má trochu jiný přístup a recept – možná bude pro diváka zajímavé sledovat, jak se charakter jejich práce mění.