Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Nejlepší filmy roku 2020 podle Filmspot.cz

Nejlepší filmy roku 2020 podle Filmspot.cz

BeFunky collage
BeFunky collage
Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Z hle­dis­ka kine­ma­to­gra­fie byl rok 2020 dost zvlášt­ní a plný nejis­to­ty. Kina byla v ČR kvů­li vlád­ním opat­ře­ním ote­vře­ná pou­ze o zhru­ba dva měsí­ce déle, než jak dlou­ho byla zavře­ná. Zároveň se u nás i ve svě­tě zru­ši­la celá řada fil­mo­vých fes­ti­va­lů, pří­pad­ně byla jejich nabíd­ka i návštěv­ní kapa­ci­ta znač­ně ome­ze­na. Spousta plá­no­va­ných novi­nek muse­la být bohu­žel posu­nu­ta na poz­dě­ji o mno­ho měsí­ců a někdy i o rok nebo dokon­ce na neu­r­či­to. Navzdory výraz­né­mu úbyt­ku fil­mů v kinech jich ale bylo letos k vidě­ní i tak rela­tiv­ně dost. Nestandardní situ­a­ce při­nu­ti­la kina pře­su­nout část své­ho pro­gra­mu k dis­po­zi­ci na inter­net, čímž se vytvo­ři­la pří­le­ži­tost pro divá­ky, jak prázd­né sály pod­po­řit. Značné příz­ně se v důsled­ku domá­cí­ho pro­mí­tá­ní těši­ly čet­né stre­a­mo­va­cí služ­by. Do onli­ne pro­sto­ru se vyda­ly i leckte­ré fes­ti­va­ly a něko­lik holly­wo­od­ských fil­mů, kte­ré pat­ři­ly k těm s nej­čas­tě­ji odklá­da­ný­mi datumy uve­de­ní, si své pre­mi­é­ry odby­ly též na síti. Nyní jsou však čes­ká kina stá­le zavře­ná a nezbý­vá než dou­fat, že toto ome­ze­ní co nejdří­ve zas pad­ne. 

Následující fil­my pova­žu­ji za to nej­lep­ší, co jsem z nově uve­de­ných fil­mů v roce 2020 viděl. Jako prv­ní zmi­ňu­ji zvlášť jeden film roku, po němž násle­du­je deset nej­lep­ších fil­mů ze stan­dard­ní dis­tri­buce, po nich nej­lep­ších pět fil­mů mimo stan­dard­ní dis­tri­buci (fes­ti­va­ly, VOD) a nako­nec ješ­tě pěti­ce toho nej­lep­ší­ho z čes­ké pro­duk­ce.

Best of 2020

FILM ROKU

Colectiv (Rumunsko/Lucembursko, rež. Alexander Nanau) – Přesně míře­ná doku­men­tár­ní rána na solar, kte­rá je už po prv­ních dva­ce­ti minu­tách sto­krát hus­těj­ší a výživ­něj­ší než celá meta­no­lo­vá afé­ra. Co začí­ná jako totál­ní prů­ser jed­né rumun­ské nemoc­ni­ce, kon­čí v abso­lut­ní dez­i­lu­zi o tam­ním zdra­vot­nic­tví vůbec, pro­lezlém pro­střed­nic­tvím stát­ní­ho apa­rá­tu skrz na skrz korup­cí, pod­vo­dy a lha­ním. Geniálně rea­li­zo­va­ná observa­ce inves­ti­ga­tiv­ních novi­ná­řů, noří­cích se navzdo­ry ano­nym­ním výhruž­kám do záku­li­sí pohád­ky o tom, jak by soci­a­lis­tic­ké zdra­vot­nic­tví mělo léčit lidi, ale mís­to toho je zabí­jí. Na nála­dě to niko­mu nepři­dá, ale o to je důle­ži­těj­ší, že tako­vé­to věci vzni­ka­jí.

 

TOP 10 KINO

Tenet (USA/Velká Británie, rež. Christopher Nolan) – Fascinující, vizi­o­nář­ský a mis­trov­sky vyprá­vě­ný špi­o­náž­ní thriller o tak tro­chu jiném ces­to­vá­ní v čase, časo­vých para­do­xech a palin­dro­mech. Příběhově v pod­sta­tě bon­dov­ka o taj­ných agen­tech vysla­ných do boje pro­ti zákeř­né­mu padou­cho­vi, avšak oko­ře­ně­ná o sci-fi motiv opač­né­ho ply­nu­tí času. Mohli bys­te si mys­let, že něco tako­vé­ho nejde nato­čit, nicmé­ně Christopher Nolan to doká­zal s napros­tou sce­náris­tic­kou pre­ciz­nos­tí a fil­mař­skou bra­vu­rou. Největší a nej­sil­něj­ší kino­zá­ži­tek roku, nepo­dob­ný čemu­ko­li dal­ší­mu, vyža­du­jí­cí pozor­nost a sou­stře­dě­nost a pře­kra­ču­jí­cí hra­ni­ce běž­né fil­mo­vé nara­ce (Recenze).

Na nože (USA, rež. Rian Johnson) – Záhadná smrt slav­né­ho a boha­té­ho spi­so­va­te­le, spous­ta pří­buz­ných a tím pádem i spous­ta pode­zře­lých a k tomu své­ráz­ný sebe­i­ro­nic­ký detek­tiv. To je základ kla­sic­ky vysta­vě­né, nicmé­ně moder­ně poja­té, vyna­lé­za­vě vyprá­vě­né, chyt­ré a zábav­né detek­tiv­ky, kte­rá si sofis­ti­ko­va­ně a s leh­kos­tí pohrá­vá s pra­vi­dly žán­ru. K tomu skvě­lé herec­ké obsa­ze­ní, do posled­ní­ho pun­tí­ku pro­myš­le­ný děj plný zvra­tů a fan­tas­tic­ká hra s divác­kým oče­ká­vá­ním (Recenze).

Chlast (Dánsko, rež. Thomas Vinterberg) – Čtveřice stře­do­škol­ských uči­te­lů se roz­hod­ne ově­řit v pra­xi vědec­kou hypo­té­zu, pod­le níž by člo­věk žil mno­hem ote­vře­ně­ji, kre­a­tiv­ně­ji a sebe­vě­do­mě­ji, kdy­by si kon­stant­ně udr­žo­val hla­din­ku půl pro­mi­le alko­ho­lu v krvi. Cílem však není agi­ta­ce pro­ti alko­ho­lu, k němuž sní­mek při­stu­pu­je vel­mi věc­ně, nýbrž kri­tic­ký komediálně-dramatický por­trét spo­leč­nos­ti, v níž je alko­hol pří­to­men prak­tic­ky všu­de, tak­že se jeho kon­zu­ma­ce sta­la nor­mou. Výsledkem je nalé­ha­vá a ener­gic­ká osla­va živo­ta, kte­rá ale neza­po­mí­ná ani na utr­pe­ní a smu­tek. Vynikající sklou­be­ní umě­lec­kých ambic a divác­ké­ho fil­mu, dán­ská režij­ní i herec­ká prv­ní liga (Recenze).

Malé ženy (USA, rež. Greta Gerwig) – Inovativní, živel­ná a moder­ní adap­ta­ce slav­né kni­hy, pojed­ná­va­jí­cí o čtyřech sestrách, dospí­va­jí­cích během ame­ric­ké občan­ské vál­ky z dívek v ženy. Film se zabý­vá jak radost­mi a strast­mi dět­ství, tak nástra­ha­mi dospě­los­ti, a byť vypo­ví­dá pře­de­vším o spo­le­čen­ském kon­tex­tu teh­dej­ší doby, tak díky výraz­né eman­ci­pač­ní rovi­ně záro­veň půso­bí vel­mi sou­čas­ně a svě­že, k čemuž dopo­má­há i způ­sob, jaký je nato­čen (Recenze).

Corpus Christi (Polsko, rež. Jan Komasa) – Polské dra­ma o mla­dí­ko­vi z pas­ťá­ku, kte­rý nena­stou­pí do dohod­nu­té­ho zaměst­ná­ní v dře­vař­ství a mís­to toho se v neda­le­ké ves­ni­ci začne vydá­vat za kně­ze – a sta­ne se nadě­jí tam­ních oby­va­tel na vylé­če­ní boles­ti, kte­rá je po nedáv­né tragé­dii všech­ny sužu­je. Film o víře, Bohu a roze­rva­né komu­ni­tě, kte­rou svým oso­bi­tým pří­stu­pem stme­lí býva­lý tresta­nec a nar­ko­man, je nesmír­ně výraz­ným fyzic­kým i duchov­ním zážit­kem, jenž sto­jí na až démo­nic­kém výko­nu cha­risma­tic­ké­ho před­sta­vi­te­le hlav­ní role.

Naděje (Norsko/Švédsko, rež. Maria Sødahl) – V rea­lis­tic­ké a civil­ní sever­ské vzta­ho­vé stu­dii je mat­ce šes­ti dětí ke kon­ci adven­tu dia­gnos­ti­ko­vá­na rako­vi­na. Spolu s výraz­ně star­ším part­ne­rem se s oba­va­mi a se sla­bou nadě­jí upí­ná k rizi­ko­vé ope­ra­ci a pobí­há po dok­to­rech během vánoč­ní­ho a novo­roč­ní­ho obdo­bí, kte­ré jinak bývá časem svá­teč­ní­ho vese­lí. Snímek ale netla­čí na pilu, pra­cu­je s doko­na­le věro­hod­ný­mi posta­va­mi a díky skvě­lé­mu scé­ná­ři a vyni­ka­jí­cím her­cům doká­že nabíd­nout emo­ci­o­nál­ně sil­né oka­mži­ky jak ve vypja­těj­ších, tak ve zti­še­něj­ších momen­tech. Pocity chmur a depre­sí jsou navíc kom­pen­zo­vá­ny chví­le­mi rados­ti a štěs­tí, pozi­tiv­ní­mi udá­lost­mi v živo­tě i opě­tov­ným stme­le­ním dáv­no odci­ze­ných hlav­ních hrdi­nů, jejichž lás­ka neče­ka­ně nabe­re dru­hý dech.

Pro Samu (Velká Británie, rež. Waad Al-Khateab, Edward Watts) – Působivá a výraz­ně auten­tic­ká doku­men­tár­ní zpo­věď, nato­če­ná syr­skou repor­tér­kou ve měs­tě Aleppo v době, kdy zemí zmí­ta­la občan­ská vál­ka. Ta v něm pro­po­ji­la repor­táž­ní zábě­ry poří­ze­né během nále­tů a pou­lič­ních nepo­ko­jů s osob­ní­mi obra­zo­vý­mi mate­ri­á­ly a s video-deníčkem nato­če­ným pro její dce­ru Samu, naro­ze­nou v roce 2016, kdy boje v Aleppu vrcho­li­ly (Recenze).

Palm Springs (USA, rež. Max Barbakow) – Komedie roku, zalo­že­ná na časo­vé smyč­ce, v níž nechtě­ně uvíz­ne dvo­ji­ce sva­teb­ních hos­tů. K popu­lár­ní­mu sché­ma­tu o posta­vách uvěz­ně­ných v jed­nom neu­stá­le se opa­ku­jí­cím dni však při­stu­pu­je s výraz­nou por­cí nápa­di­tos­ti a oso­bi­tos­ti, díky čemuž je kome­dií chytrou, poho­do­vou a roman­tic­kou, tro­chu drs­nou, s troš­kou sci-fi a špe­tič­kou nihi­lis­mu (Recenze).

Neviditelný (USA, rež. Leigh Whannell) – Film sta­ví­cí na prá­ci s dus­ným napě­tím, sou­stav­nou nejis­to­tou a momen­tem pře­kva­pe­ní, jenž kla­sic­ký pří­běh o věd­ci, jenž obje­ví návod na nevi­di­tel­nost, pře­ta­vil do horo­ro­vé­ho psy­cho­lo­gic­ké­ho dra­ma­tu o ženě prcha­jí­cí před svým mani­pu­la­tiv­ním a násil­nic­kým man­že­lem. Pevnou rukou reží­ro­va­ná a pře­kva­pi­vý­mi zvra­ty pře­ky­pu­jí­cí žánro­vá hra tudíž pou­ží­vá motiv nevi­di­tel­nos­ti i jako meta­fo­ru skry­té­ho tyran­ské­ho a toxic­ké­ho cho­vá­ní, jemuž se jeho obě­ti čas­to nedo­ká­ží efek­tiv­ně brá­nit (Recenze).

1917 (USA/Velká Británie, rež. Sam Mendes) – Válečné dra­ma o ces­tě dvou vojá­ků za záchra­nou jed­not­ky míří­cí do pas­ti nepří­te­le před­sta­vu­je vizu­ál­ní poži­tek pod­po­ře­ný zpří­to­m­ňo­vá­ním času a pro­sto­ru. Díky doved­ně skry­tým stři­hům totiž sní­mek vypa­dá, jako by byl nato­če­ný v mimo­řád­ně dlou­hých zábě­rech. Film tak vyni­ká dechbe­rou­cí tech­nic­kou rea­li­za­cí, opoj­nou kame­rou a neza­po­me­nu­tel­ný­mi sek­ven­ce­mi z pro­chá­ze­ní skrz roz­sáh­lé záko­py a bitev­ní pole (Recenze).

 

TOP 5 MIMO KINO

David Attenborough: Život na naší pla­ne­tě (Velká Británie, rež. Alastair Fothergill, Jonathan Hughes, Keith Scholey) – David Attenborough vyprá­ví o svém živo­tě a na poza­dí změn, k nimž došlo na Zemi v posled­ních dese­ti­le­tích, při­chá­zí s pře­hled­ným a jas­ně sro­zu­mi­tel­ným ape­lem na eko­lo­gic­ké téma. Snímek tak slou­ží nejen jako per­fekt­ní reka­pi­tu­la­ce kari­é­ry toho­to slav­né­ho doku­men­ta­ris­ty, ale záro­veň i jako důle­ži­té posel­ství o sta­vu život­ní­ho pro­stře­dí, v němž se ovšem namís­to hle­dá­ní viní­ků před­sta­vu­jí kon­struk­tiv­ní návrhy a vize.

Hlídka (Bulharsko/Srbsko, rež. Stephan Ventsislavov) – Komediálně ladě­né dra­ma o noč­ní šichtě něko­li­ka poli­cej­ních hlí­dek v bul­har­ském hlav­ním měs­tě. Žánrově boha­tá směs pro­ple­te­ných his­to­rek, kte­ré jsou napůl mra­zi­vé a tra­gic­ké a napůl legrač­ní až anekdo­tic­ké, skvě­le obsto­jí jako náhled do panop­ti­ka roz­lič­ných posta­vi­ček i jako sociálně-politická spo­le­čen­ská kri­ti­ka.

Moje uči­tel­ka cho­bot­ni­ce (Jihoafrická repub­li­ka, rež. Pippa Ehrlich, James Reed) – Křehký a zce­la uni­kát­ní doku­ment o nena­dá­lém přá­tel­ství zvě­da­vé­ho hla­vo­nož­ce a pra­cov­ně vyho­ře­lé­ho fil­ma­ře, jenž s ním při kaž­do­den­ním potá­pě­ní strá­vil vět­ši­nu jeho živo­ta. Originální, emo­tiv­ní a mís­ty i napí­na­vé pro­po­je­ní svě­ta lidí se svě­tem zví­řat, nachá­ze­jí­cí sjed­no­cu­jí­cí para­le­ly v živo­tech obou pro­ta­go­nis­tů a nenu­ce­ně vybí­ze­jí­cí k poro­zu­mě­ní pří­ro­dě ze zce­la jiné­ho úhlu pohle­du.

První krá­va (USA, rež. Kelly Reichardt) – Kulinářský anti-western o dvou mužích, kte­ří si v dobách osidlo­vá­ní ame­ric­ké­ho zápa­du začnou vydě­lá­vat pro­de­jem sma­že­ných kob­lih. Skvěle reží­ro­va­ná jem­ná poe­tic­ká bala­da o přá­tel­ství, kra­de­ní mlé­ka a těž­kém živo­tu v kruš­ných pod­mín­kách.

Chicagský tri­bunál (USA, rež. Aaron Sorkin) – V něčem sta­ro­mil­ské a kon­venč­ní, avšak záro­veň ele­gant­ní a živel­né dra­ma o věhlas­ném soud­ním pro­ce­su z roku 1968 s orga­ni­zá­to­ry poli­tic­ké­ho pro­tes­tu, jenž nechtě­ně pře­ros­tl v hro­mad­nou potyč­ku s poli­cis­ty. K tomu vyni­ka­jí­cí her­ci, nápa­di­té režij­ní a sce­náris­tic­ké postu­py a sym­pa­tic­ký nad­hled v kom­bi­na­ci s důle­ži­tý­mi téma­ty. Na Sorkinův stan­dard jde o film z hle­dis­ka kaden­ce dia­lo­gů dokon­ce až pře­kva­pi­vě umír­ně­ný, ovšem aniž by při­tom ztrá­cel na tem­pu a schop­nos­ti vtáh­nout do děje.

 

TOP 5 ČESKÉ

Šarlatán (rež. Agnieszka Holland) – Drama o znal­ci bylin a lid­ské moči Janu Mikoláškovi, jenž půso­bil od 30. do 50. let minu­lé­ho sto­le­tí jako léči­tel a poz­dě­ji byl ve vykon­stru­o­va­ném pro­ce­su odsou­zen komu­nis­ty, je řeme­sl­ně pre­ciz­ním, chytře vysta­vě­ným a pocti­vě nato­če­ným fil­mem o boji pro­ti bez­mo­ci a o síle osob­nos­ti sužo­va­né vnitř­ní­mi démo­ny, kte­rý svě­do­mi­tě napl­ňu­je kva­li­ta­tiv­ní para­me­t­ry sou­čas­né evrop­ské fes­ti­va­lo­vé pro­duk­ce. Léčení davů i režim­ních pro­mi­nen­tů, homose­xu­ál­ní roman­ce i násled­né sou­dy v čele s roz­po­ru­pl­ným hlav­ním hrdi­nou, fan­tas­tic­ky ztvár­ně­ném otcovsko-synovskou dvo­ji­cí Ivan Trojan a Josef Trojan, drží navzdo­ry sko­ko­vé struk­tu­ře plné fla­shbac­ků pohro­ma­dě díky pře­hled­né­mu vyprá­vě­ní a prá­ci s kame­rou a se svět­lem.  Film vyvá­že­ně kom­bi­nu­je his­to­ric­kou sku­teč­nost s fik­cí, své­mu hrdi­no­vi ve zdra­vé míře lehce fan­dí, avšak záro­veň si od něj udr­žu­je odstup, a neří­ká vše doslo­va, ale ani nene­chá­vá divá­ka zby­teč­ně tápat (Recenze).

Princezna zakle­tá v čase (rež. Petr Kubík) – Jedna z nej­lep­ších pore­vo­luč­ních čes­kých pohá­dek, v níž je hlav­ní hrdin­kou prin­cez­na, kte­rá se musí namís­to chrabrých prin­ců spo­leh­nout pře­de­vším sama na sebe. A to zrov­na při sna­ze zlo­mit pro­kle­tí časo­vé smyč­ky, nutí­cí ji pro­ží­vat den svých osm­náctých naro­ze­nin (vrcho­lí­cí zká­zou celé­ho krá­lov­ství) neu­stá­le doko­la. V zákla­du jde o pohád­ku tra­dič­ně čes­kou, v řadě moti­vů a žán­ro­vých sché­mat se však sní­mek podo­bá spí­še sou­čas­né zahra­nič­ní fan­ta­sy tvor­bě. Po pře­hlíd­ce fád­ních a omše­lých pohá­dek posled­ních let, trpí­cích nezá­bav­ným dějem, neži­vot­ný­mi posta­va­mi a nesoudrž­ným fikč­ním svě­tem, jde o vel­mi pří­jem­nou a víta­nou změ­nu, kte­rá je jejich pra­vým opa­kem.

Alchymická pec (rež. Adam Ol‘ha, Jan Daňhel) – Dokument o živo­tě, tvor­bě, umě­lec­kých vizích a vnitř­ním svě­tě fil­ma­ře Jana Švankmajera, s nímž tvůr­ci fil­mu strá­vi­li tři roky. Jejich sní­mek však sil­ně vybo­ču­je z řady stan­dard­ních oslav­ných živo­to­pis­ných medai­lon­ků zná­mých uměl­ců a osob­nos­tí – nao­pak jde o for­mál­ně vyna­lé­za­vou a myš­len­ko­vě nevšed­ní doku­men­tár­ní mozai­ku, záměr­ně sty­li­zo­va­nou tak, aby odrá­že­la poe­ti­ku, moti­vy a vypra­věč­ské i sty­lis­tic­ké postu­py Švankmajerova díla.

Vlci na hra­ni­cích (rež. Martin Páv) – Názorově vyrov­na­ný, nestran­ný a dis­kuz­ně pod­nět­ný doku­ment se zao­bí­rá osla­vo­va­ným návra­tem vlků do čes­kých pohra­nič­ních oblas­tí, jenž se však stal trnem v očích řady cho­va­te­lů a far­má­řů, jimž ten­to stá­tem chrá­ně­ný pre­dá­tor likvi­du­je bez­bran­nou zvěř. Ochránci pří­ro­dy a pří­z­niv­ci míru­mi­lov­ných řeše­ní se tak dostá­va­jí do kon­flik­tu s poško­ze­ný­mi jedin­ci, vola­jí­cí­mi po změ­ně legisla­ti­vy a kom­pen­za­cích za vlčí obě­ti. Zaznívají při­tom pád­né argu­men­ty z obou stran, od lidí, kte­ří k tomu oprav­du mají co říct, a film jako tako­vý tím krom nasto­le­ní řady otá­zek na cit­li­vé téma záro­veň řek­ne mno­hé i o růz­no­ro­do­sti lid­ských povah.

Králové videa (rež. Lukáš Bulava) – Divácky vděč­ný doku­ment o feno­mé­nu čes­kých rych­lo­da­bin­gů video­ka­zet na pře­lo­mu 80. a 90. let z pohle­du teh­dej­ších video pirá­tů, dabé­rů a dis­tri­bu­to­rů. Film půso­bí jako ze srd­ce udě­la­ný fanouš­kov­ský pro­jekt lidí, kte­ří na ile­gál­ně kopí­ro­va­ných video­ka­ze­tách dove­ze­ných ze zápa­du zřej­mě vyrůs­ta­li, což se s kva­li­tou teh­dej­ších ama­tér­ských jed­no­hlas­ných domá­cích dabin­gů sym­pa­tic­ky dopl­ňu­je. I z toho důvo­du síla sním­ku netkví v pře­dá­ní jak­ko­li zásad­ních infor­ma­cí, ale pře­de­vším v poba­ve­ní divá­ků pro­střed­nic­tvím nos­tal­gic­ké­ho vzpo­mí­ná­ní pamět­ní­ků na bizar­ní his­tor­ky ze záku­li­sí a čet­ných uká­zek z domá­cích archi­vů něko­li­ka nad­šen­ců.

 

Mnohokrát Vám děku­ji za pod­po­ru a čte­nost a pře­ji úspěš­ný, radost­ný a ve zdra­ví a poho­dě pro­ži­tý nový rok, kte­rý už snad bude nor­mál­něj­ší než ten loň­ský.

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Čelisti: Klasika Stevena Spielberga se vrací do českých kin v repríze k 50. výročí uvedení do kin
30. srpna 2025Čelisti: Klasika Stevena Spielberga se vrací do českých kin v repríze k 50. výročí uvedení do kinKdyž měly Čelisti v roce 1975 premiéru, nejenže vyděsily diváky, ale také změnily filmový průmysl. Thriller Stevena Spielberga o přímořském městečku ohroženém velkým bílým žralokem se stal kulturním fenoménem, který zahájil éru letních blockbusterů a změnil…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Život v hajzlu - Austin Butler v kriminálním thrilleru
27. srpna 2025Život v hajzlu - Austin Butler v kriminálním thrilleruHank Thompson (Austin Butler) byl středoškolský baseballový fenomén, který už nemůže hrát, ale všechno ostatní mu jde dobře. Má skvělou dívku Yvonne (Zoë Kravitz), obsluhuje bar v newyorské putyce a jeho oblíbený tým se snaží získat…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Bláznivě - Nová komedie od tvůrců Naprostých cizinců
27. srpna 2025Bláznivě - Nová komedie od tvůrců Naprostých cizincůNaše mysl je velmi přeplněné místo; všichni jsme obýváni mnoha osobnostmi, které musí koexistovat. Racionálními, romantickými, instinktivními, někdy i šílenými. Ale kdo je skutečně pánem situace? Snímek Bláznivě je příběhem prvního rande, rozkošnou romantickou komedií, která nás…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Roseovi - Benedict Cumberbatch a Olivia Colman v novém zpracování Války Roseových
27. srpna 2025Roseovi - Benedict Cumberbatch a Olivia Colman v novém zpracování Války RoseovýchŽivot dokonalého páru Ivy (Olivia Colman) a Thea (Benedict Cumberbatch) se zdá být naprosto úžasným: úspěšná kariéra, milující manželství, skvělé děti. Ale pod fasádou jejich údajně ideálního života se schyluje k bouři. Jak Theova kariéra upadá, zatímco…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Nikdo 2 - Bláznivá dovolená v akčním kabátku
19. srpna 2025Nikdo 2 - Bláznivá dovolená v akčním kabátkuHutchi Mansellovi (Bob Odenkirk) se dlouhou dobu dařilo skrývat před světem i vlastní rodinou, že má velmi temnou a krvavou minulost. Jenže když násilí zaklepalo na dveře jeho domu, musel s pravdou a troškou toho poctivého lámání…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Splitsville - Romantický čtyřúhelník s Dakotou Johnson a Adriou Arjonou
18. srpna 2025Splitsville - Romantický čtyřúhelník s Dakotou Johnson a Adriou ArjonouDva manželské páry a jedno společné dilema – vztah už nefunguje jako dřív a každý z partnerů možná touží po něčem jiném. Myšlenka otevřeného vztahu rozvíří jejich přátelství i jistoty, které doposud vnímali jako pevné. A…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Pod parou: Český remake je mlhavou vzpomínkou na dánského oscarového vítěze
16. srpna 2025Pod parou: Český remake je mlhavou vzpomínkou na dánského oscarového vítězeČtveřice znuděných učitelů na Moravě se rozhodne oživit si život experimentem s alkoholem ve filmu Pod parou  českém remaku oscarového dramatu Thomase Vinterberga z roku 2020, který právě běží v pražských kinech. Toto druhé kolo vyměňuje…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Sweet Revenge - Jason Voorhees se vrací
14. srpna 2025Sweet Revenge - Jason Voorhees se vracíSkupina teenagerů přijíždí do tábora Crystal Lake, ale jedna věc, kterou o tomto místě netuší, je, že jsou sledováni a záhadně zabíjeni tajemným sériovým vrahem, který touží po pomstě... Poslední celovečerní Pátek třináctého dorazil v roce…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Sorry, Baby: Vtipná komedie Evy Victorové, o sexuálním napadení, je vynikajícím debutem
11. srpna 2025Sorry, Baby: Vtipná komedie Evy Victorové, o sexuálním napadení, je vynikajícím debutemMladá vysokoškolská profesorka zpracovává traumatickou událost, jak nejlépe umí, po několik let ve filmu Sorry, Baby, který debutoval na festivalu Sundance, byl uveden na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech a tento víkend vstupuje do…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Zach Cregger osobně uvádí Hodinu zmizení v Praze, které signalizují místní produkci Resident Evilu
11. srpna 2025Zach Cregger osobně uvádí Hodinu zmizení v Praze, které signalizují místní produkci Resident EviluKdyž se diváci ve středu večer sešli v pražském Edison Filmhubu na místní premiéře filmu Hodina zmizení, dostalo se jim více než jen pohledu na nejnovější hororový snímek režiséra Zacha Creggera. Sám režisér neohlášeně vstoupil na…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Hodina zmizení - Jeden z hororů i filmů roku
7. srpna 2025Hodina zmizení - Jeden z hororů i filmů rokuVzájemně propojený hororový epos o zmizení celé školní třídy v malém městě. Vše začíná v okamžiku, kdy 17 dětí z jedné třídy přesně ve 2:17 ráno beze stopy zmizí. Tato děsivá událost rozproudí sled temných a…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Filmový projekt Velký vlastenecký výlet – průvodce českou mentalitou
7. srpna 2025Filmový projekt Velký vlastenecký výlet – průvodce českou mentalitouLetošní léto mám poměrně dost nabité, co se týče různých kulturních akcí, dovolených i filmových premiér. Dnes jsem byla vyslána hned na dvě novinářské projekce – tou druhou, o které pojednává tato recenze, byl dokumentární snímek…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Bláznivá střela - Liam Neeson kráčí ve stopách Leslieho Nielsena
6. srpna 2025Bláznivá střela - Liam Neeson kráčí ve stopách Leslieho NielsenaKdyž chceš být dobrý polda, musíš pít spoustu kafe, jíst mraky kalorických jídel, mluvit na podezřelé co nejdrsnějším hlasem a moc se nepárat s tím, co si myslí tvoji nadřízení. Přesně tím se řídí poručík Frank Drebin…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Životopisné drama Duchoň – když talent nestačí
6. srpna 2025Životopisné drama Duchoň – když talent nestačíUprostřed léta – času prázdnin a dovolených – jsem byla vyslána do pražského kina 35 na novinářskou projekci filmu Duchoň který režíroval Peter Bebjak. Tvůrci jej uvádějí v době, kdy si připomínáme 75 let od narození…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Hurikán Katrina: Závod s časem
3. srpna 2025Hurikán Katrina: Závod s časemLetos uplyne přesně 20 let od největší nejen přírodní, ale zejména lidské katastrofy, jež postihla jih Spojených států v oblasti New Orleans. A právě nyní máme možnost prostřednictvím dokumentárního seriálu "Hurikán Katrina: Závod s časem" vysílaným…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
The Life of Chuck - Nová adaptace Stephena Kinga, která si zaslouží pozornost
2. srpna 2025The Life of Chuck - Nová adaptace Stephena Kinga, která si zaslouží pozornostFilm The Life of Chuck pojednává o třech kapitolách ze života obyčejného muže jménem Charles Krantz (Cody Flanagan/Benjamin Palak/Jacob Tremblay/Tom Hiddleston), které jsou vyprávěné reverzní chronologií...  Film The Life of Chuck vyhrál minulé září diváckou cenu…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 2,81663 s | počet dotazů: 234 | paměť: 30937 KB. | 02.09.2025 - 08:00:56