Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Princ z Persie: Písky času [53%]

Princ z Persie: Písky času [53%]

rp prince of persia the sands of time ver3.jpg

V kinech ČR: 27.05.2010
V kinech SK: 20.05.2010
Na DVD od: 06.10.2010

Film o per­ském prin­ci na před­lo­hy video­her­ní série, jejíž prv­ní díl hrál sko­ro kaž­dý, kte­rý ale­spoň zná význam slo­va počí­ta­čo­vá hra, se roz­ho­dl vypro­du­ko­vat Jerry Bruckheimer. Příběh posa­dil do děje prv­ní­ho dílu z nověj­ší rein­kar­na­ce. Tedy, per­ský princ Dastan spo­lu se svý­mi krá­lov­ský­mi bra­t­ry dobý­vá posvát­né měs­to, ukrý­va­jí­cí neče­ka­ný poklad. Nachází posvát­nou dýku, jejíž maji­tel se stá­vá prak­tic­ky nej­moc­něj­ším člo­vě­kem na zemi. Problém nastá­vá v době, kdy Dastan zjiš­ťu­je, že za vpá­dem do toho­to posvát­né­ho měs­ta sto­jí sna­ha zís­kat tuto díku pro vyko­ná­ní změ­ny his­to­rie.

Princ z Persie je sna­hou o start dal­ší série ne nepo­dob­né Pirátům z Karibiku. Bruckheimer si však své dva poku­sy o nastar­to­vá­ní nových sérií (tím dru­hým byl Čarodějův učeň) pořád­ně nepo­hlí­dal a nadě­je se mu pro­plu­ly doslo­va jako písek mezi prs­ty. Snímek se sna­ží pře­svěd­čit o epič­nos­ti výpra­vy, našla­pa­né akci, efekt­ních zábě­rech a navíc to vše sta­ví na zvuč­ných herec­kých jmé­nech. Což o to, ústřed­ní dvo­ji­ce na plát­ně fun­gu­je najed­nič­ku a divák jim to i věří. Ben Kingsley tu podá­vá stan­dart­ní výkon a Alfred Molina je sym­pa­tic­ký pod­vod­ník. Problém nastá­vá u poměr­ně pove­de­né akce, když se postu­pem času str­há­vá v šedou bez­hla­vou řež. V nepo­sled­ní řadě mě nesku­teč­ně štva­lo zpo­ma­lo­vá­ní času, kte­ré mi ve vět­ši­ně scén při­šlo iri­tu­jí­cí jak nikdy.

Celkově je Perský princ poměr­ně kou­ka­tel­nou let­ní výpla­cho­vou podí­va­nou, kte­rou když nebu­de­te brát pří­liš váž­ně, tak se u ní i poba­ví­te. Slušná sty­li­za­ce, mís­ty lehce nad­prů­měr­ná akce a sluš­né herec­ké obsa­ze­ní na stra­ně jed­né, neza­jí­ma­vost a prů­měr­nost na stra­ně dru­hé. Každopádně jed­na z těch pove­de­něj­ších her­ních adap­ta­cí. To ovšem pochva­la není.

Koktejl :
30 % Slušné herec­ké obsa­ze­ní
20 % Písek